LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
DS85
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2020 15:19

Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement

Ongelezen bericht door DS85 »

Vandaag 30-12-2020
Inmiddels meerdere keren gebeld en via de chat van mediamarkt geprobeerd mijn status van mijn online bestelling op te vragen.. keer op keer wordt ik afgescheept met het antwoord dat ik zal moeten wachten op een e-mail met de verzendbevestiging.. maar met wat voor termijn ik deze e-mail kan verwachten blijft uit.
Die chat robot Mea heeft ook geen antwoord en even wachten op een collega met een 😉 die onbeantwoord blijft zit ik na 10 pogingen ook niet meer op te wachten.

Nu is één week wachten niet lang, maar een bestelling van 13 nov 2020 na anderhalve maand zonder enige vorm van communicatie en een groot bedrag van vooruit betalen vind ik dit bedroevend.

Als klant wil ik weten waar mijn product blijft of in ieder geval een duidelijke reden van de vertraging... frustratie frustraties..

Een winkel waar je een bestelling als deze doet mag je toch op z’n minst van verwachten dat zij zicht hebben op het volledige proces van je bestelling.

Wie kan mij verder helpen?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik vermoed dat een appel besteld heeft, en die toestellen zijn en duur en erg lastig leverbaar. En zeker een chatbot weet dat niet. Bovendien is er een virus in de wereld, wat ook de nodige problemen veroorzaakt.

Om de verkoop te ontbinden en naar een ander gaan is nutteloos, dan sta je weer achteraan in de rij.

rienenik
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2009 17:58

Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement

Ongelezen bericht door rienenik »

vaak klachten over mediamarkt hier,nooit over BCC,geeft toch te denken

alfatrion
Berichten: 21943
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Verstuur een ingebrekestelling en geef ze 14 dagen om te leveren.

rvjapio
Berichten: 1005
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement

Ongelezen bericht door rvjapio »

@alfatrion, dank voor de enige nuttige reactie tot nu toe.

guus250
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 dec 2017 17:54

Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement

Ongelezen bericht door guus250 »

Sorry dat ik het schrijf. Media Markt is een zaak waar je gewoon niet moet kopen. Er is altijd wel wat daar.

NeoDutchio
Berichten: 12387
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is heel lang zeer slecht gegaan met Media Markt wereldwijd. Ook in Nederland zijn de laatste jaren de nodige ontslagen gevallen, winkels zijn verdwenen of of verhuisd naar kleinere locaties. Het merendeel van het personeel dat daar rondloopt is niet eens in dienst van Media Markt. Dit zijn ingehuurde mensen door een fabrikant die een halve dag uitleg krijgen over een bepaalde machine en zij moeten de klanten in de winkels naar dat type heen praten. Kennis over andere merken of types hebben ze niet.
Ook met het retourbeleid hebben ze zich in de vingers gesneden. Online geldt netjes het herroepingsrecht, maar in de winkel moet je een percentage betalen als je iets wil terug brengen.

Op deze manier proberen ze de kosten verder omlaag te brengen en meer geld in het laatje te houden. Niet zo gek dat de service ook steeds slechter wordt. De tijd dat ze nog uniek waren en een echte prijsvechter is al lang geweest. Maar als je niet kan meegaan met de markt wordt het heel moeilijk. Hun andere concern, Saturn, was al vrij snel weer uit Nederland verdwenen. Twee van die formules was al teveel in Nederland.

Seinhuis
Berichten: 2388
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Welke telefoon heb je gekocht? Heb je een telefoon gekocht die nog niet in Nederland is, dan moet je wachten op de levering. In dit geval geldt een afwijkende levering termijn.

Normaal geld een wettelijke levertermijn van 14 dagen (tenzij iets anders af is gesproken).

Mijn advies is om een klachten formulier in te vullen. https://klantenservice.mediamarkt.nl/ap ... a_id/14032 . Je krijgt na 7 dagen antwoord.

Mocht je niet tevreden zijn met het antwoord, dan kan je je geld terug eisen. Als je je geld niet terug krijgt, dan kan je een procedure starten bij www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... uiswinkel/

alfatrion
Berichten: 21943
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

De wettelijke leveringstermijn is "onverwijld en in ieder geval binnen dertig dagen na het sluiten van de overeenkomst". De verkoper raakt in verzuim nadat hij via een schriftelijke ingebrekestelling een redelijke termijn heeft gekregen en verstreken is. Onverwijld betekent dat de verkoper niet mag wachten, dus afhankelijk van de omstandigheden kan je soms al een ingebrekestelling versturen voordat er dertig dagen zijn verstreken. Van deze termijn kan inderdaad worden afgeweken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement

Ongelezen bericht door sjohie »

rienenik schreef:
01 jan 2021 18:44
vaak klachten over mediamarkt hier,nooit over BCC,geeft toch te denken
Mijn vrouw heeft 3 weken voor de kerst haar Vodafone abonnement verlengt bij Mediamarkt, ook met een populair toestel (S20 FE 4G), en dat ging even soepel als het mij ging 4 maanden geleden via mobiel.nl met mijn P30. Dat delen we dan weer niet op elk forum. Ik bedoel maar te zeggen, mensen met negatieve ervaringen delen dat vaak wat vlotter online, dan mensen met positieve ervaringen. Niet om het te bagatelliseren, maar wat je online leest over een bedrijf, vertelt lang niet altijd het hele verhaal..

Gesloten