LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Dominicaan

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Dominicaan »

Wat een onzin om te verkondigen dat Neckermann heeft gedacht aan het belang van haar klanten, het is gewoon een ordinaire concurrentie slag die door hun wordt uitgevochten over de ruggen van de klanten.
Wij komen net terug uit de DR, na een meer dan uitstekende vlucht op de heenreis met HXL (waarschijnlijk de laatste met Neckermann) kregen wij de volgende dag te horen dat Neckermann niet meer vloog met HXL en dat er voor altenatieven gezorgd zou worden. Dit is in alle 2 weken dat wij op vakantie waren ongeveer de enige informatie die wij van de reisleidster gekregen hebben. Daarnaast hoorden en zagen wij wel wat die alternatieven (in het belang van de klant :( ) inhielden, gemiddelde reistijden van 20 tot 30 uur zowel op de heen- als de terugreis met de meeste idiote overstappen en busverbindingen op belachelijke tijdstippen. B.V: om 1:30 opgehaald worden (ipv 15:20) voor een busreis naar Santo Domingo van 4 uur (ipv 20 min. naar Puert Plata), daarna met een vertraging van 2 uur via Cacun naar Keulen gevlogen worden en dan nog een busreis van 3,5 uur naar Schiphol. Als ze dat een redelijk alternatief en in het belang van klant noemen dan ben ik zeker gek. Het allerergste is ook nog dat de HXL vluchten gewoon keurig op tijd vertrokken van Puerto Plata rechtstreeks naar Amsterdam, en de reisleidster maar zeggen dat HXL niet meer vloog. Er waren zelfs mensen die tegen kostprijs hun eigen stoel hebben teruggekocht en gewoon met HXL zijn teruggevlogen.
Wij hebben zelf overigens het "geluk" gehad dat wij met de eerste normale vlucht vanaf Puetro Plata met Martinair zijn teruggevlogen, maar het is toch wel heer vreemd om op het vliegveld te zien dat de HXL vlucht (die volgens Neckermann niet meer zou vliegen) vlak voor ons opsteeg.

Als Neckermann echt in het belang van hun klanten had gedacht zouden ze er eerst voor gezorgd hebben dat er redelijke alternatieven voor handen waren voordat ze het contract met HXL opgezegd hadden.

Prettige vlucht

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Prettige vlucht »

Het was reeds lange tijd bekend dat HXL vorige jaar behoorlijke opstart problemen heeft gehad en dat vele mensen daarvan de dupe zijn geworden, dat was toen ook echt heel vervelend.

Wij zijn onlands met HXL naar de Dominicaanse Republiek gevlogen in de Business Class van HXL en moeten zeggen dat we nog nooit zo geweldig goed gevlogen hebben, echte topklasse.
Ik reis zakelijk ook regelmatig business Class en HXL doet hier absoluut niet voor onder, super stoelen, veel ruimte, geweldige bediening en heerlijk eten + drinken. En dat voor het schamele bedrag van Euro 160,- probeer dat maar eens bij een andere maatschappij!

Ik hoop van harte dat HXL het redt, want dan vliegen wij voor vakantie voortaan altijd met hun Business Class.

Voor de terugvlucht hebben wij als alternatief de Starclass van Martinair gekregen, maar dat is een puinhoop vergeleken met HXL (o.a. gewoon economy class eten en slechte stoelen) en zij rekenen ook nog eens minimaal 3x zoveel.

LJFrankenstein
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2005 12:58

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door LJFrankenstein »

Als je in dit forum een zoekfunctie zou hebben en de beide woorden Holland Exel zou kunnen vervangen door Martinair en/of Transavia heb je volgens mij een goede afspiegeling van de klachten van de pre-Holland Exelperiode !!!

Geef ze een in deze moeilijke tijd een kans. Als ze niet meer bestaan zijn we overgelaten aan een monopolie van Transavia en Martinair !!!

Ik ben benieuwd of er nog meer "schandalige" verhalen van de diverse bestemmingen komen m.b.t. "alternatieve" vluchten voor HE !

Groeten,

L.F. Frankenstein

Tiamo

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Tiamo »

Dominicaan, zoals al eerder gezegd, een eigen mening hebben is prima, boos zijn omdat je meer reistijd kwijt bent dan "normaal" geweest zou zijn is begrijpelijk maar nogmaals, vel geen oordeel zonder dat je de feiten kent!! :evil:

Moon_75

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Moon_75 »

Ik ben zelf net terug uit de Dominicaanse Republiek.

Op de heenweg vlogen we met HollandExel, Comfort Class, en echt een uitstekende vlucht gehad. Prima stoelen, genoeg ruimte, eten was goed en we kregen regelmatig te drinken. Het personeel was erg vriendelijk. Ook keurig op tijd gevlogen.

Eenmaal in de Dominicaanse Republiek hoorden we na een week dat Neckermann (waar wij geboekt hadden) het contract met HXL verbroken had. Onze hostess ter plekke hield ons zeer slecht op de hoogte van de stand van zaken. Mensen die het weekend erop (toen had Neckermann dus al een week de tijd gehad om een andere vlucht te regelen) weggingen, kregen eerst de optie om 3 dgn langer te blijven. Toen zij aangaven dat ze dit wilden, werd gezegd dat dit niet kon, omdat die vlucht overboekt was. Dit was natuurlijk zeer frustrerend, zeker omdat HXL gewoon vloog! Ze konden via een andere reisorganisatie wel een ticket kopen bij HXL, maar dan moesten ze 250 euro betalen en dit werd niet door Neckermann vergoed!

Uiteindelijk zijn ze met de bus naar Santo Domingo gegaan (5,5 uur) toen met het vliegtuig (via Cancun en nog een tussenlanding op de Azoren), naar Keulen en vervolgens vanuit Keulen met de bus naar Amsterdam (in de file wegens zware sneeuwval). Zij zijn 30 uur onderweg geweest!

Wij vlogen 3 dagen later (gelukkig) met MartinAir (slechts anderhalf uur vertraging en een tussenlanding op Punta Cana). Dit nieuws hoorden we van ons reisbureau in NL, want de Neckermann hostess kon ons geen informatie geven over onze terugreis. Pas een dag voor vertrek vonden we een fax op onze kamer waarin onze reisgegevens stonden, terwijl ons reisbureau deze informatie al dagen eerder aan ons had doorgegeven.
Helaas konden we wel naar onze Comfort Class fluiten. Op het vliegveld riep onze hostess nog dat mensen met Comfort Class in de Starclass zouden vliegen en bij een aparte balie moesten inchecken. Toen we eenmaal gingen inchecken, bleek ook dit niet waar te zijn; we vlogen gewoon economy class. Waarom zegt ze dan eerst dat we Starclass vliegen?! :evil: Het toestel op onze terugvlucht zat maar voor 2/3 vol, dus ik begrijp niet waarom de hostess tegen andere reizigers had gezegd dat het overboekt was....

Vooral de service en opvang van de Neckermann hostess was erg slecht. Ze kwam veel te weinig langs en communicatie verliep via faxen. Tevens verstrekte zij verkeerde informatie waar ze dan later weer op terugkwam. Ook bij enkele excursies die we bij haar hadden geboekt, vertelde zij dingen die niet waar waren. We hebben hierover meerdere malen bij haar geklaagd, maar het werd steeds afgewimpeld.

Een ding is zeker; wij boeken echt nooit meer bij Neckermann!

galaxynl
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2004 14:58

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door galaxynl »

Wij ook niet meer

Dutchie1

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Dutchie1 »

[/quote]Op 29 jan met Holland Exel naar Varadero Cuba gevlogen vanuit Brussel met tankstop te Shiphol (kregen ze in Brussel geen kerosine meer?)

Zal waarschijnlijk een vlucht van Belgium Exel zijn geweest in een Holland Exel toestel. Belgium Exel heeft/had geen rechten om direct te vliegen naar Varadero, dus wordt er soms via Schiphol gevlogen. Rechten Amsterdam-Varadero zijn er namelijk wel

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Net van Neckermann gehoord dat onze vakantie naar Punta Cana alleen door kon gaan als we 2 dagen eerder gaan (donderdag in plaats van zaterdag) en dat we dan op Santo Domingo vliegen, waarna we met een bus in 3,5 uur naar het hotel worden gebracht.

Niet dus!

franc

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door franc »

Vrijdag 18 febr. terug gekomen uit cancun mexico.
Op dinsdag 8 febr. zouden wij vertrekken, op maandag om 17:30 kregen wij door dat wij niet met HXL zouden vliegen maar met martinair, en niet om half 5 smiddags maar om 8 uur s'morgens.
Resultaat inplaats van s'avonds om 23:00 uur bij het hotel waren wij er nu al om 14:30 uur in het zwembad.
Alleen geen comfortclass gekregen. oke maar een perfecte vlucht met mairtinair, en gelukkig geen klappende mensen die na de landing gaan zitten klappen.
Wij zouden 1 week later weer op dinsdag terug vliegen, maar 2 dagen van te voren kregen wij een brief dat dit dus 2 dagen later zou worden.
Aangezien wij in een all-in hotel zaten hadden wij hier geen problemen mee, de kosten zouden door thomas cook /neckermann betaald worden, en tevens de kosten van het niet vliegen in de juiste klasse.
En naar veel verhalen van andere mensen gehoord te hebben, die met veel omwegen naar mexico gingen, gingen wij weer met een rechtstreekse vlucht naar huis toe (zonder vertraging).

De volgende reis weer neckermann.

Franc

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

@@franc nou dat klinkt lekker positief een keer blij om te horen dat jouw reis goed is afgelopen.
ik ben benieuwd of de gast van punta cana nu zijn geld terug krijgt????
wand dit is toch inpricipe vervoer (al is het een omweg).
oja dat klappen in dat vliegtuig daar kan een maatschappij ook niets aan doen hoor.dat zijn de passagiers die t doen(raar verschijnsel voor een taxichauffeur klap je toch ook niet als ie je thuis heeft gebracht hihih )

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Nee tuurlijk klap je niet! Doe je ook niet bij de stadsbus die om de paar honderd meter stopt! :D

Ook denk ik altijd , als er wel mensen zijn die klappen in het vliegtuig, waar klappen ze nou voor? Goed, hij staat dan op de grond, maar hij kan nog nog wel in volle vaart door het stationsgebouw of hangar denderen. Bij wijze van spreken dan!

Ik ben ook altijd wel weer blij als dat we goed geland zijn, maar om daar nu voor te klappen! Dat is toch hun werk om het zo goed mogelijk te doen! Maar toch blijft vliegen boeiend.

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

ff om met de vraag van het forum te beantwoorden kijk allemaal ff op www.wereldreiswijzer.nl/nd en zie waarze mee reizen nix geen enge maatshappijen of zo

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien is het al gezegd hier, maar ik las net op de reiskrant ( internet) van de Telegraaf, dat Thomas Cook deze zomer met MARTINAIR gaat vliegen op de verre bestemmingen. Kunnen deze klanten voorlopig weer rustig slapen! 8)

nel-foppe
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 aug 2004 15:09

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door nel-foppe »

Gast dat klopt helenmaal. Ze gaan vliegen met martinair.

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Ze krabbelen allemaal terug, nu tui nog

Dutchguys

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Dutchguys »

Ik krijg net te horen dat mijn reis (15 mei vertrek) naar Brazilië wordt geannuleerd door Neckermann! :(( Werd al bang gisteren toen tussen alle Martinair bestemmingen Brazilië niet voorkwam...

Iemand goede suggesties? Naar het schijnt vlieg alleen Oad niet met Excel...

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Een goed alternatief. Kijk even op de site van www.qxxl.nl

Ook speciaal voor Brazilie reizen en zeker weten alleen maar met MARTINAIR.

rtad

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door rtad »

Hier mijn horror verhaal in het kort:5 feb 8uur voor vertrek naar d.r te horen gekregen dat we eerst naar Brussel vlogen,dan azoren,dan santo domingo met bus naar cabarete(25 uur!)kon niet meer anuleren terwijl ik woensd 3 feb d reizen al had gebeld met de vraag of ik wel ging en hoe dan,de reaktie was verbaasd en werd verzekerd dat er niks aan de hand was.Oke 25 uur dus totaal gebroken na de reis in hotel aangekomen zonder eten daar (alles was al dicht 2 uur s nachts)volgende dag 1 keer de hostes van neckerman gezien en een excursie geboekt volgende dag betaald daarna nooit meer gezien 19 dagen!!!We zijn 4 keer op zoek geweest naar deze mevr omdat zij gelogen had over onze inhoud van de excursie ,maar goed 4 keer 2 uur gewacht in vreemd hotel waar we bijna niet in kwamen elke keer maar geen hostes.tijdens het wachten hoorden we van andere ned. de meest erge verhalen over de terug reis,ik maar bellen met hoofdkantooor,zeer onvriendelijke en onredelijke vrouw aan de lijn die mij niet te woord wou staan.mijn vriendin is Bulgaarse en we hebben speciaal visum aangevraagd voor d.r zij kan niet zomaar landen ergens anders,weer uitgelegd maar weer geenantwoord of we zouden terug vliegen en hoe,alleenmet de rug tegen de muur hebben we de terug vlucht geaccepteerd op dinsdag 22 feb inplv zat 19 feb,dit betekende een verplaatsing van haar operatie op dinsdag 22 feb wat nu gelukkig met hulp van de opererend dokter is gelukt.ook ben ik als eigen baas een opdracht in turkije misgelopen waarvoor ik dinsdag zou vertrekken.Mijn vriendin had examen voor inburgering moeten doen op 4 maart maar door het verschuiven van de operatie kan ze daar ook niet aan mee doen wat weer vertraging voor het verkrijgen van haar paspoort oploopt,al met al is onze vakantie door stress finaal naar de vervelend heb er een jaar hard voor moeten werken.3 dagen extra hebben ons heel wat ellende gekost.Als overmaat van ramp is op de zondag dat we eigenlik al thuis hadden moeten zijn een auto in de sneeuw onze voorgevel binnengereden.Neckerman noooooit meer(dit is een korte versie van het verhaal er is nog meer gebeurt ziekte enz maar ik ben te boos om nog meer te vertellen)

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

tja das inderdaad zwaar etolk (lees laatste woord achterstevoren)
ik heb van af het begin gezegt dat ik blij was niet in het begin van de trugtrekking van neckermann hoefde te vliegen ondertussen hebben ze het alweer aardig op de rails staan en hebben ze alles bij martinair ondergebracht.je moet zeer zeker bij de geschillencommissie klacht indienen en een schadevergoeding vragen oftewel eisen....
wel vind ik dat je de andere problemen (zoals operatie,en werk)niet alleen bij neckermann mag neerleggen ook als je met exel had gevlogen was de kans er geweest dat je veel geld extra moest betalen voor de terugreis.of dat er veel en lang vertraging zou zijn.
nou ik hoop dat je wat bereikt bij anvr sgr ik hoor t wel ....

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

o ja er is altijd een telefoon nr van een hostess beschikbaar in jullie situatie had ik haar persoonlijk opgebeld.
dit soort klachten moet je terplekke oplossen.

Gesloten