Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Ik zou zeggen wees tevreden met wat je bent. Als je in mijn tijd homo was was dat schande. Daar werd niet over gesproken en je ging het klooster in om de rest van je leven God vergeving te vragen voor je zonde. Een stuk minder gecompliceerd als tegenwoordig met dat ombouwen enzo.
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 18 nov 2020 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gecomiceerd? Wat is dat?
Homo’s laten zich helemaal niet “ombouwen”, dat doen mensen die vinden dat ze in het verkeerde lichaam zitten. En dat is heel wat anders.
Ik ben blij voor hen dat er tegenwoordig wat aan gedaan kan worden.
Homo’s laten zich helemaal niet “ombouwen”, dat doen mensen die vinden dat ze in het verkeerde lichaam zitten. En dat is heel wat anders.
Ik ben blij voor hen dat er tegenwoordig wat aan gedaan kan worden.
-
U heeft gelijk. Dat neemt echter niet weg dat het wel allemaal een stuk gecomPLiceerder is tegenwoordig...
-
breien schreef: ↑18 nov 2020 08:47Het nadeel van een klooster was dat men wel een Paapse oest zijn om er in te mogen.J. Deltoer schreef: ↑17 nov 2020 23:26Ik zou zeggen wees tevreden met wat je bent. Als je in mijn tijd homo was was dat schande. Daar werd niet over gesproken en je ging het klooster in om de rest van je leven God vergeving te vragen voor je zonde. Een stuk minder gecompliceerd als tegenwoordig met dat ombouwen enzo.
Waarom nadeel? Kwestie van bekeren.
Bekeren? Volgens de Heidelbergse categismus is de paapse mis "in den grond ander niet, dan [...] een vervloekte afgoderij." Tijdens de Tachtigjarige Oorlog hadden de Geuzen dan ook de leus "Liever Turks dan paaps." Tegenwoordig hoor je dat niet zo vaak uit de mond van nationalistisch gezinden die verder erg trots zijn op "onze" geschiedenis.
Moneyman
vindt dit leuk
-
Het is een leuk huisje, zeker als vakantiehuisje of pied a terre. De vraagprijs is ook niet zoveel mis mee. Maar de rest... 
https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... rtenhuisje

https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... rtenhuisje
En nog debieler is dat er mensen zijn die het een hebbedingetje vinden en er nog geld voor geven ook. En dan krijg je de verplichting om zo'n groot stuk grond te onderhouden, terwijl je niet eens met een wagen van boven de 2000 kilo op het terrein mag.
Maar het is wel een snoepje.
sjohie
vindt dit leuk
Dat verbod op zware voertuigen is het ergste niet. Wat gebeurt er na die dertig jaar, vraag ik me af. Moet de gemeente Wassenaar het dan terug kopen, of gaat de eigendom dan "om niet" over?
Het is een charmant huisje in een nette buurt, daar niet van, maar 32 m² is mij te klein.
Het is een charmant huisje in een nette buurt, daar niet van, maar 32 m² is mij te klein.
Voor een weekendje? Niets mis mee. 

Ja, is van de heks van Hans en Grietje geweest.
Overigens heeft het weinig nu te verhuizen voor de nette buurt als er tussen alle percelen zoveel ruimte zit. Dat is pas een voordeel als alles wat dichter bij elkaar is en je dus veel meer met de buren te maken hebt.
-
Ik vind het op zich niet te klein, maar dat je met een vlizotrap je slaapkamer moet bereiken... Vraag me nu af hoe je eigenlijk je bed en je matras boven krijgt, door dat postzegelgat.
Opgevouwen in een doos. Als je m dan boven hebt, dan blaas je je matras op met een voetpomp. Of een waterbed en dan vullen met de tuinslang.
En zo is de kerk aan de misbruikschandalen gekomen, al klopt je reactie helemaal. Het klooster en de verschillende orden van de kerk(en) waren (zijn) een prima toevluchtsoord.J. Deltoer schreef: ↑17 nov 2020 23:26Ik zou zeggen wees tevreden met wat je bent. Als je in mijn tijd homo was was dat schande. Daar werd niet over gesproken en je ging het klooster in om de rest van je leven God vergeving te vragen voor je zonde. Een stuk minder gecompliceerd als tegenwoordig met dat ombouwen enzo.

moederslink schreef: ↑17 nov 2020 21:32... Dat genderverhaal. Waarom hoorde ik daar vroeger nooit iemand over? Niet één van mijn vrienden of vriendinnen had het gevoel in een ' verkeerd ' lichaam te zitten. [...]
Mijn 5 cent hierover. Aanbod creëert vraag. Wij hebben sterk het gevoel, dat de diagnostiek op dit terrein, is verwaterd. Bij elke tweede persoon, die hiermee bezig is, hebben wij het gevoel, dat er hele andere dingen spelen, maar niet dat er een meneer in een vrouwenlichaam huist of omgekeerd.moederslink schreef: ↑17 nov 2020 21:59Maar je hoort en leest al van kinderen van 8 die dit ' gevoel ' vwb hun lichaam hebben.
Het eea vind ik ook zeer verwarrend voor de kinderen, dan is vader ineens een vrouw, de moeder ineens een man , of ze worden homoseksueel en gaan als 2 mannen verder of als 2 vrouwen.
En niet te vergeten in samengestelde gezinnen , bv na een scheiding, wordt het al helemaal vreemd en verwarrend . Welke impact heeft het eea op het kind ?
Het lijkt mij tot hevige identiteitsproblematiek te leiden . Wat is hun rolmodel, hun voorbeeld?
Voor een deel komt dit door toegenomen bewustzijn. Hé, ja, dat kan ook nog. Toen we onze jongen voor het eerst ontmoetten, kregen we in het gesprek erna (hij moest wachten) direct de vraag of hij misschien niet transseksueel zou zijn, vanwege zijn lichaamstaal en manier van bewegen. Niets daarvan. Zijn vrouwelijke kant kwam juist naar buiten, omdat hij zich niet op andere manieren mocht uiten en tegelijk volop aan het puberen was. De vraag op zich vond ik al verkeerd, omdat hulpverleners met de beste bedoelingen zo een verkeerd zaadje in een hoofd planten, al is het in hun optiek 'alle mogelijkheden bekijken'. Beetje meer mensenkennis en wat minder protocollen volgen, is soms beter.
Mijn eigen familiegeschiedenis geeft een enkel geval van 'je meer vrouw voelen' prijs. In de jaren twintig van de vorige eeuw woonden twee mannen samen en één van de twee ging altijd in vrouwenkleren over straat. Volgens de overlevering was dit gedrag een combinatie: minder opvallen en inderdaad de drang om vrouw te willen zijn.
In cijfers uitgedrukt en deze getallen baseren op CBS-Statline plus eigen ervaring: ca. 96% van de bevolking is hetero-/biseksueel en de overige ca. 4 procent is voor de rest: iets als 3,6 homo/lesbisch en 0,4 voor de restgroep pan/a/inter/trans.
Toen ik zelf zeventien, achttien was, heb ik een barkeeper leren kennen en die was absoluut interseksueel. Onderontwikkelde penis, één borst (cup C) en daarom ging hij als travestiet over straat (en achter de bar). Vlijmscherpe tong, logisch gevolg van het pesten op de middelbare school. Het heeft zeker nog vijf jaar geduurd, voordat hij de stap durfde te zetten om naar het AMC te gaan, om te zien wat nu het beste bij hem zou passen. Hormoontherapie was voor hem uiteindelijk de oplossing. Wel levenslang aan de pil ^^
Bij identiteitsproblematiek zou ik op dezelfde manier reageren als tegen kinderen, waarvan één of beide ouders ernstig ziek of afwezig zijn: zie je ouders als mensen, die zelf hulp nodig hebben, en zoek je eigen voorbeelden of iemand anders, waar jij heen gaat als jij wilt weten hoe je de dingen aanpakt. Deze tip komt overigens van een kinderpsycholoog en is heerlijk praktisch.
Er zijn ondertussen inderdaad al veel mensen die niet met Hugo de Jonge zijn plannetje om heel Nederland in te enten (en zo het land over te nemen) mee willen gaan. Onder leiding van Lange Frans gaan zij de pedofiele elite aanpakken, iets was Hugo met zijn plannetje had willen voorkomen.
-
Breien, niet iedereen zit " klem " te kijken 
De huiskamer lijkt me een uitstekende plek om het over een televisieserie te hebben.
hebra98
vindt dit leuk
Eens. Maar, breien, niet het plot verklappen! Ik moet nog terugkijken 

-
Volgens mij is Klem gewoon té spannend. Dan kom je slaap tekort (nou ja, ik dan). Misschien maar een tabletje valeriaan innemen voor het kijken.