En nu we ons niet aan die regels gehouden hebben.....hoeveel extra doden vallen mede door late vaccinatie?
Ik schat zo'n 30 per dag vertraging
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
En nu we ons niet aan die regels gehouden hebben.....hoeveel extra doden vallen mede door late vaccinatie?
Wij hebben hier in huis voorlopig maar "zomer 2021" genoemd als stip op de horizon om weer eens wat te gaan ondernemen zonder continue op je qui vive te moeten zijn. Kan het alleen maar meevallen.witte angora schreef: ↑18 dec 2020 09:11Wat je waarschijnlijk gaat zien: degenen die ingeënt zijn hebben iets van: 'mij kan niks meer gebeuren', dus een flink deel van hen gaat alle regels aan al het schoeisel lappen dat ze tegenkomen. En de niet-ingeënten? Die zien dat met lede ogen aan - en doen vervolgens hetzelfde.
Er wordt een vaccinatiebewijs geopperd, degenen met een vaccinatie zouden meer ruimte moeten krijgen. Wel... wordt dat een bewijsje met allerlei echtheidskenmerken, of is dat makkelijk te vervalsen? En wie gaat al die bewijsjes overal controleren?
Of het er de eerste maanden zoveel veiliger op gaat worden weet ik zo net nog niet.
"We" vermoorden inderdaad met ons slappe egoïstische gedrag iets van dat aantal mensen per dag, maar goed het is makkelijker wijzen naar een Bill Gates/GGD/overheid/ander, dan verantwoordelijkheid te nemen voor de gevolgen van je eigen daden of inactie. Dat zal altijd wel zo zijn, en wat deze pandemie mij tot nu toe duidelijk maakt, ook wel zo blijven. Daar is geen overheidsinstantie voor op te tuigen.
Ik hoop dat Hugo en Mark even de telefoon vergeten aan de lader te brengen, dit is hetzelfde niet te tolereren gedrag als van die horeca die dreigde open te gaan, of die boeren met die mobiele stormrammen van ze. Ze kunnen ook, als branche die tot nu toe eigenlijk geen pijn heeft hoeven lijden, even door die zure appel heen bijten, en een wit voetje halen bij hun klanten.Brahms schreef: ↑18 dec 2020 15:07Bruna en Primera gaan de zaak wat onder druk zetten. Honderden pakketpunten gaan maandag dicht, omdat ze de klanten "niet willen teleurstellen" welke sigaretten, tijdschrift of rolletje pakpapier willen kopen.
Dat daardoor het hele pakketjes gebeuren compleet in het honderd loopt, is natuurlijk een mooie zaak om je wens om gewoon open te zijn, even kracht bij te zetten.
Aan die pakketjes wordt nauwelijks verdiend op die pakketpunten.Brahms schreef: ↑18 dec 2020 15:07Bruna en Primera gaan de zaak wat onder druk zetten. Honderden pakketpunten gaan maandag dicht, omdat ze de klanten "niet willen teleurstellen" welke sigaretten, tijdschrift of rolletje pakpapier willen kopen.
Dat daardoor het hele pakketjes gebeuren compleet in het honderd loopt, is natuurlijk een mooie zaak om je wens om gewoon open te zijn, even kracht bij te zetten.
Je doet nu net alsof de winkelier goud geld verdient aan die pakketjesophalers/ brengers. Dat is niet mijn werkelijkheid.
Bij de slager staan mensen buiten in de rij , waardoor het lijkt dat het enorm druk is.witte angora schreef: ↑18 dec 2020 16:12Bij de keurslager stond een enorme rij. Dat weer wel.
Oftewel: werken de maatregelen? Ik weet het niet. Ik vermoed zo dat de drukte zich verplaatst, maar in hoeverre het zich echt verspreid? Kan er weinig over zeggen.
Verrassend.witte angora schreef: ↑17 dec 2020 19:34Maar als de bakker open mag, mag de Hema ook weer open, want die bakt ook brood. En ze verkopen er ook chips, en een wijntje, chocola, vleeswaren, en zelfs kaas. Gaan we weer.
Dan denk ik dat het beter is dat de overheid bij ieder huishouden per persoon per dag een halfje volkoren laat brengen, en een paar plakken kaas. En voor Bob een flesje honing. Water komt al uit de kraan. Uiteraard wordt het voor de deur neergezet, dan pas aanbellen, en na minimaal een kwartier wachten mag de bewoner het oppakken en op de keukentafel zettten.
Voor de rest blijft iedereen, maar dan ook iedereen binnen.
Gelukkig merk ik dat hier niet, maar ik moet er wél bij zeggen dat ik al 9 maanden bijna niet meer buiten kom en nagenoeg thuis zit.