Nou kom ik uit een familie van slagers, dus dit soort filmpjes kan ik prima hebben, maar ik kan me zo voorstellen dat anderen een lichte waarschuwing vooraf, wel op prijs zouden stellen.Bob Schurkjens schreef: ↑08 dec 2020 12:27Al een paar keer bekeken en zo interessant:
https://youtu.be/ixA-o6_4TR0
Uit 2007 en nog steeds 100 procent actueel
Huiskamer
Re: Huiskamer
Ach, uiteindelijk sterf je toch aan een hartstilstand. En de manier waarop je die hartstilstand krijgt, die kun je niet kiezen.
En om zo'n lever te krijgen, moet je wel even wat vaker drinken dan de meeste mensen doen. Dan moet je echt dagelijks stevig drinken.
Edit: en dat wil niet zeggen dat dat per se werkeloze alcoholisten moeten zijn, maar dat kunnen ook mensen zijn die iedere avond na thuiskomst van het werk een fles wijn, een paar flessen bier of een fles jonge klare open trekken.
En om zo'n lever te krijgen, moet je wel even wat vaker drinken dan de meeste mensen doen. Dan moet je echt dagelijks stevig drinken.
Edit: en dat wil niet zeggen dat dat per se werkeloze alcoholisten moeten zijn, maar dat kunnen ook mensen zijn die iedere avond na thuiskomst van het werk een fles wijn, een paar flessen bier of een fles jonge klare open trekken.
-
sjohie schreef: ↑08 dec 2020 13:35Nou kom ik uit een familie van slagers, dus dit soort filmpjes kan ik prima hebben, maar ik kan me zo voorstellen dat anderen een lichte waarschuwing vooraf, wel op prijs zouden stellen.Bob Schurkjens schreef: ↑08 dec 2020 12:27Al een paar keer bekeken en zo interessant:
https://youtu.be/ixA-o6_4TR0
Uit 2007 en nog steeds 100 procent actueel
Je hebt gelijk Sjohie: het begin van de reportage laat een menselijke lever zien die is aangetast. Wordt doorgesneden om te laten zien hoe dat er uit ziet. Is wat bloederig en confronterend.
Mijn excuses als ik iemand hiermee heb ontriefd.
Soms gaat het ernstig mis op het forum, maar het gaat ook wel eens heel erg goed. Het GGN-verjaringstopic vind ik daar een heel mooi voorbeeld van. Dat wilde ik even kwijt. Na deze zijïgheid heb ik wel zin om iets enerverends te doen – ik ga mijn kat aaien!
hebra98
, Moneyman
, JozJan
, henry.withoot
, scharrelschipper
, Bob Schurkjens
, moederslink
en Meiklokje
vinden dit leuk
-
Dat is een uitstekende bezigheid!
Jammer genoeg zijn wij (hopelijk tijdelijk) katloos.
`t is kaal zonder kat .
Uitstekende bezigheid? Uitstekende nagels! Heeft u deze bijdrage van mij wel gelezen? Als ik uitvoering zou hebben gegeven aan mijn voornemen, zou daarvan een bloederige horrorfilm van gemaakt kunnen zijn, Deathwish Erthanax and the Killer Cat. Ik heb haar wat afsnijsels van het stoofvlees gegeven. Dat is leuker voor haar en minder gevaarlijk voor mij.scharrelschipper schreef: ↑10 dec 2020 18:48Dat is een uitstekende bezigheid!
`t is kaal zonder kat .
Katloos door het leven is inderdaad een matige zaak. Toch geen kat overboord, mag ik hopen?
hebra98
vindt dit leuk
-
Wat een gekat op die katten - en ze kunnen zo lief zijn. Zeker als ze een rugzakje hebben en ze zich bij jou veilig voelen. Meneertje hier lijkt zelfs depressief te zijn als hij niet iedere dag op schoot kan. Net zo'n aandachttrekker als de witte angora. Die had zo haar vaste rituelen: eenmaal in bed moest en zou ze een paar minuten op mijn borst liggen. Dan was het goed. Ook 's avonds: ze moest en zou op schoot. Meneertje rugzakje lijkt hier een beetje dezelfde kant op te gaan. Zijn broertje iets minder, maar anders. Een stuk minder gesteld op knuffels, maar hoe die tegen mijn benen aan kan schuren...
Jablan
en moederslink
vinden dit leuk
-
Nee,niet overboord,onze Felix was 17 jaar en gewoon helemaal op.Erthanax schreef: ↑10 dec 2020 19:31Uitstekende bezigheid? Uitstekende nagels! Heeft u deze bijdrage van mij wel gelezen? Als ik uitvoering zou hebben gegeven aan mijn voornemen, zou daarvan een bloederige horrorfilm van gemaakt kunnen zijn, Deathwish Erthanax and the Killer Cat. Ik heb haar wat afsnijsels van het stoofvlees gegeven. Dat is leuker voor haar en minder gevaarlijk voor mij.scharrelschipper schreef: ↑10 dec 2020 18:48Dat is een uitstekende bezigheid!
`t is kaal zonder kat .
Katloos door het leven is inderdaad een matige zaak. Toch geen kat overboord, mag ik hopen?
Dus een fatsoenlik einde,maar dat maakt het niet minder pijnlijk
-
Het 'foontje is binnen, onverwacht snel. Besteld bij Nokia.com, dan denk je: dat komt uit Nederland. Afijn, de factuur kwam uit Ierland. Dan krijg je toch al iets van:
Vervolgens bericht uit Amerika (!) dat het ding verzonden is, en een heel blablabla verhaal over BTW (maar die had ik toch al betaald??? ) en invoerrechten (na wat zoeken zat ik onder de 150 euro dus geen zorg ). Maar wel: uit Amerika, als dat maar goed gaat met de verbindingen enzo...
Vanmorgen bericht uit België (dus met de verbindingen komt het wel goed )dat het ding vannacht met GLS is verzonden, maar er is schade geconstateerd. Hete kolen...
Tegen 8 uur was het ding al bij het depot in Utrecht.
Vanavond was het ding er eindelijk. Aan het pakje mankeerde niks. Snel een ronde door de mogelijkheden, en ik ben er blij mee. Van deze kan ik het tenminste horen als ik gebeld wordt, dat was met de vorige nog wel een dingetje. Camera is niet veel bijzonders, maar dat had ik al verwacht. Gewone druktoetsen, die snap ik, en je kunt ook 'gewoon' opnemen in plaats van allerlei vage veegbewegingen te moeten maken. Van het weekend een extra geheugenkaart halen (want 4Gb opslagruimte is niks), simkaart er in, en dan verder op ontdekkingstocht. Juist vanwege de normale druktoetsen gaat dat wel lukken. De wifiverbindingen heeft het ding ook al gevonden, nu enkel nog de inlogcode opsnorren...
Voor mensen als ik een uitkomst. En het scheelt me dus 40 euro vergeleken met de gewone winkel. Kan het dus aanbevelen dit in overweging te nemen.
Vervolgens bericht uit Amerika (!) dat het ding verzonden is, en een heel blablabla verhaal over BTW (maar die had ik toch al betaald??? ) en invoerrechten (na wat zoeken zat ik onder de 150 euro dus geen zorg ). Maar wel: uit Amerika, als dat maar goed gaat met de verbindingen enzo...
Vanmorgen bericht uit België (dus met de verbindingen komt het wel goed )dat het ding vannacht met GLS is verzonden, maar er is schade geconstateerd. Hete kolen...
Tegen 8 uur was het ding al bij het depot in Utrecht.
Vanavond was het ding er eindelijk. Aan het pakje mankeerde niks. Snel een ronde door de mogelijkheden, en ik ben er blij mee. Van deze kan ik het tenminste horen als ik gebeld wordt, dat was met de vorige nog wel een dingetje. Camera is niet veel bijzonders, maar dat had ik al verwacht. Gewone druktoetsen, die snap ik, en je kunt ook 'gewoon' opnemen in plaats van allerlei vage veegbewegingen te moeten maken. Van het weekend een extra geheugenkaart halen (want 4Gb opslagruimte is niks), simkaart er in, en dan verder op ontdekkingstocht. Juist vanwege de normale druktoetsen gaat dat wel lukken. De wifiverbindingen heeft het ding ook al gevonden, nu enkel nog de inlogcode opsnorren...
Voor mensen als ik een uitkomst. En het scheelt me dus 40 euro vergeleken met de gewone winkel. Kan het dus aanbevelen dit in overweging te nemen.
Moneyman
, moederslink
, hebra98
en Erthanax
vinden dit leuk
-
Nu nog even de draaischijf-app installeren om telefoonnummers te kunnen draaien.
-
Bob Schurkjens schreef: ↑10 dec 2020 20:26Nu nog even de draaischijf-app installeren om telefoonnummers te kunnen draaien.
-
moederslink
en Erthanax
vinden dit leuk
-
" Theo , wir fahr'n nach Lodz " een oude hit van Vicky Leandros.
" Junge komm bald wieder " van Freddy Quinn
" Junge komm bald wieder " van Freddy Quinn
Laatst gewijzigd door moederslink op 10 dec 2020 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Und die Gitarre und das Meer
En ik maar denken dat de oudjes geheugen verlies hebben , mooi verkeerd gedacht.
Lady1234
, moederslink
en sjohie
vinden dit leuk
Zeventien jaar, dan heeft hij een mooi leven gehad, dat kan niet anders. Maar het afscheid blijft altijd lastig.scharrelschipper schreef: ↑10 dec 2020 19:59Nee,niet overboord,onze Felix was 17 jaar en gewoon helemaal op.
Dus een fatsoenlik einde,maar dat maakt het niet minder pijnlijk
scharrelschipper
vindt dit leuk
Even een andere, wellicht grappige en nuttig onderwerp.
Door mij monitor op de P1 poort van mijn slimme/domme meter heb ik kunnen herleiden dat mijn vaatwasser eigenlijk maar ong 1,5kWh verbruikt voor een complete was van 2,5 uur op de hoogste temperatuur. (het hoogste programma)
Maar ik kan ook zien dat mijn wasmachine en droger (twee in één) ook ruim onder de 2kWh blijft voor wassen en drogen in twee losse programma's.
Dus voor beide samen nog geen 70 eurocenten.
Ik dacht altijd dat dit veel meer zou zijn.
Door mij monitor op de P1 poort van mijn slimme/domme meter heb ik kunnen herleiden dat mijn vaatwasser eigenlijk maar ong 1,5kWh verbruikt voor een complete was van 2,5 uur op de hoogste temperatuur. (het hoogste programma)
Maar ik kan ook zien dat mijn wasmachine en droger (twee in één) ook ruim onder de 2kWh blijft voor wassen en drogen in twee losse programma's.
Dus voor beide samen nog geen 70 eurocenten.
Ik dacht altijd dat dit veel meer zou zijn.
Erthanax
vindt dit leuk
Gelukkig draag ik nooit een winterjas. Dodelijk warm en nu ook gewoon dodelijk.
-
voor de liefhebbers :
vanavond tussen half acht en half tien opera " Fidelio " van L van Beethoven.
Magistraal gedirigeerd door Jaap van Zweden.
Vanavond op NPO 2.
En je dan realiseren dat Beethoven toen al te kampen had met toenemende doofheid.
Fenomenaal!
vanavond tussen half acht en half tien opera " Fidelio " van L van Beethoven.
Magistraal gedirigeerd door Jaap van Zweden.
Vanavond op NPO 2.
En je dan realiseren dat Beethoven toen al te kampen had met toenemende doofheid.
Fenomenaal!
Jablan
vindt dit leuk
Eveneens voor de liefhebbers: op NPO 1 de serie "The split" waarin top acteur Barry Atsma een prachtige hoofdrol heeft