LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Nijogeth

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
04 dec 2020 19:41
Vandaag zijn ze gestegen ( zowel IC als ziekenhuis ), dus volgens deze logica moeten we dus nu gaan verzwaren, toch?
Nee, zoals al vaker gezegd moet iets meerdere dagen duren voor er conclusies aan worden verbonden. Een kleine stijging van 30 personen, doet de daling van 1000 personen in de afgelopen maand niet opheffen. Daarbij zouden we volgens jou logica (dat na 1 dag al maatregelen aangepast moeten worden) al geen maatregelen meer hebben, omdat we al bijna een maand lang iedere dag een daling hebben.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik volg enkel jouw logica. Maar zoals gewoonlijk doe je aan cherry picking als het om cijfers gaat.

Nijogeth

angel1978 schreef:
04 dec 2020 22:05
Ik volg enkel jouw logica. Maar zoals gewoonlijk doe je aan cherry picking als het om cijfers gaat.
onzin. Noem 1 voorbeeld. De vorige keer hebben we het hier al over gehad. Ik pak de lijn die het coronadashboard aangeeft.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
04 dec 2020 22:05
Als je zo'n statement maakt, moet je eigenlijk wel met de (volgens jou) juiste cijfers op de proppen komen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een gemieren**k over die precieze aantallen. Die zijn nog steeds rampzalig, of ze nu de ene dan 100 hoger of lager zijn.

En dat alles om de horeca weer open te kunnen laten gaan?

Nijogeth

Nog één die mijn posts niet leest, maar alleen reageert op de naam.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Waarom blijven ze eigenlijk doorstapelen op de cijfers van het vorige winterseizoen? Dat doen ze met de griep toch ook niet. Moet je eens kijken wat voor sterftecijfers eruit rollen als je twee zwaardere griepseizoenen achter elkaar bij elkaar optelt. Uiteraard telt dat niet, want het is 'maar' griep.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
05 dec 2020 02:58
Nog één die mijn posts niet leest, maar alleen reageert op de naam.
Voor dit slag mensen is er een negeermogelijkheid (in het gebruikerspaneel).
mh73 schreef:
05 dec 2020 08:38
Waarom blijven ze eigenlijk doorstapelen op de cijfers van het vorige winterseizoen? Dat doen ze met de griep toch ook niet. Moet je eens kijken wat voor sterftecijfers eruit rollen als je twee zwaardere griepseizoenen achter elkaar bij elkaar optelt. Uiteraard telt dat niet, want het is 'maar' griep.
Bij je vraag: Geen idee. Dit voorjaar was er een tekort aan alles, bovendien was Nederland vrij laat met reageren, waardoor veel over het hoofd is gezien.
Griep telt voor mij wel mee, alleen gaat influenza dit jaar minder rond omdat mensen minder onderling contact hebben.
Lady1234 schreef:
04 dec 2020 23:51
Wat een gemieren**k over die precieze aantallen. Die zijn nog steeds rampzalig, of ze nu de ene dan 100 hoger of lager zijn. En dat alles om de horeca weer open te kunnen laten gaan?
Voor mij bevestigen de cijfers de verwachtingen: het virus is iets besmettelijker, tegelijk minder dodelijk geworden. Het blijft langer in keel en neus 'hangen' voordat de longen worden aangetast. Met hoge aantallen besmettingen en relatief weinig ziekenhuisopnames als uitkomst.

Horeca, vrijetijdssector is meer dan 10% van de economie. Het zegt genoeg over de beeldvorming, dat vanuit de horeca eerst de verhalen over suïcide, daarna de dreigementen moeten komen, voordat de regering voor deze sector een serieus steunplan opstelt. Net zo goed als over jongeren valse beeldvorming rondgaat, media berichten wel over feesten, maar niet over de rest. Sluiting van de horeca is symboolpolitiek, zolang bedrijven en scholen zonder ingrijpende aanpassingen open blijven.

School van zoon heeft de hele organisatie omgegooid en sinds de zomer nauwelijks besmettingen onder leerlingen of docenten. Op de school van vriend van zoon is het wel raak. Daar volgt men braaf alle officiële adviezen, lopen nog steeds grote groepen tegelijk door het gebouw, moeten leerlingen van lokaal wisselen in plaats van de docenten. Met resultaat, elke dag nieuwe besmettingen.

*

Vaccin. Hier niets over gezien/gehoord, maar het vaccin van Pfizer/BionTech kan de eerste tijd niet op grote schaal worden uitgeleverd, de helft minder. Reden: problemen in de logistieke keten, die nu zouden zijn opgelost.
Overigens is dit vaccin mede mogelijk gemaakt door de Duitse regering. BionTech heeft 375 miljoen gekregen om de ontwikkeling te versnellen, ook een aantal andere concurrenten hebben extra geld gekregen.
Wat heeft de NL-Regering gedaan?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou dokter Jablan, ik zou zeggen, meld u aan bij de regering, want u bent van alkes op de hoogte en weet het beter.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Brahms schreef:
04 dec 2020 14:46
Jose2501 schreef:
03 dec 2020 21:07
De besmettingen zijn min of meer stabiel
Ik zie de gemiddelden van besmetting per dag juist oplopen vanaf maandag 30 november 2020 tot nu. Van zo'n 4600 naar 5000.
En verder door naar bijna 6600 op deze zaterdag.......
Met enige vertraging zal dat in de ziekenhuizen ook weer voor een stijging zorgen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Zooo jammer ! Mensen houden ook onvoldoende afstand in de gekte van het inkopen doen.
Laat mij maar " braaf " vooral binnen zitten. :wink:

Nijogeth

En het aantal bezette bedden in de ziekenhuizen zijn weer omlaag. Zoals gezegd, een dag wil niet veel zeggen, het gaat om de lijn over langere tijd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Vandaag naar Tilburg geweest ter oriëntering van een stereosetje. In de winkel was ik de enige klant; van het station naar de winkel was het ook redelijk stil. Dus door naar het centrum - en daar was het flink druk. Niet té druk, geen Kalverstraat op zaterdagmiddag voor Corona zich als een zwarte deken over de maatschappij ontvouwde; maar toch wel flink wat publiek.

Wel met verkeersbegeleiders bij de geïmproviseerde rotonde, en eigenlijk hielden de meesten zich wel aan looprichting. Kon haast niet anders, het voetgangersgebied was met pillonen doormidden gehakt. Als je dat nog niet zag...

Bij de winkels was het beeld wisselend; sommige hadden nauwelijks klanten, bij anderen stonden mensen netjes buiten te wachten. De restaurants boden uiteraard een lege en trieste aanblik; veel 'take away', maar ook daar was het soms rustig, en soms druk.

In de trein richting Den Bosch was het drukker dan ik verwacht had; in de 1e op zich ruim voldoende plek, in de 2e ook wel; toch was het vandaag drukker dan op andere routes.

Ik denk dat de overgrote meerderheid zich inmiddels wel geschikt heeft in de maatregelen, en dat overheden doen wat ze kunnen. Perfect zal het nooit worden, maar moet dat dan?

Dat er kennelijk toch weer een toename in het aantal besmettingen is; geen idee hoe dat komt. En als je dat niet weet, weet je ook niet welke maatregelen je zou moeten nemen.

16again

witte angora schreef:
05 dec 2020 17:32
Dat er kennelijk toch weer een toename in het aantal besmettingen is; geen idee hoe dat komt. En als je dat niet weet, weet je ook niet welke maatregelen je zou moeten nemen.
Door het idee dat een vaccin bestaat, gaan velen de naleving van regels alvast op een wat lager pitje zetten.
En nu nog even gezellig feestdagen met elkaar doorbrengen

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again schreef:
05 dec 2020 18:16
]Door het idee dat een vaccin bestaat, gaan velen de naleving van regels alvast op een wat lager pitje zetten.
En nu nog even gezellig feestdagen met elkaar doorbrengen
Klopt, heel dom en ook onverstandig, ook al komt er een vaccin aan. Het duurt sowieso nog maanden voordat we weer het normale leven kunnen oppakken.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb laatst tijdens de lunchpauze de vraag onder de collega ‘s (zorgmedewerkers) de gedropt, wie laat zich inenten.
Van de 10 collega’s waren er maar 4 die zich wilden laten inenten.
6 vooral jongere collega’s gaven aan er niet over te peinzen.
Zeker niet als eerste.
1 zij, ik wil binnenkort zwanger raken en weet niet wat dit ent middel gaat doen
,

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

sake1987 schreef:
05 dec 2020 19:19

1 zij, ik wil binnenkort zwanger raken en weet niet wat dit ent middel gaat doen
,
Als 'het' ent middel maar werkt als je zwanger 'wil' worden, dat is de vraag ?

Nu zwanger worden, met het risico om Coroontje op bezoek te krijgen ? Of dat nu zo goed en risicoloos is voor een nieuwe boreling heeft ze zich dan vast en zeker nog niet afgevraagd !

sake1987

scontra schreef:
05 dec 2020 19:56
sake1987 schreef:

,

Nu zwanger worden, met het risico om Coroontje op bezoek te krijgen ? Of dat nu zo goed en risicoloos is voor een nieuwe boreling heeft ze zich dan vast en zeker nog niet afgevraagd !
Wij werken dagelijks met ouderen, de ouderen op PG wordt door familieleden beslist of ze ingeënt worden.
De ouderen op de afdeling somatiek beslissen zelf, een grote groep van deze bewoners wil niet geënt.

16again

scontra schreef:
sake1987 schreef:

,
Ik denk eerder aan angst voor bijwerkingen

sake1987

16again schreef:
06 dec 2020 09:08
scontra schreef:
sake1987 schreef:

,
Ik denk eerder aan angst voor bijwerkingen
Precies

Gesloten