Ik zie niet de verschillen die jij ziet.
Er zijn elke dag meer dan genoeg onderwerpen, waarover bericht kan worden. Zodra het monothematisch wordt (elke dag avondklok) is dat een keuze van de betreffende redactie.
Bij het onderwerp 'Corona' mis ik onder andere:
- maatregelen, tips of adviezen voor mensen, die niet thuis kunnen werken. Vuilnisdienst als voorbeeld: in de kantine iedereen op afstand, in de cabine van de wagens wel met zijn drieën naast elkaar.
- onderwijs, met name het denken in oplossingen. Zo langzaam aan gaan er twee studie-/schooljaren verloren, dat gaat over een paar jaar verloren geboortejaren opleveren, die niet aan het werk komen of ver onder het eigenlijke niveau.
- sport en beweging. Ik zie momenteel overal om mij heen de conditie weer achteruit gaan.
- reizen, reisvoorbereiding.
- druk op de overheid om meertalig te communiceren. Het is bezopen, dat wij voor de aantal bewoners bij ons in de straat alles moeten vertalen, omdat de eigen media niet hierover berichten en zij geen/slecht Nederlands spreken, niet weten wat te doen, wat nog wel en niet mag. Meer algemeen: toen in de grote steden het aantal besmettingen explodeerde, was dat juist in de wijken, waar mensen de Nederlandse media nauwelijks volgen. Wie zet de persconferenties online en waarom niet met ondertitels in verschillende talen op YouTube/FaceBook?
- sociale contacten, organiseer je eigen bubbel.
Ik hoor, zie, lees liever meer over dit soort dingen, liefst met een positieve ondertoon, dan de volgende, die voor zichzelf een uitzondering wil.