Achteraf roepen is altijd gemakkelijk.theodorus.k schreef: ↑07 feb 2021 11:06Lees af en toe eens mee, je moet toch wat? Daarom vergeleek ik eens de eerste pagina met de laatste, je kan niet ontkennen dat de reactie`s van dezelfde personen nu een andere klank hebben over het Corona probleem hebben dan nu. Mijn visie is dat het nog heel lang kan duren zeker met de aankomende varianten die nog agressiever zijn.
Hoe op te lossen? daar zijn we al veel te laat mee, dat hadden we op de eerste dag van pagina 1 moeten doen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
-
Lowieze
Re: Coronavirus - algemeen topic
Je maakt weer je gebruikelijk denkfout door jouw vriendengroep als representatief voor de rest van Nederland te zien. Gelukkig is dat niet het geval.
reggie2
vindt dit leuk
-
Lowieze
Kan het nog niet terug kijken, maar kwam hij daar om zijn boek te promoten?Jose2501 schreef: ↑07 feb 2021 12:41
Prof. Dr. Jaap Goudsmid geeft de oplossing in Buitenhof. 1e onderwerp van vandaag.
Onmiddellijk alle 60 plussers (4,5 miljoen) binnen 2 maanden 1x vaccineren met elk beschikbaar vaccin.
Per 1 september herhalen samen met griepprik schema voor zelfde groep.
Alle vaccins werken tegen ernstige ziekte. Niet altijd tegen verspreiding. Maar ziekenhuizen belasting wordt opgeheven daarmee.
Vaccins geven via immuunsysteem duurzame bescherming zei hij. Maatschappij kan al voor de zomer volledig open zonder maatregelen.
Nou, ik heb het dan vooral over wat ik van mensen om me heen hoor. Wij hebben zelf met de vriendengroep na het eerste weekend gezegd dat we dat niet meer gaan doen. We hebben even alles op een rijtje gezet en beoordeeld dat het risico om gepakt te worden hier redelijk verwaarloosbaar is. De meeste wonen binnen loopafstand van elkaar en de personen die wat verder weg wonen, die blijven gewoon slapen als ze komen.
Bij ons was het heel simpel, de politie hier bestaat uit wat wijkagenten (die snachts niet werken hier), 4 boa's en 10 politieagenten en dat is voor een aantal grotere plaatsen bij elkaar. Over het algemeen voeren ze nu controles uit op specifieke plaatsen voornamelijk op autoverkeer. Daar komen we niet, want we kunnen overal binnendoor wandelen, waar geen auto's komen. Het risico dat je dan net die 2 anderen tegenkomt wordt dan zo klein en als je een beetje op let, dan zie je ze al van een afstand en kun je het op een lopen zetten. Er is nog niemand gepakt tot nu toe.
Als ik dan hier in het appartementencomplex kijk, dan zie ik eigenlijk bij de meesten hetzelfde, ze komen gewoon om 2 of 3 uur thuis. Al is 1 jongen wel al 2x staande gehouden op de terugweg van het werk. En die 2x was op een afstand van een kilometer van het complex en binnen een minuut ook nog. Verder is ie niet meer staande gehouden, terwijl ie 5x per week later op de avond naar huis moet. Verder zijn er nu voor de personen die zich op zaterdagavond vervelen elke week feestjes in het complex, iedere week is het bij iemand anders en het is eigen drinken meenemen. Gisteren was het echt heel gezellig, dan is zo'n complex ideaal, omdat je geen regels hoeft te overtreden.
-
Lowieze
Jose2501 schreef: ↑07 feb 2021 13:23
@lowieze dat weet ik niet maar wat hij zei was zo duidelijk allemaal.
Komt overeen met wat hij in het Parool ook zegt:
Viroloog Jaap Goudsmit: ‘Virussen bestaan al langer dan de mensheid’
Door corona zijn we in een nieuw tijdperk gekomen, stelt viroloog Jaap Goudsmit. ‘Ik zie voor me dat er een vaccinatieprogramma voor zestigplussers komt, net zoals er nu is voor kinderen.’
https://www.parool.nl/nederland/viroloo ... ~b26dcc22/
Persoonlijk vind ik dat niet echt iets nieuws.
-
Lowieze
“....en als je een beetje op let, dan zie je ze al van een afstand en kun je het op een lopen zetten. Er is nog niemand gepakt tot nu toe.”
Heeft u het nu over pubers van ca. 15 jaar of echt over volwassenen, Nijogeth?
Heeft u het nu over pubers van ca. 15 jaar of echt over volwassenen, Nijogeth?
reggie2
vindt dit leuk
-
Lowieze
Inderdaad dus om zijn boek te promotenJose2501 schreef: ↑07 feb 2021 14:15![]()
Nou @lowieze kijk dan het gesprek nog maar eens, 1e onderwerp: https://www.vpro.nl/buitenhof/kijk/afle ... -2021.html
Edit: Falend overheidsbeleid, in september coronavrij, maatregelen afschaffen 1 maand nadat de 60 plussers zijn gevaccineerd binnen twee maanden. Welk vaccin maakt niet uit, Alle vaccins werken tegen ernstige ziekte, en nog geen enkel vaccin heeft bewezen besmettingen te voorkomen. Volgens hem zorgt ook vaccin voor langdurige immuniteit via immuunsysteem, zelfde als dat je besmet bent geweest. Ook Gezondheidsraad adviseerde dat al enkele malen aan regering Rutte maar die negeerden dat advies.
Ik hoor eigenlijk alleen maar de mening van weer een viroloog. Meer niet.
En we negeren de huisartsen die voorrang willen, de ic-verpleegkundigen die eerst moeten, het zorgpersoneel dat eerst moet, de mantelzorgers die eerst moeten en oh ja, natuurlijk ook de leraren die nu absoluut voorrang verdienen.
Vergeten we nog de jongeren natuurlijk want dan kan de economie weer open.
Met een beetje mazzel houden we dadelijk alleen nog de baby's, peuters en kleuters over die geen vaccinatie hoeven.. oh nee die gaan mee in hun eigen vaccinatie schema natuurlijk.
Iedereen voorrang!!!
Met een beetje mazzel houden we dadelijk alleen nog de baby's, peuters en kleuters over die geen vaccinatie hoeven.. oh nee die gaan mee in hun eigen vaccinatie schema natuurlijk.
Iedereen voorrang!!!
Lady1234
vindt dit leuk
-
Lowieze
Dat bevestigt toch juist dat deze viroloog niets nieuws vertelt.Jose2501 schreef: ↑07 feb 2021 16:06
Gezondheidsraad adviseerde en adviseert precies hetzelfde. Kijk maar op hun website. Www.gezondheidsraad.nl
Wat een onzin weer, iedereen in Nederland heeft er last van , jong oud, middelbaar.theodorus.k schreef: ↑07 feb 2021 16:37Nou nee, u hoort wel meer meningen en ik ook, maar het lijkt dat uw mening alleen maar telt.Ik hoor eigenlijk alleen maar de mening van weer een viroloog. Meer niet.
Maar goed, we wachten gewoon de varianten af, de Russische zal ook wel een keer komen en de rest volgt. Dus het aftredend kabinet kan het stokje doorgeven aan zijn opvolger, die de problemen mag oplossen en Nederland blijft voorlopig in een cocon zitten in de lockdown houding, om vooral de jongeren en bedrijven te frustreren.
Dus jij denkt dat het mensen pesten is de lockdown??
Ik vind de maatregelen soms erg verwarrend. Het is belangrijk dat iedereen voorzichtig moet zijn maar soms is het echt niet duidelijk. Ik vraag me ook af of sommige maatregelen in publieke plaatsen wel effectief zijn.
Maar gelukkig zouden we dan ook van andere kwallen af zijn.
reggie2
vindt dit leuk
Ik zeg nergens dat mensen er "vrolijk" van worden.
Maar als jij echt denkt dat de lockdown er is om mensen te pesten, dan inderdaad ....doei, doei.
Maar als jij echt denkt dat de lockdown er is om mensen te pesten, dan inderdaad ....doei, doei.
Ik denk dat we morgen echt heel verrassend positieve cijfers gaan zien. Het aantal nieuwe besmettingsgevallen gaat erg laag zijn, gok ik zo maar. Echter verwacht ik daarna niet echt een extreme toename, dus dat die positieve testen nu later komen en de dagen erna extra hoge cijfers volgen. Waarom weet ik niet, maar ik heb zo'n voorgevoel.
En eer we hier besloten hebben wie voorrang krijgt, zijn ze in Israel al klaar. Die zitten nu op 60%angel1978 schreef: ↑07 feb 2021 15:34En we negeren de huisartsen die voorrang willen, de ic-verpleegkundigen die eerst moeten, het zorgpersoneel dat eerst moet, de mantelzorgers die eerst moeten en oh ja, natuurlijk ook de leraren die nu absoluut voorrang verdienen.
Iedereen voorrang!!!
reggie2
vindt dit leuk
-
witte angora
Gezien het feit dat de teststraten vandaag gesloten waren zou het zomaar kunnen dat je gelijk krijgt. Maar, dat is natuurlijk speculatie.Nijogeth schreef: ↑07 feb 2021 20:13Ik denk dat we morgen echt heel verrassend positieve cijfers gaan zien. Het aantal nieuwe besmettingsgevallen gaat erg laag zijn, gok ik zo maar. Echter verwacht ik daarna niet echt een extreme toename, dus dat die positieve testen nu later komen en de dagen erna extra hoge cijfers volgen. Waarom weet ik niet, maar ik heb zo'n voorgevoel.