LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Het is nog niet eens aangekondigd of zelfs maar serieus in het nieuws of de randjes worden alweer opgezocht en zoveel mogelijk opgerekt. Precies de reden waarom een ietsje meer gewoon niet gaat werken.
Een volgende fase zou wat mij betreft alleen een volledige lockdown kunnen zijn en dan zijn er geen randjes meer om op te zoeken.
Een volgende fase zou wat mij betreft alleen een volledige lockdown kunnen zijn en dan zijn er geen randjes meer om op te zoeken.
Ik concludeer ook niet, maar ik uit een vermoeden.Moneyman schreef: ↑18 jan 2021 14:56Misschien moet je gewoon niet teveel conclusies willen trekken op basis van je eigen aannames. Je weet niet of haar haar inderdaad geknipt is, en áls dat al gebeurt is, door wie dat dan gedaan is.scontra schreef: ↑18 jan 2021 14:55Zag net op het Journaal mw. Ploumen zich presenteren als de beoogd lijsttrekker van de PvdA en ik moet me toch wel heel zwaar vergissen als deze mw. niet net naar de 'gesloten' kaper is geweest voor een knip, verf en styling beurt. Blijkbaar gelden de Corona maatregelen, de PvdA wel ondersteund, niet voor deze politica ?!
Een goed begin is ........ enz. enz. !
Maar ik zou ook kunnen wegkijken of misschien wel m'n kop in het zand kunnen steken, net als zovelen dat doen voor/bij de Corona problematiek.
Volgens mij spreek je het vermoeden uit dat deze mevrouw iets aan haar haar heeft laten doen om daarna wel degelijk conclusies te trekken dat blijkbaar de corona-maatregelen niet gelden omdat ze naar een 'gesloten' kapper is geweest.. 'Blijkbaar' is toch echt een uiting van een conclusie!scontra schreef: ↑18 jan 2021 15:06Ik concludeer ook niet, maar ik uit een vermoeden.Moneyman schreef: ↑18 jan 2021 14:56Misschien moet je gewoon niet teveel conclusies willen trekken op basis van je eigen aannames. Je weet niet of haar haar inderdaad geknipt is, en áls dat al gebeurt is, door wie dat dan gedaan is.scontra schreef: ↑18 jan 2021 14:55Zag net op het Journaal mw. Ploumen zich presenteren als de beoogd lijsttrekker van de PvdA en ik moet me toch wel heel zwaar vergissen als deze mw. niet net naar de 'gesloten' kaper is geweest voor een knip, verf en styling beurt. Blijkbaar gelden de Corona maatregelen, de PvdA wel ondersteund, niet voor deze politica ?!
Een goed begin is ........ enz. enz. !
Maar ik zou ook kunnen wegkijken of misschien wel m'n kop in het zand kunnen steken, net als zovelen dat doen voor/bij de Corona problematiek.
Natuurlijk concludeerde je wel, bewust of onbewust. Geeft niks, doen we allemaal veel te vaak.
Dat je "niet concluderen op basis van je eigen aannames" stelt tegenover "wegkijken of de koop in het zand steken" vind ik nogal triest en een duidelijk gebrek aan argumenten.
Een stadsgrens is nog geen gemeentegrens, het kan dus zeker zo zijn, dat reizen tussen kernen binnen een gemeente, wel mag. Zou ook wel lastig worden in veel gebieden, in lang niet elke woonkern is bijvoorbeeld een supermarkt of apotheek.16again schreef: ↑18 jan 2021 14:26Als je het dorp uitgaat, passeer je toch geen stadsgrens?witte angora schreef: ↑18 jan 2021 14:11...Klussen is ook zoiets, hier in het dorp zit geen bouwmarkt.
Helaas is wat je een flauwe dooddoener noemt, wel de realiteit.
-
Ook Eva zit in de grime en bij de kapper
Ik denk dat in de studio.s gewoon wordt geschminkt en geknipt en gekapt , anders staat het zo armoeiig. of ze zijn zelf heel handig of hebben een thuiskappertje?
Ik denk dat in de studio.s gewoon wordt geschminkt en geknipt en gekapt , anders staat het zo armoeiig. of ze zijn zelf heel handig of hebben een thuiskappertje?
Over de kappers: wel eens eraan gedacht, dat in de winter de haren minder snel groeien dan in de zomer?
Wie in december bij een kapper is geweest, zal tot vandaag hooguit een paar millimeter haargroei hebben. Wax, haarlak, gel helpen om alles in model te houden. Bovendien zijn de drogisterijen nog open en daar staat minstens 1 schap vol met haarkleurproducten.
Over beperking van de bewegingsvrijheid: voor zover dit elders wordt toegepast, hangt het van de definitie af. Vaak wordt een bestuurlijke grens (gemeente, regio, provincie, deelstaat of departement) gehanteerd en iets minder vaak is het je woonadres + een straal van x-kilometer daarom heen. Beide definities leveren in elk geval minder verkeer, daarmee minder contacten op.
Wie in december bij een kapper is geweest, zal tot vandaag hooguit een paar millimeter haargroei hebben. Wax, haarlak, gel helpen om alles in model te houden. Bovendien zijn de drogisterijen nog open en daar staat minstens 1 schap vol met haarkleurproducten.
Over beperking van de bewegingsvrijheid: voor zover dit elders wordt toegepast, hangt het van de definitie af. Vaak wordt een bestuurlijke grens (gemeente, regio, provincie, deelstaat of departement) gehanteerd en iets minder vaak is het je woonadres + een straal van x-kilometer daarom heen. Beide definities leveren in elk geval minder verkeer, daarmee minder contacten op.
Nou Jablan , weet niet welke planeet jij woont , ik moet /ga elke 3 weken naar de thuiskapper .
reggie2
vindt dit leuk
Dmv een complex protocol, mogen er opnames gemaakt worden, want (onafhankelijke) media zijn ook een cruciaal beroep onder de huidige regels. Dus best kans dat er onder dat protocol, wel het eaa mag.
-
De KNVB heeft inderdaad voor verschillende rollen (bestuur, trainers, spelers etc) een protocol, gebaseerd op het NOC-NSF corona protocol.16again schreef: ↑18 jan 2021 16:38Vallen voetballers onder dat protocol?
En dat protocol maakt trainingen en wedstrijden mogelijk. En naar verwachting, niet de coupe soleilPeterPeters1966 schreef: ↑18 jan 2021 18:01De KNVB heeft inderdaad voor verschillende rollen (bestuur, trainers, spelers etc) een protocol, gebaseerd op het NOC-NSF corona protocol.
Kan het zijn, dat jouw thuiskapper het moment uitkiest waarop de elektrische xs-heggenschaar erbij wordt gepakt?
Het was in het voorjaar net zo'n issue als nu, de gesloten kappers. Alleen zijn er nu kappers, die ermee stoppen, want bedrijfsbeëindiging is de snelste manier om het huurcontract van de winkelruimte op te zeggen. (Net als bij kantoren worden veel winkelruimtes met verbazingwekkend lange opzegtermijnen verhuurd.)
Opmerking van het bankpanel: minister Grapperhaus is geknipt voor Spitting Image.
*
Avondklok. Politie schijnt er klaar voor te zijn. Naar mijn idee begint het met eenvoudig, van laat op de avond (rond elf uur) tot 's morgens vroeg (vijf uur) en wordt het tijdvenster over een paar weken verlengd naar rond de acht uur per dag verplicht thuisblijven. Veel verder zal men niet durven gaan, vanwege de supermarkten en avondvergaderingen van de overheid zelf.
-
Mee eens,ben ook blij dat ik niet in het omt zit.sjohie schreef: ↑18 jan 2021 09:00Gelukkig zit jij niet in het OMT, want onkruid vergelijken met een coronavirus als Sars-cov-2 waar we nu mee te maken hebben, slaat als een tang in de hand van een ballerina op de mont-blanc op een varken.scharrelschipper schreef: ↑17 jan 2021 22:35Ja,oke maar in muteren denk ik dan aan gemener worden.
Of moeilijker te verwijderen.
Als je onkruid niet bestrijdt woekert het voort en wordt het steeds moeilijker om het uit te roeien.
Onkruid muteert dan misschien niet.
Geen tuin zeker?
Grosso modo kan je zeggen dat bij mutaties het effect negatief is, veruit de meeste mutaties maken het virus zwakker, en is dus onsuccesvol, en slechts een paar maken het sterker. Echter, als je duizenden keren met een stel dobbelstenen gooit, zal je echt wel een keer dubbel zes gooien. Zo werkt dit ook, en die nieuwe, sterkere, variant zal dan afhankelijk van het type mutatie, langzaamaan de dominante worden. Er zijn overigens al duizenden mutaties.
Ik heb het virus dus niet met wat dan ook vergeleken,maar als je niet goed leest kun je dat soort conclusies trekken.
Niet meer op reageren lijkt me beter.
-
Uitsterven? Zie je dat als reeele mogelijkheid?Jablan schreef: ↑18 jan 2021 11:04Van de huidige generatie moeten we het ook niet hebben. Regering/Ambtenarij wantrouwt de bevolking (laatste OMT-advies duikt 'oneigenlijk gebruik' in de reactie op) en het OMT is strikt medisch samengesteld. Aan die leden heb ik slechts één vraag: is kuddeimmuniteit nog steeds een doel, ook al wordt het niet meer benoemd?
Economie: al sinds de zomer van 2020 wordt gewaarschuwd, dat zachte heelmeesters stinkende wonden veroorzaken. Dat is waar we nu in zitten. Het is beter om over te stappen op een Zero-Covid-strategie: 4 tot 6 weken alles dicht, iedereen thuis, nul verkeer, nul bezoek, zodat dit virus uitsterft en daarna bijna alles normaal open kan (basisregels als afstand houden en maskerplicht moeten de eerste periode erna wel van kracht blijven).