Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bob Schurkjens

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De vuistregel is: bakjes zijn duurder dan zakjes. Doe er je voordeel mee :)

En als het verven je teveel wordt: Mr. Bean deed het zo: https://youtu.be/T9MAmWnOznI

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Zonder te kijken weet ik al hoe het afloopt... en met twee katten hier... en morgen twee schilders voor de buitenboel op het balkon, en een aannemer voor wat binnenklussen... :lol: :lol:

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
11 nov 2020 19:38
Moneyman schreef:
11 nov 2020 08:53
[...]En dat is niet alleen iets wezenlijk anders dan je hierboven schrijft, het is ook gewoon objectief onjuist. In plaats van dat toe te geven of toe te lichten wat je daadwerkelijk bedoelde, ga je weer vanuit de loopgraven de aanval openen op forummers die het niet met je eens zijn. Jammer en onnodig. [...] Sowieso vind ik het irritant dat discussies vanuit lopende topics ineens naar de huiskamer worden getrokken.
Nop. Het een is de korte samenvatting van het ander.
Dat is natuurlijk gewoon overduidelijk niet waar: het zijn totaal verschillende zaken, die hooguit in jouw hoofd te verenigen zijn.
Jablan schreef:
Naar mijn idee kijk je teveel op de vierkante millimeter en daardoor ontstaan zinloze 'discussies'.
Ook niet waar. Het is gewoon een directe reactie op wat jij schrijft. Vierkante millimeters hebben er (in ieder geval aan de kant van degenen die op jou reageren) niets mee te maken. Alweer: behalve in jouw hoofd.
Jablan schreef:
En ik trek dingen naar de huiskamer, als het te persoonlijk wordt. Je kunt het jammer vinden, maar zo heb je wel minder ruis in de topics.
Wederom onjuist. Het was én ontopic, én direct gericht op de inhoud. Niets persoonlijks aan - tot jij het persoonlijk maakt.
Jablan schreef:
Wie dat niet wil, moet andere mensen niet de maat nemen of reacties in het persoonlijke trekken, terwijl ze als voorbeeld of algemene bijdrage zijn bedoeld.
En ook dit is niet waar. Het is weinig relevant wat jij bedoelt, het is relevant wat je schrijft. Dat is immers waarop gereageerd wordt. En dat heeft niets met "de maat nemen" te maken, en dat "persoonlijk trekken" gebeurde niet - tot jij het deed.

Ik kan niet anders concluderen dan dat je bevestigt wat ik in mijn tekst die je hierboven gequote hebt, al schreef.

Moneyman

sjohie schreef:
11 nov 2020 09:18
In onze huiskamer, naja de keuken grenzend áán de woonkamer, donderde vanmorgen een volle bak yoghurt van boven naar beneden door de koelkast, met als gevolg dat onze eerste actie vanmorgen niet het rustig wakker worden boven een broodje en krantje was, maar het afsoppen van de halve keuken en koelkast. Vandaag is tot nu toe nog geen dag met een sterretje in mijn dagboek.
Ik leef met je mee. Maar het kan erger: bij mij was het geen yoghurt die onbedoeld door de keuken ging, maar water - afkomstig van een lekkende slang op zolder, waarbij het water door een koof dwars door m'n huis bovenop -en dus in- de keuken is beland. En dat vond m'n keuken niet zo leuk - dus heb ik een bak waterschade. Vanochtend is de schade-expert geweest, worden vier nieuwe kasten, een paar nieuwe deurtjes, nieuwe onder- en bovenplinten en nog wat klein grut.

Baal ik goed van, want ondanks dat de keuken bijna 15 jaar oud is, was'tie nog als nieuw. Ben benieuwd hoe netjes dat hersteld gaat worden.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ach wat een ellende, dan zit je mooi te kijken en idd maar afwachten hoe het zich oplost.
Sterkte!

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat is andere koek dan yoghurt of koffie. Wat een pech zeg!

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
12 nov 2020 10:22
Baal ik goed van, want ondanks dat de keuken bijna 15 jaar oud is, was'tie nog als nieuw. Ben benieuwd hoe netjes dat hersteld gaat worden.
Is het geen optie de schadevergoeding als bedrag te innen en een helemaal nieuwe keuken te plaatsen? Dan moet je dat natuurlijk zelf ook willen, uiteraard. Bij mij wordt binnenkort ook voor het eerst een keuken geplaatst, dat is mogelijk ook het laatste wat er moet gebeuren voor ik in mijn appartement kan trekken.

witte angora

Nijogeth schreef:
12 nov 2020 11:12
Moneyman schreef:
Is het geen optie de schadevergoeding als bedrag te innen en een helemaal nieuwe keuken te plaatsen?
Of een bedrag bijleggen? Hangt er natuurlijk ook vanaf of je de nieuwwaarde vergoed krijgt of de vervangingswaarde. Maar zonde is het zeker. Niet alleen de schade, maar ook het werk en het ongemak dat er aan zit te komen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:
sjohie schreef:
11 nov 2020 09:18
In onze huiskamer, naja de keuken grenzend áán de woonkamer, donderde vanmorgen een volle bak yoghurt van boven naar beneden door de koelkast, met als gevolg dat onze eerste actie vanmorgen niet het rustig wakker worden boven een broodje en krantje was, maar het afsoppen van de halve keuken en koelkast. Vandaag is tot nu toe nog geen dag met een sterretje in mijn dagboek.
Ik leef met je mee. Maar het kan erger: bij mij was het geen yoghurt die onbedoeld door de keuken ging, maar water - afkomstig van een lekkende slang op zolder, waarbij het water door een koof dwars door m'n huis bovenop -en dus in- de keuken is beland. En dat vond m'n keuken niet zo leuk - dus heb ik een bak waterschade. Vanochtend is de schade-expert geweest, worden vier nieuwe kasten, een paar nieuwe deurtjes, nieuwe onder- en bovenplinten en nog wat klein grut.

Oeh jakkes. Wij hadden een paar maanden geleden ook zoiets. Onder de keukenwasbak was zo'n flexibele slang, met van dat gevlochten metaal, door slijtage geknapt. Uiteraard die van het warme water, dus ik moest eerst rennen naar de zolder om de CV uit te zetten, en toen naar de kelder voor de waterkraan. Schade viel mee, keukenvloer bleek verbazingwekkend goed afgekit te zijn, dus dweilen was afdoende. Maar water van boven naar beneden door het huis is wel serieus waardeloos.

Moneyman

witte angora schreef:
12 nov 2020 11:18
Nijogeth schreef:
12 nov 2020 11:12
Moneyman schreef:
Is het geen optie de schadevergoeding als bedrag te innen en een helemaal nieuwe keuken te plaatsen?
Of een bedrag bijleggen? Hangt er natuurlijk ook vanaf of je de nieuwwaarde vergoed krijgt of de vervangingswaarde. Maar zonde is het zeker. Niet alleen de schade, maar ook het werk en het ongemak dat er aan zit te komen.
De keuken is nog lang niet aan vervanging toe, hooguit de apparatuur (die is ook 15 jaar oud). Maar alles functioneert prima, ook hang- en sluitwerk enzo. Een nieuwe keuken kosten me sowieso bakken met geld extra.

En aangezien ik net vorige week de complete benedenetage (woonkamer + woonkeuken) van nieuwe meubels heb voorzien, de tuin in januari opnieuw aangelegd wordt er dan op de dakkapel en de vrijstaande garage een serie zonnepalen geplaatst wordt, zit ik niet per sé te wachten op de uitgave van een nieuwe keuken :wink:

witte angora

Kortom, je hebt voorlopig wel wat te klussen.

Moneyman

witte angora schreef:
12 nov 2020 11:55
Kortom, je hebt voorlopig wel wat te klussen.
Te láten klussen :wink: doen waar je goed in bent en laten doen waar je niet goed in bent :D

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Arme mensen hun laatste centjes afhandig maken..

moederslink

Nou , de nieuwe premie van mijn Zorgverzekeraar is via de mail vandaag binnen gekomen.
Ik ga maar liefst € 1,32 per maand méér betalen :shock: :lol:

Bob Schurkjens

Alsof je een emmer leeggooit :)

Dat wordt bezuinigen Moederslink.

moederslink

moederslink schreef:
12 nov 2020 12:02
Nou , de nieuwe premie van mijn Zorgverzekeraar is via de mail vandaag binnen gekomen.
Ik ga maar liefst € 1,32 per maand méér betalen :shock: :lol:
Bob Schurkjens schreef:
12 nov 2020 13:15
Alsof je een emmer leeggooit :)

Dat wordt bezuinigen Moederslink.
Nou en flink ook 🥺

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ben benieuwd, ik verwacht die van Bewuzt binnenkort ook wel, in 2019 kregen we die14-11 en in 2018 12-11.

witte angora

Nu nog afwachten wat de zorgpremie gaat doen. ;)

Moneyman

J. Deltoer schreef:
12 nov 2020 12:01
Arme mensen hun laatste centjes afhandig maken..
:lol: :lol: :lol:

Bob Schurkjens

In naam van WA. En nee, niet onze WA.

Plaats reactie