Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Er zullen best wel eenzamen onder ons zijn met deze Feestdagen.
Ik wens iedereen een warme Kerst !
We leven in een nare spannende ongewisse tijd, toch hoop ik dat iedereen hoop en vertrouwen blijft houden én gezond blijft.
Zie om naar elkaar en houd je goed!
Fijne dagen!🌟🌲🙋‍♀️🎅 Wees ook lief voor jezelf !

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scharrelschipper schreef:
24 dec 2020 15:09
BIj ons wordt het vandaag pizza.
Morgen wordt het wel uitgebreid schaften met de kinderen.
Ja, voor mij dus ook. Net besloten. Mijn beste maat was redelijk op tijd afgewerkt, dus die komt bij mij pizza eten. Later schuiven er misschien wat meer mensen aan, dat zien we wel. Morgen vieren we bij mijn ouders kerst, want die eten vandaag bij mijn oma.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

breien schreef:
24 dec 2020 18:02
Zoooo 2020.
https://youtu.be/EtQ5f1xkdMc
Toch wens ik iedereen leuke/ prettige / vrolijke/ gezellige* feestdagen.
*keuze wat van toepassing is.
Heb dit ooit eens live gezien putje zomer,ook toen ging de hele zaal plat.
Heel apart en blijft mooi!!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De wedstrijd hairklooven is onbeslist geëindigd en het topic gesloten. Of is er nog een wisseltrofee uitgereikt?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou een nieuw, oneindig topic opleveren wie er in aanmerking komt voor die wisseltrofee. Wel een idee; misschien dat andere topics dan verschoond blijven van dit soort 'discussies'. Misschien toch maar eens de suggestie in het feedbacktopic zetten? :lol:

Nijogeth

Dit is echt typisch zo'n vraagje voor in de huiskamer. Thuis heb ik eigenlijk zelden de was gedaan, soms als mijn ouders op vakantie waren en ik iets nodig had, maar dan deed ik vaak maar een paar kledingstukken wassen. Nu moet ik natuurlijk zelf de was doen, maar nu begin ik me iets af te vragen. Ik doe namelijk donkere spijkerbroeken en donkere shirts apart. Maar is dit eigenlijk wel nodig?

witte angora

Volgens mij is dat niet nodig. Ik heb drie soorten was: wit, handdoeken en de rest. Had niet het idee dat de donkerblauwe shirts donkerder werden van de donkerblauwe spijkerbroeken. Of andersom. En licht en donker maakt ook niet zoveel verschil. Enkel rood kan nog wel eens een dingetje zijn, zeker als het nieuw is. Sowieso is het handig om nieuwe kleding voor de eerste keer even apart te wassen; dan kun je zien of het wel of niet afgeeft.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Nee, je moet alleen op de temperatuur letten. Ik doe de donkere was op de ecostand 40 graden. Dat is een wat langer programma, alles komt er altijd schoon uit.

Maar sommige shirts zijn op 30 graden wasbaar. Even opletten bij nieuwe dingen meestal.

Met veel meiden in huis draai ik zeker eens per week een rode/roze was. Die hou ik wel apart.

moederslink

Als je het simpel wilt houden :
2 soorten was : bont ( donker ) en licht .
Bont op 40• // wit op 60-70-90• .
Rood altijd apart.

Nijogeth

Hmm ja, gelukkig zijn bijna al mijn shirts van hetzelfde merk, net als de broeken. Dan hoef ik niet steeds op verschillende labels te kijken. In elk geval duidelijk dat de broeken en shorts gewoon bij elkaar kunnen qua kleur betreft. Bedankt daarvoor!

Bob Schurkjens

Alleen zwarte sokken is ook reuze praktisch.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is nu de tijd van lijstjes. Ook het gerenommeerde weekblad Donald Duck publiceert een Eendejaarsoverzicht. :D

Nijogeth

Aardbeving in Kroatië. Bij jullie alles goed, Jablan?

witte angora

Ik las het, had meteen dezelfde vraag in mijn hoofd.

moederslink

Nijogeth schreef:
29 dec 2020 13:19
Aardbeving in Kroatië.
Triest en dat in deze zware tijd . Dat kun je er niet bij hebben.
Tel hier je zegeningen maar :idea:

Bob Schurkjens

breien schreef:
29 okt 2020 09:31
Waarom is het slecht weer?
🌧🌨🌂☂️❄🌨🌬
Dat zou ik ook wel eens willen weten.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
Nee, want de familie in Zagreb zit nog met de naweeën van de aardbeving in maart, toen het land op slot was. Komt goed, zodra Corona geen invloed meer heeft op het dagelijks leven.
Ja, want ons vakantiehuis staat iets verder weg van het epicentrum en de gasten - net aangekomen - hebben geen scheuren ontdekt. Wel hebben we weer eens lekkage bij een raam na een storm met 400 mm horizontale regen en windkracht 8. Lossen we op, zodra we weer zelf zijn. Kan trouwens nog gekker, we hebben ook al vier dagen ijzel meegemaakt en dan kun je helemaal niets meer.

We hebben vaker aardbevingen, maar de ondergrond bij ons is poreus kalksteen en dat dempt de trillingen. Verzekering schat het risico op schade door een aardverschuiving drie keer hoger in dan het risico op schade door een aardbeving.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
29 dec 2020 23:01
Nijogeth schreef:
Nee, want de familie in Zagreb zit nog met de naweeën van de aardbeving in maart, toen het land op slot was. Komt goed, zodra Corona geen invloed meer heeft op het dagelijks leven.
Ja, want ons vakantiehuis staat iets verder weg van het epicentrum en de gasten - net aangekomen - hebben geen scheuren ontdekt. Wel hebben we weer eens lekkage bij een raam na een storm met 400 mm horizontale regen en windkracht 8. Lossen we op, zodra we weer zelf zijn. Kan trouwens nog gekker, we hebben ook al vier dagen ijzel meegemaakt en dan kun je helemaal niets meer.

We hebben trouwens vaker aardbevingen, maar de ondergrond bij ons is poreus kalksteen en dat dempt de trillingen. Verzekering schat het risico op schade door een aardverschuiving drie keer hoger in dan het risico op schade door een aardbeving.
Lijkt dus mee te vallen bij jullie,gelukkig maar.
Sterkte.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

De getroffen regio zit de komende maanden zonder stroom. Veel inwoners kunnen nu voor de tweede keer in 25 jaar tijd opnieuw beginnen, hun huizen zijn in de oorlog 1992-1995 al een keer vernield. 90% van Petrinja is onbewoonbaar en wat redelijk schadevrij nog overeind staat, is allemaal voor 1918 gebouwd, toen deze regio nog onder het Hongaarse deel van Oostenrijk-Hongarije viel.
Totale herstelkosten voor Zagreb-Sisak-Petrinja worden nu geschat op 2 miljard euro. Valt op zich nog mee, maar waar moet het geld vandaan komen? Het is er niet.
Klein voordeel: de reisbeperkingen zijn tijdelijk opgeheven en nog geen uur later kwam de oproep om niet met een schep in de auto te stappen om te helpen, er is groter materieel nodig.

witte angora

Om moedeloos van te worden, jablan. En dat helpt mensen niet verder, het enige wat helpt is puinruimen en inderdaad opnieuw beginnen. Toerisme is voorlopig geen optie, dus daar zal ook geen geld vandaan komen.

Dat oudere huizen redelijk schadevrij zijn blijven staan en jongere huizen, ook die uit de na-oorlogse periode, zijn ingestort, geeft volgens mij toch wel te denken. Kennelijk zijn ze niet voldoende aardbevingsbestendig gebouwd. Is daar een reden voor? Is er nooit rekening gehouden met de mogelijkheid van aardbevingen? Of waren bouwers gewoon te nonchalant, of moest het zo goedkoop mogelijk? Hoe kan voorkomen worden dat bij een volgende aardbeving, wanneer dan ook, de boel opnieuw zo in elkaar zakt?

Plaats reactie