LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

scharrelschipper

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
15 dec 2020 21:54
Er zijn er zovelen die tegen veel kabinetsregels protesteren, ze komen zelfs tot aan je voordeur wanneer je met Corona ziek thuis in quarantaine ligt ( bij Jetten ) :shock: , dat gaat véél te ver.
Verzorgers, onderwijskrachten, boeren , iedereen protesteert maar overal tegen.
Terecht of onterecht.
En ze staan echt géén 1.5 meter uit elkaar en hebben ook geen neusmondkapje op of het hangt op de kin. :roll:
Zie maar eens dit land te besturen met 180 verschillende nationaliteiten en zoveel eigenwijze mondigheid en betweters.
Je hebt helemaal gelijk Moederslink,het valt niet mee om een land te besturen,en ik ben het met je eens,sommige dingen gaan te ver.
Maar nu is het zover gekomen dat zelfs (naar mijn idee weldenkende) mensen op dit forum vinden dat protesteren zonder dat er een goedkeuring is,dit afkeuren.
Ieder haar of zijn mening natuurlijk,maar het lijkt erop dat die afkeuring ingegeven is door dat men het met het overheidsbeleid eens is.
Dat mag natuurlijk,maar laat ook ruimte voor mensen die er anders over denken.

scharrelschipper

Moneyman schreef:
15 dec 2020 22:02
scharrelschipper schreef:
15 dec 2020 21:46
Dat zei ik al van die vergunning.
En dat van die fiets is natuurlijk onzin,of een grapje?
Er is geen verbod tot protesteren,tenzij je aanvraag tot protesteren verboden is,dus niet tenzij je een vergunning hebt.
Nee natuurlijk was dat geen grap.

Het is heel simpel. Protesteren mag, mits aangemeld en niet verboden. Alles wat daar niet aan voldoet, is dus in strijd met de wet.

Edit: alles wat je wilt weten, staat hier: https://www.denhaag.nl/nl/meldingen/mel ... melden.htm
Oke,geen grap dus. maar onzin.
Ik ga die link niet bekijken,want ik ga er van uit dat je de wet beter kent dan ik.
Dat neemt niet weg dat ik het er niet mee eens ben,zie mijn opmerking over de 80er jaren :)

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

De WIBRA heeft bedacht diervoeding te gaan verkopen, en dan een essentiële winkel te worden.
Hoe triest kan je als bedrijf reageren in een poging door de mazen van het net te zwemmen.
Zulke bedrijven moeten moeten tot in lengte van dagen boycotten, de gezondheid van het volk, klanten en personeel in de waagschaal leggen voor (nog meer) winst.

scharrelschipper

Brahms schreef:
15 dec 2020 22:22
De WIBRA heeft bedacht diervoeding te gaan verkopen, en dan een essentiële winkel te worden.
Hoe triest kan je als bedrijf reageren in een poging door de mazen van het net te zwemmen.
Zulke bedrijven moeten moeten tot in lengte van dagen boycotten, de gezondheid van het volk, klanten en personeel in de waagschaal leggen voor (nog meer) winst.
Iedereen probeert te overleven,wat is daar mis mee?
Maar ik heb geen dier,en ik was toch al niet van plan naar de wibra te gaan.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

15 dec 2020 22:16
(...)
maar het lijkt erop dat die afkeuring ingegeven is door dat men het met het overheidsbeleid eens is.
Die ruimte is er! Vraag toestemming en het is voor elkaar. Het mag gewoon , mits er vergunning voor is gevraagd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Brahms schreef:
Dan moet de horeca ook maar diervoeding gaan verkopen, denk ik zo.

moederslink

Brahms schreef:
Hoe triest kan je als bedrijf reageren (...)
Wel creatief bedacht , toch?
Is de Action ook gesloten? Zij verkopen ook dierenvoeding en dierenspeeltjes en mandjes🤔

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Brahms schreef:
Al vind ik dat plan ook verwerpelijk: Ik denk in deze niet aan winst, eerder aan lijfsbehoud.
Zodra de steunmaatregelen ophouden, kunnen we flink wat winkels gaan ombouwen tot woningen. Leegstand is ook niet alles.

scharrelschipper

moederslink schreef:
15 dec 2020 22:27
15 dec 2020 22:16
(...)
maar het lijkt erop dat die afkeuring ingegeven is door dat men het met het overheidsbeleid eens is.
Die ruimte is er! Vraag toestemming en het is voor elkaar. Het mag gewoon , mits er vergunning voor is gevraagd.
Nee,mits er vergunnijng is verleend.
En dat gebeurd niet als het protest onwelgevallig is.

moederslink

Oh. En in dit geval zal het zeker onwelgevallig zijn geweest.
Alsof 50-100 man een lockdown kunnen of willen voorkomen. Kansloos .
Zelfs geen duizenden hadden deze lockdown kunnen voorkomen.
Al die duizenden hebben zeer waarschijnlijk dan ook sowieso sch***** aan welke maatregelen dan ook ( gehad).

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De Wibra is een hele goedkope winkel. Dan krijg je dit soort fratsen.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Nog een paar dagen en de meeste winkels zijn weer open. Het kabinet zal voor het werkend nu echt met een lockdown moeten komen, Dit is een grote poppenkast aan het worden.
De Action denk weer open te kunnen, verkoopt essentiële Shampoo.
Grappig, dat doet mijn kapper ook, en als hij nou eens een gebakje verkoopt bij de gratis koffie, kan hij zeker weer open.

witte angora

Het is ook boterzacht. De Praxis is dicht, maar je kunt wel online bestellen, uiteraard van tevoren betalen, en je spullen kun je vervolgens bij de winkel ophalen. In plaats van door de winkel te sjezen ga je hudje-mudje met elkaar in de rij staan, uiteraard wel met mondkapje op, en elkaar flink in de nek hoesten en niezen.

Ik vermoed zo dat half maart het aantal besmettingen nog een stuk hoger ligt dan nu.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
16 dec 2020 07:00
Het is ook boterzacht. De Praxis is dicht, maar je kunt wel online bestellen, uiteraard van tevoren betalen, en je spullen kun je vervolgens bij de winkel ophalen. In plaats van door de winkel te sjezen ga je hudje-mudje met elkaar in de rij staan, uiteraard wel met mondkapje op, en elkaar flink in de nek hoesten en niezen.

Ik vermoed zo dat half maart het aantal besmettingen nog een stuk hoger ligt dan nu.
Bij Praxis en Gamma hier in de buurt wordt gewerkt met een tijdslot waarbinnen je je bestelde spullen kunt ophalen. Als het dan nog te druk wordt, moet je buiten wachten, want alleen de servicebalie bij de ingang is open. Je loopt als het ware alleen een rondje om de servicebalie en het kassablok. Moet je grote spullen ophalen, dan ga je naar de magazijningang buiten.

Lowieze

Woonzorglocaties in de omgeving doen een oproep om, hoe goed bedoeld ook, hun familieleden die in een verzorgingstehuis zitten, niet met de kerstdagen naar huis te halen om ze gezellige kerstdagen thuis te bieden. Dit omdat de meeste besmettingen in huiselijke kring plaatsvinden en de mensen die na de kerstdagen weer terug komen dan in quarantaine zouden moeten uit voorzorg.

witte angora

Afijn, de Action heeft besloten ook weer open te gaan, net als de Hema. Wibra twijfelt nog, van de Zeeman heb ik zelf nog niks vernomen.

Het schiet toch aardig op met die lockdown. In plaats van contacten te beperken kun je enkel wat minder spullen kopen die je over het algemeen toch niet direct nodig hebt. Dat wil zeggen: ik had nog bij de Action een afsluitbare voorraadbus willen halen voor de kattenbrokjes. De grote bak waar het nu in zit neemt in de keukenkast teveel ruimte in. Dat is wat mij betreft het enige.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

.... en dit noemen we dus een "strenge lockdown".... :lol: :lol: :lol:

Lowieze

Wat een onzin dat Action en Wibra open gaan. Schoonmaakmiddelen, wc papier, etenswaren, plastic bakjes kun je toch ook in de supermarkt meenemen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

De action is nu toch ook een supermarkt? De rest is niet te krijgen daar nu. Op zich niet zo gek dat de boel nu verspreid wordt over meerdere supermarkten en er dus minder mensen per gebouw hoeven te zijn. Als het veilig bij de Lidl kan, dan kan het ook veilig bij de action toch?

joep873

Ongelezen bericht door joep873 »

angel1978 schreef:
16 dec 2020 10:12
Als het veilig bij de Lidl kan, dan kan het ook veilig bij de action toch?
Als ze niet na de Action ook nog eens naar de Lidl gaan voor de rest van de boodschappen. Maar velen zullen dat wel doen.

Gesloten