Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
18 nov 2020 14:27
Maar het is wel een snoepje.
Ja, is van de heks van Hans en Grietje geweest.

Overigens heeft het weinig nu te verhuizen voor de nette buurt als er tussen alle percelen zoveel ruimte zit. Dat is pas een voordeel als alles wat dichter bij elkaar is en je dus veel meer met de buren te maken hebt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
18 nov 2020 14:28
Het is een charmant huisje in een nette buurt, daar niet van, maar 32 m² is mij te klein.
Ik vind het op zich niet te klein, maar dat je met een vlizotrap je slaapkamer moet bereiken... Vraag me nu af hoe je eigenlijk je bed en je matras boven krijgt, door dat postzegelgat.

Nijogeth

Opgevouwen in een doos. Als je m dan boven hebt, dan blaas je je matras op met een voetpomp. Of een waterbed en dan vullen met de tuinslang.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
17 nov 2020 23:26
Ik zou zeggen wees tevreden met wat je bent. Als je in mijn tijd homo was was dat schande. Daar werd niet over gesproken en je ging het klooster in om de rest van je leven God vergeving te vragen voor je zonde. Een stuk minder gecompliceerd als tegenwoordig met dat ombouwen enzo.
En zo is de kerk aan de misbruikschandalen gekomen, al klopt je reactie helemaal. Het klooster en de verschillende orden van de kerk(en) waren (zijn) een prima toevluchtsoord. :wink:
moederslink schreef:
17 nov 2020 21:32
... Dat genderverhaal. Waarom hoorde ik daar vroeger nooit iemand over? Niet één van mijn vrienden of vriendinnen had het gevoel in een ' verkeerd ' lichaam te zitten. [...]
moederslink schreef:
17 nov 2020 21:59
Maar je hoort en leest al van kinderen van 8 die dit ' gevoel ' vwb hun lichaam hebben.
Het eea vind ik ook zeer verwarrend voor de kinderen, dan is vader ineens een vrouw, de moeder ineens een man , of ze worden homoseksueel en gaan als 2 mannen verder of als 2 vrouwen.
En niet te vergeten in samengestelde gezinnen , bv na een scheiding, wordt het al helemaal vreemd en verwarrend . Welke impact heeft het eea op het kind ?
Het lijkt mij tot hevige identiteitsproblematiek te leiden . Wat is hun rolmodel, hun voorbeeld?
Mijn 5 cent hierover. Aanbod creëert vraag. Wij hebben sterk het gevoel, dat de diagnostiek op dit terrein, is verwaterd. Bij elke tweede persoon, die hiermee bezig is, hebben wij het gevoel, dat er hele andere dingen spelen, maar niet dat er een meneer in een vrouwenlichaam huist of omgekeerd.

Voor een deel komt dit door toegenomen bewustzijn. Hé, ja, dat kan ook nog. Toen we onze jongen voor het eerst ontmoetten, kregen we in het gesprek erna (hij moest wachten) direct de vraag of hij misschien niet transseksueel zou zijn, vanwege zijn lichaamstaal en manier van bewegen. Niets daarvan. Zijn vrouwelijke kant kwam juist naar buiten, omdat hij zich niet op andere manieren mocht uiten en tegelijk volop aan het puberen was. De vraag op zich vond ik al verkeerd, omdat hulpverleners met de beste bedoelingen zo een verkeerd zaadje in een hoofd planten, al is het in hun optiek 'alle mogelijkheden bekijken'. Beetje meer mensenkennis en wat minder protocollen volgen, is soms beter.

Mijn eigen familiegeschiedenis geeft een enkel geval van 'je meer vrouw voelen' prijs. In de jaren twintig van de vorige eeuw woonden twee mannen samen en één van de twee ging altijd in vrouwenkleren over straat. Volgens de overlevering was dit gedrag een combinatie: minder opvallen en inderdaad de drang om vrouw te willen zijn.

In cijfers uitgedrukt en deze getallen baseren op CBS-Statline plus eigen ervaring: ca. 96% van de bevolking is hetero-/biseksueel en de overige ca. 4 procent is voor de rest: iets als 3,6 homo/lesbisch en 0,4 voor de restgroep pan/a/inter/trans.

Toen ik zelf zeventien, achttien was, heb ik een barkeeper leren kennen en die was absoluut interseksueel. Onderontwikkelde penis, één borst (cup C) en daarom ging hij als travestiet over straat (en achter de bar). Vlijmscherpe tong, logisch gevolg van het pesten op de middelbare school. Het heeft zeker nog vijf jaar geduurd, voordat hij de stap durfde te zetten om naar het AMC te gaan, om te zien wat nu het beste bij hem zou passen. Hormoontherapie was voor hem uiteindelijk de oplossing. Wel levenslang aan de pil ^^

Bij identiteitsproblematiek zou ik op dezelfde manier reageren als tegen kinderen, waarvan één of beide ouders ernstig ziek of afwezig zijn: zie je ouders als mensen, die zelf hulp nodig hebben, en zoek je eigen voorbeelden of iemand anders, waar jij heen gaat als jij wilt weten hoe je de dingen aanpakt. Deze tip komt overigens van een kinderpsycholoog en is heerlijk praktisch.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De Jonge?

Nijogeth

Er zijn ondertussen inderdaad al veel mensen die niet met Hugo de Jonge zijn plannetje om heel Nederland in te enten (en zo het land over te nemen) mee willen gaan. Onder leiding van Lange Frans gaan zij de pedofiele elite aanpakken, iets was Hugo met zijn plannetje had willen voorkomen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Breien, niet iedereen zit " klem " te kijken 😅

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

De huiskamer lijkt me een uitstekende plek om het over een televisieserie te hebben.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens. Maar, breien, niet het plot verklappen! Ik moet nog terugkijken :D

Bob Schurkjens

Volgens mij is Klem gewoon té spannend. Dan kom je slaap tekort (nou ja, ik dan). Misschien maar een tabletje valeriaan innemen voor het kijken.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
20 nov 2020 22:15
Eens. Maar, breien, niet het plot verklappen! Ik moet nog terugkijken :D
>>
EN, om verwarring te voorkomen.. Advies ik met "klem" om even te zeggen als het over Klem gaat :twisted:

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat niet doen maakt het nu juist leuk :D

Jablan
Contacteer:

Voor Scharrelschipper: Rijkswaterstaat begint een 'klantenpanel' voor de binnenvaart. Je kunt je aanmelden via rws.nl/klantenpanel en kies daar voor het panel Vaarweggebruikers.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Link werkt niet.

Bob Schurkjens

"De opgevragen pagina werd niet gevonden."

:?

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
23 nov 2020 18:20
Voor Scharrelschipper: Rijkswaterstaat begint een 'klantenpanel' voor de binnenvaart. Je kunt je aanmelden via rws.nl/klantenpanel en kies daar voor het panel Vaarweggebruikers.
Nou,ik denk het niet.
Heb in het verleden al wat aan dit soort dingen meegedaan,maar dat leverde niet echt iets zinnigs op.
Vroeger ging dat op papier en nu digitaal.
Maar het effect is het zelfde:men doet er niets mee.
Dus oude (zure) wijn in nieuwe zakken.
Goed bedoeld Jablan,maar nee,bedankt.

scharrelschipper

Zelf intikken,dan werkt het wel. :)

Jablan
Contacteer:

- Edit -

Oké. Berichtje kwam langs en ja, jij bent hier de heer en meester over de rivieren :wink:

scharrelschipper

Jablan schreef:
23 nov 2020 20:43
- Edit -

Oké. Berichtje kwam langs en ja, jij bent hier de heer en meester over de rivieren :wink:
Wat ik ook wil zeggen is dat als je iets wilt weten of melden bij RWS,je beter kunt bellen.
Als je mazzel hebt krijg je iemand aan de lijn die verstand van zaken heeft,en dat werkt meestal beter dan onderzoeken via enquete`s enzo.
Het probleem daar is dat men de mensen met kennis van de binnenvaart heeft vervangen door "hoogopgeleide"ambtenaren die weinig of geen affiniteit met de binnenvaart als zodanig hebben.
Jammer maar helaas.
Overigens pretendeer ik niet de wijsheid in pacht te hebben op dit vlak,maar na ruim een halve eeuw werkzaam te zijn in deze branche meen ik enig recht van spreken te hebben.
En ook een :wink: !

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik zie dat de mensen over het algemeen in deze tijd meer behoefte hebben aan een lichtje in de duisternis, letterlijk en figuurlijk gesproken. Nog nooit werden er zo vroeg en zoveel kerstlichtjes in tuinen opgehangen/aangebracht.
Als ik in mijn straat kijk lijkt het ‘s avonds wel kermis, zoveel knipperende lichtsnoeren, kerstfiguren, versierde boompjes. Overdaad? Ja misschien wel, maar toch vind ik het een leuk gezicht.

Plaats reactie