Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
HansdenVB

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Bloedprikken kan je ook een apparaatje voor kopen bij de dierenarts waarmee het thuis in de veilige omgeving zonder problemen gedaan kan worden.

sake1987

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door sake1987 »

HansdenVB schreef:
09 dec 2020 20:05
Topic inmiddels doorgegeven aan dierenpolitie en bescherming.
Die zullen zich druk maken over een discussie 😂

HansdenVB

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door HansdenVB »

sake1987 schreef:
09 dec 2020 20:08
HansdenVB schreef:
09 dec 2020 20:05
Topic inmiddels doorgegeven aan dierenpolitie en bescherming.
Die zullen zich druk maken over een discussie 😂
Wel over de overduidelijke intentie tot het ontzeggen van noodzakelijke zorg ja.

sake1987

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door sake1987 »

HansdenVB schreef:
09 dec 2020 20:10
sake1987 schreef:
09 dec 2020 20:08
HansdenVB schreef:
09 dec 2020 20:05
Topic inmiddels doorgegeven aan dierenpolitie en bescherming.
Die zullen zich druk maken over een discussie 😂
Wel over de overduidelijke intentie tot het ontzeggen van noodzakelijke zorg ja.
Hans, je begon goed, dan wil je pistolen Paultje inschakelen ( bedreiging) en nu dit ?
Ben je nu serieus?
Pas maar op dat TS de echte politie niet inlicht i.v.m bedreiging

Arizonakid
Berichten: 1144
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Het is vrij simpel, een dier is een gebruiksvoorwerp voor de wet, en die hebben geen rechten. Verder lekker doen wat jij denkt dat goed is voor het diertje, en je vooral niks van anderen aantrekken die zeggen dat je hem behandeling onthoudt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dieren hebben wel degelijk rechten. Jij als dierenverzorger neemt wel de plicht op je om goed voor je dier te zorgen.
Voor de rest vind ik dit te veel uit de hand lopen en hoop ik dat het topic gesloten wordt, in verband met "gekte".

HansdenVB

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Net even de dierenpolitie gebeld en navraag gedaan een goede dierenarts zal en moet het onthouden van zorg altijd melden dus het was geen dreigement van de dierenarts die heeft gewoon vermeld dat aangifte/melding gedaan zal worden simpelweg omdat het moet.
Laatst gewijzigd door HansdenVB op 09 dec 2020 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Ivo.w
Berichten: 1762
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

moederslink schreef:
09 dec 2020 19:12
Ieder dier heeft stress bij het gaan naar de DA, dat ten eerste,
Wat een onzin. Onze hond van nu 11 maanden gaat kwispelend met de assistente mee de behandelkamer in. Geniet van de aandacht van het controle-onderzoek, geeft geen kick bij het prikje van de inenting en smult van het koekje wat hij als beloning krijgt.

sake1987

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door sake1987 »

HansdenVB schreef:
09 dec 2020 21:05
Net even de dierenpolitie gebeld en navraag gedaan een goede dierenarts zal en moet het onthouden van zorg altijd melden dus het was geen dreigement de dierenarts heeft gewoon vermeld dat aangifte/melding gedaan zal worden simpelweg omdat het moet.
Hans met dreigen wordt pistolen Paultje bedoeld.
Maar galoppeer jij nog lekker een paar pagina’s door, ik trek me terug uit deze discussie,

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door moederslink »

Arizonakid schreef:
09 dec 2020 20:23
dwazen die zeggen dat je hem behandeling onthoudt. Die zijn zelf toe aan behandeling
:roll:

Waar het om gaat is dat het de bedoeling is dat deze kat nog " lekker " buiten mag spelen vlg TS , zonder spuitjes en zonder behandeling is dat dus nu juist niet lekker. :evil:
De kat gaat zich steeds ellendiger voelen en zoekt een schuilplaats om te gaan creperen en te overlijden en dat kan dan snel gaan hoor.
Elke vorm van stress en prikkels buiten zal zijn insuline behoefte meer doen toenemen.
En om een verder gezonde en lieve kat te laten inslapen is beslist niet de juiste oplossing.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ivo.w schreef:
09 dec 2020 21:09
moederslink schreef:
09 dec 2020 19:12
Ieder dier heeft stress bij het gaan naar de DA, dat ten eerste,
Wat een onzin. Onze hond van nu 11 maanden gaat kwispelend met de assistente mee de behandelkamer in. Geniet van de aandacht van het controle-onderzoek, geeft geen kick bij het prikje van de inenting en smult van het koekje wat hij als beloning krijgt.
Dat is mooi en vooralsnog uitzonderlijk ; op het moment dat de DA echt iets naars moet doen gaat dat zeer waarschijnlijk daarna veranderen.
Wij hebben ook altijd een hond gehad , naast katten , ook konijnen , een geit, een pony, cavia.s en goudvissen , tamme ratjes en muizen en ook nog vogeltjes . :D

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Arizonakid schreef:
09 dec 2020 20:23
Het is vrij simpel, een dier is een gebruiksvoorwerp voor de wet, en die hebben geen rechten.
Onzin. Sowieso juridisch, maar moreel al helemaal.

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door 16again »

HansdenVB schreef:
09 dec 2020 21:05
Net even de dierenpolitie gebeld en navraag gedaan een goede dierenarts zal en moet het onthouden van zorg altijd melden dus het was geen dreigement van de dierenarts die heeft gewoon vermeld dat aangifte/melding gedaan zal worden simpelweg omdat het moet.
En wat denk je, dat er met die melding gebeurt?

Erthanax
Berichten: 9736
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat een gezellig topic is dit weer, tjongejonge.

In de afgelopen veertig jaar heb ik heel wat katten en honden gehad en daar altijd goed voor gezorgd. Nu heb ik nog een kat en als zij diabetes zou krijgen, zou ik haar ook niet tweemaal daags gaan insuline gaan prikken. Niet omdat ik dat niet wil of omdat ik dat niet zou willen betalen, maar omdat de kat dat niet wil. Zelfs een simpel pipetje vlooienmiddel in haar nek is een uitdaging die ik moet bekopen met een paar lelijke krabben en beten. Voor haar zou tweemaal daags prikken rampzalig zijn en ik zou er echt niet aan beginnen. Kortom, ik kan me heel goed voorstellen dat er omstandigheden zijn die TS tot de keuze brengen niet te behandelen.

Ik heb een dierenarts in de familie. Die zal ik morgen eens vragen wat zij ervan vindt.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door Brahms »

Quaestrix1 schreef:
09 dec 2020 17:30
.... Daarbij komt dat een dergelijke behandeling nogal kostbaar is......
Als je ooit zelf suikerziekte krijgt, zal de rest van het gezin het ook wel duur en lastig vinden. Hoop dat er voor je dan ook een rigoureuze beslissing mogelijk is. Wat een trieste houding tegenover een kat welke je (hopelijk) lief is. Heb erg met Joris te doen !

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door 16again »

Brahms schreef:
09 dec 2020 22:22
Als je ooit zelf suikerziekte krijgt....
...kun je met een uitgebalanceerd soms vermijden dat je met insuline aan de gang moet. Precies zoals TS ook bij de kat doet.

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
09 dec 2020 21:53
Arizonakid schreef:
09 dec 2020 20:23
Het is vrij simpel, een dier is een gebruiksvoorwerp voor de wet, en die hebben geen rechten.
Onzin. Sowieso juridisch, maar moreel al helemaal.
Kijk ook eens op dat moreel kompas tijdens het nuttigen van geitenkaas, en bedenk wat er met de jonge bokjes gebeurt. Die worden geen 12 jaar !
Geen persoonlijke aanval, maar puur om aan te geven hoe er in het land van de kiloknallers met 2 maten gemeten wordt.

De dierenarts uit dit topic kan wat mij betreft nuttigere zaken gaan melden.

angel1978
Berichten: 11017
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Kijk ook eens naar je eigen morele kompas voordat je commentaar op anderen hebt..

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door moederslink »

Het insuline prikken stelt echt niets voor , het gaat op dezelfde manier als een enting zetten , 3-4 seconden werk.
Neem de kat op schoot , aai hem en zet dat kleine naaldje in zijn velletje , achter in zijn nekvelletje , masseer daar even en hij krijgt iets lekkers . Een kat is een opportunist . Binnen een paar dagen weet ie niet beter en wil hij dat lekkers :D .

Erthanax
Berichten: 9736
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kat niet behandelen voor suikerziekte stafbaar?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Googeldegoogel en kijk eens wat ik vind, een écht ernstige zaak waarin de rechter uitspraak heeft gedaan. Een nogal opmerkelijke uitspraak zelfs.
Waarom zou het mishandeling zijn als de kat van TS prima lijkt te gedijen op het dieetvoer?

Overigens is het niet verwonderlijk dat een forumlid met de naam Quaestrix goed op de financiën let, maar dit terzijde. Er is geen enkele reden om haar dat kwalijk te nemen. Juist in deze tijd van het jaar gaat menigeen weer op zoek naar de goedkoopste ziektekostenverzekering en is druk aan het rekenen of een aanvullende verzekering wel uit kan. Het Zorginstituut buigt zich steeds weer over de kosten van nieuwe en bestaande behandelingen om te beoordelen of die wel vergoed moeten worden. Natuurlijk speelt geld een rol in de gezondheidszorg, of het nu gaat om mensen of om dieren.

Gesloten