Inderdaad, dat ondergraaft namelijk de hele redenering waarom verpleeghuispersoneel voorrang zou moeten hebben bij vaccinatie.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Hoe jij jouw afwegingen maakt is aan jou. Dat je dat aan de hand van cijfers doet verbaasd me niets, maar dat betekent nog steeds niet dat in de post waar het om ging ook maar enigszins snapt waar het echt om gaat en dat zijn geen cijfers.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ar-ouderen
Ok, hierin wordt gesteld dat het boven verwachting goed werkt bij 60-plussers en dat men daarom Pfizer vooral voor die groep moet gebruiken.
Overigens zou AstraZeneca de heilige graal in handen hebben. Dat is namelijk minder effectief (70%, wat alsnog redelijk hoog is vergeleken met bijvoorbeeld de griepprik die onder de 50% zit), maar in grotere getale te produceren en hoeft niet gekoeld bewaard te worden en is dus makkelijker te distribueren. Snel toelaten en gas geven met inenten. Kunnen we voor mei klaar zijn.
In Australië zijn er dan echter wel al mensen die oproepen AstraZeneca niet meer te gebruiken en vol in te zetten op de vaccins met 90% effectiviteit. Maar daarop wachten gaat erg lang duren.
In Noorwegen worden nu ouderen en mensen met onderliggende ziektes gevaccineerd. Omdat in het land wekelijks ruim vierhonderd mensen in verpleeghuizen overlijden, was de verwachting al dat hier mogelijk ook net ingeënte patiënten tussen zitten.
Hoe heette dat ook alweer? O ja, cherry picking. Je had ook dit stuk eruit kunnen pakken:
'Waarschijnlijk werden de normale, milde bijeffecten van het vaccin de kwetsbare ouderen fataal, bevestigt het Noorse medicijnagentschap'
Of je had het stuk kunnen pakken dat Prac er onderzoek naar gaat doen of dat de bijsluiter al is aangepast. Dat zal allemaal niet zonder reden zijn, lijkt me.
'Waarschijnlijk werden de normale, milde bijeffecten van het vaccin de kwetsbare ouderen fataal, bevestigt het Noorse medicijnagentschap'
Of je had het stuk kunnen pakken dat Prac er onderzoek naar gaat doen of dat de bijsluiter al is aangepast. Dat zal allemaal niet zonder reden zijn, lijkt me.
16again
vindt dit leuk
Nee dat had ik niet gekund want het staat simpelweg niet in het stuk dat ik gezien heb.
En dan had ik idd ook dit stuk kunnen pakken
En dan had ik idd ook dit stuk kunnen pakken
En dat onderschrijft alleen maar dat we het simpelweg nog niet weten. Er wordt nog onderzoek gedaan.De Noorse autoriteiten kunnen nog niet uitsluiten dat er een direct verband met het coronavaccin is. Het is volgens het Noorse medicijnagentschap mogelijk dat het vaccin bijdroeg aan verdere verslechtering van de gezondheid van zieke ouderen. Om die reden hebben de Noorse gezondheidsautoriteiten deze week de bijsluiter aangepast. Er wordt nog onderzoek gedaan naar tien andere sterfgevallen.
Tuurlijk snap ik waar het om gaat. De cijfers in deze zijn geen doel op zich maar een middel.
Volgens Gommers kunnen we tot de zomer in deze lockdown blijven zitten. Heeft die vent eigenlijk wel ooit economie gehad op school? Misschien eens gaan nadenken over alternatieven zodat het normale leven weer een beetje door kan gaan. Of is het gek als ik denk dat een beetje creativiteit best zou mogen? Misschien moeten we eens wat jongere mensen in dat panel gaan zetten met verfrissende ideeën en niet de mensen die alleen maar met ideeën uit de middeleeuwen komen, die schijnbaar hun effect ook niet echt hebben (en ja, dat komt mede omdat de mens niet meer blind gehoorzaamd).
scharrelschipper
en 16again
vinden dit leuk
Terechte frustratie. De schade begint zichtbaar te worden. 1e winkelcentrum vanaf de grens: kledinghersteller, kleine kledingzaak, stomerijpunt en kapper alle vier nu leeg. 2e winkelcentrum: bloemist en primera bezig met ontruimen.
16again
vindt dit leuk
Dankzij die lieve schattige jongeren is het virus nog steeds heel erg aanwezig.
Ik vind je taal over Gommers ronduit schofterig. Die "vent" zoals jij hem noemt heeft meer geleerd dan jij waarschijnlijk ooit in je leven kan doen.
Hou je bij feiten, deze man red levens ,
-
Zoals het nu gaat vrees ik tot ergens in september, maar dan moeten de vaccinaties wel zonder onderbrekingen door kunnen gaan.
Misschien, omdat het warmer wordt, dat er vanaf mei een en ander versoepelt kan worden, maar dat is het dan ook. Mondkapjes, afstand houden, bij klachten binnen blijven, contacten beperken, dat zal nog wel even duren, en wie weet wel tot ergens in 2022.
-
Ga er maar van uit dat we hier nog lang niet uit zijn, zeker niet wanneer de Britse variant ook hier gaat exploderen.
Er zal , op termijn, het nodige moeten veranderen . Ik las in de krant dat er mogelijk ook een relatie gezien kan worden tussen Q koorts en Corona, vooral in Brabant.
Die intensieve veehouderij kan niet goed zijn , zover is toch al bekend.
Er zal , op termijn, het nodige moeten veranderen . Ik las in de krant dat er mogelijk ook een relatie gezien kan worden tussen Q koorts en Corona, vooral in Brabant.
Die intensieve veehouderij kan niet goed zijn , zover is toch al bekend.
-
reggie2
vindt dit leuk
Deze man (wat schijnbaar iets anders betekent dan 'deze vent') heeft er anders nog bijna elke keer naast gezeten, maar toch gaan ze naar hem toe voor advies. En ja, leren wil niet veel zeggen als het gaat om nieuwe dingen bedenken. Iedereen die een beetje gitaar kan spelen kan bijvoorbeeld Stairway to Heaven spelen, maar zelf die muziek bedenken is weer een heel andere categorie. Puur theoretisch gezien zou je daarvoor niet eens goed gitaar hoeven kunnen spelen.
En zoals ik al zeg, mis ik toch aardig wat creativiteit in die hoek, daar moet in mijn ogen een frisse wind in. Een lockdown, quarantaine, dat werkt gewoon niet in een moderne samenleving waarin vrijheid centraal staat. Dat mag ik toch vinden of willen we die vrijheid ook al weg hebben?
scharrelschipper
vindt dit leuk
-
Als er één land het woord " vrijheid " koestert is het Frankrijk wel. Toch werken de Fransen , over het algemeen nu , juist heel goed mee , omdat ze inzien dat er iets/ véél nodig is om het onder controle te krijgen.
reggie2
vindt dit leuk
Juist ja, is dat dat land waar de bevolking een paar weken terug met duizenden dagen aan het raven was?
https://nos.nl/l/2362762
https://nos.nl/l/2362762
-
Dat was idd begin januari. Inmiddels hoor en lees ik andere geluiden over Frankrijk , ik schreef ook nu.
Relschoppers en anti maatregelen hooligans zullen er altijd zijn.
Relschoppers en anti maatregelen hooligans zullen er altijd zijn.
reggie2
vindt dit leuk
Dat zal de reden zijn voor het invoeren van de avondklok. Overigens is die avondklok soms echt onlogisch. Een maat van mij heeft een vriendin uit Spanje. Zij is voorlopig bij haar familie in Spanje, waar zij in een Spaans dorpje woont zonder avondklok, echter staat het huis van haar familie net over de grens. De gemeente zegt dat ze geen avondklok hanteren, de Franse politie weer iets anders.
Helemaal met je eens moederslink, maar ach.....Jose heeft hier al meer onzin neergeplempt dus verbaasd ben ik niet van zo'n oneerbiedige term.moederslink schreef: ↑16 jan 2021 16:41
Ongepast en onterecht deze ' kwalificatie ' van Diederick , vind ik.
Deze man werkt zich nmm het schompes en ik vind hem, net als E Kuipers integer.
Deze man doet meer dan menigeen doet. En alleen maar goeds.
Lockdown vindt niemand leuk maar wat nodig is is nodig.
moederslink
vindt dit leuk