sjohie schreef: ↑19 feb 2021 11:23
Nijogeth schreef: ↑19 feb 2021 10:24
Ook een mooie. Volgens de staat mag je als het noodzakelijk is tijdens de avondklok naar buiten. Naar huis gaan lijkt me een vrij noodzakelijk iets, dus stel iemand gaat om 3 uur van een feestje naar huis, dan mag dat dus? Ik denk persoonlijk van niet.
Je houdt wel van wat trollen, of niet? Maar goed, ik "hap" wel even voor je. Het noodzakelijke zit er in, dat als je zeg voor je normale werk een shift draait bij de McDonalds tot 22.00, je daardoor niet voor 21.00 thuis kan zijn, en dus >21.00 over straat moet. Een feestje kan je eerder verlaten om <21.00 thuis te zijn, je werk niet.
Ja, Ik jaag graag de boel op stang, maar dan nog. Kan ik (hypothetisch gezien) de boete dan claimen bij de persoon die het feestje gaf en mij buiten zette toen het afgelopen was? Want in mijn ogen is de reis naar huis noodzakelijk als de andere optie buiten bij iemand in de voortuin slapen is. Maar dat noodzakelijk is natuurlijk niet echt uitgebreid behandeld, dus daar laat men wel weer een rechter over oordelen en dan blijkt men vast dat bepaalde zaken die toch beboet worden onder noodzakelijk te vallen.
Overigens heb ik gisteren geluk gehad. Was bij mijn ouders eten, het was de bedoeling dat ik voor 9 uur thuis zou zijn, dus had ook geen verklaring bij. Echter liep het wat uit en toen ik ergens om 21.01 bij een stoplicht kwam, reed de politie net over dat kruispunt in de richting die ik op wilde. Snel naar de andere kant afgedraaid en zo snel mogelijk door wat weggetjes binnendoor gecrosst om zeker te weten dat ze me niet konden pakken, want ze draaiden wel al om, zag ik in de spiegel. En dat voor een ritje in de auto van 4 minuten, het zou moeten volstaan als ik had gezegd dat ik bij mijn ouders had gegeten en op weg naar huis was, maar je kunt tegenwoordig niemand meer vertrouwen.