LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wannadoo livebox

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Henk

oke, nou hopen dan maar dat ze het toch in de uitzending aandacht willen besteden, ik heb er dus ook over gemaild, als meer dat doen wie weet.
maar goed we zitten helaas vast aan die 12 maanden maar daarna ga ik het opzeggen, of ze moeten met veel excuses komen en het factuur bedrag herstellen maar dat zal wel niet...Uiteindelijk zullen ze hier wel klanten door verliezen hoor, ergens moet er bij de directie/management toch een lampje gaan branden hoe hun 'personeel' de boel loopt te verzieken, kan me ook moeilijk voorstellen dat het het beleid is van het management om met opzet de datum te verzetten en te rotzooien met factuur bedragen :?:

Astrid78
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 feb 2005 21:49

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Astrid78 »

Zo bij deze ook aangemeld/geregistreerd

gr Astrid

isphulp

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door isphulp »

Hallo henk wellicht kan ik je helpen met je probleem, heb al vaker wat kunnen regelen aan Wanadoo zijde.
mag ik je klantnummer die begint met W en dan cijfertjes. Dan kan ik daarmee aan de slag

Astrid78
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 feb 2005 21:49

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Astrid78 »

en ik dan? Ik kan ook wel hulp gebruiken ;)

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

Het klinkt misschien ongelooflijk maar ik ben vandaag gebeld door wanadoo. En ze bevestigden mij inderdaad dat mijn adsl geanuleerd is.
Ze gaven echter ook te kennen dat er inderdaad enkele honderden klachten waren. Het abbonement is via een callcenter afgesloten wat met de datums rommelde. Ik zei dat ik blij was dat het geanuleerd was maar dat ik nu wel teveel betaalde voor mijn smartpack abonnement
Ik vertelde dat ik eigenlijk vind dat ze zich gewoon aan hun afspraken dienen te houden dus de aktie die was afgesproken.
De medewerker vertelde mij dat hij zou moeten overleggen en dat hij mij dan later terug zou bellen. Inderdaad na ongeveer een half uur werd ik terug gebeld en ik zal alsnog voor de afgesproken aktie mijn adsl krijgen. Mijn modem is als het goed is vandaag opgestuurd en ik zal dinsdag of woensdag aan kunnen sluiten. Hij zal woensdag nog een keer terug bellen om te vragen of het gelukt is. Ik heb weer hoop.
word vervolgt hoe het verloopt.

Astrid78
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 feb 2005 21:49

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Astrid78 »

Nou dat is een wonder!
Ik hoop dat het mij ook zo gaat verlopen, wie zou ik kunnen benaderen want die helpdesk bel ik niet meer hoor :(

gr Astrid

bakbroek

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door bakbroek »

De Wanadoo telefonische verkoop afdeling is wel erg "vooruitstrevend" met de verkoop van telefonie voor ADSL klanten. Na een telefoontje van hun call center, waarin ik aangaf nog niet overtuigd te zijn maar wel graag meer informatie wil ontvangen, kreeg ik een brief met "... gefeliciteerd met uw telefonie abonnement! ...". Vervolgens kan je alleen maar via een telefoonnummer (0900 0156) hier van af. Ik heb nu 3 keer een poging gedaan, maar na totaal 1 uur wachttijd heb ik het gehad!!! Vragen: hoe kom ik hier vanaf? Mag dit? Hierdoor gaat wanadoo uiteindelijk klanten verliezen!!
:x

Astrid78
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 feb 2005 21:49

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Astrid78 »

Ja precies!
Maar blijkbaar is wanadoo zich bewust van het feit dat die helpdesk niet deugt zie verhaal Henk hierboven. Ik hoop ook dat het voor mij en u en alle andere opgelost gaat worden, maar laten we niet te vroeg juigen, eerst zien en dan geloven. ik heb nog geen bericht gehad van wanadoo ondanks diverse mails en brieven.

gr Astrid

Ykekind

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Ykekind »

Sinds 21 jan. hebben wij Wanadoo-telefonie, wat een feest maar niet heus!!
Ongeveer 5 keer per uur valt de telefoon uit. Niet te bereiken dus, maar ik kan ook niet bellen!!! Al heel vaak de help-desk gebeld, soms viel de verbinding weg, vreselijk lange wachttijden (soms wel 25 minuten!!) en nu nog steeds geen bevredigende oplossing!!! Heb vandaag een laatste ultimatum gesteld, hopelijk werkt het. Mijn advied, begin er niet aan!!! Wanadoo is absoluut niet klantvriendelijk!!

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo hier Henk,

wat kan jij dom schrijven zeg, sorry hoor. Misschien is Wanadoo ook wel bij dat jij bij ze weg bent. voor een inbel account betaal je niks aan Wanadoo en alleen maar aan KPN. Wij hebben onze aanvraag ook in December gedaan, en hebben netjes de actieprijs gekregen. Maar als een provider iets niet goed doet, dan zit iedereen er op te schelden. Triest hoor.

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Astrid,

gelukkig heeft je vriend wel goede ervaring met de livebox, en die is uit te zetten. Onderop de livebox zit een knopje en daar kan je de livebox mee uit zetten.

Vreemd is dat mensen snel over te halen zijn. Als iemand ontevrede is over iets dan zijn er al snel mensen die overgehaald zijn. Natte vinger werk. Zo slecht is de helpdesk van de livebox helemaal niet. En omdat het storm loopt moet je momenteel langer in de wacht staan. Maar ook daar zijn ze mee bezig door mensen aan te nemen. Jullie moeten niet vergeten dat het een nieuw product is van Wanadoo en gelijk ook storm loopt. Ja dan weet je ook dat de kans erin zit dat je moet wachten als je ze nodig hebt. Als ik een onderwerp begint over bv een merknaam van een auto dan moet je maar eens op letten hoeveel mensen er ineens porblemen hebben met die auto.

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

hallo isphulp

nu ineens heeft Henk telefoon gekregen van Wanadoo, en denk je nou echt dat een medewerker Henk verteld dat het een zooi is bij Wanadoo. Ik denk dat Henk zelf een zooi heeft gemaakt met zijn leugens.

Bob Schurkjens

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

bel toch gewoon met 1609 og 1601 www.bel1601.nl of www.bel1609.nl

wilma hendriksen

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door wilma hendriksen »

Hallo,

Ook wij hebben slechte ervaringen met Wanadoo. Wij hebben op dit moment een ADSL Direct aansluiting bij hun en wilde er de livebox bij aanschaffen. Dit doorgegeven, we hebben toen schriftelijk een bevestiging gekregen, waar wij nog een paar vraagjes over hadden. Zijn we echt drie dagen bezig geweest om iemand aan de lijn te krijgen. Dan sta je gemiddeld 20 minuten per keer in de wacht à 0,10 per minuut. Echt schandalig, toen geprobeerd iemand van de verkoop te pakken gekregen dat is wel gelukt maar toen wij vertelde dat het zo lang duurde voordat er iemand opneemt en je verhaal wilde doen kreeg je alleen maar te horen van "sorry daar kunnen wij niks aan doen" en je doorverbinden kunnen ze natuurlijk ook niet en dan gooien ze gewoon de telefoon erop. Echt schandalig dus als ik jou was zou ik er niet aan beginnen.

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

even terug komend op een bericht door een gast op dit forum ivm opmerking die Henk plaatste over inbelaccount.
Wanadoo heeft wel een betaal inbel abo. dat is smartpack
Je belt gewoon in maar betaalt 10 euro per maand aan wanadoo en daar krijg je BELminuten voor terug daarna betaal je pas aan KPN :!:

.. en ik klaag niet zomaar maar ik heb dus wel tijdens een actieperiode gereageerd en wordt voor normale tarief gefactureerd.
heb diverse brieven met bewijs verzonden en geen reactie gehad nou dan mag ik klagen vind ik.
echt niet om een wissewasje

gegroet
Astrid78

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Oh ja en nog een ding, een vriend had geen goede ervaringen met Livebox, hij had het geïnstalleerd voor mij, had eerst via de actie een monteur gevraagd en daar was dus ook niks van te vinden, ik bedoelde dus: gelukkig ging dat goed 
Ja er zit een knopje voor het lampje maar de modem op zich blijft actief, het rode lampje met de @ blijft wel aan, maar kan geen kwaad begreep ik al.

Verder vind ik wel, maar goed zal wel aan mij liggen, dat we elkaar niet persoonlijk moeten beledigen.
Erg oppassen met opmerkingen “wat kan jij dom schrijven zeg” Uiteindelijk klopte het wel wat hij zei, inbel accounten betalen aan wannadoo bestaan!
Beetje discreet blijven!

Gr Astrid78

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

hallo reaktie op gast van 15 febr 22.31 uur

Ik heb een smartpack abonnement bij wanadoo voor 30 uur per maand kosten 19.95 + iedere keer inbellen. Nieuwe abonnementen worden alleen nog maar afgesloten voor 15 uur. Zie website wanadoo.

Reaktie op gast 15 febr 22.41
Ik heb wel telefoon van wanadoo gekregen. De medewerker vertelde zelf dat er honderden klachten waren.

Ik heb inmiddels de livebox ontvangen en het zijn geen leugens die ik schrijf. Er zijn mensen die volop problemen hebben net als ik o.a Astrid en als daar geen melding van gemaakt wordt of niemand reageert dan wordt er ook niets aan gedaan. Groetjes van Henk.

Astrid78
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 feb 2005 21:49

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Astrid78 »

ja klopt henk, waarom zou je er over liegen? heb ik ook al uitgelegd.

maar ja voor iemand bij wie alles goed is gegaan is het makkelijk praten. maar als het bij hem of haar fout was gegaan en ze ineens heel veel meer moesten betalen dan werd er ook wel anders gepiept.

Ben dus blij voor onze anonieme gast hoor dat het wel goed is gegaan maar je verplaatsen in een ander die er dus wel heel veel problemen mee heeft (zeker FINANCIEEL) is een kunst ;)

Keesje76

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Keesje76 »

Hallo,

Ik ben nu twee dagen aan't stoeien met dit apparaat, best geinig.
Installatie via Windows en CD is p.o.c., installatie via webinterface is ook goed te doen, wel slecht gedocumenteerd, dit laatste geldt voor het hele ding trouwens, via de franse Sagem site heb ik al wat betere informatie kunnen krijgen:
-http://www.sagem.com/support/site/livre ... 374-01.zip
-http://www.sagem.com/support/site/livret/LIVEBOXint.PDF

Voorwaarde is dat je de franse taal beheerst.

Volgens mij draait dit ding Linux o.i.d. en kan veel meer dan de documentatie weergeeft:

-Nat vertaling
-Firewall
-IPSec (vpn), dit kan namelijk gelogd worden, dus lijkt mij dit een optie(?)

Het pakket en de ondersteuning is bedoeld voor doorsnee thuisgebruikers: Windows PC, stripboek-achtige-handleiding erbij en draaien met die hap. Wil je gebruik maken van alle mogelijkheden van dit apparaat, bv. instellen routering, NAT, firewall dan zul je de franse handleiding moeten combineren met eigen kennis.

Verbinding maken met Telnet is een optie, kan niet achter juiste passwoord komen voor root, admin heeft blijkbaar geen toegang.

Tweaks en tips zijn welkom!

Kees

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

Hallo ik heb mijn live box woensdag ontvangen. Het aansluiten lukt echter nog niet.. Woensdag zouden we gebeld worden, dit is echter weer niet gebeurd, zoals zoveel wat wanadoo beloofd. Donderdag lukte het nog niet. Er werd aangegeven dat we geen geldig IP adres hebben. Vrijdag wanadoo gebeld. Na 3 personen gesproken te hebben bleek uiteindelijk dat wanadoo nog steeds geen verbinding met adsl had geregeld, al was dat volgens onze status al op 5 februari geregeld.Nu moeten we 3 tot 7 dagen elke dag proberen of het lukt. Zolang duurt het namelijk tot we een ip adres krijgen. Het was niet mogelijk om even een email te sturen als alles geregeld is. Ik moet volgende week maar weer bellen, volgens wanadoo, dus weer 33 minuten van 10 cent per minuut! Het i9s toch gewoon te zot. :evil: :twisted: gr van henk

Gesloten