Het bepaalt de mate van angst, waar sommigen meer en anderen minder last van hebben.
Meer cynisch: het verschil tussen dodelijk en dodelijker is de kans of je de uitvaartondernemer of de leverancier van zuurstofflessen thuis op bezoek krijgt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Het bepaalt de mate van angst, waar sommigen meer en anderen minder last van hebben.
De verzorging in de ziekenhuizen, op de IC's gaat steeds beter.theodorus.k schreef: ↑15 feb 2021 18:25Ik denk zelfs dat niemand het nu precies weet hoe de stand van zaken in Nederland betreft corona er voor staat. Dat zo'n beetje heel de economie, middenstand, horeca op zijn reet ligt, kunnen we zelf wel zien in de doodstille straten. Dat het prikken ook niet erg lukt zien we ook, wat gaat er eigenlijk wel goed?
Dat gaat niet werken want er zijn officieel geen grenzen meer zoals je weet.
Weet u, ik verwonder mij er over dat diegenen, die volgens henzelf, al Corona gehad hebben, zich zo intensief bezig houden met alle cijfertjes en berichten, ook van uit de buitenlanden.Nijogeth schreef: ↑15 feb 2021 18:12Ach, kom op. Lady is gewoon een beetje geïrriteerd als anderen wat aangeven over de cijfers als dit niet in haar straatje past en. Gaat dan op de man spelen. En natuurlijk ga jij dan met haar mee doen, want dat gaat al de hele coronacrisis op exact dezelfde wijze.
In plaats van op de man te spelen had Lady zich natuurlijk ook in de discussie kunnen mengen. Het ging er namelijk om dat media met regelmaat een onvolledig of zelfs vertekend beeld geven. Daar ging het al langer over en was in mijn ogen best een normale discussie, zonder verhitte opmerkingen en zonder nut om op de man te spelen.
Inderdaad,geen peil op te trekken.
In het algemeen: wie Covid19 heeft gehad, blijft zich vragen stellen. Waarom ik? Hoe was het bij anderen? Ben ik er nu vanaf of komt er nog meer? En voor wie niet in het ziekenhuis opgenomen is geweest, komt er nog de vraag bij: als dit een mild verloop is, hoe erg is het dan wel niet als je in het ziekenhuis terecht komt hiermee? En hoe snel ben je echt weer de oude?Lady1234 schreef: ↑15 feb 2021 22:18Weet u, ik verwonder mij er over dat diegenen, die volgens henzelf, al Corona gehad hebben, zich zo intensief bezig houden met alle cijfertjes en berichten, ook van uit de buitenlanden. Zij hoeven zich, in ieder geval niet voor zichzelf en hun familie, nog ergens zorgen over te maken.
Het aantal besmettingen is juist een bewijs dat de deskundigen de juiste maatregelen hebben genomen om het virus onder controle te houden. We weten van andere landen wat er gebeurd als je geen maatregelen neemt of te zwakke maatregelen.Nijogeth schreef: ↑15 feb 2021 11:38De experts zitten er wel iedere keer helemaal naast met hun voorspellingen. Dus zoveel heb je niet aan die betere data. Nu blijkt ook weer dat het grafiekje waarmee men wist te verklaren dat de avondklok nodig was gewoon net zo goed een kleurplaat van een klein kind had kunnen zijn.
Kan nergens dit punt vinden op internet. Heb je ergens een bron hiervan?Nijogeth schreef: ↑15 feb 2021 11:38Want zelfs met die maatregelen zouden er op 1 maart ruim 1800 mensen op de IC liggen met die gevaarlijke Britse variant. Dat aantal is dalende en nog niet eens 1/3e van dit aantal en ondertussen zijn de basisscholen weer open en kan dat hele grafiekje alweer de prullenbak in (want de situatie is alweer anders).
Het doel van de maatregelen is zorgen dat de zorg niet overbelast raakt en we de 40.000 schaatsslachtoffer, van afgelopen week, gewoon konden helpen binnen ons zorgstelsel.
Het is het stikstof gedonder all over again. Ook daar werd al gezegd dat dat PAS niet voldeed aan de EU wetgeving, en inderdaad. toen dat bij een rechter kwam, ging er een stok tussen de spaken. Zoals de voorzitter van de Hoge Raad ook zei toentertijd, toen politici vonden dat rechters op de stoel van de wetmakers gingen zitten met hun uitspraken, "maak dan goede wetten".
Exact dat. Maar juiste die goede wetten worden steeds zeldzamer. De tendens van politici om eerst wetgeving te creëren en dan heel hard te klagen als ze geconfronteerd worden met de uitwerking in de praktijk (denk ook aan de recente "boodschappenaffaire in relatie tot de Participatiewet), is tenenkrommend.
Exact. Polderen kent zo zijn eigen risico's...