Ik ben zelf net terug uit de Dominicaanse Republiek.
Op de heenweg vlogen we met HollandExel, Comfort Class, en echt een uitstekende vlucht gehad. Prima stoelen, genoeg ruimte, eten was goed en we kregen regelmatig te drinken. Het personeel was erg vriendelijk. Ook keurig op tijd gevlogen.
Eenmaal in de Dominicaanse Republiek hoorden we na een week dat Neckermann (waar wij geboekt hadden) het contract met HXL verbroken had. Onze hostess ter plekke hield ons zeer slecht op de hoogte van de stand van zaken. Mensen die het weekend erop (toen had Neckermann dus al een week de tijd gehad om een andere vlucht te regelen) weggingen, kregen eerst de optie om 3 dgn langer te blijven. Toen zij aangaven dat ze dit wilden, werd gezegd dat dit niet kon, omdat die vlucht overboekt was. Dit was natuurlijk zeer frustrerend, zeker omdat HXL gewoon vloog! Ze konden via een andere reisorganisatie wel een ticket kopen bij HXL, maar dan moesten ze 250 euro betalen en dit werd niet door Neckermann vergoed!
Uiteindelijk zijn ze met de bus naar Santo Domingo gegaan (5,5 uur) toen met het vliegtuig (via Cancun en nog een tussenlanding op de Azoren), naar Keulen en vervolgens vanuit Keulen met de bus naar Amsterdam (in de file wegens zware sneeuwval). Zij zijn 30 uur onderweg geweest!
Wij vlogen 3 dagen later (gelukkig) met MartinAir (slechts anderhalf uur vertraging en een tussenlanding op Punta Cana). Dit nieuws hoorden we van ons reisbureau in NL, want de Neckermann hostess kon ons geen informatie geven over onze terugreis. Pas een dag voor vertrek vonden we een fax op onze kamer waarin onze reisgegevens stonden, terwijl ons reisbureau deze informatie al dagen eerder aan ons had doorgegeven.
Helaas konden we wel naar onze Comfort Class fluiten. Op het vliegveld riep onze hostess nog dat mensen met Comfort Class in de Starclass zouden vliegen en bij een aparte balie moesten inchecken. Toen we eenmaal gingen inchecken, bleek ook dit niet waar te zijn; we vlogen gewoon economy class. Waarom zegt ze dan eerst dat we Starclass vliegen?!
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Het toestel op onze terugvlucht zat maar voor 2/3 vol, dus ik begrijp niet waarom de hostess tegen andere reizigers had gezegd dat het overboekt was....
Vooral de service en opvang van de Neckermann hostess was erg slecht. Ze kwam veel te weinig langs en communicatie verliep via faxen. Tevens verstrekte zij verkeerde informatie waar ze dan later weer op terugkwam. Ook bij enkele excursies die we bij haar hadden geboekt, vertelde zij dingen die niet waar waren. We hebben hierover meerdere malen bij haar geklaagd, maar het werd steeds afgewimpeld.
Een ding is zeker; wij boeken echt nooit meer bij Neckermann!