| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Tip voor wie het overzicht een beetje kwijt is: zie www.coronavaccinvergelijker.nl . Nu 3 vaccins; later meer.
-
scharrelschipper
En aangezien "men"zegt dat er te weinig gevaccineerd is de laatste tijd,wordt er nu een andere reken methode toegepast.
We kijken niet meer hoeveel prikken er gezet zijn,maar naar hoeveel potjes vaccin er gedistribueerd zijn vanuit Oss.
Wie houdt wie nu voor de gek?
De overheid zichzelf of het gepeupel?
We kijken niet meer hoeveel prikken er gezet zijn,maar naar hoeveel potjes vaccin er gedistribueerd zijn vanuit Oss.
-
witte angora
Joh, er is niks nieuws onder de zon. Ik meen in de tijd van Lubbers, dat er een belofte was gedaan dat het aantal werklozen onder een bepaald aantal zou komen. Het lukte niet, er kwamen er alleen maar bij. Dus weet je wat? Voortaan werden degenen die voor minder dan 20 uur werk zochten niet meer meegeteld. Probleem opgelost, belofte ingelost.
Maar als niet gemeld wordt, of veel later, dat de vaccinaties uitgevoerd zijn, kloppen de cijfers niet erg.
Kan die avondklok nog niet twee tot drie weekjes langer duren. Dit jo-jo beleid heb je niets aan, let maar op, de besmettings cijfers zullen direct weer fors gaan stijgen.
-
witte angora
Ach, in het voorjaar waren de besmettingscijfers ook lekker laag, de zomer was in zicht... hoe laag het ook wordt, zo gauw mensen nonchalant gaan worden stijgt het toch wel - toch iedereen alle varianten heeft gehad.
Probeer er maar mee te dealen.
Waar het vooral om gaat is dat de druk op de zorg niet te hoog wordt. Als die druk verminderd is komt er weer ruimte om met elkaar iedereen aan te steken. Ja toch?
Probeer er maar mee te dealen.
Waar het vooral om gaat is dat de druk op de zorg niet te hoog wordt. Als die druk verminderd is komt er weer ruimte om met elkaar iedereen aan te steken. Ja toch?
Het is wel wat creatief, echter is het wel aannemelijk dat alle gedistribueerde vaccins vrij vlot ingezet gaan worden. In het geval van Pfizer binnen een x aantal dagen zelfs, aangezien dat bij temperaturen boven de -70 vrij snel verkeerd wordt. Maat het riekt wel wat naar symboolpolitiek inderdaad.scharrelschipper schreef: ↑31 jan 2021 22:18En aangezien "men"zegt dat er te weinig gevaccineerd is de laatste tijd,wordt er nu een andere reken methode toegepast.
Het is een gevalletje zoeken naar de beste manier om het te tellen. Natuurlijk komt hier ook wat symboolpolitiek bij kijken.sjohie schreef: ↑01 feb 2021 08:39Het is wel wat creatief, echter is het wel aannemelijk dat alle gedistribueerde vaccins vrij vlot ingezet gaan worden. In het geval van Pfizer binnen een x aantal dagen zelfs, aangezien dat bij temperaturen boven de -70 vrij snel verkeerd wordt. Maat het riekt wel wat naar symboolpolitiek inderdaad.scharrelschipper schreef: ↑31 jan 2021 22:18En aangezien "men"zegt dat er te weinig gevaccineerd is de laatste tijd,wordt er nu een andere reken methode toegepast.
Maar het tellen van de doorgegeven aantallen, terwijl je weet dat er heel wat niet is doorgegeven terwijl ze wel zijn gezet is natuurlijk ook niet goed.
Mwoa, er is veel aangelegen om zoveel mogelijk te prikken, ik durf wel te stellen dat er niet grote hoeveelheden vaccins ongebruikt in een hoekje van een GGD koelkast blijven liggen. Dus ultimo zal deze manier van bijhouden wel matchen met de realiteit. Echter druipt de opportune symboolpolitiek er behoorlijk opzichtig van af, en dat is iets waar niemand beter van wordt volgens mij.
klopt.. Maar niet corrigeren en continu te lage cijfers blijven doorgeven is ook niet goed.
Uiteindelijk doe je het hier nooit goed zo natuurlijk.
Uiteindelijk doe je het hier nooit goed zo natuurlijk.
-
Lowieze
Zag gisteren beelden van de begrafenis van een rabbijn in Israel. Die massa, grotendeels zonder mondkapjes, daar schrik je toch wel van.
https://nos.nl/artikel/2366834-begrafen ... ekers.html
Ja bizar he... het is wachten op ellende dan...Lowieze schreef: ↑01 feb 2021 10:08Zag gisteren beelden van de begrafenis van een rabbijn in Israel. Die massa, grotendeels zonder mondkapjes, daar schrik je toch wel van.
Tegelijk zie ik ook in de orthodoxe hoek van Nederland oproepen langskomen om niet te vaccineren. Daarbij heb ik hetzelfde gevoel.
-
Lowieze
Het zal zeker wel gebeuren dat juist de oudere generatie daar gehoor aan geeft. Ik heb wel gelezen dat de jongere gezinnen zich toch wat gaan afzetten tegen wat de kerk en de ouderen voorschrijven in dat verband.
Moneyman
vindt dit leuk
-
witte angora
Net op het nieuws dat volgende week de niet-essentiële winkels weer open mogen, maar dan enkel voor het afhalen van bestellingen. Kunnen winkels, denk aan de Ikea, weer hun logistiek compleet omgooien. En hoe dat zal gaan bij de Zeeman? Ik koop daar enkel mijn schuursponsjes. Die moet ik dan van tevoren bestellen, en dat moet ergens klaar worden gezet. Bij de kassa is er doorgaans niet veel plek. 'Spontaan' bestellen, dus tijdens het langslopen, is natuurlijk ook geen optie.
En hoe haal je bij de kapper je bestelde nieuwe kapsel op?
Ik weet niet of mensen hier nu zo blij mee moeten zijn.
-
witte angora
@ Nijogeth:
Je krijgt min of meer bijval uit onverwachte hoek. https://nos.nl/artikel/2366896-oproep-u ... jdens.html
Je krijgt min of meer bijval uit onverwachte hoek. https://nos.nl/artikel/2366896-oproep-u ... jdens.html
Die titel bij de NOS, is niet precies wat het originele artikel in het NRC zegt. Je ziet, zoals vaker deze pandemie, dat er weer selectief geknipt en geplakt wordt, en er eigen sausje overheen wordt gegooid.witte angora schreef: ↑01 feb 2021 11:33@ Nijogeth:
-
Lowieze
Nou, dat kun je wel zeggen. Een viertal doet hun zegje en hoeveel intensivisten tellen we in totaal wel niet in Nederland.
reggie2
vindt dit leuk
Waarschijnlijk ook niet het viertal op de foto van de NOS.
-
Lowieze
Wat een problemen toch hè. Misschien gewoon de schuursponsjes gelijk meenemen in de supermarkt?witte angora schreef: ↑01 feb 2021 11:26Net op het nieuws dat volgende week de niet-essentiële winkels weer open mogen, maar dan enkel voor het afhalen van bestellingen. Kunnen winkels, denk aan de Ikea, weer hun logistiek compleet omgooien. En hoe dat zal gaan bij de Zeeman? Ik koop daar enkel mijn schuursponsjes. Die moet ik dan van tevoren bestellen, en dat moet ergens klaar worden gezet. Bij de kassa is er doorgaans niet veel plek. 'Spontaan' bestellen, dus tijdens het langslopen, is natuurlijk ook geen optie.
reggie2
vindt dit leuk