sjohie schreef: ↑22 jan 2021 14:17
Wat betreft een aantal landen die je noemt, is het gevoeglijk duidelijk dat dat nou niet echt stabiele democratieën zijn waarbij het inzetten van dit soort wapens, goed onder controle is.
Maar dat is dus precies wat ik bedoel. Waarom bepaalde landen wel en bepaalde landen niet? Ik houd niet van die oneerlijke politiek, waarin men landen die niet ons systeem hebben als instabiel ziet.
Volgens mij is Noord Korea bijvoorbeeld aardig stabiel en is de macht daar al heel lang hetzelfde. Dat je zo'n land economische sancties gaat geven voor iets dat we van andere landen accepteren, dat vind ik persoonlijk totaal verkeerd.
Als je het dan wil hebben dat landen aantonen dat ze met kernwapens om kunnen gaan, dan zou dat een andere insteek zijn (want landen als Iran en Noord Korea willen niet meedoen aan zulke verdragen), maar dan zou je de rechten van Amerika dus direct af moeten nemen, want die hebben duidelijk aangetoond er niet mee om te kunnen gaan.
Wat dat betreft verbaas ik me er eigenlijk gewoon over hoe makkelijk we alles accepteren als het om landen gaat die vergelijkbaar zijn met ons, maar landen die een andere politiek stelsel en cultuur hebben, daar kunnen we eigenlijk niks van hebben.
In mijn ogen zijn zulke verschillen in het behandelen van elkaar juist de redenen dat er steeds oorlogen zijn en uiteindelijk ook de reden voor een eventuele 3e wereldoorlog, waarvan ik er van overtuigd ben dat deze er echt nog wel komt, maar hopelijk pas als ik al lang en breed verdampt ben.