LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Severin kapotte koelkast: klacht sleept aan
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 28 sep 2017 10:00
- Contacteer:
Severin kapotte koelkast: klacht sleept aan
Severin,
Ik raad Severin zeker niet aan !
Ik ben nu bijna 1 jaar precies bezig met een klacht ivm kapotte Severin koelkast.
De verkoper Witgoedhuis in Beesd weigert hulp en maakt de klant wijs dat ik het zelf moet oplossen.
De koelkast begon binnen het jaar letterlijk uit elkaar te vallen !
Kapotte deurrek, kapotte handvaten.
De achterkant van de koelkast staat letterlijk weg te roesten.
Deze koelkast is met een hoop drama en aanrijdingen dus schade, door de verkoper hier aangekomen, los van de bende die ze hier hebben achter gelaten en dan nog ontkennen terwijl ik foto's heb.
Daarna heb ik mijn hoop gevestigd op Severin zelf.
Zij hebben hulp aangeboden.
Ondertussen is een jaar verder, heb ik ontelbare ! keren netjes gebeld of er iets bekend was hoe de hulp er uit zou zien.
Ik heb genoeg foto's gestuurd waarop te zien is dat de koelkast letterlijk stukken roest laat vallen !
Na maanden contact zoeken hebben ze klacht met fotos's door gestuurd naar Severin Duitsland.
Nu maanden en maanden verder, ontelbare keren beloven ! mij terug te bellen krijg ik geen reactie en hulp van Severin Nederland.
Ik heb zelf contact gezocht met Severin Duitsland.
Deze geven geen reactie op de klacht met duidelijke foto's .
Afgelopen week beloofd Severin Nederland mij weer 2 maal terug te bellen, maar nog steeds geen reactie of uitleg.
Ik zit dus met een kapotte koelkast waar maar weinig ik kan ivm de kapotte rekken.
Door de kapotte handvaten is het uit kijken dat de vriezer goed dicht sluit, de deuren sluiten niet als je deze niet nogmaals controleerd met aan duwen.
De koelkast heb ik geschonken gekregen, dus ik ben er extra verdrietig over.
De koelkast staat letterlijk uit elkaar te vallen.
Meerdere malen heb ik Severin Nederland gevraagd de kosten te verhalen op de verkoper Witgoedhuis, maar ik zie geen hulp.
Witgoedhuis zelf heeft geen hulp geboden.
Niet na een koelkast die 2 keer die dag schade heeft opgelopen tijdens transport hierheen en niet na de foto's met een weg roestende koelkast.
Ik raad Severin zeker niet aan !
Ik ben nu bijna 1 jaar precies bezig met een klacht ivm kapotte Severin koelkast.
De verkoper Witgoedhuis in Beesd weigert hulp en maakt de klant wijs dat ik het zelf moet oplossen.
De koelkast begon binnen het jaar letterlijk uit elkaar te vallen !
Kapotte deurrek, kapotte handvaten.
De achterkant van de koelkast staat letterlijk weg te roesten.
Deze koelkast is met een hoop drama en aanrijdingen dus schade, door de verkoper hier aangekomen, los van de bende die ze hier hebben achter gelaten en dan nog ontkennen terwijl ik foto's heb.
Daarna heb ik mijn hoop gevestigd op Severin zelf.
Zij hebben hulp aangeboden.
Ondertussen is een jaar verder, heb ik ontelbare ! keren netjes gebeld of er iets bekend was hoe de hulp er uit zou zien.
Ik heb genoeg foto's gestuurd waarop te zien is dat de koelkast letterlijk stukken roest laat vallen !
Na maanden contact zoeken hebben ze klacht met fotos's door gestuurd naar Severin Duitsland.
Nu maanden en maanden verder, ontelbare keren beloven ! mij terug te bellen krijg ik geen reactie en hulp van Severin Nederland.
Ik heb zelf contact gezocht met Severin Duitsland.
Deze geven geen reactie op de klacht met duidelijke foto's .
Afgelopen week beloofd Severin Nederland mij weer 2 maal terug te bellen, maar nog steeds geen reactie of uitleg.
Ik zit dus met een kapotte koelkast waar maar weinig ik kan ivm de kapotte rekken.
Door de kapotte handvaten is het uit kijken dat de vriezer goed dicht sluit, de deuren sluiten niet als je deze niet nogmaals controleerd met aan duwen.
De koelkast heb ik geschonken gekregen, dus ik ben er extra verdrietig over.
De koelkast staat letterlijk uit elkaar te vallen.
Meerdere malen heb ik Severin Nederland gevraagd de kosten te verhalen op de verkoper Witgoedhuis, maar ik zie geen hulp.
Witgoedhuis zelf heeft geen hulp geboden.
Niet na een koelkast die 2 keer die dag schade heeft opgelopen tijdens transport hierheen en niet na de foto's met een weg roestende koelkast.
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Severin kapotte koelkast: klacht sleept aan
Het maakt niet uit welke naam er op die koelkast staat, het merk heeft er niets mee te maken. Een kapot deurrek ontstaat als deze stuk gemaakt wordt. Die gaat niet vanzelf kapot. En diegene die dat stuk gemaakt heeft is verantwoordelijk. Als de koelkast al tijdens transport zo beschadigd is, dan moet u dus klagen bij diegene die dit transport gedaan heeft of de opdrachtgever daarvan.
Dat de achterkant wegroest kan verschillende oorzaken hebben. Of het vocht kan niet weg, of u hebt externe vocht achter de koelkast zitten.
U hebt een overeenkomst met witgoed Beesd, dus daar moet u aankloppen. Met fabrikanten en importeurs hebt u niets te maken.
Dat de achterkant wegroest kan verschillende oorzaken hebben. Of het vocht kan niet weg, of u hebt externe vocht achter de koelkast zitten.
U hebt een overeenkomst met witgoed Beesd, dus daar moet u aankloppen. Met fabrikanten en importeurs hebt u niets te maken.
Aygulf
vindt dit leuk
Re: Severin kapotte koelkast: klacht sleept aan
Ik heb begrepen dat u de koelkast heeft gekregen, u bent dus niet de koper.U hebt een overeenkomst met witgoed Beesd, dus daar moet u aankloppen.
De koper moet in gesprek gaan met de verkoper.
Verder bent u niet duidelijk over de exacte klacht en het ontstaan hiervan.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 28 sep 2017 10:00
- Contacteer:
Re: Severin kapotte koelkast: klacht sleept aan
Bedankt voor u reacties, tips en onterechte veroordelingen op afstand .
Ik vroeg wie er nog meer ervaring heeft met Severin ? en of ik hulp kon krijgen in tips !
Ik vroeg niet naar het merk maar naar de Severin ervaring en service .
(Lezen is ook een vak.)
Ik ben wel degelijk de koper , ik heb de koelkast betaald , mijn naam staat
op de fractuur.
Ik ben zeer duidelijk over de klacht, de achterkant staat weg te roesten, met zelfs stukken ijzer
op de grond.
Ik kon niet weten dat bij het leveren van de koelkast er schade was ontstaan.
Ik zal mocht ut het interessant vinden zo direct dat verhaal straks toevoegen.
De verkoper weigert elke vorm van hulp.
Medewerker had wel toegezegd en eigenaar winkel laat niets meer horen.
En geloof mij ik blijf altijd netjes.
De fabrikant heeft daarna mij wel beloofd te helpen dus al mijn laatste hoop daarop gevestigd .
Als het gaat om werkzame klacht kan je zeker aankloppen bij de fabrikant.
Een koelkast moet namelijk langer mee gaan dan 2 jaar .
Levering van koelkast
Eerst die dag een een foontje ; we komen niet de koelkast heeft schade gekregen tijdens het transport.
Paar uur later ; we komen wel het is u koelkast niet.
Paar uur later weer ; we komen laat want we hebben een aanrijding gehad.
Paar uur later ; we komen erg laat op de avond ivm aanrijding.
De koelkast kwam met een luid hoor baar gescheld de trappen op ,terwijl ik had gezegd er is geen lift.
De koelkast is erg wild geplaatst, waardoor ik schade heb aan zeil en laminaat.
De oude koelkast is wild naar beneden gebracht, waardoor de hele galerij en trappenhuis onder het roestwater lag, waarna ik laat ben ik gaan schrobben, de hele boel.
Ze zouden vgls afspraak een nieuwe stekker eraan maken dit is niet gedaan omdat zij het ok vonden, terwijl de stekker afbrokkelt.
Ik was vol begrip dat ze nog in shock waren na de aanrijding, zo laat en ver van huis.
Ik had extra bezorgkosten betaald ,zodat zij het verpakking materiaal zouden mee nemen.
De volgende dag vroeg ontdekte ik met een buur dat onze algemene papierbak in de flat hal vol lag met hele koelkast dozen afval.
De papierbak lag vol met piepschuim.
Buiten lag er op straat en in de bosjes grote stukken plastic en schuim.
Ik ben meer dan een week bezig geweest, elke dag bellen om de extra bezorgkosten terug te krijgen.
Ik kreeg verder geen hulp of tegemoetkoming ivm de bende/ afval/ overlast, ze waren met vakantie en ik moest het zelf maar met het transport oplossen.
De bezorgers bleven vol houden dat dit afval niet van hen was ! terwijl ik foto's stuurde.
Ik kreeg geen excuus van Witgoedhuis of het transport.
Ik heb er nog een vreselijke kater van over gehouden, nooit meer bij hen wat bestellen of laten bezorgen door een onbekend ver adres.
Helaas had op dat moment Expert Meppel niet ( meer ) de rode Severin koelkast in de verkoop, deze stond nog wel op Expert site .
De koelkast had al snel kapotte onderdelen.
Handvat koel en vries gedeelte ging los.
Het opberg vak in de deur bleek gescheurd te zijn .
Ik vroeg wie er nog meer ervaring heeft met Severin ? en of ik hulp kon krijgen in tips !
Ik vroeg niet naar het merk maar naar de Severin ervaring en service .
(Lezen is ook een vak.)
Ik ben wel degelijk de koper , ik heb de koelkast betaald , mijn naam staat
op de fractuur.
Ik ben zeer duidelijk over de klacht, de achterkant staat weg te roesten, met zelfs stukken ijzer
op de grond.
Ik kon niet weten dat bij het leveren van de koelkast er schade was ontstaan.
Ik zal mocht ut het interessant vinden zo direct dat verhaal straks toevoegen.
De verkoper weigert elke vorm van hulp.
Medewerker had wel toegezegd en eigenaar winkel laat niets meer horen.
En geloof mij ik blijf altijd netjes.
De fabrikant heeft daarna mij wel beloofd te helpen dus al mijn laatste hoop daarop gevestigd .
Als het gaat om werkzame klacht kan je zeker aankloppen bij de fabrikant.
Een koelkast moet namelijk langer mee gaan dan 2 jaar .
Levering van koelkast
Eerst die dag een een foontje ; we komen niet de koelkast heeft schade gekregen tijdens het transport.
Paar uur later ; we komen wel het is u koelkast niet.
Paar uur later weer ; we komen laat want we hebben een aanrijding gehad.
Paar uur later ; we komen erg laat op de avond ivm aanrijding.
De koelkast kwam met een luid hoor baar gescheld de trappen op ,terwijl ik had gezegd er is geen lift.
De koelkast is erg wild geplaatst, waardoor ik schade heb aan zeil en laminaat.
De oude koelkast is wild naar beneden gebracht, waardoor de hele galerij en trappenhuis onder het roestwater lag, waarna ik laat ben ik gaan schrobben, de hele boel.
Ze zouden vgls afspraak een nieuwe stekker eraan maken dit is niet gedaan omdat zij het ok vonden, terwijl de stekker afbrokkelt.
Ik was vol begrip dat ze nog in shock waren na de aanrijding, zo laat en ver van huis.
Ik had extra bezorgkosten betaald ,zodat zij het verpakking materiaal zouden mee nemen.
De volgende dag vroeg ontdekte ik met een buur dat onze algemene papierbak in de flat hal vol lag met hele koelkast dozen afval.
De papierbak lag vol met piepschuim.
Buiten lag er op straat en in de bosjes grote stukken plastic en schuim.
Ik ben meer dan een week bezig geweest, elke dag bellen om de extra bezorgkosten terug te krijgen.
Ik kreeg verder geen hulp of tegemoetkoming ivm de bende/ afval/ overlast, ze waren met vakantie en ik moest het zelf maar met het transport oplossen.
De bezorgers bleven vol houden dat dit afval niet van hen was ! terwijl ik foto's stuurde.
Ik kreeg geen excuus van Witgoedhuis of het transport.
Ik heb er nog een vreselijke kater van over gehouden, nooit meer bij hen wat bestellen of laten bezorgen door een onbekend ver adres.
Helaas had op dat moment Expert Meppel niet ( meer ) de rode Severin koelkast in de verkoop, deze stond nog wel op Expert site .
De koelkast had al snel kapotte onderdelen.
Handvat koel en vries gedeelte ging los.
Het opberg vak in de deur bleek gescheurd te zijn .
Re: Severin kapotte koelkast: klacht sleept aan
Ik zie wel oordelen, maar geen onterechte veroordelingen.leonie.carree schreef: ↑12 jan 2021 09:03Bedankt voor u reacties, tips en onterechte veroordelingen op afstand .
Die tips heb je natuurlijk ook gewoon gehad. Maar wellicht heeft het ermee te maken dat lezen ook een vak is?leonie.carree schreef: ↑12 jan 2021 09:03Ik vroeg wie er nog meer ervaring heeft met Severin ? en of ik hulp kon krijgen in tips ! Ik vroeg niet naar het merk maar naar de Severin ervaring en service . (Lezen is ook een vak.)
Tsja, als je zélf letterlijk schrijft "dat je de koelkast geschonken hebt gekregen", moet je niet gek kijken dat mensen denken dat je 'm niet zelf gekocht hebt en (blijkbaar) het geld ervoor geschonken hebt gekregen. Ook schrijven is een vak...leonie.carree schreef: ↑12 jan 2021 09:03Ik ben wel degelijk de koper , ik heb de koelkast betaald , mijn naam staat op de fractuur.
Goed, als je de tips gelezen hebt, weet je dat je bij de verkoper moet zijn. Die weigert echter medewerking. Dan kan je óf naar een geschillencommissie oid, als ze ergens bij aangesloten zijn, of je stelt ze in gebreke en dreigt met een juridische procedure. Dat zijn je keuzes. Misschien verstandig om deskundige hulp te zoeken (als het bedrag je dat waard is)?leonie.carree schreef: ↑09 jan 2021 09:29De koelkast heb ik geschonken gekregen, dus ik ben er extra verdrietig over.
Aygulf
vindt dit leuk
Re: Severin kapotte koelkast: klacht sleept aan
Hoe rijmt u dat met het onderstaande ?leonie.carree schreef: ↑12 jan 2021 09:03Ik kon niet weten dat bij het leveren van de koelkast er schade was ontstaan.
Dat de verkoper er niets aan doet komt waarschijnlijk omdat het gaat om een rode koelkast. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze in heel Nederland niet meer te vinden is ter omruiling.leonie.carree schreef: ↑12 jan 2021 09:03Levering van koelkast
Eerst die dag een een foontje ; we komen niet de koelkast heeft schade gekregen tijdens het transport.
Paar uur later weer ; we komen laat want we hebben een aanrijding gehad.
Paar uur later ; we komen erg laat op de avond ivm aanrijding.
De koelkast is erg wild geplaatst, waardoor ik schade heb aan zeil en laminaat.
De oude koelkast is wild naar beneden gebracht
Ze zouden vgls afspraak een nieuwe stekker eraan maken dit is niet gedaan omdat zij het ok vonden, terwijl de stekker afbrokkelt.
Dat wordt dus flink doorzetten
Re: Severin kapotte koelkast: klacht sleept aan
Helaas is voor mij het verhaal niet echt duidelijk. Ik probeer het beste van te maken.
Mijn advies:
Ik denk dat je aan de transport schade niks aan doen, tenzij je gelijk aan hebt gegeven bij levering en de schade op papier gezet hebt. Als je je handtekening hebt gezet voor ontvangst, dan kan je niet achteraf schade indienen. Dit geldt ook voor de vloer.
Als ik goed begreep dan is je nieuwe koelkast stuk? Je hebt minimaal 2 jaar garantie. De garantie moet door het bedrijf waar je gekocht hebt opgelost worden, in het praktijk wordt je soms doorverwezen naar een andere bedrijf om de afspraak te maken. Witgoedhuis blijft verantwoordelijk.
Indien je niet tevreden bent over de afwijkingen, ga dan naar de rechtsbijstandverzekering of naar www.juridischloket.nl . Hun kunnen je helpen om de zaak goed te beoordelen en een procedure te starten bij www.degeschillencommissie.nl
Mijn advies:
Ik denk dat je aan de transport schade niks aan doen, tenzij je gelijk aan hebt gegeven bij levering en de schade op papier gezet hebt. Als je je handtekening hebt gezet voor ontvangst, dan kan je niet achteraf schade indienen. Dit geldt ook voor de vloer.
Als ik goed begreep dan is je nieuwe koelkast stuk? Je hebt minimaal 2 jaar garantie. De garantie moet door het bedrijf waar je gekocht hebt opgelost worden, in het praktijk wordt je soms doorverwezen naar een andere bedrijf om de afspraak te maken. Witgoedhuis blijft verantwoordelijk.
Indien je niet tevreden bent over de afwijkingen, ga dan naar de rechtsbijstandverzekering of naar www.juridischloket.nl . Hun kunnen je helpen om de zaak goed te beoordelen en een procedure te starten bij www.degeschillencommissie.nl
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 28 sep 2017 10:00
- Contacteer:
Re: Severin kapotte koelkast: klacht sleept aan
Bedankt voor u reacties, los van de nare opmerkingen die geen hulp zijn en hier niet horen.
De rode koelkast is er een tijd in de verkoop idd uit geweest, maar ik zie deze nu weer bij winkel terug.
Ondertussen heb ik mijn verhaal gedaan bij Thuiswinkelwaarbor.
Als die niet kunnen bemiddelen , dan word het Rechtsbijstand en of Juridisch loket.
Ik kon de schade niet zien op tijd van levering, is later ontstaan en transporteurs maakte een verre reis af
omdat de koelkast vlgs hen geen schade had opgelopen.
De garantie was net voorbij, maar een koelkast moet toch echt langer mee gaan dan 2 jaar .
Dank, mvgr
De rode koelkast is er een tijd in de verkoop idd uit geweest, maar ik zie deze nu weer bij winkel terug.
Ondertussen heb ik mijn verhaal gedaan bij Thuiswinkelwaarbor.
Als die niet kunnen bemiddelen , dan word het Rechtsbijstand en of Juridisch loket.
Ik kon de schade niet zien op tijd van levering, is later ontstaan en transporteurs maakte een verre reis af
omdat de koelkast vlgs hen geen schade had opgelopen.
De garantie was net voorbij, maar een koelkast moet toch echt langer mee gaan dan 2 jaar .
Dank, mvgr
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Severin kapotte koelkast: klacht sleept aan
leonie.carree schreef: ↑09 jan 2021 09:29Ik ben nu bijna 1 jaar precies bezig met een klacht ivm kapotte Severin koelkast.
Weet u zelf nog wel hoe het daadwerkelijk zit? De koelkast was eerst gekregen en toen toch weer zelf gekocht en nu praat u eerst over 1 jaar, maar nu blijkt de koelkast al ouder dan 2 jaar te zijn. Hoe kan u van het juiste advies voorzien worden als u zelf niet compleet bent het met verhaal?leonie.carree schreef: ↑13 jan 2021 16:31De garantie was net voorbij, maar een koelkast moet toch echt langer mee gaan dan 2 jaar .
-
- Berichten: 5206
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Severin kapotte koelkast: klacht sleept aan
Het is niet netjes forumleden af te blaffen als een advies u niet past of uitkomt