LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

J. Deltoer

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Toch opmerkelijk dat zoveel mensen de gigadrukte opzoeken bijvoorbeeld bataviastad, maar ik mag mijn borreltje niet meer pakken in mijn favouriete cafe en ik wordt door die bange poeperikken behandeld als een crimineel omdat ik weiger om zo'n zinloos muilkorfje te dragen.
Vandaag nog even zoveel mogelijk alles kopen wat ik de komende tijd nodig heb.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Doe dat, Jules. En vergeet vooral niet een voorraad mondkapjes mee te nemen. Er dreigen enorme tekorten van die dingen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
30 nov 2020 10:12
Doe dat, Jules. En vergeet vooral niet een voorraad mondkapjes mee te nemen. Er dreigen enorme tekorten van die dingen.
Haha, in elke winkel liggen grote stapels dozen met 50 of zelfs 100 mondkapjes. Op internet wemelt het er ook van.

J. Deltoer

Ach, na morgen zal ik die dingen ook wel moeten dragen. Zinloos onnodig en schijnveiligheid. Maar ja liever doekjes voor het bloeden als ons bezinnen op de enig echte oplossing die door een ander forumlid al is aangedragen.....
Nijogeth schreef:
29 nov 2020 22:29
...dat pandemieën vaker en vaker voor gaan komen als we niet snel de bevolkingsomvang flink verkleinen en dat het beste middel hiervoor ook nog eens een pandemie was,

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Moneyman schreef:
30 nov 2020 09:39
.. maar een klant tot een actie bewegen tegen diens wil is iets totaal anders...
Je hoeft natuurlijk klanten niet tot actie te dwingen, gewoon simpelweg de toegang tot de winkel weigeren ivm het overtreden van de wet. Winkeldieven krijgen ook een winkelverbod, en daar wordt ook gewoon op gehandhaafd door het personeel.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Brahms schreef:
30 nov 2020 10:52
Moneyman schreef:
30 nov 2020 09:39
.. maar een klant tot een actie bewegen tegen diens wil is iets totaal anders...
Je hoeft natuurlijk klanten niet tot actie te dwingen, gewoon simpelweg de toegang tot de winkel weigeren ivm het overtreden van de wet. Winkeldieven krijgen ook een winkelverbod, en daar wordt ook gewoon op gehandhaafd door het personeel.
Maar die wet ( die mondkapjes in een winkel verplicht ) is er (nog) niet. Basis voor een winkelverbod is er dus ook niet.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
29 nov 2020 21:37
[

Waarom moet ik als alleenstaande voor jou thuis blijven en mijn sociale leven al maanden op nul zetten?
Als jij niet besmet wilt worden blijf je toch lekker zelf thuis. En ga je met je auto naar je werk met je mondkapje op.
Wat een egoistische instelling zeg, ben jij alleen op de wereld dan? geen ouders, ooms tantes of wat dan ook??

J. Deltoer

reggie2 schreef:
30 nov 2020 11:25
Jose2501 schreef:
29 nov 2020 21:37
[

Waarom moet ik als alleenstaande voor jou thuis blijven en mijn sociale leven al maanden op nul zetten?
Als jij niet besmet wilt worden blijf je toch lekker zelf thuis. En ga je met je auto naar je werk met je mondkapje op.
Wat een egoistische instelling zeg, ben jij alleen op de wereld dan? geen ouders, ooms tantes of wat dan ook??
Jose heeft wel een punt hier. Laten we de grootste angsthazen hier de dienst uitmaken of gaan we weer eens logisch nadenken.

reggie2

Heeft niks met angsthazen te maken, om dit virus onder controle te krijgen , moet iedereen zijn best doen.

Valt op dat de mensen gigantische egoisten zijn vooral de jongeren , niet fijn deze mentaliteit.
Je leeft met zijn allen en niet alleen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

witte angora schreef:
Ja, net als toiletpapier

witte angora

Bob Schurkjens schreef:
30 nov 2020 12:03
witte angora schreef:
Ja, net als toiletpapier
Jij snapt hem. :wink:

witte angora

Intussen komen andere serieuze behandelingen aardig in de knel: HIV, polio en mazelen.

https://nos.nl/artikel/2358722-strijd-t ... demie.html

krankins

Ongelezen bericht door krankins »

Dus, als straks bekend wordt gemaakt dat, laten we zeggen 3% van de Corona-zieken overlijdt, dan gaat het om 3% van alle geregistreerde gevallen. Dit om te kunnen vergelijken met het aantal doden van steenpuisten, verkoudheden, en andere soorten griep.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
30 nov 2020 11:54
Valt op dat de mensen gigantische egoisten zijn vooral de jongeren , niet fijn deze mentaliteit.
Je leeft met zijn allen en niet alleen.
Dat zagen we wel de afgelopen dagen in de grote steden. De meesten waren niet de jongeren.

Overigens is het ook vrij egoïstisch van de mensen in de risicogroep om mensen te vragen hun leven aan te passen, terwijl zij zelf maximaal nul komma nul nog iets risico lopen, alleen omdat ze zelf niet zichzelf willen beschermen en de ziekenhuizen daardoor vol zijn komen te liggen.

Want het staat wel vast dat wanneer alleen de jongeren het virus onderling zouden verspreiden, dat de ziekenhuizen niet vol zaten. Maar schijnbaar zijn er een hoop mensen geweest die zich niet aan de anderhalve meter hebben gehouden, waardoor ook ouderen het gekregen hebben.

Egoïsme gaat in dit geval dus gewoon 2 kanten op. Je hebt de egoïsten die per se willen dat iedereen zich aan hun regeltjes houdt en de egoïsten die graag het leven weer normaal willen leven. Ik gok dat jij bij de eerste groep hoort en ik en alle mensen om me heen bij de tweede groep.

reggie2

Nijogeth schreef:
30 nov 2020 15:53

Overigens is het ook vrij egoïstisch van de mensen in de risicogroep om mensen te vragen hun leven aan te passen, terwijl zij zelf maximaal nul komma nul nog iets risico lopen, alleen omdat ze zelf niet zichzelf willen beschermen en de ziekenhuizen daardoor vol zijn komen te liggen.

https://www.ad.nl/buitenland/damien-8-m ... ~a85138d5/

Jij hoeft niet te gokken, het egoisme straalt van jouw antwoorden af.

Geen risico??? Kind van kennissen van mij 14 jaar, heeft op school corona opgelopen en al haar familie leden ( ouders en koters ) besmet hoezo geen risico ?

Het zou goed zijn als de dienstplicht weer ingevoerd zou gaan worden, de koters van nu zijn te veel verwend.

Nijogeth

Je voorbeelden zijn het typische feiten proberen te ontlopen met 1 dingetje. Het is gewoon een feit dat corona amper slachtoffers heeft onder de 30. Het RIVM telt er 5. Op honderdduizenden besmettingen. Dat is toch gewoon te verwaarlozen.

reggie2

Het RIVM is niet echt geloofwaardig. Corona maakt wel degelijk slachtoffers die erg jong zijn, maar goed..... jij wil feesten dus sluit je ogen voor de feiten, kleuter.

Nijogeth

reggie2 schreef:
30 nov 2020 16:10
jij wil feesten dus sluit je ogen voor de feiten, kleuter.
Lekker niveautje dit. Even de beentjes omhoog, het niveau van Reggie2 komt voorbij.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
30 nov 2020 16:02
Je voorbeelden zijn het typische feiten proberen te ontlopen met 1 dingetje. Het is gewoon een feit dat corona amper slachtoffers heeft onder de 30. Het RIVM telt er 5. Op honderdduizenden besmettingen. Dat is toch gewoon te verwaarlozen.
Je zou misschien een punt hebben als die dertigers alleen contacten met elkaar zouden hebben en dus geen anderen zouden kunnen besmetten. Helaas is dat niet het geval...

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Houden we het netjes? Niet op de man spelen aub. We lezen mee...

Gesloten