Daarom is Israël heel interessant, omdat het hele vaccinatieprogramma, de testen en de aanvullende onderzoeken daar zijn neergelegd bij de ziektekostenverzekeraars. Men kan goed herleiden wat de invloed van de vaccinaties is op de verspreiding van het virus zonder in een moeras van aannames weg te zinken.sjohie schreef: ↑17 feb 2021 11:37Er komen al geluiden uit Wales, dat ze daar indices in de cijfers zien, die niet te rijmen zijn met de maatregelen, maar mogelijk wel met de stijgende vaccinatiegraad.
Kortom, dat nieuwe grijze gebied, dus wat is effect X op de R0, bij vaccinatiegraad Y, maar met maatregelenpakket Z, is een vijver waaruit iedereen weer lekker nieuwe argumenten kan gaan zitten vissen.
Voor die wetgeving is staatsrechtelijk de enig juiste route vandaag de Staten-Generaal terug uit reces te roepen, zodat morgen in beide Kamers over de aanpassing van de Coronawet vergaderd, gedebatteerd en gestemd kan worden.Cro schreef: ↑17 feb 2021 12:04Beter doe je beide, zorg je dat de wetgeving in orde wordt gemaakt door de instanties die daar verstand van hebben is waardoor de avondklok, wanneer nodig geacht, in stand gehouden kan worden.
En zorg je dat andere instanties het vaccinatie proces waar mogelijk verder kunnen versnellen.
Zoals het gegaan is, geeft de regering de indruk van 'kijken of we ermee wegkomen'. Niet dus en dat zal in hoger beroep niet wezenlijk anders zijn.
Stroomlijnen van de vaccinaties vraagt iets minder koninkrijkjes, kleinere ego's, kortom, een stap terug om weer overzicht te krijgen en te schakelen, het proces meer inrichten op de beschikbaarheid van de vaccins.
Ik blijf het merkwaardig vinden, dat vervolgbestellingen nu al zijn geannuleerd, nog voordat andere vaccins zijn goedgekeurd. Bij AstraZeneca gaat het om een beperkte toelating en hoe te handelen, wanneer andere vaccins ook een beperking in de toepassing krijgen?