LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scoren met Piet van PAL

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door Okerene »

SCOREN MET PIET VAN PAL !

Nu we aan de winnende kant staan moeten we onze aanvoerder / midvoor zeker blijven steunen. En SCOREN zal hij! Het is goed dat zijn persoon even wat extra aandacht krijgt. Lees het interview.

http://www.platformaandelenlease.nl/Nie ... 005INT.htm

Levensloop

Piet Koremans (55), oud-militair en initiatiefnemer van Platform Aandelen Lease (PAL), een organisatie die voor de gedupeerde beleggers van Dexia en andere grote banken opkomt, werkt na zijn pensioen meer dan ooit.


'Dit is erger dan werken in het leger'

de Volkskrant, Economie, 15 februari 2005

Interview
Ghislaine van Drunen

Dexia verliest alle rechtzaken. Hangt de vlag al uit bij PAL?

'Bijna wel.' We winnen nu ook in hoger beroep. Maar denk niet dat iedereen zijn geld terugkrijgt. De banken hebben geen onuitputtelijke pot voor deze zaak. Alleen degenen met lopende contracten en de mensen die financiële problemen hebben, worden terugbetaald.

Hoeveel geld heeft u zelf verloren?

Ik verwacht 80 duizend euro terug van Dexia. Daarvan houd ik waarschijnlijk maar de helft over, want ik moet de hypotheek op mijn huis en de advocaten betalen.

Is uw pensioen in gevaar gebracht?

Ja. Ik heb meer dan 36 jaar in het leger gewerkt. Eerst in de infanterie en daarna in de logistiek. Vorig jaar ben ik met pensioen gegaan. Ik wilde sparen om de periode tussen mijn 55ste en mijn 65ste te overbruggen, maar dat is dus niet gelukt. Vanaf 65 jaar krijg ik mijn pensioen. Ik had ook een contract afgesloten voor een nieuwe auto. Dat geld ben ik volledig kwijt en ik rijd nog steeds in mijn oude auto.

Waarom hebt u niet gewoon een spaarrekening geopend?

In die tijd was de rente erg laag en stonden de kranten vol met advertenties voor dit soort spaarregelingen. Er werd iets meer met mijn geld gedaan dan met een normale spaarrekening. Wat voor constructie het was, wist ik niet, maar dat interesseerde me ook niet. Ik was telefonisch benaderd en het klonk allemaal heel geloofwaardig. Helemaal omdat het van een grote bank kwam. Ik vertrouwde het. Daarom zijn er zoveel ingestonken.

U bent nu vertegenwoordiger van gedupeerde beleggers. Hoeveel tijd kost dat?

Ik ben er fulltime mee bezig. Dit is erger dan werken. Toen ik een baan had werkte ik van acht tot vijf. Nu krijg ik om een uur of negen het eerste telefoontje en de laatste 's avonds rond elf uur. Ik houd contacten met de advocaten en de media en word constant gebeld door mensen die al hun geld kwijt zijn en niet meer weten wat ze moeten doen. Verder reis ik met PAL door heel Nederland om informatieavonden te houden.

Houdt u nog vrije tijd over?

Nee, helemaal niet. Mijn vrouw vindt het heel vervelend. Ik ben met pensioen gegaan om meer in het huishouden te helpen en leuke dingen te doen. We zouden meer gaan reizen en ik wilde een seizoenskaart voor het voetballen kopen. Maar dat is er allemaal niet van gekomen. Vorig jaar konden we niet eens op vakantie omdat we geen geld hadden. En die seizoenskaart is nu ook te duur. Ik besteed al mijn geld aan telefoonrekeningen en advocaten. Mijn vrouw is zelfs weer gaan werken.

Wanneer gaat u de schade inhalen?

Hopelijk kan ik mijn rechtszaak voor de zomer afronden. Maar ik zit vast aan meerdere zaken. Trouwens, we hebben Dexia aangepakt, maar nu zijn de andere banken aan de beurt. Dat kan dus nog wel een paar jaar duren.

Spaart u of belegt u nog?

Sparen kan ik niet en beleggen zou ik iedereen afraden. Ik wilde helemaal niet beleggen. Ik dacht dat ik aan het sparen was. En dat dachten al die anderen mensen ook. De gedupeerden zijn gewone mensen die nooit schulden hebben gehad en die ineens geen geld meer hebben. Er zijn huwelijken aan kapot gegaan. Het is een hele emotionele zaak.

Hoe houdt u het vol?

Het is heel dankbaar werk. Ik heb een bloedhekel aan onrecht. Daarom ben ik in dienst gegaan en daarom heb ik deze zaak aangepakt. Ik heb inmiddels ontzettend veel mensen kunnen helpen. Dat geeft je kracht.

Copyright: de Volkskrant


Piet mijn steun heb je en dat van de meeste van het Tros RADAR forum ook. Bedankt namens iedereen in het land voor wie je je inzet.

WE HEBBEN EEN WINNEND TEAM MET JOU ALS AANVOERDER!


Okerene :D
Laatst gewijzigd door Okerene op 16 feb 2005 09:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door Idaho »

Piet, mijn respect heb je!

MartijnA3
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2005 15:59

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door MartijnA3 »

Alleen degenen met lopende contracten en de mensen die financiële problemen hebben, worden terugbetaald.
:?:

Gast

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door Gast »

piet ik hoef niets te zeggen ,je weet dat wij achter je staan!

gr

pechvogel en pechvogeltje

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Hij bedoelt uit de pot reserveringen (waar nu ca. 0,9 miljard euro in zit) worden alleen de lopende restschulden van betaald en hoeven de mensen met lopende contracten verder niet meer aan hun betalingsverplichtingen verder te voldoen.
Alle reden dus om direct te stoppen met betalen!

Voor de overige mensen geldt hetzelfde verhaal als 2 jaar terug: juridische hulp zoeken en je betaling stoppen!!

m.v.g. justice man

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door Willems »

Vandaag lees ik de FD, dat de economie uit dal kruipt, maar dat de achterblijvende consumenten bestedingen een zorgelijke factor zijn!
Zullen ze echt niet weten waarom? Kaal geplukte kippen zijn inderdaad zorgelijk!!

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door impact »

Piet, mijn vrouw en ik blijven je door dik en dun steunen! (Je kent onze namen).

janssendelimpens
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 okt 2004 16:33

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

Piet,
Alhoewel persoonlijk niet gedupeerd,zitten we wekelijks met een achttal vrienden bij elkaar om elkaar te steunen.Namens onszelf en die vrienden willen we jouw en je team een hard onder de riem steken,ga a.u.b.door.Nu steunen wij elkaar ook financieel om uit alle ellende te komen,vandaar dat we jou (jullie)op dit moment alleen onze morele steun kunnen bieden.Sorry,maar we hebben het op dit moment echt niet.
Dank,heel veel dank,namens ons allen!
janssendelimpens.

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door willy59 »

Piet

Onze steun heb je ook ( je weet wel wie)

willy

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door pluutje »

Piet,

Denk ook aan jezelf en je gezin en probeer zo mogelijk te delegeren!

Vriendelijke groet,

Anton
Laatst gewijzigd door pluutje op 16 feb 2005 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door woest »

Piet, wij hebben heel veel aan jou (en laten we Ton niet vergeten!) te danken en waarderen dat enorm! Al je werk is niet voor niets en zal een gigantische voldoening opleveren als het eenmaal echt achter de rug is. Er zijn zo ontzettend veel mensen blij met wat je doet: is het niet mogelijk om sommige (praktische) dingen uit te besteden?
Vriendelijke groet,
Loes

waltmans29
Berichten: 137
Lid geworden op: 30 aug 2003 23:05

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door waltmans29 »

tja piet, het beheerts je leven, en zo zijn er nog heel veel gezinnen de dupe geworden van deze oplichters,maar wij zullen met jou de strijd voortzetten, zij hebben ons zelf zo gedreven, tot gauw in limburg

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door painter »

Piet,

Wie goed doet die goed ontmoet, is het spreekwoord
Piet, er is een hogere macht waar ik in geloof en dat is God.
Ik weet zeker dat er op een of andere manier raad komt voor je verlies,
en dexia trekt op een keer aan het kortste eind, vertrouw daar maar op.

Sterkte

leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2003 20:09

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door leeuwen »

Piet,
Ik lees hier dat ik niet de enige ben die jou heel hoog hebt zitten. Toen mijn man en ik het niet meer zagen zitten was jij daar om ons een hart onder de riem te steken en gaf jij ons advies hoe het nu verder moest. We zijn je daar enorm dankbaar voor en hopen met jou op een goede afloop voor ons en al degenen die er ingeluisd zijn door de hoge heren van het bankwezen. We vechten door tot er gerechtigheid is geschied, al moet het jaren duren!!!!

pisnijdig
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:39

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door pisnijdig »

Piet ga door en hou vol, je verdiend een lintje.

[ niet dat je daar wat mee opschiet maar het idee is leuk, toch? ]

gr erik

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door villa_cees »

En dat feest komt er Piet!

vr.gr.Cees

marauding
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jan 2005 10:52

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door marauding »

Piet for president....!!!!!!!!!

haasje
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2004 11:41

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door haasje »

Ook wij hebben via Piet een terzake-kundige advokaat in de arm genomen. Wij weten nu inmiddels via hem, dat wij niet beiden getekend hebben. Dat wisten wij niet meer. Alles ziet er daardoor veel zonniger uit en wij hebben alle vertrouwen, dat het goed zal komen.
Piet... heel veel complimenten voor al je werk en jullie geweldige site van PAL!!!!
Hier kom je veel meer informatie tegen, dan bij alle andere belangenverenigingen bij elkaar.
Ook je persoonlijke antwoorden op vragen, via e-mail, hebben we erg op prijs gesteld! Nogmaals bedankt.
Groeten van Ina

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Hurray voor Piet, maar inderdaad, wat Loes al zegt, laten we Ton niet vergeten. Die verricht ook een hele bups werk.
Piet, wij hebben heel veel aan jou (en laten we Ton niet vergeten!) te danken en waarderen dat enorm!
Maar denk niet dat iedereen zijn geld terugkrijgt. Alleen degenen met lopende contracten en de mensen die financiële problemen hebben, worden terugbetaald.
Tóch rekenen óók díegenen wél op je!!!
En je zorgt er toch alsjeblieft wel voor dat voor iedereen, maar dan ook voor iedereen die ook maar iets met dit gedoe te maken heeft (of heeft gehad) de bkr registratie en noteringen ongedaan gemaakt worden. Dat kost geen ene rooie rot cent, dus dat moet er toch wel uit te slepen zijn. Ook van degenen die direct misschien in de kou staan, omdat het geld bij Dexia 'op' is!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Scoren met Piet van PAL

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Dus Piet, zet m op. Spreek je connecties aan! :D

Gesloten