Vanwege de corona-pandemie kon onze zomervakantie naar Spanje, afgelopen zomervakantie 2020, niet doorgaan.
We hebben direct onze vliegtickets (2 volwassenen, 3 kinderen) bij Vliegticket.nl geannuleerd. Dit kon alleen maar per mail. Inmiddels hebben we hier ettelijke mails naar hen over gestuurd, er is geen telefoonnummer vindbaar, en we krijgen telkens dezelfde 'bevestiging-van-ontvangst' mail terug,, maar er gebeurt verder helemaal niets.
Op verschillende forums lezen we dat dit het lot is van heel velen, die hun tickets boekten bij deze vliegtuigmaatschappij.
Het gaat om een substantieel bedrag. En dit willen wij terug!
Het zou ons erg helpen als u hier aandacht aan kan besteden.
met vriendelijke groeten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vliegticket.nl betaalt tickets niet terug (corona-situatie)
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 jan 2021 22:21
Vliegticket.nl betaalt tickets niet terug (corona-situatie)
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jan 2021 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd
Reden: Naam verwijderd
Re: Vliegticket.nl betaalt tickets niet terug (corona-situatie)
Op https://www.vliegtickets.nl/contact/ staat netjes een telefoon nummer.
Jij hebt zelf geannuleerd, dus moet je annuleringskosten maken. Als deze 100% is, dan krijg je geen geld terug.
Als het 70% is, dan zal je 30% terug moeten krijgen. Ze kunnen je een voucher aanbieden, maar dat mag je weigeren en dan moeten ze je geld terug geven.
Mijn advies, stuur een mail dat je hun 14 dagen de tijd geef om geld terug te betalen en anders met juridische stappen gaat ondernemen.
Als je betaald hebt met je creditcard, neem dan met hun contract op.
Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering
Of neem contact op met een deurwaarder (al vraag ik mij af of de kosten van een deurwaarder niet hoger is dan je vordering)
Jij hebt zelf geannuleerd, dus moet je annuleringskosten maken. Als deze 100% is, dan krijg je geen geld terug.
Als het 70% is, dan zal je 30% terug moeten krijgen. Ze kunnen je een voucher aanbieden, maar dat mag je weigeren en dan moeten ze je geld terug geven.
Mijn advies, stuur een mail dat je hun 14 dagen de tijd geef om geld terug te betalen en anders met juridische stappen gaat ondernemen.
Als je betaald hebt met je creditcard, neem dan met hun contract op.
Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering
Of neem contact op met een deurwaarder (al vraag ik mij af of de kosten van een deurwaarder niet hoger is dan je vordering)
Re: Vliegticket.nl betaalt tickets niet terug (corona-situatie)
Waarschijnlijk is er geannuleerd, maar heeft TS nog wel recht op terugbetaling van een deel van de reissom (minus de annuleringskosten). Het is bekend dat bepaalde bedrijven lang doen over terugbetalen. Maak melding bij de ACM.