LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

reggie2

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again, je moet niet alles geloven wat je op internet vindt.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het zou me echter niets verbazen. Als je ziet dat iedere keer het OMT er finaal naast zit en ze de verwachtingen erger maken dan ze uiteindelijk blijken te zijn.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
09 feb 2021 18:33
16again, je moet niet alles geloven wat je op internet vindt.
Dat doe ik ook niet. Maar is nos.nl dan ook al een fake news site tegenwoordig?

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik heb geen idee of NOS nieuws fake of echt is.
Dit soort dingen komen behoorlijk ongeloofwaardig over.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor mij niet. We moeten niet doen of men hier in het westen nieuws niet op een bepaalde manier probeert te brengen. Want dat gebeurt constant en gebeurt zelden vanuit een neutraal standpunt. Zo brengen we bepaalde overheden altijd negatief in het nieuws, omdat we daar mindere banden mee hebben, terwijl overheden waar we goede banden mee hebben juist positief worden bekeken. Als een overheid waar we goede banden mee hebben dan negatief wordt belicht, dan is dat meestal wel redelijk dicht bij de waarheid.

16again

Jose2501 schreef:
09 feb 2021 18:25
16again schreef:
09 feb 2021 18:22
moederslink schreef:
09 feb 2021 16:41
Ik zou worden ingeënt met Pfizer, maar las vandaag dat ze vaccins mogelijk gaan ' mengen ' :o
Wat bedoel je met mengen? Restjes in flacons van zelfde merk/type/batch bij elkaar gooien om er een volledige dosis uit te halen is niet echt mengen.
Doet me wel denken aan "ons ben zuunig"
Nee het plan is om 1e prik met het ene vaccin te geven en 2e en eventueel 3e prik met ander vaccin
Mooi is dat. Dan heb je de bijwerkingen van beide vaccins, en lap je de aanwijzingen van de pharmaceut aan de laars.
(Soms stel ik vragen waar ik het antwoord al van denk te weten)
Is dit uberhaubt al getest?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Jose2501 schreef:
09 feb 2021 18:23
@moederslink 70 plus komt vanaf eind januari en dus deze maand aan de beurt. Op de website van het RIVM staat de planning.
Nee ik ben in maart aan de beurt.
1e prik Pfizer???
2e prik Moderna , vermengd met Pfizer en misschien na tig weken??? :o
Ik word er Gallisch van én onrustig. Sorry hoor....

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
09 feb 2021 18:26
En ik blijf me verbazen....dit keer buiten onze landgrenzen.

https://nos.nl/artikel/2367971-duits-mi ... ekken.html
Wetenschappers die gaan onderhandelen over mogelijke dodentallen. Meningen op bestelling.
Vanmorgen al beantwoord/toegelicht
Jablan schreef:
09 feb 2021 11:21
Ach, Duitse Bondsminister van Binnenlandse Zaken vraagt om gratis advies; Nederlandse Regering schakelt een betaald communicatiebureau in. Ja, angst aanjagen is een vak geworden. :)
In Nederland is geprobeerd de maatregelen door de strot te duwen door eerst het meest zwarte scenario te presenteren en nu de nieuwe varianten zich langzamer uitbreiden dan in dat scenario, ligt dat aan de maatregelen of het groeiend aantal gevaccineerden (in goed Duits Impflinge, mooi woord).

In beide gevallen gaat het om een strategie om de virusontkenners stil te krijgen, denken mijn collega's.
NOS leunt deze weken sterk op Mediahuis en DPG Media. Blijkbaar minder eigen nieuwsgaring, alleen artikelen uit de kranten oppakken en navertellen. Geen fake news, maar wel vaak een net iets andere nadruk dan het artikel in één van de kranten van deze uitgevers en daardoor ontstaat een ander beeld dan in het origineel.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
09 feb 2021 16:41
Ik vind het ook een zooitje zo , maar goed , je drukmaken is ook zinloos .
Ik zou worden ingeënt met Pfizer, maar las vandaag dat ze vaccins mogelijk gaan ' mengen ' :o
Wat een puinhoop....en er wordt ook al geen 11 stedentocht gereden :cry: :lol: ! begrijpelijk...
Misverstand. Tenminste, dat van de vaccins.

Even bij het RIVM gekeken. Er is één wijziging. Vanaf volgende week worden de WLZ Wet Landurige Zorg -cliënten, in kleinschalige woonvormen zonder instellingsarts, niet meer alleen met het vaccin van Moderna gevaccineerd, maar ook met het vaccin van BioNTech/Pfizer. Een groot deel van de doelgroep kan hierdoor eerder worden gevaccineerd. Zij krijgen dan een van beide vaccins toegediend. In totaal gaat het om 77.000 bewoners van kleinschalige woonvormen. De eerste mensen in deze groep zijn 25 januari gevaccineerd. Aldus het RIVM vandaag om 10:28.

Er wordt NIET gemengd. De bewoners krijgen OF Moderna OF BioNTech/Pfizer. Daar mag je echt op vertrouwen, omdat wordt bijgehouden (op basis van BSN) wie welk vaccin krijgt.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
09 feb 2021 20:32
Er is één wijziging. Vanaf volgende week worden de WLZ Wet Landurige Zorg -cliënten, in kleinschalige woonvormen zonder instellingsarts, niet meer alleen met het vaccin van Moderna gevaccineerd, maar ook met het vaccin van BioNTech/Pfizer.
Maar ik behoor niet tot deze doelgroep 🤤.
Ik las dat mijn 1e prik Pfizer is en mijn 2e prik Moderna of AstraZeneca, dát bedoel ik met mengen😒

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

gosewijn schreef:
08 feb 2021 17:56
Zou het maar eens een keertje of 3 overnieuw lezen , er is niets bewezen dat het door de prik komt .
Nou nee,er wordt gezegd dat het daar niet door komt.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef:
09 feb 2021 20:55
Jablan schreef:
09 feb 2021 20:32
Er is één wijziging. Vanaf volgende week worden de WLZ Wet Landurige Zorg -cliënten, in kleinschalige woonvormen zonder instellingsarts, niet meer alleen met het vaccin van Moderna gevaccineerd, maar ook met het vaccin van BioNTech/Pfizer.
Maar ik behoor niet tot deze doelgroep 🤤.
Ik las dat mijn 1e prik Pfizer is en mijn 2e prik Moderna of AstraZeneca, dát bedoel ik met mengen😒
Vreemd, kan dat nergens vinden, heb je een bron hiervan?

Heb wel vernomen dat ze onderzoek doen wat er gebeurd als je dit doet in de bescherming, maar er is geen besluit genomen zover ik kan vinden.

Wetenschappelijk gezien zou dit gewoon prima zijn, de 2de prik is enkel om je immuunsysteem een extra setje te geven in het herkennen van Corona. Dus weinig om je druk over te maken, beide zijn prima vaccins met goede resultaten.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
09 feb 2021 19:48
Mooi is dat. Dan heb je de bijwerkingen van beide vaccins, en lap je de aanwijzingen van de pharmaceut aan de laars.
(Soms stel ik vragen waar ik het antwoord al van denk te weten)
Is dit uberhaubt al getest?
Is het uberhaubt waar? Los dat je zaken zoals bijwerkingen van beide vaccins erbij verzint als mogelijk neven effect en zo ontstaat fake nieuws op het internet. A roept iets, B gaat het versterken en C denkt dat het waar is en gaat het rond vertellen.

16again

Het gebruik van "verzint" stuit me tegen de borst. Alsof ik actief bijdraag aan nep nieuws.
Het is wat mij betreft een logische conclusie. Gebruik je 2 medicijnen, dan heb je te doen met 2 bijsluiters met bijwerkingen.

En ik als B zijnde heb ik niet zelf A gechecked, maar wel aan A gevraagd of ik hem/haar wel goed begreep.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er is gelukkig ook goed nieuws over een "nieuw vaccin" :D

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach ja, vaccineren in Nederland:

Kwek-kwekken-Kwekkeboom.

D34M0N

Ongelezen bericht door D34M0N »

sylvesterb schreef:
09 feb 2021 00:08
In jouw voorstel blijven we dus nog maanden in lock-down omdat we de patiënten die voor de zorgdruk zorgen, waarom we een lock-down hebben, pas al laatste gaat vaccineren en laat je de ouderen die dood gaan door Corona de komende maanden nog gewoon sterven! Het zijn keuzes die je maakt maar ben blij dat je niet in de regering zit.
Nee, in mijn voorstel kunnen diverse maatregelen op korte termijn versoepeld worden voor groepen mensen waarvoor dat het belangrijkst is. Voor gepensioneerden is er geen noodzaak om het huis te verlaten, hooguit af en toe voor boodschappen. En voor ouderen is door de meeste supermarkten iedere dag een tijdvak gereserveerd. Dus kortom: voor ouderen is het vooral een eigen keuze of ze meer of minder risico willen lopen.

D34M0N

Ongelezen bericht door D34M0N »

BL2 schreef:
09 feb 2021 00:54
De avondklok kan makkelijk naar 19.00 uur, en de zgn Lockdown mag best wat strenger. Als je ziet hoe druk het overal is, op de wegen, in het OV en zelfs in de stad komt het toch wat bizar over dat dit Überhaupt een Lockdown heet.
Want dat werkt zo goed in Frankrijk? Link: https://nos.nl/artikel/2366215-franse-a ... ffect.html

Al die paniekmaatregelen werken alleen maar erg contraproductief.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

D34M0N schreef:
10 feb 2021 00:34
En voor ouderen is door de meeste supermarkten iedere dag een tijdvak gereserveerd. Dus kortom: voor ouderen is het vooral een eigen keuze of ze meer of minder risico willen lopen.
Die gereserveerde tijdstippen zijn vaak erg vroeg in de morgen. Waarbij iedereen die komen wil ook komt, maak je daar maar geen zorgen om. Er staat geen bewaking om 'jongeren' tegen te houden. Het zijn uren die sowieso al erg rustig zijn. Waarom zouden juist ouderen tussen 7 en 9 boodschappen gaan doen? Ze hebben de hele dag de tijd, reden dat velen dan ook die uurtjes negeren.

joep873

Ongelezen bericht door joep873 »

D34M0N schreef:
10 feb 2021 00:34
Nee, in mijn voorstel kunnen diverse maatregelen op korte termijn versoepeld worden voor groepen mensen waarvoor dat het belangrijkst is. Voor gepensioneerden is er geen noodzaak om het huis te verlaten, hooguit af en toe voor boodschappen.
Dan komen ze daar ook weer jonge supermarktmedewerkers tegen. Ouderen moeten net zo goed af en toe eens naar buiten voor andere zaken of mensen ontvangen, sommigen krijgen meerdere keren per dag thuiszorgers en mantelzorgers in huis.
Het is onmogelijk om de maatschappij op te delen in twee groepen die elkaar niet tegenkomen.

Gesloten