LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Wat betreft die ouderen uurtjes, dat is helemaal idioot. Waarom doen ze dat buiten kantooruren? Juist wanneer alle anderen wel de tijd hebben. Dat kan inderdaad veel beter van 9-11.30 en van 14-16 ofzo. Dan kunnen tussen de middag alsnog anderen wat boodschappen doen en de werkenden kunnen tussen 8 en 9 en na 16.00.
-
Het idee is dat er tussen 7.00 uur en 9.00 uur toch al geen hond in de winkels komt. Stuur je de ouderen in die tijd naar de winkel, heeft het personeel nog eens wat te doen, en overdag ben je er van af. Zoiets.
Helaas laten ouderen zich niet sturen, zeker niet door snotneuzen.
Helaas laten ouderen zich niet sturen, zeker niet door snotneuzen.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Volgens mij is de reden voor dat moment al heel vaak bedacht en gecommuniceerd.
Waarom dat nu opeens weer overnieuw gedaan moet worden is me een raadsel.
Waarom dat nu opeens weer overnieuw gedaan moet worden is me een raadsel.
Met slecht nieuws.......alfatrion schreef: ↑10 feb 2021 17:44Meer goed nieuws
https://nos.nl/liveblog/2368038#UPDATE- ... r-50969274
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... d=msedgdhp
-
Dopje theorie? Vertel...
Hoe ga je dit land hermetisch afsluiten van de buitenwereld, zonder nog grotere problemen te veroorzaken dan juist het tegenovergestelde te doen, namelijk alles opengooien en laat dat virus maar rondgaan.
Dat is de zero-covud-strategie. Eerst alles dicht (en bij landgrenzen is dat wat lastiger dan op een eiland), het virus laten uitdoven (duurt ca. 4 weken) en dan compleet opstarten. Economische schade is kleiner dan bij het huidige beleid.
Voor het doel is een paar weken 'hermetisch' dicht beter dan een maandenlang 'streng grensbeleid'. (Bij het laatste verlangen wij echt terug naar de jaren, dat Schengen echt Schengen was met vrij verkeer van personen en goederen.)
Ik snap dat grenzen dicht beleid niet zo. Al weet je daarmee in Nederland Corona uit te bannen, hoe dan verder?
Bij inreizen verplicht 10 dagen in staats-quarantaine is bijbehorende regel, welke ik onuitvoerbaar/onacceptabel acht. Corona test bij inreizen is onvoldoende, kans op een false negative test is de kans op herintroductie van het virus
Ja, willen dat andere groepen mensen eerder worden gevaccineerd dan ik is natuurlijk heel erg egoïstisch.
Het is bedacht om ouderen van dienst te zijn. Ze moeten natuurlijk helemaal zelf weten wanneer ze boodschappen doen, maar dan moeten ze niet zielig gaan doen als ze toch besmet raken.witte angora schreef: ↑10 feb 2021 16:27Het idee is dat er tussen 7.00 uur en 9.00 uur toch al geen hond in de winkels komt. Stuur je de ouderen in die tijd naar de winkel, heeft het personeel nog eens wat te doen, en overdag ben je er van af. Zoiets.
Die vooringenomen houding is dus ook het hele probleem bij sommige ouderen. Ze voelen zich net zo 'entitled' als veel jongeren van tegenwoordig zich voelen.Helaas laten ouderen zich niet sturen, zeker niet door snotneuzen.
Dat gaat in tegen elk vaccinatie-voorschrift.moederslink schreef: ↑09 feb 2021 20:55Ik las dat mijn 1e prik Pfizer is en mijn 2e prik Moderna of AstraZeneca, dát bedoel ik met mengen
Extreem merkwaardig standpunt. Met het mazelen-vaccin is volop ervaring verzameld en een vaccin met meerdere prikken is het meest effectief, biedt de meeste bescherming, wanneer de herhalingsprikken uit dezelfde productie komen als de eerste prik. Dit is ook de reden, waarom de verschillende fabrikanten zo fel tegen het uitstellen van de tweede prik zijn: elke garantie op bescherming vervalt. Waar regeringen nu besluiten de tweede prik uit te stellen of beide prikken uit een verschillende batches komen, mag je een lagere bescherming verwachten en later dit jaar extra uitgaven om alsnog iedereen volgens doktersvoorschrift in te enten.sylvesterb schreef: ↑09 feb 2021 21:29Vreemd, kan dat nergens vinden, heb je een bron hiervan?
Heb wel vernomen dat ze onderzoek doen wat er gebeurd als je dit doet in de bescherming, maar er is geen besluit genomen zover ik kan vinden.
Wetenschappelijk gezien zou dit gewoon prima zijn, de 2de prik is enkel om je immuunsysteem een extra setje te geven in het herkennen van Corona. Dus weinig om je druk over te maken, beide zijn prima vaccins met goede resultaten.
Over deze strategie wordt wel binnen Europa gediscussieerd, omdat het makkelijker is om de EU-buitengrenzen te controleren dan de EU-binnengrenzen. De andere optie is alle landen gelijktijdig dicht te doen en daarna min of meer via dezelfde stappen weer te openen.16again schreef: ↑10 feb 2021 19:48Ik snap dat grenzen dicht beleid niet zo. Al weet je daarmee in Nederland Corona uit te bannen, hoe dan verder?
Bij inreizen verplicht 10 dagen in staats-quarantaine is bijbehorende regel, welke ik onuitvoerbaar/onacceptabel acht. Corona test bij inreizen is onvoldoende, kans op een false negative test is de kans op herintroductie van het virus.
De strikte regels in Australië en Nieuw-Zeeland voor reizigers zijn er alleen, omdat het virus nog vrij over de wereld zwerft.
In elk geval is duidelijk, dat bij een heropening van een land de grenzen als laatste weer open gaan.
Zelf zijn we niet zo'n voorstander van deze strategie, het is al te laat hiervoor en daarnaast komen we - net als Scharrelschipper - in de problemen. In veel grensregio's gaat het beter sinds de grenzen echt open zijn, volop bedrijven met personeel en/of bedrijven in beide landen. Tegelijk is de Zero-Covid-Strategie wel de moeite waard om verder over na te denken.
Was weer gezellig in de plaatselijke AH. Als ze nu eens die types welke na bijna 12 maanden nog zonder mondkapje door de winkel looen er eens onmiddellijk uitgooien, wordt het heel wat veiliger voor de overige klanten en personeel.
Naar de Jumbo kunnen we ook al niet, de caissières weten nog steeds niet dat een mondkapje over de neus moet, en het management kijkt de andere kant op.....
Naar de Jumbo kunnen we ook al niet, de caissières weten nog steeds niet dat een mondkapje over de neus moet, en het management kijkt de andere kant op.....
Hebben jouw AH en Jumbo inmiddels goede spatschermen bij de kassa staan, niet die armoedige plakband-plastic oplossing?
Voor RNA-virussen is muteren het normaal. Een virus wil zich vermenigvuldigen en past zich aan de omgeving aan.
Omdat de Britse variant per toeval, relatief laat is ontdekt, staan de mutaties nu volop in de belangstelling. Zulke meldingen houden de angst in stand.
Dankzij virologen als Christian Drosten weten we ook, dat muteren geen ramp is. Waar een virus op één aspect wint, verliest het op een ander punt. De Britse variant is een voorbeeld volgens dit boekje: het virus is besmettelijker geworden, maar de gezondheidsschade is kleiner, simpelweg omdat het virus zich wel sneller hecht aan de cellen in de slijmvliezen in mond en neus, maar zich slechter hecht aan andere lichaamscellen.
reggie2 schreef: ↑10 feb 2021 18:10Met slecht nieuws.......
MSN Britse onderzoekers ontdekken nieuwe zorgwekkende coronamutatie
Jawel. Het voordeel van een besmetting na een vaccinatie: je wordt er minder ziek van of je merkt niet eens, dat je besmet bent. Dit geldt in iets mindere mate voor de mutaties, maar op zich geven de vaccins een basisbescherming.theodorus.k schreef: ↑10 feb 2021 19:12Nou en ? Er komt nog wel meer slecht nieuws, dit houdt voorlopig nog niet op. Er is niet tegenop te prikken, steeds weer een andere variant.
Voor RNA-virussen is muteren het normaal. Een virus wil zich vermenigvuldigen en past zich aan de omgeving aan.
Omdat de Britse variant per toeval, relatief laat is ontdekt, staan de mutaties nu volop in de belangstelling. Zulke meldingen houden de angst in stand.
Dankzij virologen als Christian Drosten weten we ook, dat muteren geen ramp is. Waar een virus op één aspect wint, verliest het op een ander punt. De Britse variant is een voorbeeld volgens dit boekje: het virus is besmettelijker geworden, maar de gezondheidsschade is kleiner, simpelweg omdat het virus zich wel sneller hecht aan de cellen in de slijmvliezen in mond en neus, maar zich slechter hecht aan andere lichaamscellen.
Laatst gewijzigd door Jablan op 10 feb 2021 20:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Lijkt mij sterk. Bij elke Jumbo dragen de personeelsleden een mondkapje.
Drukte in de trein, nou weer winkels die het niet goed doen?
Bij de trein was in het nieuws inderdaad druk, maar dat van de Jumbo lijkt mij sterk.
Denk dat bij jou de angst te veel overheerst.
Wil je nog aangeven wáár je dat gelezen hebt, moederslink? Ik kan er nergens iets over terugvinden.moederslink schreef: ↑09 feb 2021 20:55Ik las dat mijn 1e prik Pfizer is en mijn 2e prik Moderna of AstraZeneca, dát bedoel ik met mengen
-
Angst,precies.reggie2 schreef: ↑10 feb 2021 20:36Lijkt mij sterk. Bij elke Jumbo dragen de personeelsleden een mondkapje.
Drukte in de trein, nou weer winkels die het niet goed doen?
Bij de trein was in het nieuws inderdaad druk, maar dat van de Jumbo lijkt mij sterk.
Denk dat bij jou de angst te veel overheerst.
Kan me bij kapjes in de winkel en andere kleine ruimtes nog wel iets voorstellen.
Maar mensen die in een bos wandelen of langs een kanaal fietsen met een kapje voor hun snuit?
Dat is dus allemaal aan geleerde angst.
En dat is zeer kwalijk te noemen.
Niet zozeer voor de mensen in kwestie,maar wel voor diegenen die ze zover gekregen hebben.
Niet zo makkelijk oordelen. Besmettingen buiten zijn, zeker bij het achter/ naast elkaar lopen, gewoon mogelijk. Als jij tot een risicogroep behoort, dan is zo’n voorzorgsmaatregel helemaal niet overdreven. En zeker geen teken van “zeer kwalijke, aangeleerde angst”.scharrelschipper schreef: ↑10 feb 2021 20:43Angst,precies.
Kan me bij kapjes in de winkel en andere kleine ruimtes nog wel iets voorstellen.
Maar mensen die in een bos wandelen of langs een kanaal fietsen met een kapje voor hun snuit?
Niet zozeer voor de mensen in kwestie,maar wel voor diegenen die ze zover gekregen hebben.
@moneyman. Ik vind dat je buiten (tenzij je in een groep bent) geen mondkapje moet dragen. Dat is onnodig en op dat gebied heeft @ scharrels chipper gelijk.
Maar als mensen dat prettig vinden, moeten ze het zelf weten.
Maar als mensen dat prettig vinden, moeten ze het zelf weten.
Wij hebben maandenlang buitenshuis iets voor de neus/mond gehad. Dat was op advies, omdat Covid19 als een slopershamer door onze weerstand was gebroken en we werkelijk geen volgende infectie konden gebruiken.scharrelschipper schreef: ↑10 feb 2021 20:43Angst,precies.
Nu het even winterweer is, doen we het weer, want die mondkapjes zijn erg handig bij een snijdende oostenwind.
Toch ga ik deels met je mee. Dan denk ik als eerste aan de mensen met een chronische ziekte, die al bijna een jaar niet meer buiten zijn geweest, terwijl buiten zijn goed is om je weerstand op peil te houden of weer op te bouwen. Ze zijn te bang geworden.