LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Welke vliegtuigstoel??
Welke vliegtuigstoel??
Goedemorgen.
Er bestaat een website waar je per toesteltype vliegtuig de indeling kunt zien.
Op deze site kun je dan ook zien welke plaats (rij en stoel) de meeste beenruimte heeft, de rustigste plek is, de veiligste, de rumoerigste, etc.
Ik heb die site maanden geleden bezocht, maar ben het internetadres kwijt. Weet iemand het internetadres van die site?
Alvast bedankt.
Louis
Er bestaat een website waar je per toesteltype vliegtuig de indeling kunt zien.
Op deze site kun je dan ook zien welke plaats (rij en stoel) de meeste beenruimte heeft, de rustigste plek is, de veiligste, de rumoerigste, etc.
Ik heb die site maanden geleden bezocht, maar ben het internetadres kwijt. Weet iemand het internetadres van die site?
Alvast bedankt.
Louis
Re: Welke vliegtuigstoel??
Ik ken die website nog niet en met welk toestel van welke maatschappij is dat dan ???? Ik heb er wel interesse in
het te zien.
Want zoveel stoelen zullen het wel niet zijn,en meestal heb je meer ruimte bij de deuren.Dus zoveel keuze heb je niet. Maar vind het wel
leuk om het is te bekijken.Kan je het ons wel laten weten waar die site is louis ??Bedankt alvast.!!!! nel
het te zien.
Want zoveel stoelen zullen het wel niet zijn,en meestal heb je meer ruimte bij de deuren.Dus zoveel keuze heb je niet. Maar vind het wel
leuk om het is te bekijken.Kan je het ons wel laten weten waar die site is louis ??Bedankt alvast.!!!! nel
Veiligste is in ieder geval dicht bij de staart van het toestel.
Beste nel-foppe,
Ik zoek juist het internetadres van die website. Die ben ik kwijt.
Die website is een vliegmaatschappij onafhankelijke website. Met andere woorden:
Het gaat niet om welke maatschappij, maar juist om het type toestel waarmee je gaat vliegen. Op die website wordt van heel veel type toestellen een beschrijving gegeven van de indeling met op- en aanmerkingen per rij- en stoelnummer. Waarbij je bijv. moet denken aan de stoel met de meeste beenruimte, de veiligste stoel, de rustigste plek, enz.
Ik hoop dat iemand weet welke website ik bedoel en het internetadres hier kan vermelden.
gr.
Louis
Ik zoek juist het internetadres van die website. Die ben ik kwijt.
Die website is een vliegmaatschappij onafhankelijke website. Met andere woorden:
Het gaat niet om welke maatschappij, maar juist om het type toestel waarmee je gaat vliegen. Op die website wordt van heel veel type toestellen een beschrijving gegeven van de indeling met op- en aanmerkingen per rij- en stoelnummer. Waarbij je bijv. moet denken aan de stoel met de meeste beenruimte, de veiligste stoel, de rustigste plek, enz.
Ik hoop dat iemand weet welke website ik bedoel en het internetadres hier kan vermelden.
gr.
Louis
Geweldig Dutchie1!! Wat een snelle service!!
De website die ik bedoelde is seatguru.com
Ga ook gauw kijken op de andere links.
Hartstikke bedankt jôh!!
groeten,
Louis
De website die ik bedoelde is seatguru.com
Ga ook gauw kijken op de andere links.
Hartstikke bedankt jôh!!
groeten,
Louis
en ik maar denken dat ik een zeur was toen ik op vrijdag de 13e stoel 13a en 13b kreeg toegewezen en het wasmijn 13e keer vliegen en weet je wat ze zei..........wat denk je nou dat als het vliegtuig neerstort alleen stoelrij 13 iets overkomt tjaaaaaaaa daar had ik niets op te zeggen dus zat ik gewoon stoel 13.........het was overigens wel goeie vrijdag hahahhah
ik denk inderdaad staart vleugels of voorin als het lot daar is dan maakt t niet uit(ligt er ook aan wat voor ongeluk natuurlijk)ik wil er niet over nadenken t zweet staat al in mijn handen nog 4 weekjes en dan gaan we dit keer niet de 13e maar de 12e.......doeiiiiiibitchie
ik denk inderdaad staart vleugels of voorin als het lot daar is dan maakt t niet uit(ligt er ook aan wat voor ongeluk natuurlijk)ik wil er niet over nadenken t zweet staat al in mijn handen nog 4 weekjes en dan gaan we dit keer niet de 13e maar de 12e.......doeiiiiiibitchie
Wanneer je je eens wat serieuzer in het onderwerp verdiept, maakt het wel degelijk uit waar je zit. Jouw reactie gaat alleen over het compleet crashen van een toestel, terwijl er zoveel andere aspecten zijn.Geplaatst op 15 Feb 2005 22:16 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
en ik maar denken dat ik een zeur was toen ik op vrijdag de 13e stoel 13a en 13b kreeg toegewezen en het wasmijn 13e keer vliegen en weet je wat ze zei..........wat denk je nou dat als het vliegtuig neerstort alleen stoelrij 13 iets overkomt tjaaaaaaaa daar had ik niets op te zeggen dus zat ik gewoon stoel 13.........het was overigens wel goeie vrijdag hahahhah
En ja, zelfs bij een "ongeval" schijnen bepaalde zitplaatsen op bepaalde type toestellen "veiliger" [grotere kans op overleving] te zijn dan andere. Ik zou zeggen klik eens op de links die Dutchie1 heeft weergegeven. Misschien dat je volgende vliegreis wat ontspannender kan verlopen.
Louis.
nou ik zal er ff voor gaan zitten maar ik heb al 15 jaar echt vliegangst maar ga toch nog steeds in een vliegtuig maar ik heb wel eens om een plaats gevraagt en nog nooit gekregen....
wel bedankt voor je hard aankomende reactie ik ben ff wakkergeschud thanks
Jammer dat je al 15 jaar vliegangst hebt. Dat gevoel is ook niet aan anderen uit te leggen. Wél knap dat je toch steeds instapt.nou ik zal er ff voor gaan zitten maar ik heb al 15 jaar echt vliegangst maar ga toch nog steeds in een vliegtuig maar ik heb wel eens om een plaats gevraagt en nog nooit gekregen....
Er schijnt een cursus te zijn tegen en omgaan met vliegangst. Misschien kun je eens meedoen aan zo'n cursus. Niet geschoten is altijd mis, nietwaar?
Bij vertrek vanaf een NL-luchthaven vraag ik bij inchecken meestal plaatsen voorin én aan gangpad (o.a. lekker je benen even strekken). Meestal lukt dat ook wel als je op tijd bent.
Bij vertrek vanaf een buitenlandse luchthaven vraag ik altijd om een plaats op een van de voorste rijen en gangpad natuurlijk. En ook dat lukt vaak. Het voordeel daarvan is dat je bij aankomst op Schiphol redelijk snel uit het vliegtuig kan. Vaak is er maar 1 slurf.
Ik snap dat trouwens toch niet zo goed. Op een vliegveldje ergens op een Grieks eiland kun je zowel voor als achter in- en uitstappen. Kom je op een geavanceerd vliegveld als Schiphol moeten bijv. 200 personen door 1 deur. Heb je wel eens op de achterste rij gezeten? Wel tel er dan maar zeker een kwartier tot 20 minuten bij voordat jij aan de beurt bent om te kunnen uitstappen.
Uiteraard heb ik het hier over chartervluchten (vakanties).
Bij lijndiensten kun je bij diverse maatschappijen al on-line je stoel reserveren.
Louis
Dat is makkelijk gezegd Louis.Omdat je op die griekse eilanden toch wel kleinere luchthavens hebt,en daar wordtje dan door de hangbus op
gehaald en naar de aankomst hal gebracht.En de luchthavens zijn te klein om daar nog slurven aan te brengen.Het is niet te vergelijken met schiphol.Maar als j achterin zit wacht je gewoon geduldig,eruit kom je toch.Ik heb er nog nooit iemand daar over horen klagen.Je kan toch niet allenmaal tegelijk het vliegtuig uit. gr .nel
gehaald en naar de aankomst hal gebracht.En de luchthavens zijn te klein om daar nog slurven aan te brengen.Het is niet te vergelijken met schiphol.Maar als j achterin zit wacht je gewoon geduldig,eruit kom je toch.Ik heb er nog nooit iemand daar over horen klagen.Je kan toch niet allenmaal tegelijk het vliegtuig uit. gr .nel
Als je bijv. op Karpathos landt, sta je zowat voor de aankomst- en vetrekhal (nou ja, hal..... meer 'n verbouwde loods). Dus daar loop je vanaf het vliegtuig richting "aankomsthal" en v.v. Dus geen bussen.
Maar wat ik bedoel te zeggen is dat op een vliegveld zoals bijv. Heraklion, Kreta (toch ook geen kleintje) het uit en instappen veel vlugger gaat door gebruik te maken van de voor- en achterdeuren.
Terwijl je op een geavanceerd vliegveld als Schiphol (veel moderner) alleen maar door de voordeur kan in- en uitstappen.
Maar wat ik bedoel te zeggen is dat op een vliegveld zoals bijv. Heraklion, Kreta (toch ook geen kleintje) het uit en instappen veel vlugger gaat door gebruik te maken van de voor- en achterdeuren.
Terwijl je op een geavanceerd vliegveld als Schiphol (veel moderner) alleen maar door de voordeur kan in- en uitstappen.
www.turbulentie.nl hier staat ook een uitgebreide uitleg waar je het best kan gaan zitten, per airline.
Emotion bedankt voor deze link.
Er bestaat niet de veiligste plaats of stoel om te zitten. Waar je ook zit,wanneer er geen goede noodlanding gemaakt kan worden,overleef niemand de crasch. duidelijker kan het niet verteld worden. Het maakt niet uit waar je zit.Bedankt en ik heb het met veel intresse gelezen,en wist eigenlijk al dat die veilige stoelplek een illusie is. Daarom blijf ik maar in europa. Kan ook gebeuren,maar ik ben geen type voor lange vluchten. Gr. nel
Er bestaat niet de veiligste plaats of stoel om te zitten. Waar je ook zit,wanneer er geen goede noodlanding gemaakt kan worden,overleef niemand de crasch. duidelijker kan het niet verteld worden. Het maakt niet uit waar je zit.Bedankt en ik heb het met veel intresse gelezen,en wist eigenlijk al dat die veilige stoelplek een illusie is. Daarom blijf ik maar in europa. Kan ook gebeuren,maar ik ben geen type voor lange vluchten. Gr. nel
Het maakt natuurlijk niks uit waar je zit. Ja, misschien bij een noodlanding, maar voor de rest echt niet! Als het je tijd is ga je toch.
Ik ga daar dus echt van te voren niet bij stilstaan, waar of ik zal gaan zitten in het vliegtuig! Dan ga ik lekker op vakantie en probeer van alles te genieten!
Groetjuuuuuuuusssssssss
Ik ga daar dus echt van te voren niet bij stilstaan, waar of ik zal gaan zitten in het vliegtuig! Dan ga ik lekker op vakantie en probeer van alles te genieten!
Groetjuuuuuuuusssssssss
Ondanks dat we zelf een noodlanding hebben mee gemaakt en elders hebben moeten landen ga ik toch weer steeds het toestel in . En mijn plezier begint als we veilig geland zijn op het eiland waar we naar toe gaan. Dan krijg ik een rilling en dan begind de vakantie met heel veel plezier.Alleen de angst die is er nog wel maar ik probeer er nuchter er onder te zijn.En genieten doen we zeker die 14 dagen.Iedereen een goede vlucht gewenst en een fijne vakantie In een goede stoel. nel
Hè laatste GAST nog altijd hier aanwezig? Het zal ook niet hè? Je weet toch dat je hier niet mag chatten?
Laat die mensen gerust hun verhaal hier vertellen!
Laat die mensen gerust hun verhaal hier vertellen!
Nee, dat begint pas met o.a. bovenstaande opmerking van jou...Geplaatst op 17 Feb 2005 19:44 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Begint dit oeverloze gezwam weer!