Nijogeth schreef: ↑19 jan 2021 19:03
Overigens vraag ik het me wel af, geldt zoiets dan ook binnen het appartementencomplex?
Niet wanneer het hele complex, inclusief parkeerplaatsen, privéterrein is. Hier zit wel een adder onder het gras: kan een vreemde direct doorlopen tot je voordeur? Dan is het feitelijk openbare ruimte.
witte angora schreef: ↑19 jan 2021 19:14
Maar kennelijk snap je niet waar het om gaat: het beperken van het aantal sociale contacten, en daarmee het beperken van het aantal besmettingen. En misschien snap je het wel, maar wil je het niet snappen.
Zal ik de frustratie een beetje onder woorden brengen? Je hebt Covid19 achter de rug en je wilt door met je leven, maar het kan niet, want iedereen doet net alsof je nooit ziek bent geweest of morgen opnieuw besmet kunt raken, en waar je ook bent, moet je je aanpassen aan de geldende noodmaatregelen.
Het is makkelijker om de basisregels te volgen zolang je niet ziek/besmet bent geraakt. Ben je erdoor, dan komen de beperkingen soms onzinnig over.
Een avondklok tot 4 uur de volgende ochtend ... zaterdag- en zondagmorgen wordt het druk na 4 uur 's ochtends, wanneer iedereen na een game-/drankmarathon met vrienden weer naar huis wankelt. Wie kan zich nog herinneren hoe laat de kroegen dichtgingen in februari 2020? In veel steden was dat zondagmorgen 5, 6, 7 uur.