LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Mark1992 schreef:
17 nov 2020 11:27
hebra98 schreef:
17 nov 2020 09:49
Mark1992 schreef:
17 nov 2020 09:44


Ik gebruik eigenlijk alleen het TV kastje van KPN en een Nvidia Shield (OLED C8).
>>
Dan kan het goed zijn dat jouw (nu monitor) ook geen NL model is. Je gebruikt je TV niet als TV maar als monitor.
Natuurlijk is dat alleen te controleren op de achterkant van jouw TV. Het Typenummer kan een andere zijn dan jij denkt.
Natuurlijk zijn niet alle TV's nu opeens Hongaarse TV's. Maar jij hebt toch een Nederlands model gekocht?
Was jouw handleiding ook in het Nederlands?
Ik heb een geïmporteerd model. Heb gebeld met LG en het serienummer doorgegeven. De TV is geen Benelux model.
>>
Heel veel dank voor je reactie.
Dit geeft duidelijk aan dat je het niet in de gaten hoeft te hebben dat je niet hebt wat je dacht te kopen.
Want, Is dit aan u aangegeven bij de koop van deze TV?
EN, u heeft geen waardeloos toestel, als u niet de specifieke functies van de TV echt gebruikt. U gebruikt hem als monitor en dat blijft gewoon werken. Een monitor is alleen het weergeven van een video en audio signaal van een STB via HDMI.
Als u de tuner(s) en App's gebruikt kunnen de problemen hiermee wellicht niet aan uw provider liggen maar aan uw TV.
U heeft vermoedelijk ook geen Nederlandse handleiding ontvangen?

NeoDutchio
Berichten: 12341
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hebra98 schreef:
17 nov 2020 10:15
Voor iedereen.
Als u uw TV model, wat op de sticker achterop je tv staat, opzoekt op Tweakers en u ziet onderstaande vermelding bij het tunerdeel in de kenmerken, dan heeft u een "niet BENELUX geschikt" model gekregen. Dan de vraag, had u dit ook gekocht?
Als het werkt, wat is dan het probleem? En blijkt achteraf dat het niet zou werken, dan heb ik herroepingsrecht.

U hebt er een probleem mee dat u geen televisie ontvangen hebt die voor Nederland bestemd is. Aan u is een foutief antwoord gegeven, namelijk dat die tv er wel geschikt voor zou zijn. Dat wil zeggen dat u verkeerde informatie ontvangen hebt en daarvoor een verkeerde aankoop gedaan hebt. Dat is, uiteindelijk via een rechtszaak, opgelost. Punt.
U weet niet hoeveel mensen nog meer vooraf deze vraag stellen. Er wordt aan iedereen die geen vraag stelt niet beloofd dat het een Nederlands toestel is of gewaarschuwd dat de televisie misschien in bepaalde situaties niet zou werken. Is dat belangrijke informatie die bewust verzwegen wordt? Dat is iets waar de rechter over mag oordelen. Mag je verwachten dat de televisie geschikt is voor normaal gebruik? Ja. Maar aangezien de meerderheid de tv op een andere manier gebruikt dan u, is de televisie dan onbruikbaar of non conform? Voor het doel waarvoor het gekocht is werkt het perfect. De tv is zelfs nog goedkoper als eenzelfde exemplaar die zaken kan die niet nodig zijn.

U bent misleid, maar van grootschalige oplichting lees ik nog steeds geen bewijs.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Mark1992 »

NeoDutchio schreef:
17 nov 2020 11:51
hebra98 schreef:
17 nov 2020 10:15
Voor iedereen.
Als u uw TV model, wat op de sticker achterop je tv staat, opzoekt op Tweakers en u ziet onderstaande vermelding bij het tunerdeel in de kenmerken, dan heeft u een "niet BENELUX geschikt" model gekregen. Dan de vraag, had u dit ook gekocht?
Als het werkt, wat is dan het probleem? En blijkt achteraf dat het niet zou werken, dan heb ik herroepingsrecht.

U hebt er een probleem mee dat u geen televisie ontvangen hebt die voor Nederland bestemd is. Aan u is een foutief antwoord gegeven, namelijk dat die tv er wel geschikt voor zou zijn. Dat wil zeggen dat u verkeerde informatie ontvangen hebt en daarvoor een verkeerde aankoop gedaan hebt. Dat is, uiteindelijk via een rechtszaak, opgelost. Punt.
U weet niet hoeveel mensen nog meer vooraf deze vraag stellen. Er wordt aan iedereen die geen vraag stelt niet beloofd dat het een Nederlands toestel is of gewaarschuwd dat de televisie misschien in bepaalde situaties niet zou werken. Is dat belangrijke informatie die bewust verzwegen wordt? Dat is iets waar de rechter over mag oordelen. Mag je verwachten dat de televisie geschikt is voor normaal gebruik? Ja. Maar aangezien de meerderheid de tv op een andere manier gebruikt dan u, is de televisie dan onbruikbaar of non conform? Voor het doel waarvoor het gekocht is werkt het perfect. De tv is zelfs nog goedkoper als eenzelfde exemplaar die zaken kan die niet nodig zijn.

U bent misleid, maar van grootschalige oplichting lees ik nog steeds geen bewijs.
Juist. Ik zou zeggen: probeer eens aan tv met problemen aan te melden bij TVReus. Er zijn mensen waarbij hun TV is opgehaald waar ze nu, na meerdere maanden, nog steeds achteraan zitten. Ze laten gewoonweg niets van zich horen. Zie jij menig consument al zaken aanspannen tegen zo'n firma? Of denken ze op begeven moment, vervelend dit, koop wel ergens anders een tv.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Mark1992 »

hebra98 schreef:
17 nov 2020 11:34
Mark1992 schreef:
17 nov 2020 11:27
hebra98 schreef:
17 nov 2020 09:49

>>
Dan kan het goed zijn dat jouw (nu monitor) ook geen NL model is. Je gebruikt je TV niet als TV maar als monitor.
Natuurlijk is dat alleen te controleren op de achterkant van jouw TV. Het Typenummer kan een andere zijn dan jij denkt.
Natuurlijk zijn niet alle TV's nu opeens Hongaarse TV's. Maar jij hebt toch een Nederlands model gekocht?
Was jouw handleiding ook in het Nederlands?
Ik heb een geïmporteerd model. Heb gebeld met LG en het serienummer doorgegeven. De TV is geen Benelux model.
>>
Heel veel dank voor je reactie.
Dit geeft duidelijk aan dat je het niet in de gaten hoeft te hebben dat je niet hebt wat je dacht te kopen.
Want, Is dit aan u aangegeven bij de koop van deze TV?
EN, u heeft geen waardeloos toestel, als u niet de specifieke functies van de TV echt gebruikt. U gebruikt hem als monitor en dat blijft gewoon werken. Een monitor is alleen het weergeven van een video en audio signaal van een STB via HDMI.
Als u de tuner(s) en App's gebruikt kunnen de problemen hiermee wellicht niet aan uw provider liggen maar aan uw TV.
U heeft vermoedelijk ook geen Nederlandse handleiding ontvangen?
Ik heb voordat ik de TV heb aangeschaft meerdere malen contact gehad met TVReus over deze kwestie. Ik heb namelijk onderzoek gedaan, zo heb ik ook op PlatteTV gekeken, die gaven al aan: koop niet bij TVReus, zij verkopen import modellen. Mede hierom heb ik expliciet meerdere malen gevraagd bij TVReus hoe dit zit, en zij gaven allemaal aan: het is bestemd voor de Benelux.

Ik heb bewust meerdere malen gebeld, om verschillende medewerkers aan het woord te krijgen. Ze zeggen allemaal hetzelfde.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Staat er wellicht ook een ander model op uw factuur en bestelbevestiging?

JozJan
Berichten: 1025
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door JozJan »

NeoDutchio schreef:
17 nov 2020 11:51
U bent misleid, maar van grootschalige oplichting lees ik nog steeds geen bewijs.
Logisch, want kennelijk wíl jij dat gewoon niet lezen. Kansloze discussie. Met dit topic worden mensen gewaarschuwd voor praktijken die duidelijk als oplichting te betitelen zijn. Waarom toch steeds die kansloze discussie willen voeren over het al dan iet grootschalig zijn van die oplichting? Zinloos.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Har45 »

In 2017 stond op de website van totaal TV hier al een artikel over deze handelspraktijken.
Link: https://www.totaaltv.nl/nieuws/grijze-i ... televisie/
Dat deze verkopers boefjes zijn blijkt o.a. door hun handelswijze ...
Sommige verkopers van uit grijze import afkomstige televisies doen zonder medeweten van de koper, de software voor Nederland geschikt te maken.
Dit kan door een simpele handeling via een geheim menu in de televisie waarbij de zogenaamde localset naar Nederland wordt gewijzigd.
Wijziging van de localset wordt echter door Samsung en andere fabrikanten gelogd.

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

JozJan schreef:
17 nov 2020 12:20
NeoDutchio schreef:
17 nov 2020 11:51
U bent misleid, maar van grootschalige oplichting lees ik nog steeds geen bewijs.
Logisch, want kennelijk wíl jij dat gewoon niet lezen. Kansloze discussie. Met dit topic worden mensen gewaarschuwd voor praktijken die duidelijk als oplichting te betitelen zijn. Waarom toch steeds die kansloze discussie willen voeren over het al dan iet grootschalig zijn van die oplichting? Zinloos.
Dit is gewoon discussie om de discussie, totaal zinloos. Er is sprake van jarenlange, doelbewuste en voortdurende misleiding. En dan beweren dat dat geen oplichting zou zijn is een totaal zinloze discussie.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Tvreus heeft een poging ondernomen om mijn review bij Trustpilot te laten blokkeren.
Het lijkt er nu op dat dit ook niet gelukt is.
Ben benieuwd of andere review sites ook inzien dat hier echt iets aan gedaan moet worden.
Natuurlijk kan mijn opzet alleen werken als dit heel breed bekend wordt.

Anders blijven ze gewoon doorgaan met deze frauduleuze praktijken.

En nogmaals...
Als ze mij de eerlijke keuze hadden gegeven met werkelijke en correcte informatie dan was er helemaal geen probleem geweest.
Als ze zeggen, deze is goedkoper maar werkt ook niet helemaal correct want het is een Hongaars model.
Natuurlijk moet dat ook al heel duidelijk bij de aanbieding op de website staan.
Dan had ik (en vele anderen met mij) een goede en eerlijke keuze kunnen maken.
Dan had ik zelf nooit gekozen voor dat hele kleine beetje korting maar was voor de "echt Nederlandse tv" gegaan.

Ik verwacht wel dat er op korte termijn heel veel lovende reviews komen op Trustpilot om mijn review naar beneden te forceren. :evil: Het is een duidelijk zichtbaar patroon.

HansdenVB

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Als er zoveel klachten zijn waarom dan een 8.6 op kiyoh waar je alleen een review op uitnodiging kan plaatsen als je daadwerkelijk iets gekocht hebt dat zou dan veel lager moeten zijn als ze zoveel misleiden/oplichten.

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het viel mij een paar weken geleden op dat Bol.com er duidelijk(er) over is. Het kan altijd beter, maar het is in ieder geval te zien bij een Hongaarse TV, zij het in algemene termen. Helemaal onderaan de productinformatie staat nu deze tekst:
Europese modellen
Verkopers die televisies aanbieden via bol.com, zijn verplicht om televisies te verkopen die naar behoren werken en voldoen aan wat beloofd is en wat je redelijkerwijs mag verwachten. Dit zijn niet altijd televisies die binnen Nederland ingekocht zijn. Door het vrije verkeer van goederen binnen de Europese Unie kunnen verkopers namelijk televisies uit heel de EU inkopen en via bol.com aanbieden, net zoals dat kan bij andere online marktplaatsen en platforms. Zo kan een verkoper een televisie inkopen bij een leverancier uit de Benelux of bij een andere partij binnen de EU. Hierdoor blijven de prijzen laag en krijg jij de beste deal! Zoals gezegd moeten de verkopers die via het bol.com platform televisies verkopen, ervoor zorgen dat die televisies naar behoren werken en voldoen aan wat beloofd is en wat je redelijkerwijs mag verwachten. Wij vragen in dat kader aan verkopers die Europese modellen van televisies verkopen, dat deze modellen werken, dat er Nederlandstalige handleidingen beschikbaar zijn en dat ook de installatie van je nieuwe televisie gewoon in het Nederlands verloopt.

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

HansdenVB schreef:
17 nov 2020 12:56
Als er zoveel klachten zijn waarom dan een 8.6 op kiyoh waar je alleen een review op uitnodiging kan plaatsen als je daadwerkelijk iets gekocht hebt dat zou dan veel lager moeten zijn als ze zoveel misleiden/oplichten.
Een wilde gok: die uitnodigingen worden vaak vlak na aankoop verstuurd en zijn slechts kort in te vullen. Op dat moment zijn er nog geen problemen, en is men nog blij met de mooie TV voor weinig geld. Pas na verloop van tijd, als er issues ontstaan, ontstaat de ontevredenheid - maar dan is je review al geplaatst en niet meer aan te vullen.

HansdenVB

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Google op klachten tvreus en je vind er weinig de meeste gaan over verkeerd geleverde ophangbeugels ze bestaan al ruim 6 jaar met al die grootschalige oplichting/misleiding zouden ze dat niet gehaald hebben. Ook geeft TS in een reactie op kassa aan zelf al schadeloos te zijn gesteld door tvreus nog voor de civiele procedure het lijkt meer een persoonlijke vete. En komt er al onderzoek dan zullen ze als ze iets te verbergen hebben de b.v. opdoeken en gewoon opnieuw beginnen als de grote tv aanbieder of de tv gigant of iets dergelijks.

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

HansdenVB schreef:
17 nov 2020 13:05
ze bestaan al ruim 6 jaar met al die grootschalige oplichting/misleiding zouden ze dat niet gehaald hebben.
De werkelijkheid bevestigt dat deze stelling onjuist is.

HansdenVB

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Goed we wachten wel op die honderden gedupeerden die zich op nog geen enkel forum waar dit wraaktopic want iets anders zie ik er niet in zich gaan melden maar dat zie ik niet gebeuren. En die aangifte is opgenomen om van het gedram af te zijn gaan ze gewoonweg niets mee doen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Tvreus probeert nu, via ARAG, om mij te intimideren dat ik mijn berichten binnen 24 uur moet verwijderen.
Dus ik heb ARAG ook even mijn aangifte gestuurd.
Dan hebben ze het hele plaatje compleet.

Mag je trouwens iemand intimideren, als er een proces verbaal is?
Dat lijkt mij voorbij fraude te gaan?

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

HansdenVB schreef:
17 nov 2020 13:11
Goed we wachten wel op die honderden gedupeerden die zich op nog geen enkel forum waar dit wraaktopic want iets anders zie ik er niet in zich gaan melden maar dat zie ik niet gebeuren.
Je zou ook de moeite kunnen doen je in te lezen, dan zou je zien dat je niet hoeft te wachten: die honderden gedupeerden zijn moeiteloos te vinden op de diverse klachtensites, consumentenfora (Radar, Kassa, Consumentenbond, Rijdende Rechter, Tweakers), noem maar op.

Het internet barst letterlijk van de klachten. En die gaan over allerlei zaken:
- buitenlandse TV's;
- kapotte TV's bij levering;
- gezeik bij garantie-issues;
- geen enkele service;
- verkeerde accessoires;
- waardevermindering in rekening brengen bij retouren;
- enz.

En als je dan naar de positieve reviews kijkt, dan zul je zien dat dat vrijwel allemaal reviews zijn die gebaseerd zijn op met name de lage prijs en de snelle levering. Ja, dank je de koekoek...

Oftewel: je stelling dat ze niet zouden overleven als ze zo slecht zijn is een lachertje. De meute kijkt nog steeds niet verder dan z'n neus lang is en gaat gewoon blind voor de laagste prijs - en begint pas achteraf met klagen. Tsja...
HansdenVB schreef:
17 nov 2020 13:11
En die aangifte is opgenomen om van het gedram af te zijn gaan ze gewoonweg niets mee doen.
Dan start je gewoon een art. 12-Sv.-procedure en vindt er alsnog vervolging plaats.

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
17 nov 2020 13:13
Tvreus probeert nu, via ARAG, om mij te intimideren dat ik mijn berichten binnen 24 uur moet verwijderen. Dus ik heb ARAG ook even mijn aangifte gestuurd.Dan hebben ze het hele plaatje compleet.
Mag je trouwens iemand intimideren, als er een proces verbaal is? Dat lijkt mij voorbij fraude te gaan?
Wat versta je onder "intimideren"? Kan je de tekst eens citeren? Ik krijg ook nogal eens klachten van schuldenaren te zien die zeggen dat ik/ wij hen bedreigen, terwijl er feitelijk niets meer gedaan is dat aangeven wat de rechtsgevolgen kunnen zijn.

Het feit dat er een proces-verbaal ligt, heeft op zichzelf geen waarde. Het is immers niets meer dan een weergave van jouw aangifte, het zegt nog niets over de juistheid ervan. En het onderliggende civiele vonnis zegt slechts iets over de wanprestatie, niet over de oplichting.

Dus ja, men mag -binnen de grenzen van het toegestane- tegengas geven.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

@MM
Bij deze...
Geachte heer xxxxxxx,

Zojuist werd ik gebeld door de tegenpartij.

De inhoud van het gesprek is als volgt:

Meneer (........ van ......) belt omdat wij een zaak in behandeling hebben gehad voor een client XXXXXX. Deze meneer belt omdat onze client nu, bijna een jaar later, ineens allerlei negatieve reviews op internet zet. Zelfs nogal te gortig voor woorden. Meneer wil graag vandaag zsm teruggebeld worden. Als het niet binnen 24 off-line wordt gehaald door onze client dan gaat hij stappen richting onze client ondernemen.

Ik stuur de inhoud van dit gesprek ter kennisname aan u door. Dan bent u hiervan op de hoogte.
Indien dit een verdere behandeling van uw zaak, door een jurist, betreft, dan hoor ik dat graag.
Ik kan er weinig aan doen dat deze procedures echt extreem langdurig zijn. Dus dat jaar klopt wel maar doet niets af aan de praktijken. Sterker nog, ze blijven dus ook al een jaar doorgaan met deze praktijken.

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ah, het bekende powerplay. Stoere praat dus. Maar strafbare intimidatie is het niet.

Het zou me overigens niet verbazen als ze er ook daadwerkelijk een advocaat opzetten, gewoon omdat het kan.

Gesloten