Huiskamer
Re: Huiskamer
Het wordt echt steeds gekker.
-
Vroeger had je een vaste jaarlijkse periode in Nederland om spullen die moeilijk verkoopbaar waren te slijten.
Die spullen gingen dan in "de uitverkoop". In België heette dat "solden". In België was dat geloof ik zelfs wettelijk vastgelegd.
Waar is die tijd gebleven?
Die spullen gingen dan in "de uitverkoop". In België heette dat "solden". In België was dat geloof ik zelfs wettelijk vastgelegd.
Waar is die tijd gebleven?
Ik heb er zelf aan meegedaan. Wilde voor mijn nieuwe appartement nog een airfryer hebben. Black Friday kwam op een goed moment en scheelde bij Bol gewoon 30 euro (al stond er 40 euro bij) op de airfryer die ik al op het oog had en dus de prijs al wist.Bob Schurkjens schreef: ↑28 nov 2020 12:57Sowieso achterlijk dat mensen zich zo op stang laten jagen door die koopjesgekte.
-
Een beetje humor is wel prettig in deze tijden,en eigenlijk altijd wel.
Kreeg in februari definitieve voor de zorgtoeslag 2018,"u heeft te weinig ontvangen en we gaan u nog een bedrag uitkeren.
Nou,prima toch?
Zou je denken ja.
In november nog een "definitieve;"u heeft teveel ontvangen en u moet terug betalen,met RENTE!
Wat zitten die belasting figuren daar te doen eigenlijk?
Al dijenkletsend mensen op het verkeerde been zetten?
Is dit belasting humor of oplichting?
Zoals de grote sonneveld al zei:een belasting aanslag krijg je gratis,maar je moet hem wel betalen.
Kreeg in februari definitieve voor de zorgtoeslag 2018,"u heeft te weinig ontvangen en we gaan u nog een bedrag uitkeren.
Nou,prima toch?
Zou je denken ja.
In november nog een "definitieve;"u heeft teveel ontvangen en u moet terug betalen,met RENTE!
Wat zitten die belasting figuren daar te doen eigenlijk?
Al dijenkletsend mensen op het verkeerde been zetten?
Is dit belasting humor of oplichting?
Zoals de grote sonneveld al zei:een belasting aanslag krijg je gratis,maar je moet hem wel betalen.
Dat kan dus niet zomaar. Gaat het wel over hetzelfde jaar? Verschillen de toetsingsinkomens? Is uw aanslag inkomstenbelasting ook gewijzigd?
-
Zoon zag vanavond Minister De Jonge op beeld en vergeleek hem met 'The Joker' van Batman.
Ander randnieuws. Een EU-parlementslid uit Hongarije, ook goed bevriend met Viktor Orbán, treedt af wegens 'psychische problemen, Corona-gerelateerd.' Inmiddels weten wat die problemen waren. Hij was één van de 25 mannen, die de Brusselse politie aantrof op een gayfetischparty, grove overtreding van de Belgische/Brusselse Corona-maatregelen. ^^
Ander randnieuws. Een EU-parlementslid uit Hongarije, ook goed bevriend met Viktor Orbán, treedt af wegens 'psychische problemen, Corona-gerelateerd.' Inmiddels weten wat die problemen waren. Hij was één van de 25 mannen, die de Brusselse politie aantrof op een gayfetischparty, grove overtreding van de Belgische/Brusselse Corona-maatregelen. ^^
Wat is daar fout aan? Ik snap niet waarom ze zich er druk om maken als vakbond zijnde. Des te sneller is dat loonbeslag weg.
juliomariner
vindt dit leuk
Er is geen sprake van ruzie, maar van verschil van inzicht. Logisch dat Joke de Kock en Andre Moerman en consorten zeggen dat de zorgbonus niet onder het beslag valt. Dat past immers in het straatje van hun achterban. Andersom heeft een gerechtsdeurwaarder binnden de grenzen van de wet alles te doen om de vordering van de schuldeiser, die tot betaling is veroordeeld (!), te incasseren. Doe ik niet het uiterste, ben ik zelf aansprakelijk.
De huidige situatie is simpelweg nieuw. Voor beide standpunten is wat te zeggen (de vraag is met name of de bonus voortvloeit uit de beslagen rechtsverhouding). Direct? Nee. Indirect? Jazeker.
Daarom neemt de KBvG haar veantwoordelijkheid en wordt er een renvooiprocedure opgestart, zodat de rechter een oordeel kan vellen. Dan is het voor iedereen duidelijk.
De huidige situatie is simpelweg nieuw. Voor beide standpunten is wat te zeggen (de vraag is met name of de bonus voortvloeit uit de beslagen rechtsverhouding). Direct? Nee. Indirect? Jazeker.
Daarom neemt de KBvG haar veantwoordelijkheid en wordt er een renvooiprocedure opgestart, zodat de rechter een oordeel kan vellen. Dan is het voor iedereen duidelijk.
Als ik de laatste berichten in het coronatopic zie, zou ik bijna denken dat het tijd wordt voor een stichtelijk hoekje op het forum.
Lady1234
vindt dit leuk
Erthanax
vindt dit leuk
Misschien dan een stichtelijk woord van mij voor dat hoekje.
“Zalig zijn de zachtmoedigen, want zij zullen het aardrijk beërven.”
Niet dat ik het daarmee eens ben.
“Zalig zijn de zachtmoedigen, want zij zullen het aardrijk beërven.”
Niet dat ik het daarmee eens ben.
-
Mwoah, niet geweldig Lady. Ik stel voor dat we de stichtelijke woorden aan dat ene forumlid overlaten wat zeer ervaren is om van deur tot deur Het Enige Ware Geloof te promoten.
Persoonlijk vind ik het mooi dat zo'n groot deel van de horeca op 1 lijn zit. Ruim 70% wil meedoen met de opening op 17 januari. Overigens willen ze er wel over onderhandelen en zijn ze best schappelijk daarin. De horeca wil namelijk 100% van de vaste lasten vergoed krijgen en 90% van de loonkosten en verder een regeling om pas gestarte horecabedrijven te steunen, die helemaal geen steun krijgen.
Ja, en wat let je. Als je bijna failliet bent en niet hoofdelijk aansprakelijk, dan neem je eigenlijk geen risico met die boete. Er zal geen rechter zijn die slechte bedrijfsvoering zal accepteren.
Ja, en wat let je. Als je bijna failliet bent en niet hoofdelijk aansprakelijk, dan neem je eigenlijk geen risico met die boete. Er zal geen rechter zijn die slechte bedrijfsvoering zal accepteren.
Vandaag was ik grotendeels met andere zaken bezig, onder andere met uitzonderlijk lieftallig nageslacht, zodat de bijbelstudie er helaas bij inschoot.
Late of vroege forumleden wil ik graag attent maken op het programma van morgen:
Lezen: Boek der Bewapeningen (Book of Armaments) 2: 9-21.
Discussie: Welke betekenis heeft deze tekst nu nog voor ons in de adventstijd?
En voor een extra rol pepermunt: Is er een verband met Kerstavond 1961?
Late of vroege forumleden wil ik graag attent maken op het programma van morgen:
Lezen: Boek der Bewapeningen (Book of Armaments) 2: 9-21.
Discussie: Welke betekenis heeft deze tekst nu nog voor ons in de adventstijd?
En voor een extra rol pepermunt: Is er een verband met Kerstavond 1961?
Kerstavond 1961, ja. Weet ik nog als de dag van gisteren. Die littekens worden ieder jaar rond deze tijd toch weer open gereten.
Moneyman
vindt dit leuk
Ah, gelukkig dat we blijkbaar ook zo’n forumlid hebben. Zelf ben ik vooral bedreven in het van deur tot deur brengen van slechts nieuwsJ. Deltoer schreef: ↑02 dec 2020 23:18Ik stel voor dat we de stichtelijke woorden aan dat ene forumlid overlaten wat zeer ervaren is om van deur tot deur Het Enige Ware Geloof te promoten.