LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Bob Schurkjens

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Valt me wel op hoe druk het nu is in de natuur danwel het buitengebied.

Vandaag tegen gekomen al fietsend en wandelend:

- fietsers: "gewone", mountainbikers, racefietsers
- wandelaars
- hardlopers met kort broekje en blote benen die puffend en hijgend passeren
- skateboarders
- roeiers

Dus zeer druk buiten. Veel mensen mogen begroeten. Sommigen zelfs twee keer. Dat heb je als je hetzelfde rondje in tegenovergestelde richting loopt: "Hé, ik had u al gegroet!".

Een jaar geleden was je bijna niemand tegen gekomen.

Het weekend wordt nog veel drukker....

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

angel1978 schreef:
18 dec 2020 18:30
Aangezien een lockdown inhoudt dat je alleen voor essentiële zaken naar buiten gaat zie je ook hier weer dat men wel commentaar levert op anderen maar het blijkbaar niet op zichzelf van toepassing acht.
Zoals de Rijksoverheid zelf zegt geldt “Blijf zoveel mogelijk thuis” voor vervoer en reizen. Nergens staat dat je een hele dag binnen moet blijven.
Juist elke dag even naar buiten is goed voor het immuunsysteem, dus winst in dit geval.
Je kunt gerust een wandeling maken, kan ook gewoon in je eigen buurt zijn als je de drukke gebieden maar vermijdt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Exact, Bob, dat is waar ik me zorgen over maak. Niet alleen voor komend weekend, maar er zit een vakantie van twee weken aan te komen, voor de meesten althans. Musea, pretparken, alles is dicht, dus wat gaan mensen doen?

@ Lowieze: jij hebt het begrepen. ;) Sterker nog: het natuurgebied waar ik was, ligt nog geen 500 meter van de winkels af. De winkels waar ik toch al moest zijn voor de essentiële boodschappen. De kaas was op.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bob Schurkjens schreef:
18 dec 2020 20:48
Valt me wel op hoe druk het nu is in de natuur danwel het buitengebied.

Vandaag tegen gekomen al fietsend en wandelend:

- fietsers: "gewone", mountainbikers, racefietsers
- wandelaars
- hardlopers met kort broekje en blote benen die puffend en hijgend passeren
- skateboarders
- roeiers

Dus zeer druk buiten. Veel mensen mogen begroeten. Sommigen zelfs twee keer. Dat heb je als je hetzelfde rondje in tegenovergestelde richting loopt: "Hé, ik had u al gegroet!".

Een jaar geleden was je bijna niemand tegen gekomen.

Het weekend wordt nog veel drukker....
Scheelt een heel stuk, dat je buiten in natuurgebied goed afstand kan houden.
Ik snap het wel, de hele dag in huis wordt een mens gaar van.
Die week daarop wordt het slechter weer, dus kom je over het algemeen alleen honden bezitters tegen.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

moederslink schreef:
18 dec 2020 19:29
Gelukkig merk ik dat hier niet, maar ik moet er wél bij zeggen dat ik al 9 maanden bijna niet meer buiten kom en nagenoeg thuis zit.
Één keer p.w. , op maandag , ga ik nd supermarkt .
Zo nu en dan fiets ik een eindje , naar een park of zo.
Verder kom ik amper nog ergens ; ik ga naar het dorp wanneer het écht moet , dus erg zelden.
zouden meer mensen moeten doen , zeker de ouderen en kwetsbaren onder ons.
Nee, dat gaan we helemaal niet doen. Daar wordt je stapel gek van, en het is nog erg ongezond ook, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. Vooral ouderen, maar eigenlijk iedereen, moeten de buitenlucht in. Flink bewegen en elke dag een flinke wandeling maken of een goede afstand fietsen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben veel in de tuin en maak vaak een ommetje . Fietsen doe ik zo.n beetje om de dag ruim een uur en dan weer naar huis. Dus geen zorgen , ik zit niet vanaf maart écht binnen. Maar dus geen steden, winkelstraten, drukte en diverse winkels en geen treinreizen.

De beelden van al die massaal winkelende ouderen, zonder mondkapje ook , zie ik wel op tv.
Dat begrijp ik dus niet, dát bedoelde ik dus eigenlijk.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ben de hele dag aan het werk in de zorg, bijna constant met een mond kapje op.
Tot dinsdag ging ik 2 x per week naar de sportschool en hierna met de honden een paar kilometer joggen in het bos.
Door mijn werk blijf ik geestelijk wel gezond, contacten genoeg.
Maar na een dagje mondkapje, moet ik echt even een uur (met honden) het bos in uitwaaien.
Ook sporten doe ik nu hier.
Er is ruimte zat om de 1,5 meter in acht te nemen.

witte angora

Het is goed weer, dus ik denk dat ik straks weer een of ander bos ga opzoeken. Na de boodschappen te hebben gedaan. En wat gaatjes in de muur te hebben geboord, dat moet ook nog gebeuren.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
18 dec 2020 20:51
angel1978 schreef:
18 dec 2020 18:30
Aangezien een lockdown inhoudt dat je alleen voor essentiële zaken naar buiten gaat zie je ook hier weer dat men wel commentaar levert op anderen maar het blijkbaar niet op zichzelf van toepassing acht.
Zoals de Rijksoverheid zelf zegt geldt “Blijf zoveel mogelijk thuis” voor vervoer en reizen. Nergens staat dat je een hele dag binnen moet blijven.
Juist elke dag even naar buiten is goed voor het immuunsysteem, dus winst in dit geval.
Je kunt gerust een wandeling maken, kan ook gewoon in je eigen buurt zijn als je de drukke gebieden maar vermijdt.
Helemaal mee eens..
Is ook meer een reactie op dat hypocriete gezever op anderen die zich ook netjes aan de regels houden.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

angel1978 schreef:
19 dec 2020 10:16

Helemaal mee eens..
Is ook meer een reactie op dat hypocriete gezever op anderen die zich ook netjes aan de regels houden.
Dat snap ik, dat is ook ergerlijk.

angel1978

Ik weet het, voor sommigen doe je er niet meer zoveel toe na je 70e. Je zou toch binnenkort dood gaan, maar mij doet het nog echt wel wat:

https://www.nu.nl/media/6097691/acteur- ... leden.html

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
18 dec 2020 22:05
Ik ben veel in de tuin en maak vaak een ommetje . Fietsen doe ik zo.n beetje om de dag ruim een uur en dan weer naar huis. Dus geen zorgen , ik zit niet vanaf maart écht binnen. Maar dus geen steden, winkelstraten, drukte en diverse winkels en geen treinreizen.

De beelden van al die massaal winkelende ouderen, zonder mondkapje ook , zie ik wel op tv.
Dat begrijp ik dus niet, dát bedoelde ik dus eigenlijk.
Je gaat dus niet mee met het idee dat die kapjes ( zeker buiten) complete onzin zijn?

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

De laatste tijd kantelt het beeld in onze omgeving. Eerst allemaal tegelijk door de winkels zonder mondkapje, toen werd het in de winkels een mondkapje op - nog voordat het officieel verplicht was - en sinds 1 december zie ik juist ouderen ook buiten met mondkapje op, in elk geval in de buurt van het winkelcentrum.

Met al het gezeur over wat essentieel is, had onze jongen net een mooie opmerking. Scholen open en juist alle afhaalpunten voor pakketten en post dicht, zodat iedereen wel thuis moet blijven voor de bezorger. ^^

Verder was het een goed idee om kerst met de familie af te blazen, het aantal reisverboden neemt snel toe.
In HR mag men van 22 december tot 9 januari alleen binnen de eigen provincie (Zupanje) reizen. Al onze boekingen zijn van buiten de regio, dat betekende bellen en vragen wat men wil. Annuleren of nog snel betalen, want met betalingsbewijs kun je wel reizen. Het is annuleren geworden, de angst zit er goed in. Begrijpelijk, want de Kroatische cijfers zijn nog steeds rampzalig, al gaat het eindelijk de goede kant op. Omgerekend naar Nederland (factor 4,5 meer) rond de 1300-1400 aan de beademing, 13000 in het ziekenhuis ... Ook een blindedarmontsteking is momenteel dodelijk in het land en dat geldt voor meer landen in Zuid/Oost-Europa.

Waar komt trouwens die 75% voor een vaccinatiebewijs vandaan? Was dat een snelle enquête? Dan willen wij ook zo'n bewijs, op natuurlijke wijze immuun geworden. :mrgreen:

witte angora

Jablan schreef:
19 dec 2020 19:13
De laatste tijd kantelt het beeld in onze omgeving.
Hier volgens mij ook wel een beetje. Vanmorgen in het natuurgebied was het, vergeleken met gisteren, relatief rustig, alhoewel het gisteren niet te druk was. Het aantal auto's was nagenoeg hetzelfde, oftewel: de parkeerplaats was vol; er waren wel iets meer fietsers. Weinig kinderen, dat zal het verschil hebben gemaakt, wel veel hondeneigenaren mét hond. Een paar getrainde hardlopers tegengekomen in een stuk bos waar ik nog niet eerder was geweest; verder wat ouderen. Misschien dat de gezinnen met kinderen meer geneigd zijn 's middags te gaan?

In het dorp was het rustig. Uitgestorven wil ik het niet noemen, in de winkel ook niet. Daar was het gemiddeld druk. De oliebollenkraam had hier nog wel enigszins aanloop, althans toen ik er was. In de media lees je momenteel wat andere geluiden.

Gevoelsmatig denk ik dat veel mensen zich er een beetje bij neerleggen. Corona zal nog heel lang onder ons zijn, er wordt al verwacht dat het ieder jaar terug zal komen, net als de griep. En misschien is dat ook wel zo.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Krijgen we nu elke dag een verslag van de bewegingen van de mensen in uw omgeving?

Echt compleet oninteressant.

witte angora

Als het je niet interesseert, dan lees je het toch niet, Lady? Wat is trouwens de reden dat je op dit forum zit? Wat belastingzaken betreft heb je behoorlijk veel kennis waar je mensen uitstekend mee kunt helpen, maar verder lees ik best wel wat gemopper en verzuurde reacties. Dat is zo jammer.

angel1978

witte angora schreef:
19 dec 2020 20:18
Als het je niet interesseert, dan lees je het toch niet, Lady? Wat is trouwens de reden dat je op dit forum zit? Wat belastingzaken betreft heb je behoorlijk veel kennis waar je mensen uitstekend mee kunt helpen, maar verder lees ik best wel wat gemopper en verzuurde reacties. Dat is zo jammer.
Gemopper en zure reacties.. mmm 🤔

reggie2

Lady1234 schreef:
19 dec 2020 20:11
Krijgen we nu elke dag een verslag van de bewegingen van de mensen in uw omgeving?

Echt compleet oninteressant.
Jij zegt het, ik dacht het😀
Belachelijk om iedere keer hetzelfde riedeltje te lezen

reggie2

Jose2501 schreef:
19 dec 2020 20:53

Waarom wordt deze groep niet afgeschermd of opgelegd om thuis te blijven, zodat het normale leven gewoon door kan gaan?
Of wordt als 1e gevaccineerd?
Weer zo'n egoïstische uitspraak.
We wachten gewoon allemaal op de vaccinatie, en tot die tijd allemaal aan de regels houden.

Waarom sluiten ze de feestgangers niet op? Is precies zo'n uitspraak.
Saamhorigheid is bij jou ver te zoeken.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jose2501 schreef:
19 dec 2020 20:53
Bron. Nu.nl
Wereldwijd 150 herbesmettingen op 75 miljoen besmettingen. Volgens deskundigen is de kans op een herbesmetting superklein. Aleen met een haperend immuunsysteem loop je een heel klein risico.
Ben ik blij dat ik al besmet ben geweest.

Zou groepsimmuniteit niet beter zijn om op in te zetten dan een vaccin?

Andere bron CBS
90 procent van de mensen die overlijden aan corona is 70 plus. 2.5 miljoen mensen in Nederland is 65 +.
Waarom wordt deze groep niet afgeschermd of opgelegd om thuis te blijven, zodat het normale leven gewoon door kan gaan?
Of wordt als 1e gevaccineerd?
Dit voorjaar was groepsimmuniteit nog het streven van onze overheid,maar ja...voortschrijdend inzicht?
Nouja.. inzicht,laat me niet lachen.

Gesloten