En daarbij ook een plaatje waar de besmettingen vandaan komen, van 1 augustus tot nu. En daarvan is 50% van de herkomst bekend, volgens het RIVM. 1% daarvan is afkomstig uit de horeca, 0,5% vanuit feestjes. School heeft een hoger aantal besmettingen, maar uiteindelijk straffen we dan de horeca, wat logischerwijs niets heeft geholpen.
Als ik die grafieken en zo doorneem, dan vraag ik me echt letterlijk af waar nu het verschil in zit met de eerste lockdown, maar ook met de maanden juni en juli. Alsof het virus ineens amper besmettelijk was, maar vervolgens besmettelijker terugkwam.
Deze post van Angel zegt in mijn ogen ook veel. Het lijkt alsof de regering zelf niet weet wat er precies gaande is en dus zelf niet weet wat ze doen. Op zich te begrijpen, maar volg dan in elk geval een beetje de cijfers en pas je daarop aan en ga niet lukraak beleid voeren.
angel1978 schreef: ↑30 dec 2020 11:38
Een probleem is natuurlijk wel dat een en ander nogal in tegenspraak is, in ieder geval voor de burger:
ik denk eerder dat dat continue nieuwe plannen maken
dat er te lang vastgehouden wordt aan een gekozen koers
Als er teveel wijzigt en nieuwe inzichten leiden tot andere aanpak, leidt dat tot het gevoel dat bestuurders het niet weten en dat er chaos is.
Als men niet teveel wil wijzigen, leidt dit ertoe dat men te lang vasthoudt aan een gekozen koers.
Een gulden middenweg is er niet, dus het zal altijd leiden tot onvrede bij de ene of de andere groep.
Eigenlijk is het ook heel simpel, Angel. Men houdt krampachtig vast aan 8 januari als eerste dag om te gaan inenten, daar waar ieder ander land liep te springen om te beginnen, lopen wij 2-3 weken achter op de rest. Vervolgens is de rest van het plan echter zo willekeurig als iets. Eerst gaan we met de zorgmedewerkers beginnen, dat stond al tijden vast, maar nu komen er ineens ouderen bij. Daarbij zijn er nog zoveel twijfels vanuit de regering, dat het niet gek is dat mensen gaan twijfelen aan de regering zelf.