Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10080
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tuurlijk is ook Rutte uit op persoonlijk gewin. Hij wil namelijk nogmaals verkozen worden.

angel1978
Berichten: 11021
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
25 jan 2021 12:02
Tuurlijk is ook Rutte uit op persoonlijk gewin. Hij wil namelijk nogmaals verkozen worden.
Ook al is het een goed gevoel overhouden omdat je je land goed geleid hebt en verder geholpen ( idealistisch dus ). Ook dat is persoonlijk gewin. Het is alleen niet geldelijk.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Bob Schurkjens schreef:
23 jan 2021 21:10
Is iedereen binnen? Niet in de voortuin?
Kan me niet heugen wanneer wij deze winter >21.00 naar buiten zijn geweest, of zouden willen, maar we merkten toch wel dat het iets "deed" toen de klok 21.00 sloeg afgelopen zaterdag. Apart is dat. Dus toen maar een Bronckhorster barrel aged ingeschonken, en toen was het binnen nóg veel beter dan buiten. :lol:

We wonen al in een redelijk rustig deel van de stad, maar gisteravond, liggend in bed, hoorden we écht niks, dus het lijkt toch echt wel wat te doen.

Ze schijnen hier in de stad vanavond ook een corona demonstratie te willen gaan houden, maar het is niet echt goed geheim gehouden heb ik het idee, half twitter en de sites van de lokale kranten staan er al vol mee.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Jablan schreef:
25 jan 2021 11:55
Mark Rutte vergelijken met Putin, lukt mij niet.
Ik vergelijk ze niet op basis van zelfverrijking.
Met Putin is de een ruime meerderheid van de Russen tevreden.
De meest acceptabele voor alle machthebbers aldaar. Hij gaat al lang mee. Ze weten wat ze aan hem hebben.
Ik zie hetzelfde bij Rutte.
Binnen Europa is hij zeer gezien, omdat hij al zo lang mee gaat. Allemaal goed voor ons land.

Maar hij heeft voor de kiezers niets gedaan. Hij laveert er altijd tussen door, hij vindt zelf niets, vertolkt slechts wat anderen willen, is kleurloos (iedereen moet "normaal" doen, grijsdenkend en Haags burgerlijk).
De toeslagenaffaire heeft hij heel zijn premierschap meegemaakt. En nooit vragen gesteld. En tenslotte met een knikje de anderen de vuile zooi laten opeten. Hij zal geen veranderingsproggramma opzetten als hij aan de macht blijft.

Rutte is als Putin, in die zin dat je bijna niet meer van hem af komt. Als de VVD niet meer de grootste partij wordt is de kans groot dat de anderen (bv Wilders) hem als de meest acceptabele ministerpresident willen.
Rutte is dan favoriet van de gekozenen, niet die van de kiezers. Dat bedoelde ik in de vergelijking met Putin.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Geip Suusje schreef:
25 jan 2021 20:21
Ik vergelijk ze niet op basis van zelfverrijking.
Dat had ik bij Putin in mijn hoofd, daarom begreep ik je vergelijking niet. Met deze reactie erbij is het veel duidelijker.

Je beeld van Putin klopt tot ongeveer 2015. De laatste jaren daalt zijn populariteit langzaam, maar gestaag, inmiddels onder de 50% (en voor zijn partij 20% Bron: ZDF/Reuters). De sancties hebben geleid tot prijsstijgingen bij voedsel en alle overige importartikelen, soms heel extreme prijsstijgingen. De verhoging van de pensioenleeftijd in Rusland is volledig verkeerd gevallen, verhoging van de pensioenen heeft daar niets aan veranderd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vraag mij het volgende af :
mijn zoon wil verhuizen en heeft oa daar een uittreksel bevolkingsregister voor nodig.
Dit kan online .
ID kaart voor en achterkant uploaden en een getekende volmacht.
Enfin, komt een copie/ bevestiging van zijn aanvraag via de email binnen, inclusief , in de bijlagen , zijn ID voor-en achterkant , dus ook zijn fotootje, plus de getekende volmacht plus dus zijn handtekening.
Is dit normaal?
Mag dit wel?

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom zou dat niet mogen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Iets met privacy? Wanneer je email gehackt wordt ?
BSN , handtekening, het staat nu allemaal in zijn email.
We worden geacht uiterst voorzichtig te zijn met persoonlijke gegevens in email, internet etc, immers?

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als er een bevestiging wordt gestuurd naar het zelf opgegeven mailadres zie ik dat niet echt als een issue. Heeft hij daar overigens niet zelf een vinkje voor aan- of uitgezet? Vaak is een mailbevestiging een keuze.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

nee, geen vinkje aangezet.
Het viel ons gewoon op en ik vind het wat vreemd om dat zo, open en bloot terug te zien.
Maar misschien is dit te doen gebruikelijk tegenwoordig 🤔

Nijogeth
Berichten: 10080
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zie het probleem ook niet. Volgens mij staan altijd de opgestuurde gegevens erbij, zodat de verzender ook altijd een bevestiging heeft alles opgestuurd te hebben.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat klopt, je krijgt netjes je aanvraag bevestigd op deze manier.
Het verbaast mij alleen dat de bijlagen zo op deze manier binnenkomen.

Nijogeth
Berichten: 10080
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Eindelijk weer eens mijn haren laten knippen. Het was ook aardig nodig. Normaal was ik al 2 weken geleden naar de kapper geweest, dus er was niet veel meer mee aan te vangen.

Nijogeth
Berichten: 10080
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoe idioot is het trouwens dat bepaalde coalitiepartijen nu wel instemmen met het hoger zorgloon en dit in juni niet deden? Mooi man, die verkiezingspolitiek. Wel een zwaktebod van de CU en D66 dat ze er nu wel achter staan. Daarom is het hele politieke stelsel in Nederland ook compleet nutteloos.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Helaas geen chocola in huis.

witte angora
Berichten: 30935
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ook niet in de berging, Bob?

Erthanax
Berichten: 9741
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Is t geen koopavond dan?

witte angora
Berichten: 30935
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vandaag is het dinsdag, donderdag is het koopavond. Alle winkels zijn dan tot 22.00 open. Jammer dat er alleen geen mens komt, behalve een stel raddraaiers, relschoppers, criminelen, tuig van de richel, armoedzaaiers en ander volk dat je niet naast je wil hebben wonen.

witte angora
Berichten: 30935
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het schijnt een nogal populaire foto te zijn. :lol:

https://pbs.twimg.com/media/EsYW36WW4AE1El5.jpg

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ah die arme Bernie :D

Zijn reactie op de vraag wat hij ervan vond dat hij en zijn uitfit een wereldwijde meme is geworden was ook heerlijk nuchter: “ wij hebben hier geleerd dat warm blijven belangrijk is, in tegenstelling tot wat iemand van je outfit vindt”.

Plaats reactie