Wat let je?? Het kind in je moet je houden zeg ik altijd maar zo. Ga lekker sneeuwballen gooien met familie of bekenden. Ga wandelen, kom je vanzelf wel tot speel modus
Huiskamer
moederslink
vindt dit leuk
-
Re: Huiskamer
Toch vandaag 1 uur gelopen. Heerlijk! Hier ligt echt véél sneeuw.
Goed ingepakt en geen kou gevoeld en een frisse neus en frisse wangen.
Het wordt komende week wél echt koud.
De poesjes ff buiten de deur gezet , maar die waren niet blij .
Goed ingepakt en geen kou gevoeld en een frisse neus en frisse wangen.
Het wordt komende week wél echt koud.
De poesjes ff buiten de deur gezet , maar die waren niet blij .
reggie2
vindt dit leuk
-
Die van mij komen niet verder dan de deuropening. Eerst liepen ze nog wel eens heen en weer over de galerij om de boel te verkennen. Uiteindelijk werden de tochtjes steeds korter, en vandaag kwamen ze dus niet de drempel over.
Van het voorjaar het balkon maar eens opknappen, misschien dat ze dat nog wel willen.
Van het voorjaar het balkon maar eens opknappen, misschien dat ze dat nog wel willen.
-
Wat ongelooflijk jammer dat er nu tóch geen 11-stedentocht geschaatst kan worden. Echt balen!
-
Die tocht was vorige eeuw toch al afgeschaft? In 1997 was de laatste.
-
Weinig mensen te zien, weinig verkeer ook. 'Ga niet de weg op'.
'Klaas/Jan/Piet, gelukkig heb ik in maart voldoende toiletpapier gekocht, we houden het wel een weekje uit'.
'Klaas/Jan/Piet, gelukkig heb ik in maart voldoende toiletpapier gekocht, we houden het wel een weekje uit'.
Hier kunnen we niet eens de weg op Sneeuwduinen.
Vandaag is hier iedereen in huis. Werk dicht, school dicht, sneeuwruimen en straks de kachel weer aan. Dat is het enige nadeel van deze dagen: het waait uit het oosten, verwarming wordt een energievreter.
Vandaag is hier iedereen in huis. Werk dicht, school dicht, sneeuwruimen en straks de kachel weer aan. Dat is het enige nadeel van deze dagen: het waait uit het oosten, verwarming wordt een energievreter.
-
Sja, niet iedereen staat pas om 11.00 uur op...
Dat kan wel als het blijft vriezen zoals voorspeld, maar het mag (nog) niet.moederslink schreef: ↑07 feb 2021 20:01Wat ongelooflijk jammer dat er nu tóch geen 11-stedentocht geschaatst kan worden. Echt balen!
Er zou een uitzondering gemaakt moeten worden voor de ervaren marathonrijders die ook elk jaar de alternatieve wedstrijden in het buitenland rijden.
Al die rijders vanaf vandaag of morgen in een 'bubbel', de Elfstedenvereniging en de Provincie Friesland doet het voorwerk en de NPO verzorgt een live uitzending.
En alle ander Medelanders blijven netjes in hun eigen regio, hoe mooi zou dat zijn ???
-
Dan zijn die blije steentjes nu iets minder blij.
Na komend weekend worden de modellen veel minder stellig, en er is nog veel stroming in de kanalen en tochten in zuid-Friesland vanwege het vele regenwater wat afgevoerd moet worden, dus er zal wel veel geschaatst kunnen worden op natuurijs, en marathons etc geschaatst worden in Zuid-Laren enzo, maar een complete alvestêdetocht (zo noemen wij dat Friezen) kunnen rijden, is voorlopig alleen maar een theoretische oefening van iedereen behalve de Friezen.scontra schreef: ↑08 feb 2021 10:59Dat kan wel als het blijft vriezen zoals voorspeld, maar het mag (nog) niet.moederslink schreef: ↑07 feb 2021 20:01Wat ongelooflijk jammer dat er nu tóch geen 11-stedentocht geschaatst kan worden. Echt balen!
Er zou een uitzondering gemaakt moeten worden voor de ervaren marathonrijders die ook elk jaar de alternatieve wedstrijden in het buitenland rijden.
Al die rijders vanaf vandaag of morgen in een 'bubbel', de Elfstedenvereniging en de Provincie Friesland doet het voorwerk en de NPO verzorgt een live uitzending.
En alle ander Medelanders blijven netjes in hun eigen regio, hoe mooi zou dat zijn ???
En als de rayonhoofden niet alle werkzaamheden in gang zetten om de zwakke plekken te fixen dmv ijstransplantaties etc, wat ze niet gaan doen omdat de vereniging al heeft gezegd geen tocht te organiseren, kan de tocht sowieso al niet doorgaan.
We gaan dus veel gekte zien de komende tijd, veel speculatie, nog meer hoop, maar ik schat zo in, géén alvestêdetocht.
En het is 200 km door open Fries gebied, overal op die route kan jan en alleman het ijs op stappen, dus dit exclusief doen voor de professionele marathonschaatsers is een utopie.
Het hele begrip "ijstransplantatie" is sowieso iets waar je niet al te lang over na moet blijven denken...
-
Pak ze maar warm in, breien, dat hebben ze wel nodig. Antibiotica of een Jägermeister gaat er niet in bij die gasten.
Ik zag hier net iemand langlaufend over de stoep voorbij komen. En dan hebben ze nog wat verder naar het oooosten nóg meer sneeuw begrijp ik van collega's.
Langlaufen is in bepaalde delen van het land een eitje. Als ik nu naar buiten kijk, dan kijk ik tegen een pak sneeuw van dik 30cm aan (waar het opgewaaid is, ruim over een halve meter). Daar kun je perfect op langlaufen, zowel op de stoep als op straat ( geen doorkomen aan ).
Fietsen en autorijden is een veel grotere uitdaging
Mits je oprit schoon is, lukt dat nog wel. Maar op moment dat je stilstaat op de weg sta je meteen muurvast.
Wij hebben iets van een kleine 20cm hier in de koekstad geloof ik, dus plenty. Vanmorgen gast van verderop uit de wijk die begon te glijden op de straat. Die vloog bijna de flank van onze auto, en die van de buren, in. Even praatje gemaakt, heel gemopper over baas die geen winterbanden voor de busjes overhad, en zo verder. Was in staat om dat bedrijf even te mailen.angel1978 schreef: ↑08 feb 2021 13:51Langlaufen is in bepaalde delen van het land een eitje. Als ik nu naar buiten kijk, dan kijk ik tegen een pak sneeuw van dik 30cm aan (waar het opgewaaid is, ruim over een halve meter). Daar kun je perfect op langlaufen, zowel op de stoep als op straat ( geen doorkomen aan ).
Fietsen en autorijden is een veel grotere uitdaging
Mits je oprit schoon is, lukt dat nog wel. Maar op moment dat je stilstaat op de weg sta je meteen muurvast.
Wij hebben wel winterbanden, maar dat is geen natuurkunde ontkennend magisch rubber ofzo, dus die blijft mooi staan. Gelukkig super en slijter op loopafstand.
Hier vier seizoenen banden, met het juiste sneeuw-teken erop ... we hadden ruim een uur nodig om de eerste auto uit te graven. Inmiddels ligt ruim 40 cm sneeuw op de deksels van de afvalcontainers. Het leuke van aan de grens wonen: aan beide kanten eindigt de strooiroute ruim voor de grens, de eerste kilometers is het stapvoets rijden.
sjohie
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Sowieso heb ik als Frys om 'e utens (in het buitenland), altijd een fles weduwe Joustra Xtra Oergriselijk Tsien Jier Âlde Bearenboarch X.O in huis voor dit soort winters. Dus ik hoef niet meteen langs de slijter.
Moneyman
, Erthanax
, scharrelschipper
en moederslink
vinden dit leuk