LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!
Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!
Opmerkelijk genoeg kreeg ik na de laatste software-update voor iPhone 6s twee problemen. Zijn batterij begint snel leeg te lopen en ik was ook niet hoorbaar in de communicatie met anderen. De batterij is op 2 februari 2019 vervangen door Apple Amsterdam. Daarvoor had ik geen enkel probleem. Iedereen adviseert ga een nieuwe kopen...
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?
Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!
Hoe oud is die Iphone? Dit model gaat alweer ruim 5 jaar mee. Of de problemen daadwerkelijk door die software-update komen, ligt wel voor de hand maar is natuurlijk maar de vraag.
Als je niet te horen bent, kan je niet bellen. Bij een ouder toestel als dit is reparatie vaak de kosten niet meer waard en ligt het kiezen van een nieuw toestel voor de hand.
Als je niet te horen bent, kan je niet bellen. Bij een ouder toestel als dit is reparatie vaak de kosten niet meer waard en ligt het kiezen van een nieuw toestel voor de hand.
-
- Berichten: 3413
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!
Een nieuwe update afwachten....dan verdwijnen de problemen misschien.
Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!
Heeft u al geprobeerd om de telefoon helemaal terug te stellen naar fabrieksinstellingen? Dat wil wel eens helpen na een softwareupdate.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!
Toevallig heb ik zakelijk ook nog steeds een 6s in gebruik, en het viel mij juist op dat de batterij een stuk langer meegaat na de laatste update. Al moet ik daar aan toevoegen dat alleen de hoogst noodzakelijke apps op die telefoon staan, en werkelijk niks extra, dus geen energie slurpende apps als Facebook.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 12 dec 2014 20:49
Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!
Is het niet eens tijd dat die APPEL dik afgeschild wordt door een massale boycot?
De arrogantie van dit bedrijf met zijn uitkleedt prijzen voor zijn volgzame gehersenspoelde klanten die zelfs s' nachts naar de winkel komen voor alweer een opvolger van het vorige.
Hun laksheid en arrogantie dient onafgebroken onder de aandacht gebracht te worden in de media.
Het maken van geheel glazen smartphones is wel het meest duidelijke voorbeeld dat ze hun klanten zo snel mogelijk weer een nieuwe aanschaf willen opdringen als hij bij de eerste val letterlijk en figuurlijk in scherven op de grond ligt.
Of nu weer bedacht om oude toestellen door software te laten sterven!!!
Het erge van dit alles is dat andere merken nu ook op dit idee zijn gebracht.
Wat moeten die bedenkers van deze schandelijke prul regelmatig in een deuk liggen bij de constatering dat hun sekteleden overal intrappen.
Een net nieuw gekocht toestel dat na een week defect blijkt te zijn bieden ze uit de appelkist een toestel met tweedehands onderdelen aan voor de klant. ( refurbish)
In het verleden dachten ze zelfs met het geven van maar één jaar garantie claimende klanten van zich af te kunnen schudden.
Weer zo’n typisch appel klanten minachtende streek!
De Europese wetgeving die bepaalde dat er op elektronische apparatuur twee jaar garantie gegeven moest worden stak daar een stokje voor.
Diverse media moet ook eens stoppen met het benoemen van een willekeurige telefoon of tablet en deze gemakshalve IPad of IPhone te noemen, dit moet gestraft worden als sluikreclame.
Ook steeds die appel afbeeldingen uitgebreid in beeld brengen op laptops in documentaires en films moet afgelopen zijn.
Het zal me niets verwonderen dat de firma regelmatig een sneeuwschuiver geld schuift naar producers die hun Appel-logo in beeld willen brengen, zo ging dat vroeger ook met Sony tv’s.
Kortom, deze “APPEL sekte” moet een halt toegeroepen worden om duidelijk te maken dat ze zich dienen te profileren als een bedrijf dat er ook ECHT staat voor zijn klanten, en zich niet op arrogante wijze onttrekken van hun verantwoordelijkheid bij problemen.
De arrogantie van dit bedrijf met zijn uitkleedt prijzen voor zijn volgzame gehersenspoelde klanten die zelfs s' nachts naar de winkel komen voor alweer een opvolger van het vorige.
Hun laksheid en arrogantie dient onafgebroken onder de aandacht gebracht te worden in de media.
Het maken van geheel glazen smartphones is wel het meest duidelijke voorbeeld dat ze hun klanten zo snel mogelijk weer een nieuwe aanschaf willen opdringen als hij bij de eerste val letterlijk en figuurlijk in scherven op de grond ligt.
Of nu weer bedacht om oude toestellen door software te laten sterven!!!
Het erge van dit alles is dat andere merken nu ook op dit idee zijn gebracht.
Wat moeten die bedenkers van deze schandelijke prul regelmatig in een deuk liggen bij de constatering dat hun sekteleden overal intrappen.
Een net nieuw gekocht toestel dat na een week defect blijkt te zijn bieden ze uit de appelkist een toestel met tweedehands onderdelen aan voor de klant. ( refurbish)
In het verleden dachten ze zelfs met het geven van maar één jaar garantie claimende klanten van zich af te kunnen schudden.
Weer zo’n typisch appel klanten minachtende streek!
De Europese wetgeving die bepaalde dat er op elektronische apparatuur twee jaar garantie gegeven moest worden stak daar een stokje voor.
Diverse media moet ook eens stoppen met het benoemen van een willekeurige telefoon of tablet en deze gemakshalve IPad of IPhone te noemen, dit moet gestraft worden als sluikreclame.
Ook steeds die appel afbeeldingen uitgebreid in beeld brengen op laptops in documentaires en films moet afgelopen zijn.
Het zal me niets verwonderen dat de firma regelmatig een sneeuwschuiver geld schuift naar producers die hun Appel-logo in beeld willen brengen, zo ging dat vroeger ook met Sony tv’s.
Kortom, deze “APPEL sekte” moet een halt toegeroepen worden om duidelijk te maken dat ze zich dienen te profileren als een bedrijf dat er ook ECHT staat voor zijn klanten, en zich niet op arrogante wijze onttrekken van hun verantwoordelijkheid bij problemen.
Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!
Heerlijke spullen hebben ze bij Apple. Ik heb mijn tweede I-pad na jaren en een I-phone.
Ik zou niet anders willen.
Niemand verplicht u die zaken te kopen.
Ik zou niet anders willen.
Niemand verplicht u die zaken te kopen.
Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!
Volgens mij was hier vandaag een item over in achter het nieuws.
Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!
Inderdaad in Een Vandaag.
Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!
Het zijn overigens niet alleen fabrikanten die hierop aangesproken kunnen worden.
Zo heb ik nog een oude iPad, die het nog uitstekend doet maar vanwege de hardware, kan die niet meer naar de laatste versie van IOS ge-update worden. Nu heeft de overheid de mond vol van duurzaamheid maar opvallend is dat juist apps als DigiD en de Berichtenbox op deze tablet niet meer werken ...
Zo heb ik nog een oude iPad, die het nog uitstekend doet maar vanwege de hardware, kan die niet meer naar de laatste versie van IOS ge-update worden. Nu heeft de overheid de mond vol van duurzaamheid maar opvallend is dat juist apps als DigiD en de Berichtenbox op deze tablet niet meer werken ...
Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!
Veiligheid en duurzaamheid kunnen best samengaan.
De apps van bijvoorbeeld banken werken nog gewoon en ik denk zomaar dat die risicovoller zijn dan de berichtenbox...
De apps van bijvoorbeeld banken werken nog gewoon en ik denk zomaar dat die risicovoller zijn dan de berichtenbox...
Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!
In uw berichtenbox staat heel wat meer informatie over u dan in uw bank app.
-
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!
Lijkt me dat zowel DigiD als de berichtenbox van de overheid steeds beter moeten worden beveiligd. En dat trekt oude hardware gewoonweg niet.Berteman schreef: ↑02 dec 2020 22:06Het zijn overigens niet alleen fabrikanten die hierop aangesproken kunnen worden.
Zo heb ik nog een oude iPad, die het nog uitstekend doet maar vanwege de hardware, kan die niet meer naar de laatste versie van IOS ge-update worden. Nu heeft de overheid de mond vol van duurzaamheid maar opvallend is dat juist apps als DigiD en de Berichtenbox op deze tablet niet meer werken ...
Als voorbeeld 1e versie van Whatsapp was nog geen 10Mb, huidige versie is groter als 30Mb, dus je hardware moet het wel aan kunnen en daar zit een grens aan
Re: Software-update veroorzaakt een nieuwe kopen!
Het is inderdaad, over het algemeen genomen, het RAM-geheugen dat parten gaat spelen. Oudere iPhones hebben weleens waar een grote RAM, het lezen/schrijven gaat dan weer net te langzaam. En standaard zit bij Apple het RAM geheugen al wat voller dan bij Android. Mooi systeem, maar veel te bewerkelijk en daardoor stukken duurder. Je zou het kunnen vergelijken met de accu van een Tesla. Die paar honderd AA-cellen kosten je de kop niet, het is de software die er direct aanhangt die het zo prijzig maakt. En voorlopig doet niemand het ze na, net zoals bij Apple. Originaliteit èn eigenzinnig, dat is altijd een flinke kostenpost. Maar goed, tegenwoordig denkt de gemiddelde consument dat alles maar in China gemaakt wordt en dùs kost het niets. Da's een foute aanname. Ook in China is het maken van beperkte, gecontroleerde oplages stukken duurder dan de standaard massa-productie.