Ik heb je vragen genummerd en hierrrrr mijn poging tot antwoordmoederslink schreef: ↑01 dec 2020 14:591 Wie kan mij uitleggen waarom DE focus nu zo ligt bij HET vaccin?
2 Wat weten we van de vaccins?
3 Worden alle 7 miljard aardbewoners nu wel ingeënt?
4 Ook de arme mensen? In Afrika, India bv?
5 En dan? Mogelijk slechts de helft vd wereldbevolking wordt ingeënt en dan?
6 Zijn we er dan van af? Ik dacht het niet .....ik wil optimistisch blijven maar heb er eerlijk gezegd wel een hard hoofd in.
1 In Nederland? Een gevolg van de positie van de regering: er blijven beperkingen van kracht totdat er een vaccin is. Oftewel: er is licht aan het einde van de tunnel.
Elders is deze aandacht nu een prima vulling van de zendtijd/pagina's, omdat er weinig ander nieuws is. Wanneer een land op slot is, wordt het stil en gebeurt er niet zoveel meer. Dieren op ongebruikelijke plekken worden dan nieuws ^^
2 Te weinig en eigenlijk best veel, gegeven het feit, dat ze nog niet door de toelatingsprocedure zijn. De veldtesten geven aan, dat je ongeveer dezelfde bijwerkingen mag verwachten als bij de griepprik.
3 Dat duurt meer dan een jaar. Ondanks al het goede nieuws, zullen de vaccins van Moderna en van Pfizer/Biontech beperkt beschikbaar zijn en dat van AstraZeneca pas later in het jaar. Hoewel de vaccins nu al worden geproduceerd, gaat het om zulke grote aantallen dat elk land de eerste tijd alleen deelleveringen krijgt.
4 Ja, maar dat zal het vaccin van AstraZeneca worden, want dat is betaalbaar.
5 En dan ... zal Corona net zo'n ziekte als de mazelen worden: als je er op tijd bij bent, dan is een goede verzorging mogelijk, zonder al te veel complicaties. Wie ingeënt is en toch besmet raakt, heeft in elk geval goede overlevingskansen, ook de generatie 85+.
6 Nee. Alleen al in deze eeuw heeft China drie virussen geëxporteerd, waar de rest van de wereld behoorlijk last van had/heeft. Sars1, Mers, Sars2. Zolang hier niet over kan worden gesproken met de regering van dit land, moet je rekening houden met een volgend virus als het meest succesvolle exportproduct ooit.
Een losse gedachte bij de huidige cijfers en maatregelen:
Deze zomer is door meerdere virologen gewaarschuwd: als een regering aarzelt om in te grijpen bij stijgende besmettingscijfers, dan ben je te laat en is het virus alleen nog te stoppen door veel hardere maatregelen. Voor Nederland: alleen via een verplichte sluiting van alle bedrijven en organisaties (drie weken kerstvakantie?) plus 'huisarrest' zal het lukken om de huidige cijfers snel richting nul te krijgen. Om welke reden dan ook durft of wil de regering hier niet aan. Wij zijn er simpel in: niet doorpakken? dan ook niet klagen, dat de cijfers zo langzaam dalen. Graag nog een miljard of wat voor de vrijetijdssector en alle zelfstandigen, die nu niet mogen werken.
Thankx.