LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van overheidswege livestyle en écht gezonde voeding stimuleren

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Anonymus

Van overheidswege livestyle en écht gezonde voeding stimuleren

Ongelezen bericht door Anonymus »

En eindelijk op gezonde voeding laat btw-tarief overheid!

[De hoofdletters werden weggehaald door de moderator.]

scontra

Re: Van overheidswege livestyle en écht gezonde voeding stimuleren

Ongelezen bericht door scontra »

Gezonde voeding en levenswijze, daar kan elke ziel toch zeker zelf voor zorgen, of moet dat ook nog in de basis-zorgverzekering worden opgenomen ?

BTW omlaag op voeding is op zich geen slecht idee !
Houdt dit in uw achterhoofd zodat u bij de eerst volgende parlementsverkiezingen kunt bezien welke politieke partij dit punt specifiek in het verkiezingsprogramma heeft staan en breng daar dan uw stem op uit.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bier en vlees zijn in elk geval gezond. Daar krijgt menig persoon namelijk een morele opkikker van.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Vlees is heel gezond, want dat zorgt voor de broodnodige eiwitten.
Maar, net als bij bier, consumeer met mate maar ook naar persoonlijke behoefte en laat je vooral geen schuldgevoel aanpraten door degenen die een tegenstander zijn van de vlees productie en consumptie.

grun

Ongelezen bericht door grun »

Als de overheid de mensen een gezonde lifestyle wil opdringen door met tarieven te goochelen, waarom zit er op een hometrainer en sportkleding dan het hoge BTW tarief?

Het goedkoopst is trouwens periodiek vasten, dat kost niks. Bijvoorbeeld het 5/2 dieet (twee dagen per week niet eten) of het 16/8 dieet (per dag alleen normaal eten in een tijdsbestek van 8 uur en daarna 16 uur niks. Van die 16 uur slaap je al 8 uur, dan valt het best mee).

Over wat gezonde voeding is kunnen we moeiteloos discussieren tot ver voorbij de jaarwisseling, ik hou het bij de schijf van 5. Laatst nog iets gelezen van die microbioloog uit Wageningen, Ode aan de E-nummers heet het geloof ik, waarvan de strekking was dat je beter voedsel met toegevoegde e-nummers kunt kopen omdat die geproduceerd worden onder controleerbare laboratorium omstandigheden, in plaats van biologische wortels waarvan je geen idee hebt welke parasieten en bacterien daar allemaal inzitten.

caruso

Ongelezen bericht door caruso »

Lifestyle it is.....

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Lekker in Die Heimat boodschappen doen. Alles laag tarief. Toll waß?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vind inderdaad dat de overheid wat meer mijn lifestyle moet promoten, lekker losbandig. Maakt het voor mij ook wat makkelijker.

Qua gezonde voeding kan het bij mij stukken beter. Overigens bij mijn hele familie. Maar om nu te zeggen dat wij veel gezondheidsproblemen hebben in de familie, nee verre van eigenlijk. Voor zover ik weet hebben al de broers en zussen van mijn grootouders de 70+ gehaald en zijn ook mijn ouders en hun broers en zussen allemaal goed op weg. Zelfs de aangetrouwde familie. Dusja, wat is gezond?

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Met dat lobbyen zijn die clubs aan de late kant. Voor een plek in het verkiezingsprogramma moet je ongeveer een jaar voor de verkiezingsdatum je melden.

Bequem in der Heimat Einkaufen erledigen. Alles zum niedrigen Mwst-Satz. Toll was?
Aber sowas von!
Niet alleen de prijs, maar het assortiment en de smaak. Wel letten op het land van herkomst bij versproducten. Helaas, per 1 januari gaat de BTW weer terug naar de normale tarieven van 7 en 19% (was tijdelijk verlaagd).

Eerlijk gezegd heb ik weinig behoefte aan een overheid, die zich ook gaat bemoeien met wat er verkrijgbaar is en of dat gezond genoeg is. Er is een relatie tussen inkomen, opleiding en voeding en dit verband bestaat al eeuwen, krijg je met simpele maatregelen niet anders.

Gesloten