LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UITSPRAAK ARNHEM WCK

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

UITSPRAAK ARNHEM WCK

Ongelezen bericht door willy59 »

Laatst gewijzigd door willy59 op 17 feb 2005 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: UITSPRAAK ARNHEM WCK

Ongelezen bericht door willy59 »

Laatst gewijzigd door willy59 op 17 feb 2005 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: UITSPRAAK ARNHEM WCK

Ongelezen bericht door impact »

Bedankt voor al dit typewerk, Willy!

ookikja
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2004 14:41

Re: UITSPRAAK ARNHEM WCK

Ongelezen bericht door ookikja »

Ik heb uitspraak gelezen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. De inleg dient te worden teruggegeven aan gedupeerde, de helft van de restschuld komt voor rekening van de gedupeerd. Hierdoor blijft er een saldo over dat tegoed komt aan Dexia, maar als ik het goed lees wordt dit saldo kwijtgescholden. Klopt deze conclusie?
Zo ja, dan wordt dus niet de inleg terugbetaald en restschuld kwijtgescholden. Of zie ik het verkeerd. Svp normale volwassen reacties.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: UITSPRAAK ARNHEM WCK

Ongelezen bericht door justice man 007 »

De helft van de restschuld wordt toegerekend aan de “belegger”, en de inleg moet Dexia geheel teruggeven.

Maar omdat de rechtbank vind dat Dexia ernstig tekort is geschoten in haar zorgplicht door een krediet te verstrekken aan een 70-jarige pensioengerechtigde, zonder beleggingservaring en financiële middelen kwijt de rechtbank dit deel van de (rest)schuld ook weg.

Was deze persoon bijv. een 40- jarige persoon geweest met 20 jaar beleggingservaring, en voldoende financiële middelen om ook een restschuld te kunnen dragen en had deze i.p.v. alleen de lagere (vak)school ook een HBO diploma dan had belegger de helft van de restschuld wellicht wel moeten betalen. Het ken-uw-klant beginsel is dus hier weer van toepassing!

m.v.g. justice

Gesloten