LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

scharrelschipper

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
05 feb 2021 23:25
scharrelschipper schreef:
05 feb 2021 22:13
Moneyman schreef:
05 feb 2021 21:54

Nope. De onzin van Roosveld is meer dan genoeg bekend, en bovendien werkt het precies andersom: het is kwakzalverij totdat het bewezen is dat het werkt.
Ga ik even generaliseren;alles wat na aderlaten en duivelsuitdrijving kwam was een hele tijd kwakzalverij.
Er was een tijd dat tabak een geneesmiddel was,ondanks dat ik een roker ben weet ik nu wel beter.
Chiropractie (kraker) was ook kwakzalverijen zo zijn er nog wel meer voorbeelden denk ik.
Wat ik alleen wil zeggen is dat iemand die zweert bij naturlijke middelen zeker geen wappie (wat een rot woord) genoemd moet worden.
Ben persoonlijk geen groot fruit eter dus ga ik ook niet mee in het verhaal van Roosveld,maar om het op deze manier weg te zetten gaat mij wat ver.
Maar het zou kunnen dat ik in het verleden toen ik mij hier nog niet vervoegde iets ergs heb gemist?
Waarde hechten aan natuurlijke middelen is prima. Ze medicinale werking toeschrijven zonder bewijs niet. En ik weet niet wat je allemaal wel of niet gelezen hebt (er is nogal wat van de hand van Roosveld verwijderd), maar de kwalificatie van Sjohie was volkomen terecht.
Bij mijn weten heb ik alleen de meest recente post van Roosveld gelezen.
Het stoort mij alleen dat zaken waar geen dik vet wetenschappelijk bewijs voor is door sommige mensen kwakzalverij genoemd wordt.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
05 feb 2021 21:14
Tja, als je bij de auto 4 banden moet vervangen, dan noemen we dat onderhoud. Als je echter om normaal te kunnen rijden elk onderdeel moet gaan vervangen, dan is het onbegonnen werk. Dan kun je inderdaad zeggen dat het klaar is met die auto.

En voor wat betreft dat levenstestament, dat heb ik niet precies. Ik heb 3 mensen officieel gemachtigd om de keus te maken als ik het zelf niet kan. Dat zijn mijn ouders en mijn zusje en die weten precies wat ik wil en die vertrouw ik er ook op dat ze op zo'n moment de logica boven de emotie stellen.

Wat dat betreft werd bij de broer van mijn oma dan ook niet echt geluisterd naar wat ie toen ie nog redelijk goed was erover zei. Want dan was ie inderdaad waarschijnlijk niet op de IC terecht gekomen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Alles lezende krijgt Nijogeth best wel een en ander over zich heen. Wat al eerder gezegd is, ik meen door Moneyman: je kunt het met hem oneens zijn, maar hij denkt wel goed na over dingen.

Zeg nu eens eerlijk, hoeveel mensen van zijn leeftijd hebben hun familie/anderen gemachtigd om beslissingen te nemen voor als ze het niet meer kunnen? Hier is duidelijk over nagedacht. Iets wat veel ouderen niet kunnen/durven.

Ook dat op=op. Dat zoiets nog uitgelegd moet worden, sorry hoor. De oude huisarts had de informatie al, voor de nieuwe moet ik het nog herzien/opstellen: ik weet ook wat ik wil en wat ik niet wil. Daar is al lang over nagedacht, en ik weet ook wie ik absoluut niet zal machtigen omdat ik daar geen vertrouwen in heb. En bij mij is het ook: op=op. Het leven verlengen, mits ik geen kasplantje ben/wordt, is prima. Het sterven verlengen, alsjeblieft niet. Dat is alleen maar een onnodige lijdensweg. Als het zover is: niet reanimeren, niks, enkel pijnbestrijding, en laat me maar wegzakken.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Jose2501 schreef:
06 feb 2021 09:45
....Ik red me wel maar de dwang van de kwetsbare oudjes die hun belang maar blijven opeisen gaat me steeds meer irriteren....
Stuitend om te lezen. Het ikke ikke gaat mij zo tegenstaan. Maar 38 jaar al, zou eens wat met je leven gaan doen, nog even en dan hoor je ook bij die irriterende oudjes.

Ach en is er nou zo veel anders, goed loop 10 uren per dag met mondkapje op, en geen vakanties naar tropische stranden. Maar verder sta ik gewoon regelmatig in de file, zit gewoon in het OV, bestel mijn spulletjes toch al on line en heb een leuk gezinnetje om mij heen.
En het is zo heerlijk stil op straat s avonds, je hoort niets. Daar kan ik zo van genieten na een hectische dag !

witte angora

06 feb 2021 09:53
Moneyman schreef:
Waarde hechten aan natuurlijke middelen is prima. Ze medicinale werking toeschrijven zonder bewijs niet. En ik weet niet wat je allemaal wel of niet gelezen hebt (er is nogal wat van de hand van Roosveld verwijderd), maar de kwalificatie van Sjohie was volkomen terecht.
Het stoort mij alleen dat zaken waar geen dik vet wetenschappelijk bewijs voor is door sommige mensen kwakzalverij genoemd wordt.
Daar zit dus het 'probleem'. Niet alleen H. Roosveld, maar ook iemand anders heeft dit topic in het verleden nogal misbruikt om kwakzalverij te promoten. Degenen die de berichten vanaf het begin gelezen hebben weten exact waar het over gaat. Dat heb je kennelijk gemist.

Het feit dat, eenmaal ziek, flinke dosissen vitamine C nog steeds niet als geneesmiddel worden gebruikt zou toch genoeg moeten zeggen om te weten dat het niet gaat helpen? Ook de vitamine C wappies krijgen gewoon Corona hoor. En ondanks hun eigen therapietjes komen ze gewoon op de IC te liggen als het nodig is.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het ikke ikke gaat mij zo tegenstaan
Waarom doe je er dan zo vreselijk hard aan mee?

angel1978

Alles lezende krijgt Nijogeth best wel een en ander over zich heen. Wat al eerder gezegd is, ik meen door Moneyman: je kunt het met hem oneens zijn, maar hij denkt wel goed na over dingen.
Of Nijogeth er over nagedacht heeft of niet weet ik niet, daar was ik niet bij. Maar dat maakt zijn hersenspinsels niet ineens doordacht. Daarvoor zijn er al teveel vreemde of ondoordachte ideeën voorbij gekomen. Ze komen op mij vooral over als spontaan opborrelende hersenspinsels.

Nijogeth

BL2 schreef:
06 feb 2021 10:24
en heb een leuk gezinnetje om mij heen.
En het is zo heerlijk stil op straat s avonds, je hoort niets. Daar kan ik zo van genieten na een hectische dag !
Fijn voor je. En wat met al die mensen die dat niet hebben? Die daardoor juist de behoefte hebben anderen te ontmoeten en nu opgesloten in huis moeten zitten. Er is geen kloot meer te doen voor die mensen.

angel1978

06 feb 2021 09:53
Moneyman schreef:
05 feb 2021 22:13

Ga ik even generaliseren;alles wat na aderlaten en duivelsuitdrijving kwam was een hele tijd kwakzalverij.
Er was een tijd dat tabak een geneesmiddel was,ondanks dat ik een roker ben weet ik nu wel beter.
Chiropractie (kraker) was ook kwakzalverijen zo zijn er nog wel meer voorbeelden denk ik.
Wat ik alleen wil zeggen is dat iemand die zweert bij naturlijke middelen zeker geen wappie (wat een rot woord) genoemd moet worden.
Ben persoonlijk geen groot fruit eter dus ga ik ook niet mee in het verhaal van Roosveld,maar om het op deze manier weg te zetten gaat mij wat ver.
Maar het zou kunnen dat ik in het verleden toen ik mij hier nog niet vervoegde iets ergs heb gemist?
Volgens mij is de onzin die deze man hier noemt kwakzalverij.
De rest is puur je eigen interpretatie en ervaar ik niet zo.

angel1978

Jose2501 schreef:
06 feb 2021 10:50
BL2 schreef:
Jose2501 schreef:
....Ik red me wel maar de dwang van de kwetsbare oudjes die hun belang maar blijven opeisen gaat me steeds meer irriteren....
Stuitend om te lezen. Het ikke ikke gaat mij zo tegenstaan.
Niet alle ouderen denken zo maar degenen met de grootste mond bepalen wel de stemming in Nederland.
Wat net zo geldt voor die jongere met de grootste mond.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
Ik red me wel maar de dwang van de kwetsbare oudjes die hun belang maar blijven opeisen gaat me steeds meer irriteren.
Volgens mij zijn de maatregelen vooral VOOR maar niet DOOR die kwetsbare oudjes tot stand gekomen

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jose

U en uw directe omgeving hebben al corona gehad en hetzelfde geldt voor Nijogeth.

Wees eens blij dat u er zonder veel kleerscheuren bent vanaf gekomen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
06 feb 2021 10:20
Ook dat op=op. Dat zoiets nog uitgelegd moet worden, sorry hoor. De oude huisarts had de informatie al, voor de nieuwe moet ik het nog herzien/opstellen: ik weet ook wat ik wil en wat ik niet wil. Daar is al lang over nagedacht, en ik weet ook wie ik absoluut niet zal machtigen omdat ik daar geen vertrouwen in heb. En bij mij is het ook: op=op. Het leven verlengen, mits ik geen kasplantje ben/wordt, is prima. Het sterven verlengen, alsjeblieft niet. Dat is alleen maar een onnodige lijdensweg. Als het zover is: niet reanimeren, niks, enkel pijnbestrijding, en laat me maar wegzakken.
Waarom accepteren we bij de dierenarts wel dat we oude trouwe viervoeter uit zijn lijden verlossen, maar bij onszelf niet?
De behandeling bij dierenarts vind ik humaner!

witte angora

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 10:48
BL2 schreef:
en heb een leuk gezinnetje om mij heen.
Fijn voor je. En wat met al die mensen die dat niet hebben? Die daardoor juist de behoefte hebben anderen te ontmoeten en nu opgesloten in huis moeten zitten. Er is geen kloot meer te doen voor die mensen.
Gelukkig is er nog het AvroTrosRadar forum. :roll:

Maar inderdaad: een van de redenen om uit mijn vorige woning weg te gaan was de absolute stilte en rust. Als je lange dagen maakt, is het heerlijk om zo thuis te komen. Maar als je een groot deel van de dag thuis zit, en je dagelijkse bezigheden eigenlijk alleen maar bestaan uit dingen die leuk zouden moeten zijn, is het toch echt een heel ander verhaal. Waar ik nu zit is veel meer leven, en dat vind ik wel zo prettig. Alhoewel het hier momenteel ook erg rustig is geworden. Juist door het Coronagebeuren. Vreemd genoeg zie je ook bijna geen kinderen op straat. Ook die zitten kennelijk, zich vervelend, de hele dag binnen.

Het is niet voor niets dat er vandaag te lezen is dat velen zich zorgen maken over burnouts en dergelijke bij jongeren.

Nijogeth

Lady1234 schreef:
06 feb 2021 11:00
@jose

U en uw directe omgeving hebben al corona gehad en hetzelfde geldt voor Nijogeth.

Wees eens blij dat u er zonder veel kleerscheuren bent vanaf gekomen.
Ok, want dat is een aparte prestatie? Dat is een beetje als denken dat het halen van het rijbewijs een wereldprestatie is. In een klein percentage van de gevallen is het inderdaad zo, maar voor de meesten is het toch makkelijk te doen.

De grootste kleerscheuren, als ik het in mijn geval nog kleerscheuren mag noemen, want ik zit wel redelijk dicht tegen het punt aan dat ik weer wekelijks langs de psycholoog kan gaan, worden puur en alleen veroorzaakt door de maatregelen.

Dan kan die psycholoog wel zeggen 'misschien is het goed voor u om wat meer onder de mensen te komen, misschien een keertje uit eten, ook wat vaker uw hobby's te gaan beoefenen, want dat vermindert stress'. Ja effectief als juist dat allemaal wordt afgeraden.

Want laat ik wel stellen dat ik een tijdje terug met mijn oude psychologe aan de telefoon heb gehangen. En ze zei daar letterlijk dat ze normaal gesproken dat advies zou geven en dit nu niet kan.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
Lady1234 schreef:
05 feb 2021 21:20

U hebt ook gelezen dat voor 82 procent van de jongeren een burnout dreigt? 2,5 miljoen jongeren ervaren al die maatregelen als een directe bedreiging.
Waarschijnlijk de jongeren die ziekelijk verwend zijn, wij hebben zat jongeren hier in de wijk rondlopen die er totaal.....( een beetje dan) geen moeite mee hebben om met de ouderen en de rest van de samenleving rekening te houden.

Maar ach...... met 38 jaar ken je inderdaad niet zo ver denken want.....je zou toch eens sociaal zijn.

Het Ikke ikke ikke resultaat is heel erg aanwezig.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jose2501 schreef:
Ik red me wel maar de dwang van de kwetsbare oudjes die hun belang maar blijven opeisen gaat me steeds meer irriteren.
De maatregelen zijn voor IEDEREEN! Wanneer er geen maatregelen zijn zal ons zorgstelsel instorten door overbelasting en is er voor geen enkele groep meer plaatst. Theoretische gezien wordt een simpele blindedarm ontsteking dan potentieel dodelijk.

In Londen was dit ook zichtbaar, uren lang hebben ambulances voor de deur van ziekenhuizen gestaan. En nu kun je het zorg systeem in de UK niet vergelijken met die in Nederland, ze kennen daar geen huisartsen posten e.d. maar het risico is er wel.

Welk keus de regering ook maakt het zal nooit goed zijn. Je hebt een groep die zegt "doe het zo" en je hebt een groep "het kan nog strenger" en je hebt de meerderheid die zich bij het besluit neerlegt.

De boe roepers zitten op de zijlijn zonder echt inhoudelijke kennis en hoeven geen verantwoordelijkheid te nemen, zij roepen enkel! Een mooi voorbeeld is de heer Wilders, die in maart roep "Strengere lock-down, je bent een moordenaar Rutte" en terwijl de situatie nu ernstiger is roept "Veel te strengt, veel te streng je maak het land kapot". Het voordeel vanaf de zijlijn roepen, je hoeft geen beleid of verantwoordelijkheid af te leggen over wat je roept.

De regering moet echter elk besluit toelichten aan de tweede kamer, de bevolking en de verschillende partijen die belang hebben bij elke maatregel.

Dat een aantal artsen nu roepen "ga deze groep inenten" die vergeten weer dat er eerder vanuit hun beroepsgroep de schreeuw was dat hun ook ingeënt moesten worden want anders.... En de realiteit is dat we niet voldoende vaccins hebben voor alle groepen dus de regering moet roeien met de riemen die ze hebben.
Laatst gewijzigd door sylvesterb op 06 feb 2021 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 10:48
Er is geen kloot meer te doen voor die mensen.
Het enige dat je nog wél kunt doen is een flink eind wandelen of fietsen en wat sporten in de buitenlucht en morgen een heel mooie sneeuwpop maken! :D
Voor pubers en jongere kinderen zal deze tijd erg zwaar vallen, zij hebben sociale contacten nodig om te groeien en zich te conformeren , plus dat velen in een rot thuissituatie zitten.
Voor vrijgezelle dertigers zal deze tijd ook zwaar vallen, ik begrijp dat best wel.
Maar bedenk tegelijkertijd dan dat deze tijd je ook zal vormen en je tot bepaalde inzichten en levenslessen zal brengen. En vooral ook leren accepteren dat het leven niet maakbaar is en je door deze fase moet gaan. Linksom of rechtsom , je leert ervan.
Ik ben bijna geneigd om te denken dat je juist ook eerst alle jonge mensen zsm moet vaccineren want
veel écht ouderen zitten al een jaar opgesloten de tehuizen en wanneer de zorgmedewerkers ingeënt zijn, zullen deze ouderen niet snel meer besmet raken.
Maar hoe je ook wendt of keert , het is en blijft een heel lastig dilemma om de juiste route te bepalen.
Het vaccineren moet sowieso écht sneller !

En wat een burn-out betreft : vóór Corona zaten veel dertigers, eind twintigers al regelmatig tegen een burn -out aan en dat juist vanwege de stress, de werkdruk etc etc.
Ook jongere kinderen hadden al met stress te maken vanwege het vaak overvolle dagprogramma .
Hoe dan ook , het leven is niet altijd leuk 😟

Lady1234

@nijogeth

Ja, heel vervelend voor u dat in deze tijd ook nog uw baan bent kwijtgeraakt en verhuisd bent. Dus niets meer te doen. Misschien wat meer contact zoeken met ouders en oma’s.

Lady1234

reggie2 schreef:
06 feb 2021 11:52
Jose2501 schreef:
Lady1234 schreef:
05 feb 2021 21:20

U hebt ook gelezen dat voor 82 procent van de jongeren een burnout dreigt? 2,5 miljoen jongeren ervaren al die maatregelen als een directe bedreiging.
Waarschijnlijk de jongeren die ziekelijk verwend zijn, wij hebben zat jongeren hier in de wijk rondlopen die er totaal.....( een beetje dan) geen moeite mee hebben om met de ouderen en de rest van de samenleving rekening te houden.

Maar ach...... met 38 jaar ken je inderdaad niet zo ver denken want.....je zou toch eens sociaal zijn.

Het Ikke ikke ikke resultaat is heel erg aanwezig.
[/quote

@reggie

Beetje raar gequot. De jongeren die ik ken, zitten zeker niet tegen een burn-out aan.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 06 feb 2021 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten