Wat het nog moeilijker maakt: hier maakt een selecte groep de keuzes, waar iedereen de gevolgen van ondervindt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Dat is niet moeilijk, dat is democratie. Als we dat systeem niet zouden hebben, dát zou pas moeilijk zijn.
Eindelijk iets uit de hoge hoed van den haag, waar ik bijna positief over kan zijn:
https://nos.nl/artikel/2369108-kabinet- ... risis.html
Bijna: Gezien de ontwikkeling van huren vs inflatie, zouden de huren wel 5 jaar bevroren kunnen worden. Ook in de vrije sector.
Maar goed, het is nu verkiezingstijd.
https://nos.nl/artikel/2369108-kabinet- ... risis.html
Bijna: Gezien de ontwikkeling van huren vs inflatie, zouden de huren wel 5 jaar bevroren kunnen worden. Ook in de vrije sector.
Maar goed, het is nu verkiezingstijd.
Hmm, volgens onderzoek van de NOS wil 45% van de mensen versoepelingen. Daar waar dat 3 weken terug nog 21% was. Vraag me af of men daar nog iets mee gaat doen in Den Haag.
-
scharrelschipper
Hoor net een hele mooie "het is niet bewezen dat de avondklok niet werkt "
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Is toch ook niet bewezen?? die blijft echt wel die avond klokscharrelschipper schreef: ↑17 feb 2021 17:25
-
sylvesterb
Verdiep je eens in het onderwerp, de avondklok maakt onderdeel uit van een set van maatregelen om de verspreiding van het virus te verminderen (in te dammen). Omdat je een set aan maatregelen neemt kun dus lastig tot niet bewijzen wat het effect is van 1 maatregel specifiek.scharrelschipper schreef: ↑17 feb 2021 17:25Hoor net een hele mooie "het is niet bewezen dat de avondklok niet werkt "
Omdat we geen ervaring hebben met pandemieën moet je dus uitgaan van de kennis die er wel is.
Het virus verspreid zich door contact tussen personen
Dus de set aan maatregelen zijn maatregelen die het contact tussen personen verminder. Door de avondklok kun je mensen al aanhouden/wegsturen/beboeten voordat ze een feest gaan geven. Daarnaast beperk je de contact momenten, immers moet je om 21.00 uur thuis zijn. Wat het effect in aantal besmettingen is hiervan is inderdaad niet te bewijzen omdat we ook de andere maatregelen hebben.
Dit is al veelal uitgelegd door mensen die er voor gestudeerd hebben op televisie. Dus geen idee waarom dit een hele mooie is, dit is vanaf moment 1 al uitgelegd door de deskundigen en ook het probleem.
Nu kan 45% wel versoepelingen willen, maar als die versoepelingen inhouden dat we over 2 a 3 weken weer in lock-down moeten willen ze het dan ook?
Mijn vrijgezelle collega was juist erg teleurgesteld dat de avondklok mogelijk wordt opgeven, hij heeft zaterdag een 2de date en ze bleef slapen door de avond klok... Hij vind de voorman van Viruswaanzin een "Cockblocker"
-
scharrelschipper
Het ging er mij alleen maar om dat ik dat een vage zin vind,beetje humor dus.
Overigens heb ik al veel eerder dan de meeste Nederlanders met lockdown en avondklok te maken gehad,dus ik had ook al lang begrepen wat de bedoeling ervan was,maar dank voor de uitleg.
Overigens heb ik al veel eerder dan de meeste Nederlanders met lockdown en avondklok te maken gehad,dus ik had ook al lang begrepen wat de bedoeling ervan was,maar dank voor de uitleg.
-
sylvesterb
Humor ontging mescharrelschipper schreef: ↑17 feb 2021 18:11Het ging er mij alleen maar om dat ik dat een vage zin vind,beetje humor dus.
Het verbaast me hoe weinig mensen de logica snappen of willen begrijpen. Het is leuk dat 45% van de mensen van een poll zeggen van de lock-down af te willen, dat wil ik ook. Maar helaas blijven de cijfers te hoog hiervoor, ik hoop dat het vaccineren gewoon goed doorloopt en dat we dit in de ziekenhuisopnames gaan terug zien (en inherent hieraan de IC opnames).scharrelschipper schreef: ↑17 feb 2021 18:11Overigens heb ik al veel eerder dan de meeste Nederlanders met lockdown en avondklok te maken gehad,dus ik had ook al lang begrepen wat de bedoeling ervan was,maar dank voor de uitleg.
Schaaten dit weekend was leuk maar zonder maatregelen hadden we nooit de gevallen schaatsers met hun botbreuken kunnen helpen omdat de ziekenhuizen dan overvol lagen met Corona slachtoffers. De beelden van de UK zouden bij iedereen toch bekend moeten zijn en ook de gevolgen.
reggie2
vindt dit leuk
Dus u zou willen dat 17 miljoen mensen over elke maatregel apart moeten/mogen stemmen?
scharrelschipper schreef: ↑17 feb 2021 17:25Hoor net een hele mooie "het is niet bewezen dat de avondklok niet werkt "
Duidelijker dan dit in ieder geval. Wat bedoel je nu precies?
Maar het is ook niet bewezen dat ie wel werkt, waarom dan toch stug volhouden? Die regering moet zich normaal opstellen en met die cijfers over de brug komen en anders accepteren dat hun maatregelen niet werken (in elk geval een redelijk groot deel). Zul je zien, komt de nieuwe avondklokwet er niet door, gaan volgende week de scholen open na de vakantie, waardoor de cijfers stijgen en dan zeggen ze natuurlijk dat dat komt door het gebrek van de avondklok.reggie2 schreef: ↑17 feb 2021 17:49Is toch ook niet bewezen?? die blijft echt wel die avond klokscharrelschipper schreef: ↑17 feb 2021 17:25
Is al hier boven gezegd dat het een pakket van maatregelen zijn, dus klets niet zo domNijogeth schreef: ↑17 feb 2021 18:33
Maar het is ook niet bewezen dat ie wel werkt, waarom dan toch stug volhouden? Die regering moet zich normaal opstellen en met die cijfers over de brug komen en anders accepteren dat hun maatregelen niet werken (in elk geval een redelijk groot deel). Zul je zien, komt de nieuwe avondklokwet er niet door, gaan volgende week de scholen open na de vakantie, waardoor de cijfers stijgen en dan zeggen ze natuurlijk dat dat komt door het gebrek van de avondklok.
Gewoon de avondklok houden, baat het niet, dan schaadt het ook niet.
-
scharrelschipper
Zie mijn vorige reactie.angel1978 schreef: ↑17 feb 2021 18:22scharrelschipper schreef: ↑17 feb 2021 17:25Hoor net een hele mooie "het is niet bewezen dat de avondklok niet werkt "
Duidelijker dan dit in ieder geval. Wat bedoel je nu precies?
-
scharrelschipper
Ik kan een eind met je meegaan,maar het schaadt natuurlijk wel.reggie2 schreef: ↑17 feb 2021 18:35Is al hier boven gezegd dat het een pakket van maatregelen zijn, dus klets niet zo domNijogeth schreef: ↑17 feb 2021 18:33
Maar het is ook niet bewezen dat ie wel werkt, waarom dan toch stug volhouden? Die regering moet zich normaal opstellen en met die cijfers over de brug komen en anders accepteren dat hun maatregelen niet werken (in elk geval een redelijk groot deel). Zul je zien, komt de nieuwe avondklokwet er niet door, gaan volgende week de scholen open na de vakantie, waardoor de cijfers stijgen en dan zeggen ze natuurlijk dat dat komt door het gebrek van de avondklok.dat het jou nou beter uitkomt daar kan een ander niks aan doen.
Gewoon de avondklok houden, baat het niet, dan schaadt het ook niet.
reggie2
vindt dit leuk