Is deze "observatie" serieus bedoeld of is het een, in mijn ogen misplaatste, grap?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
reggie2
vindt dit leuk
Re: Coronavirus - algemeen topic
Kabinet stuurt aan op openen basisscholen op maandag 8 februari en dat lijkt mij onverstandig.
https://nos.nl/l/2366489
Het aantal nieuwe besmettingen vandaag is 4438, terwijl het week gemiddelde ligt op 4622.

Bron: https://nos.nl/l/2366484
https://nos.nl/l/2366489
Het aantal nieuwe besmettingen vandaag is 4438, terwijl het week gemiddelde ligt op 4622.

Bron: https://nos.nl/l/2366484
Zeker omdat eerst die avondklok en de sluiting van de winkels omgedraaid moeten worden. Was het niet zo dat ze in dezelfde stappen de maatregelen gingen afbouwen als ze ze hebben opgelegd?
-
Lowieze
Ik denk dat dit een uiting is van onmacht.
Zo gemakkelijk om dan maar neerbuigend te doen als je geen normaal antwoord kunt geven.
En anders kun je altijd nog gewoon even een paar dagen niet reageren. Dan pik je het daarna gewoon weer op.
Een beproefde methode. Alles beter dan een vergissing toe te geven.
Als het een grap is, vind ik het misplaatst, als het serieusis, vind ik het hovaardig.
-
witte angora
Ork ork ork, Surinaamse Roti eet je met...? Nee, niet met een vork, met je handen.
Vandaag naar een kameraad in een voormalig buurdorp, daarna even een rondje gemaakt in het voormalige woondorp en als laatste de Surinaamse Roti gehaald in een ander buurdorp.
Opvallend dat in het voormalige woondorp er ineens veel meer winkels leeg zijn, en dat er twee supermarkten bij zijn gekomen. Niet de gebruikelijke, maar één Poolse en één met een niet-Westerse entourage. Het was redelijk rustig in het dorp, in de supermarkt het gebruikelijke gezeur en de gebruikelijke drukte. Blij dat ik er weg ben.
In het Roti-dorp viel me de rust op: het leek een ouderwetse zondag. Juist omdat enkel de supermarkten open waren. En dat roept de vraag op:
Is het niet een idee om twee dagen in de week een totale lock-down te hebben, dus net als vroeger op zondag en de maandagmorgen echt alles dicht, en dan 5 dagen in de week de meeste winkels open, zei het dat indien mogelijk mensen op afspraak komen of op afspraak hun bestelling ophalen? Inclusief 's avonds een verplichte winkelsluiting om 20.00 uur? Dan kun je misschien van de avondklok af, het effect is vergelijkbaar, maar mensen kunnen wel gewoon de straat op als ze er behoefte aan hebben. En wie weet zijn er wat later dan nog wat andere versoepelingen mogelijk, bijvoorbeeld op de twee 'zondagen' de musea weer open of zoiets.
De Surinaamse Roti was weer overheerlijk.
Mooie post voor de huiskamer
Ik weet dat niet, maar ik vind het veel te vroeg. Zeker nu de Britse varant aanwezig is met een R van 1,27.
-
witte angora
En ook niet aan adolescenten, het is voorwaardelijk toegelaten voor de groep 18-64 jaar.
Waar kwam je dit tegen of op welke zender?
Mijn laatste kennisstand betreft de laboratoriumproeven en de mededeling van Moderna, dat zij onderzoeken of de tweede prik aangepast zou moeten worden.
Bij de vector-vaccins zoals dat van AstraZeneca werd dit al verwacht. Ben benieuwd of dit advies ook gaat gelden voor de mRNA-vaccins.
Ik denk eerder, dat de avondklok verlengd gaat worden, omdat die helpt geen bezoek te ontvangen en bezoek thuis was de laatste tijd een belangrijke oorzaak van nieuwe besmettingen.witte angora schreef: ↑29 jan 2021 19:11Is het niet een idee om twee dagen in de week een totale lock-down te hebben, dus net als vroeger op zondag en de maandagmorgen echt alles dicht, en dan 5 dagen in de week de meeste winkels open, zei het dat indien mogelijk mensen op afspraak komen of op afspraak hun bestelling ophalen? Inclusief 's avonds een verplichte winkelsluiting om 20.00 uur? Dan kun je misschien van de avondklok af, het effect is vergelijkbaar, maar mensen kunnen wel gewoon de straat op als ze er behoefte aan hebben. En wie weet zijn er wat later dan nog wat andere versoepelingen mogelijk, bijvoorbeeld op de twee 'zondagen' de musea weer open of zoiets.
Het nadeel van jouw denkrichting: je krijgt een alles-tegelijk-situatie. Twee dagen rust in het land, dan gaat iedereen alles in de overgebleven vijf dagen plannen.
Ik stoor mij aan het zwart-wit-denken hierbij. Of open of dicht en als enigst alternatief online. Niets ertussen. Niets over de vraag hoe je een basisschool Coronaproof kunt openen en dat lijkt mij een harde voorwaarde.
In het VK was een lockdown, alleen de scholen waren nog open en juist omdat ze open waren, kon de nieuwe variant zich razendsnel en ongemerkt verspreiden. Nu dreigt hier bijna dezelfde situatie te ontstaan, als de berichten waar worden.
Kinderen weer naar school is juist goed, het is namelijk niet goed dat ze zoveel thuis zijn, dat gaat een achterstand opleveren.
Als de scholen weer open kunnen, al dan niet met noodzakelijke aanpassingen, zou dat inderdaad een goede zaak zijn.Kinderen weer naar school is juist goed, het is namelijk niet goed dat ze zoveel thuis zijn, dat gaat een achterstand opleveren.
Ik las dit en dacht direct aan wat in stelde over het geld dat ondernemers vooral niet krijgen van de overheid:
https://fd.nl/opinie/1372260/van-een-si ... r-begrijpt
Eigenlijk is het ook allemaal een beetje krom als je er logisch over nadenkt.
https://fd.nl/opinie/1372260/van-een-si ... r-begrijpt
Eigenlijk is het ook allemaal een beetje krom als je er logisch over nadenkt.
Kun je de mening samenvatten. Kromme zin en het artikel is eigenlijk alleen voor abonnees - je punt is mij niet duidelijk.
Dit onderzoek sluit goed aan op wat er tot nu toe bekend was.Jose2501 schreef: ↑29 jan 2021 20:11Hoe de onderzoekers tot die conclusie komen? [...] Bron: https://www.scientias.nl/kan-zuid-afrik ... weerstaan/
En daarbij had ik deze gemist: Tien Punten Plan (PDF) op de site van Unicef, eigenlijk de aanbeveling van de 40 organisaties anderhalve week geleden.
Het is een goede samenvatting om beweging in de organisatie van het onderwijs te krijgen, al had het van mij nog wat duidelijker, helderder, concreter gemogen.
Als de scholen weer open kunnen, al dan niet met noodzakelijke aanpassingen, zou dat inderdaad een goede zaak zijn.
[/quote]
Heel goed, dan zijn pa en ma weer van hun kroost verlost, loopt het aantal ziekenhuis opnames weer op en krijgt de begrafenis weer meer opruimklusjes te doen.
[/quote]
Heel goed, dan zijn pa en ma weer van hun kroost verlost, loopt het aantal ziekenhuis opnames weer op en krijgt de begrafenis weer meer opruimklusjes te doen.
Niet direct de apocalys voorspellen: Let op "als", "kunnen" en "noodzakelijke aanpassingen". Als daarnaast de ouders zich goed houden aan de algemene maatregelen, kan het risico best aanvaardbaar zijn. Het oordeel laat ik graag over aan deskundigen.
Ik zit ook met die twijfel. Als alles dicht is, behalve de scholen, dan worden scholen de eerste factor als bron van nieuwe besmettingen.
Achterstanden op school zijn het meest duidelijk, daaronder zit iets als 'achterstand in de ontwikkeling, in de groei'. Handige tips voor ouders hoe ze hun kinderen bezig kunnen houden, hoe ze het beste kunnen reageren op plotselinge angsten van de kinderen, dat mis ik momenteel.
Meeste ouders hebben al een deel van de week 'kindervrij'. Er wordt volop opgepast door opa of oma, of er is een groepje ouders, dat zelf de kinderen overdag opvangt, zodat de kinderen met elkaar kunnen spelen en samen hun opdrachten voor school kunnen doen. Dat gebeurt in kleine groepen.
8 februari weer open als vanouds zie ik niet zitten. Eerst de ventilatie op orde en dat is nu niet met open ramen, wel met een ... octopus van flexibele slangen aan het plafond en een kleine ventilator, die de lucht uit 1 poot naar buiten blaast. Dit is de snelste manier om geen aerosolenwolk in het lokaal te laten hangen zonder de kleintjes in de kou te zetten.
Tussen helemaal open en helemaal dicht is nog een wereld te ontdekken.