Ik mis ook een linkje
Alsnog: https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
plaatje zelf posten is inmiddels niet meer mogelijk, was wel eenvoudiger geweest.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Ik mis ook een linkje
Denk je dat er ook 2000 zelfmoorden per week zijn, zodat de uitvaartonderneming dat wel merkt?
De maatregelen hebben zeker wel effect gehad maar niet het gewenste effect of de snelheid. Extra maatregelen zijn nodig omdat een klein deel schijt heeft aan de regels en deze blijven overtreden.Nijogeth schreef: ↑17 jan 2021 13:57Natuurlijk heel erg voor de betrokkenen, maar het geeft voor mij alleen maar aan dat ook hier de lockdown en de maatregelen hun effect niet hebben gehad. En dat de roep om nog strenger vooral voor de bühne is, maar dat de effecten van strengere maatregelen redelijk verwaarloosbaar lijken, maar ondertussen wel veel schade aanrichten.
2019 hadden we 1800 zelfdodingen per jaar ( onder alle leeftijden, dus niet alleen jongeren ).Nijogeth schreef: ↑17 jan 2021 14:43Het zal per regio verschillen inderdaad en aan de perceptie. Daar waar bijna geen coronasterfte is (zoals hier in de gemeente, waar dat cijfer onder de 5 per week is), vallen deze misschien minder op. Zeker als het ouderen zijn met een broze gezondheid, dan zullen nabestaanden het veel minder op corona gooien en eerder accepteren dat het gewoon op was (zoals bij de broer van mijn oma).
Zelfdodingen zullen veelal jonger zijn en een grotere impact hebben op de nabestaanden. En ik weet dat dat er hier in de gemeente sinds kerst al zeker 10 waren, enkele daarvan kende ik vaag, gelukkig geen echte bekenden.
Die strengere maatregelen werken juist een mutatie naar een meer besmettelijkere variant in de hand.sylvesterb schreef: ↑17 jan 2021 14:46De maatregelen hebben zeker wel effect gehad maar niet het gewenste effect of de snelheid. Extra maatregelen zijn nodig omdat een klein deel schijt heeft aan de regels en deze blijven overtreden.
Ik zie ook niet zoveel heil meer in extra ( iets zwaardere ) maatregelen. Dat levert weer een beetje op wat je daarna doodleuk weer inlevert met de nieuwe variant.sylvesterb schreef: ↑17 jan 2021 14:46De maatregelen hebben zeker wel effect gehad maar niet het gewenste effect of de snelheid. Extra maatregelen zijn nodig omdat een klein deel schijt heeft aan de regels en deze blijven overtreden.Nijogeth schreef: ↑17 jan 2021 13:57Natuurlijk heel erg voor de betrokkenen, maar het geeft voor mij alleen maar aan dat ook hier de lockdown en de maatregelen hun effect niet hebben gehad. En dat de roep om nog strenger vooral voor de bühne is, maar dat de effecten van strengere maatregelen redelijk verwaarloosbaar lijken, maar ondertussen wel veel schade aanrichten.
Ik denk dat strenger straffen, hogere boetes bij overtredingen en hierin consequent zijn veel meer effect heeft. Nadeel is dat je dan weer enkel de "zielige gevallen" op de TV gaat zien.
Het virus kijkt niet naar maatregelen en muteren gebeurt sowieso wel. Als er een besmettelijkere variant opduikt, neemt deze ook sowieso wel de overhand, dus ook dat maakt niet uit. Het effect dat je beschrijft zal nihil zo niet nul zijn.16again schreef: ↑17 jan 2021 14:52Die strengere maatregelen werken juist een mutatie naar een meer besmettelijkere variant in de hand.sylvesterb schreef: ↑17 jan 2021 14:46De maatregelen hebben zeker wel effect gehad maar niet het gewenste effect of de snelheid. Extra maatregelen zijn nodig omdat een klein deel schijt heeft aan de regels en deze blijven overtreden.
Niet onder alleen jongeren, dat heb ik niet gezegd. Alleen dat die over het algemeen wel jonger zijn dan de mensen die sterven aan corona. Maar in die 3 weken alleen al heeft de trein hier 3x stil gestaan vanwege een aanrijding. Nu woon ik zelf sinds mijn verhuizing niet meer op 300 meter van het spoor, maar afgelopen week was ik bij mijn vader aan het klussen en toen was het, na 2x tussen kerst en oud op nieuw, voor de 3e keer raak. Dat geluid van die remmen kennen we ondertussen wel.angel1978 schreef: ↑17 jan 2021 14:502019 hadden we 1800 zelfdodingen per jaar ( onder alle leeftijden, dus niet alleen jongeren ).Nijogeth schreef: ↑17 jan 2021 14:43Het zal per regio verschillen inderdaad en aan de perceptie. Daar waar bijna geen coronasterfte is (zoals hier in de gemeente, waar dat cijfer onder de 5 per week is), vallen deze misschien minder op. Zeker als het ouderen zijn met een broze gezondheid, dan zullen nabestaanden het veel minder op corona gooien en eerder accepteren dat het gewoon op was (zoals bij de broer van mijn oma).
Zelfdodingen zullen veelal jonger zijn en een grotere impact hebben op de nabestaanden. En ik weet dat dat er hier in de gemeente sinds kerst al zeker 10 waren, enkele daarvan kende ik vaag, gelukkig geen echte bekenden.
Kerst is 3 weken geleden, dus landelijk gezien zou je er gemiddeld 100 moeten hebben in die periode ( over alle leeftijden ).
Dan is 10 zelfdodingen in 3 weken in 1 regio onder alleen jongeren echt exorbitant hoog. Dan moet er meer aan de hand zijn dan alleen corona.
Muteren is idd normaal, maar de maatregelen werken selectie wel in de hand: Voor oude virus is R < 1 , voor nieuwe virus >1
Ik ga ervan uit, dat besmetting met het oorspronkelijke virus antistoffen oplevert, die ook beschermen tegen de nieuwe variant. Door de lockdown zijn die antistoffen juist niet grootschalig opgebouwd.
Ja, dat vind ik ook. Al is 2019 misschien wel een slechte graadmeter. Zeker na de oproep vanuit de GGZ in oktober dat ze echt merken dat het water tot aan de lippen staat, verbaast niets me. Vanuit mijn eigen verleden weet ik dat kleine dingetjes al een impact kunnen hebben op een broze geestelijke gesteldheid, laat staan hoe groot de impact is als je zo grote negatieve klap krijg als de lockdown en het eigenlijk onmogelijk is nog positieve momenten te beleven.
Selectie is niet afhankelijk van de R16again schreef: ↑17 jan 2021 15:24Muteren is idd normaal, maar de maatregelen werken selectie wel in de hand: Voor oude virus is R < 1 , voor nieuwe virus >1
Ik ga ervan uit, dat besmetting met het oorspronkelijke virus antistoffen oplevert, die ook beschermen tegen de nieuwe variant. Door de lockdown zijn die antistoffen juist niet grootschalig opgebouwd.
R bepaalt juist of een virus variant om zich heen grijpt, of langzaam verdwijnt
Een virus heeft een gastheer zonder antistoffen nodig
De rest is een persoonlijk verhaal, dus ik focus even op dit gedeelte.Overigens sta ik niet symbool voor ieder ander persoon, maar wil ik aangeven dat ik best begrijp dat mensen het echt zwaar hebben in deze tijden en dat het echt een tol kan eisen op de geestelijke gezondheid van veel mensen.