Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
sjohie

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Bob Schurkjens schreef:
08 dec 2020 12:27
Al een paar keer bekeken en zo interessant:

https://youtu.be/ixA-o6_4TR0

Uit 2007 en nog steeds 100 procent actueel
Nou kom ik uit een familie van slagers, dus dit soort filmpjes kan ik prima hebben, maar ik kan me zo voorstellen dat anderen een lichte waarschuwing vooraf, wel op prijs zouden stellen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach, uiteindelijk sterf je toch aan een hartstilstand. En de manier waarop je die hartstilstand krijgt, die kun je niet kiezen.

En om zo'n lever te krijgen, moet je wel even wat vaker drinken dan de meeste mensen doen. Dan moet je echt dagelijks stevig drinken.

Edit: en dat wil niet zeggen dat dat per se werkeloze alcoholisten moeten zijn, maar dat kunnen ook mensen zijn die iedere avond na thuiskomst van het werk een fles wijn, een paar flessen bier of een fles jonge klare open trekken.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

sjohie schreef:
08 dec 2020 13:35
Bob Schurkjens schreef:
08 dec 2020 12:27
Al een paar keer bekeken en zo interessant:

https://youtu.be/ixA-o6_4TR0

Uit 2007 en nog steeds 100 procent actueel
Nou kom ik uit een familie van slagers, dus dit soort filmpjes kan ik prima hebben, maar ik kan me zo voorstellen dat anderen een lichte waarschuwing vooraf, wel op prijs zouden stellen.

Je hebt gelijk Sjohie: het begin van de reportage laat een menselijke lever zien die is aangetast. Wordt doorgesneden om te laten zien hoe dat er uit ziet. Is wat bloederig en confronterend.

Mijn excuses als ik iemand hiermee heb ontriefd.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Soms gaat het ernstig mis op het forum, maar het gaat ook wel eens heel erg goed. Het GGN-verjaringstopic vind ik daar een heel mooi voorbeeld van. Dat wilde ik even kwijt. Na deze zijïgheid heb ik wel zin om iets enerverends te doen – ik ga mijn kat aaien!

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
10 dec 2020 16:32
Soms gaat het ernstig mis op het forum, maar het gaat ook wel eens heel erg goed. Het GGN-verjaringstopic vind ik daar een heel mooi voorbeeld van. Dat wilde ik even kwijt. Na deze zijïgheid heb ik wel zin om iets enerverends te doen – ik ga mijn kat aaien!
Dat is een uitstekende bezigheid!
Jammer genoeg zijn wij (hopelijk tijdelijk) katloos.
`t is kaal zonder kat :( .

Erthanax

scharrelschipper schreef:
10 dec 2020 18:48
Erthanax schreef:
(...) Na deze zijïgheid heb ik wel zin om iets enerverends te doen – ik ga mijn kat aaien!
Uitstekende bezigheid? Uitstekende nagels! Heeft u deze bijdrage van mij wel gelezen? Als ik uitvoering zou hebben gegeven aan mijn voornemen, zou daarvan een bloederige horrorfilm van gemaakt kunnen zijn, Deathwish Erthanax and the Killer Cat. Ik heb haar wat afsnijsels van het stoofvlees gegeven. Dat is leuker voor haar en minder gevaarlijk voor mij. :D

Katloos door het leven is inderdaad een matige zaak. Toch geen kat overboord, mag ik hopen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat een gekat op die katten - en ze kunnen zo lief zijn. Zeker als ze een rugzakje hebben en ze zich bij jou veilig voelen. Meneertje hier lijkt zelfs depressief te zijn als hij niet iedere dag op schoot kan. Net zo'n aandachttrekker als de witte angora. Die had zo haar vaste rituelen: eenmaal in bed moest en zou ze een paar minuten op mijn borst liggen. Dan was het goed. Ook 's avonds: ze moest en zou op schoot. Meneertje rugzakje lijkt hier een beetje dezelfde kant op te gaan. Zijn broertje iets minder, maar anders. Een stuk minder gesteld op knuffels, maar hoe die tegen mijn benen aan kan schuren...

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
10 dec 2020 19:31
10 dec 2020 18:48
Erthanax schreef:
(...) Na deze zijïgheid heb ik wel zin om iets enerverends te doen – ik ga mijn kat aaien!
Uitstekende bezigheid? Uitstekende nagels! Heeft u deze bijdrage van mij wel gelezen? Als ik uitvoering zou hebben gegeven aan mijn voornemen, zou daarvan een bloederige horrorfilm van gemaakt kunnen zijn, Deathwish Erthanax and the Killer Cat. Ik heb haar wat afsnijsels van het stoofvlees gegeven. Dat is leuker voor haar en minder gevaarlijk voor mij. :D

Katloos door het leven is inderdaad een matige zaak. Toch geen kat overboord, mag ik hopen?
Nee,niet overboord,onze Felix was 17 jaar en gewoon helemaal op.
Dus een fatsoenlik einde,maar dat maakt het niet minder pijnlijk :cry:

witte angora

Het 'foontje is binnen, onverwacht snel. Besteld bij Nokia.com, dan denk je: dat komt uit Nederland. Afijn, de factuur kwam uit Ierland. Dan krijg je toch al iets van: :shock:

Vervolgens bericht uit Amerika (!) dat het ding verzonden is, en een heel blablabla verhaal over BTW (maar die had ik toch al betaald??? :shock: ) en invoerrechten (na wat zoeken zat ik onder de 150 euro dus geen zorg 8) ). Maar wel: uit Amerika, als dat maar goed gaat met de verbindingen enzo...

Vanmorgen bericht uit België (dus met de verbindingen komt het wel goed :D )dat het ding vannacht met GLS is verzonden, maar er is schade geconstateerd. :oops: Hete kolen... :cry:
Tegen 8 uur was het ding al bij het depot in Utrecht.

Vanavond was het ding er eindelijk. Aan het pakje mankeerde niks. Snel een ronde door de mogelijkheden, en ik ben er blij mee. Van deze kan ik het tenminste horen als ik gebeld wordt, dat was met de vorige nog wel een dingetje. Camera is niet veel bijzonders, maar dat had ik al verwacht. Gewone druktoetsen, die snap ik, en je kunt ook 'gewoon' opnemen in plaats van allerlei vage veegbewegingen te moeten maken. Van het weekend een extra geheugenkaart halen (want 4Gb opslagruimte is niks), simkaart er in, en dan verder op ontdekkingstocht. Juist vanwege de normale druktoetsen gaat dat wel lukken. De wifiverbindingen heeft het ding ook al gevonden, nu enkel nog de inlogcode opsnorren...

Voor mensen als ik een uitkomst. En het scheelt me dus 40 euro vergeleken met de gewone winkel. Kan het dus aanbevelen dit in overweging te nemen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nu nog even de draaischijf-app installeren om telefoonnummers te kunnen draaien.

witte angora

Bob Schurkjens schreef:
10 dec 2020 20:26
Nu nog even de draaischijf-app installeren om telefoonnummers te kunnen draaien.
:lol: :lol:

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

" Theo , wir fahr'n nach Lodz " een oude hit van Vicky Leandros.🎶🎶
" Junge komm bald wieder " van Freddy Quinn
Laatst gewijzigd door moederslink op 10 dec 2020 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Und die Gitarre und das Meer

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

En ik maar denken dat de oudjes geheugen verlies hebben , mooi verkeerd gedacht. :mrgreen:

Erthanax

10 dec 2020 19:59
Nee,niet overboord,onze Felix was 17 jaar en gewoon helemaal op.
Dus een fatsoenlik einde,maar dat maakt het niet minder pijnlijk :cry:
Zeventien jaar, dan heeft hij een mooi leven gehad, dat kan niet anders. Maar het afscheid blijft altijd lastig.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Even een andere, wellicht grappige en nuttig onderwerp.

Door mij monitor op de P1 poort van mijn slimme/domme meter heb ik kunnen herleiden dat mijn vaatwasser eigenlijk maar ong 1,5kWh verbruikt voor een complete was van 2,5 uur op de hoogste temperatuur. (het hoogste programma)
Maar ik kan ook zien dat mijn wasmachine en droger (twee in één) ook ruim onder de 2kWh blijft voor wassen en drogen in twee losse programma's.
Dus voor beide samen nog geen 70 eurocenten.
Ik dacht altijd dat dit veel meer zou zijn.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gelukkig draag ik nooit een winterjas. Dodelijk warm en nu ook gewoon dodelijk.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

voor de liefhebbers :
vanavond tussen half acht en half tien opera " Fidelio " van L van Beethoven.
Magistraal gedirigeerd door Jaap van Zweden.
Vanavond op NPO 2.
En je dan realiseren dat Beethoven toen al te kampen had met toenemende doofheid.
Fenomenaal!

Meiklokje

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Eveneens voor de liefhebbers: op NPO 1 de serie "The split" waarin top acteur Barry Atsma een prachtige hoofdrol heeft

Plaats reactie