LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lease Assets Backed Securities BV

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door willem S »

Iedereen bedankt voor de constructieve bijdragen!
Zo wordt het nog wat.

Willy, volgens mij heb jij een ingang bij de KvK?
Wie waren de bestuurders van die clubjes? Valt op te vragen denk ik...

Voor wat betreft de rente, dit zal ik uitzoeken. Ik ben er echter niet van overtuigd dat er een verdeling in is gemaakt.

Groet
Willem

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door Willems »

Beste Willy59,

Proficiaat met jullie spitwerk! Jullie bevindingen zijn zeer diepgaand. Laten we even terug naar de basis gaan!. Het probleem was, had Dexia de aandelenpakketten bij Euronext BV te A'dalm gekocht of niet? (Want dit stond in het contract) M.a.w. heeft jullie bevindingen iets te maken met Euronext te A'dam?
Het is mij niet duidelijk of jullie het hebben over "contracten" doorverkopen of "pakketten aandelen"! Indien aandelen waar komen die vandaan?

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Betekent dit dat dexia dus geen aandelen in haar bezit had om aan ons te kunnen ver-leasen?

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door willy59 »

Willem S

Wat ik mij nu afvraag is of het dan nu onder interne verkoop en inkoop valt.
Inhouse Matching
En dat was toch verboden.
En wat de KvK betreft dat kan een ieder.
Toets in bij de zoekfunctie

Lease Assets Backed Notes II B.V.,

Niet op website maar op bedrijfsnaam
Of doe uitgebreid zoeken op postcode moet je kijken wat een bedrijven op dat adres.
en er gaat een wereld voor je open.


willy

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door willy59 »

Willems

zoals ik het nu zie zit het zo in elkaar volgens Dexia.
Ik persoonlijk denk dat de aandelen niet gekocht zijn.

Dexia koopt aandelen zeg 450 stuks.
Ze zetten er 150 op jouw naam.
300 verkopen ze aan Lease Assets Backed Notes II B.V.
Maar deze hebben een link met Dexia Finance
De link is dat volgens de KvK de hoogste concernrelatie o.a. Dexia is

Nu spreken ze af dat ze over een jaar er 150 terug kunnen kopen
en een jaar later de laatste 150 terug kunnen kopen.
Er staat niet dat ze ze terug moeten kopen.



Even heel simpel gezegd volgens Dexia

We kopen aandelen verkopen een gedeelte aan een dochter of een andere afdeling dus intern.
Kopen na een jaar een gedeelte terug en een jaar later het laatste gedeelte.

Volgen mij is dat
INHOUSE MATCHING

Als ik dat verkeerd zie lees ik het wel.

willy

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door Willems »

Willy ,

Bedankt voor jou uitleg, weet je ook vanwaar die aandelen ingekocht waren?
Omdat volgens mijn gegevens: De KPN aandelen nagenoeg failliet waren, dus binnen drie jaar uitsluitend restschulden moeten veroorzaken, tevens dat het product een hausse product was, tijdens baisse omstandigheden, waarbij ook uitsluitend restschulden mogelijk was (blijven de aandelen bij Dexia als preventieve dekkingsschild en hoe dan ook nooit naar gedupeerden na contactverloop), werden de aandelen in consignatie gekregen (pof), om na contract verloop, terug geleverd te worden aan de oorsprong (KPN/Wolter-Kluw/AEGON). Opvallend is, dat Zalm juist voor/na verloop contracten, 300 miljoen stuks KPN verkocht had aan CITIbank!!

Manana
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 mar 2004 19:00

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door Manana »

Uit het onderstaande blijkt dat Dexia inderdaad een stapel leasecontrcten heeft teruggekocht eind 2002.
Dexia press release
(19/12/02 00:00 CET)

As announced on December 12, 2002, Dexia Bank Nederland NV is to repurchase the remaining lease contracts that were securitised and sold to Lease Assets Backed Securities III B.V. (the "SPV"). The details of the transaction have now been agreed and the transaction is to close before the end of this week.

Dexia Bank Nederland NV has agreed with the SPV and Stichting Security Trustee Lease Assets Backed Securities III to purchase certain assets of the SPV. Apart from all remaining securitised receivables, Dexia Bank Nederland NV will also purchase the notes issued by the SPV that are held by the SPV, namely 15 4.25% Class A Secured Notes due 2003 with a total nominal value of Euro 7,500,000 and 67 4.50% Class B Secured Notes due 2013 callable from 2004 with a total nominal value of Euro 33,500,000.

The total purchase price to be paid by Dexia Bank Nederland NV for all assets will be a little over Euro 300,000,000. The part of the purchase price attributable to the notes will be the market value of the notes at the closing of business on Friday, December 20, 2002. The part of the purchase price attributable to the receivables will be the difference between the total purchase price and the market value of the notes. The funds available after the consummation of this transaction within the SPV will be around Euro 350,000,000. These funds, together with the guaranteed interest to accrue thereon, will be sufficient for the SPV to fulfill all its future obligations.

The rating agencies, being Fitch, Moody’s and Standard & Poor’s, have today confirmed in writing that the current rating of the notes issued by the SPV will not be adversely affected by this transaction.
@ Willy: er is een band tussen Dexia en LABS, maar LABS is wel degelijk een derde, dwz onafhankelijk. Formeel zal Dexia niets te zeggen hebben in het bestuur van LABS. Er is geen sprake van in-house matching, dat heeft hier nets mee te maken. Bij deze transacties gaat om de overdracht van de complete contracten inclusief de daarbij behorende aandelen.

Je moet het zo zien, met gebruik van het auto-voorbeeld van Dubio:
Ik verlease een auto aan jou, ik heb dus een vordering op jou, die bij betaling van de maandtermijnen langzaam zal afnemen. Ik wil liever nu al cash hebben, dus ik vraag aan Paultje of ik het leasecontract aan hem kan verkopen. Paultje betaalt dat door een lening aan te gaan. De rente op die lening zal hij betalen van de leasetermijnen die jij betaalt. Voor Paultje is de operatie neutraal. Paultje en ik spreken af dat aan het eind van het leasecontract het eigendom van de auto weer bij mij komt, zodat ik mocht jij de auto willen overnemen, deze aan jou kan leveren.

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door willy59 »

Manana

LABS II is geen stichting

Concernrelaties
Relaties op het gebied van aansprakelijkheid, 100% eigendom en bestuurders. Laatst bijgewerkt op 13-2-2005.
er is een band tussen Dexia en LABS, maar LABS is wel degelijk een derde, dwz onafhankelijk. Formeel zal Dexia niets te zeggen hebben in het bestuur van LABS.

Je kan mij niet wijsmaken dat een die bank aansprakelijk is er mee accoord gaat dat ze niets te vertellen hebben en formeel geen invloed heeft .
Het kan dan wel een Belgische bank zijn maar ik denk niet dat ze zo dom zijn

Wel aansprakelijk maar geen invloed dat geloof ik niet

willy

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door Willems »

Manana,

Ik vraag mij af wat het voordeel van Paultje is in jouw redenatie!Hij krijgt de auto en gaat een lening aan opdat de afgever contanten krijgt en de klient betaalt de rente.
Einde contract, geeft hij de auto terug--- krijgt hij dan de contanten terug?
M.a.w. het enigste verschil is de rente die hij van de klient krijgt m.b.t de aangegane lening. De contanten die hij moest afstaan aan de afgever zijn die contanten koersgebonden? Immers hij krijgt de contanten terug omdat anders de afgever de auto én de contanten zal behouden!

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door Okerene »

Registers van de AFM Lease Assets Backed Securities

De AFM houdt verschillende registers bij waarin informatie is opgeslagen van vergunninghouders en bestuurders. De registers zijn gegroepeerd naar de wet waarin de opslag van deze gegevens is vastgelegd.

Let op: Het is nog niet mogelijk te zoeken op meldingsplichtigen. Ook kunt u nog niet zoeken binnen het Wck en Wtb register aangezien dit PDF-documenten zijn.

http://www.afm.nl/marktpartijen/_regist ... nRegisters


Insider transacties

Dit register vermeldt alle transacties in effecten van de eigen onderneming die worden verricht door de onderneming zelf of door andere in de wet genoemde insiders, bijvoorbeeld bestuurders of commissarissen, hun echtgenoten en bloed- en aanverwanten, grootaandeelhouders en anderen.

WTE art 46 waardepapier Lease Assets Backed Securities - LEASE ASSETS BACKED SECURITIES III B.V. 9-11-2000

Transactie /Uitgevende instelling /Meldingsplichtige /Product /Nom*1000 /Not./perc.

09 nov 00 /LEASE ASSETS B. /Lease Assets Bac./Obligatie /Euro 500000.00 /V33.500 /96,25
09 nov 00 /LEASE ASSETS B./ Lease Assets Bac./Obligatie /Euro 500000.00 /V7.500 /96,70
09 nov 00 /LEASE ASSETS B./ Lease Assets Bac./Obligatie /Euro 500000.00 /K33.500 /0,00
09 nov 00 /LEASE ASSETS B./ Lease Assets Bac./Obligatie /Euro 500000.00 /K7.500 /0,00

Noot: er wordt alleen gezocht in "schuldpapier", dus met uitzondering van alle andere soorten effecten.
Datum laatste update: 18 feb 05

Dit vond ik op de site van AFM. De Insider transacties lijken gigant. Wie weet dit te duiden?

Okerene

Manana
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 mar 2004 19:00

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door Manana »

@willy: de structuur is dat één van de stichtingen uit jouw KvK lijst aandeelhouder is van LABS. Een stichting behoort per definitie aan niemand, zij heeft immers geen aandeelhouders. Waarom Dexia vermeld bij de concernrelaties in de KvK weet ik niet; ik weet wel dat wat ik eerder schreef, dat Dexia er belang bij heeft dat de stichting/SPV structuur als onafhankelijk wordt beschouwd, juist is.


@ Willems: er is geen belang voor Paultje, hij wint of verliest er niet bij. In een eerdere post had ik al gezegd dat dit soort SPVs bijna altijd zo zijn opgezet dat ze geen winst maken.

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door willy59 »

Ik zal het nog een keer proberen

Lease Assets Backed Notes II B.V. is geen stichting is een BV

waar de aandelen aan verkocht zijn is een hoofdvestiging en is geen stichting.

Als het een stichting is heb je een rechtspersoon.

Vandaar dat ik steeds zeg interne verkoop
en Inhouse matching

Willy

willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door willem S »

Hoi Manana,
wat is jouw achtergrond voor zover je daarover iets kwijt wilt?
groet,
Willem

Manana
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 mar 2004 19:00

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door Manana »

@Willy: de contracten zijn verkocht aan Lease Assets Backed Securities BV ("LABS"). De aandeelhouder van LABS is de Stichting Lease Asset Backed Securities. Deze stichting heeft per definitie geen aandeelhouder, er is dus geen rechtstreeks verband meer tussen Dexia en de contracten.

@ Willem S: ik werk bij een trustkantoor (maar niet Amsterdam Trust Corporation) en ik heb dit soort structuren vaak behandeld.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door Willems »

Manana,

Zeer vreemde structuren, lijkt mij allemaal commercieel en toch stichtingen met die geen voordeel nastreven!
Overigens, hoewel ik dit allemaal met een korreltje zout neem, vraag ik mij nog steeds af of deze pakketten aandelen of het van EURONEXT afkomstig zijn? En waarom Dexia zo moeilijk doet om dit te zeggen! Enfin, onwaarheden kunnen op velerlei manieren verteld worden, maar de waarheid op één en die ontbreekt nog steeds!!

willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door willem S »

Manana,
bedankt, dan heb je dus kennis van zaken!

ik dus niet, snap meer van Oracle en GIS.... maar goed.

Het volgende begrijp ik dan niet:

Lease Assets Backed Securities BV's (LABS) Netherlands Guilders (NLG) 400 million fixed-rate notes are expected to be rated 'AAA' by Fitch.

Als dit bedrijf geen winst maakt, waarom dan een AAA classering?

Groet
Willem

Manana
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 mar 2004 19:00

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door Manana »

Die AAA klassering geeft alleen maar in welke mate Fitch (een beoordelaar van kredietwaardigheid) de SPV, in dit geval LABS, in staat achtte de rente op de notes (= de obligaties') te kunnen betalen. Overigens denk ik dat Fitch er behoorlijk naast zat met AAA, wat een zeer hoge rating is.
The lease contracts benefit from security provided by the underlying share value, as well as borrowers whose credit histories have been checked at the Bureau Krediet Registratie (BKR), Holland's leading credit information bureau.
Als wat hierboven staat juist is, was het onderpand voor de notes dus de onderliggende aandelen. Daarom is mijn mening dan ook dat Dexia deze aandelen wel degelijk bezat. De notes werden immers verkocht aan allerlei investeerders en Dexia had zich op internationale kapitaalmarkten (want daar worden die notes geplaatst) nooit kunnen permitteren zo'n deal te maken zonder dat ze de onderliggende stukken heeft.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door Willems »

Manana,
Dexia had in ieder geval een deal en zonder de onderliggende stukken was dit niet mogelijk. Omdat U blijkt geeft er zoveel verstand te hebben, weet U misschien ook waar Dexia die aandelen gekocht had, of heeft U uitsluitend over doorverkopen van de contracten? Dexia had bij wijze van spreken die aandelen ook per consignatie kunnen verkrijgen of zoals het contract zegt door aankopen bij EURONEXT te A'dam.
Mogen wij aannemen dat U zegt, dat Dexia de aandelen gekocht en betaald had bij EURONEXT??

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door willy59 »

Manana

Ik twijfel niet aan je kennis.
Waarom Dexia vermeld bij de concernrelaties in de KvK weet ik niet;
Dit word bij de KvK alleen vermeld als er een directe relatie is
en die is er want met deze vermelding en dat weet ik uit eigen ervaring.Anders schrijft de KvK dat niet
Zoals die connectie er ook is met Amsterdam Trust Corporation BV

Er zijn dus twee BV die er mee te maken hebben.
Want met de vermelding concernrelaties betekent het dat zij betrokken zijn bij minimaal het beheer van Lease Assets Backed Notes II B.V.


Dexia Finance met 16 aan te tonen inschrijvingen
En dan die
Amsterdam Trust Corporation met 669 inschrijvingen in 5 niveaus

Ik kan het nu niet verder uitzoeken omdat ik geen password heb maar maandag ga ik verder ermee.
of iemand moet even een password hebben voor mij of het even uitzoeken.

willy

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: Lease Assets Backed Securities BV

Ongelezen bericht door Okerene »

CDC LABOUCHERE SECURITIES SERVICES

Hieronder de disclaimer die Labouchere gebruikte bij hun e-mails en is bewaard gebleven.
Disclaimer:

Labouchere N.V. garandeert op geen enkele wijze de juistheid en/of
volledigheid van de inhoud van het verzonden e-mail bericht.
De inhoud van deze e-mail is niet gericht op enig rechtsgevolg noch acht Labouchere N.V. zich gebonden aan de inhoud. De inhoud van het bericht is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n) en dient uitsluitend informatieve doeleinden. Labouchere aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor enigerlei schade voortvloeiend uit het gebruik en/of acceptatie van de inhoud van het bericht.

Bank Labouchere N.V. en Van de Wolk & Co N.V. zijn
dochterondernemingen van Labouchere N.V.; Alex, Legio-Lease en VEB Bottom-line zijn onderdelen van bank Labouchere N.V.. CDC Labouchere Securities Services N.V. is een joint venture van Caisse des Depots et Consignations en Labouchere N.V
..

No legal consequences can be derived from the contents of the e-mail
neither is Labouchere N.V. committed to them. The content of this e-mail is exclusively intended for adressee(s) and information purposes. Labouchere N.V. accepts no liability for any damage resulting from the use and/or acceptation of the content of this e-mail. Bank Labouchere N.V. and Van de Wolk & Co N.V. are subsidiaries of Labouchere N.V.;Alex, Legio-Lease and Veb Bottom-Line are part of Bank Labouchere N.V.. CDC Labouchere Securities Services N.V. is a joint venture of Caisse des Depots et Consignations and Labouchere N.V.
Het vermogen dat door Labouchere wordt beheerd bedraagt totaal EUR 9,1 miljard. (14 maart 2000)

Bank Labouchere biedt tevens diensten op het gebied van bancaire bewaargeving via een joint venture met CDC Labouchere Securities Services, waarin het een belang heeft van 49%. Het beheert een totaal van EUR 30 miljard aan effecten.
Buiten Nederland, is Labouchere ook vertegenwoordigd in Genève, Londen, Luxemburg en New York.

Het is dit bedrijf CDC Labouchere Securities Services waar iedereen die koos voor uitleveren van de aandelen aan het einde van het contract mee te maken kreeg. Ook zien we door ons bekende en al eerder door mij vermelde bedrijven terug uit die tijd.

Okerene :wink:

leesbaar gemaakt
Laatst gewijzigd door Okerene op 27 feb 2005 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten