| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Wij verdienen te veel voor de toeslagen, maar goed dat je het erbij schrijft, hebben anderen wellicht wat aan.
Ja, Ik jaag graag de boel op stang, maar dan nog. Kan ik (hypothetisch gezien) de boete dan claimen bij de persoon die het feestje gaf en mij buiten zette toen het afgelopen was? Want in mijn ogen is de reis naar huis noodzakelijk als de andere optie buiten bij iemand in de voortuin slapen is. Maar dat noodzakelijk is natuurlijk niet echt uitgebreid behandeld, dus daar laat men wel weer een rechter over oordelen en dan blijkt men vast dat bepaalde zaken die toch beboet worden onder noodzakelijk te vallen.sjohie schreef: ↑19 feb 2021 11:23Je houdt wel van wat trollen, of niet? Maar goed, ik "hap" wel even voor je. Het noodzakelijke zit er in, dat als je zeg voor je normale werk een shift draait bij de McDonalds tot 22.00, je daardoor niet voor 21.00 thuis kan zijn, en dus >21.00 over straat moet. Een feestje kan je eerder verlaten om <21.00 thuis te zijn, je werk niet.
Overigens heb ik gisteren geluk gehad. Was bij mijn ouders eten, het was de bedoeling dat ik voor 9 uur thuis zou zijn, dus had ook geen verklaring bij. Echter liep het wat uit en toen ik ergens om 21.01 bij een stoplicht kwam, reed de politie net over dat kruispunt in de richting die ik op wilde. Snel naar de andere kant afgedraaid en zo snel mogelijk door wat weggetjes binnendoor gecrosst om zeker te weten dat ze me niet konden pakken, want ze draaiden wel al om, zag ik in de spiegel. En dat voor een ritje in de auto van 4 minuten, het zou moeten volstaan als ik had gezegd dat ik bij mijn ouders had gegeten en op weg naar huis was, maar je kunt tegenwoordig niemand meer vertrouwen.
Hier kan (en wil) ik je niet meer volgen.
Jij noemt statement BL2 onzin, ik denk te begrijpen wat hij bedoelt en breng het onder woorden. Ik laat het aan BL2 wiens interpretatie het best is.
Dat verwacht ik niet, immers de reis naar het feestje al niet noodzakelijk, sterker nog, dat zal ernstig worden afgeraden. Dat je op tijd thuis moet zijn is niet de verantwoordelijkheid van degene die het feestje geeft, je kan zelf toch ook klokkijken hoop ik. Nee, ik zie er maar zeer een kleine kans in dat een reis na huis na een feestje juridisch gezien als noodzakelijk gezien zal worden.Nijogeth schreef: ↑19 feb 2021 11:41
Ja, Ik jaag graag de boel op stang, maar dan nog. Kan ik (hypothetisch gezien) de boete dan claimen bij de persoon die het feestje gaf en mij buiten zette toen het afgelopen was? Want in mijn ogen is de reis naar huis noodzakelijk als de andere optie buiten bij iemand in de voortuin slapen is. Maar dat noodzakelijk is natuurlijk niet echt uitgebreid behandeld, dus daar laat men wel weer een rechter over oordelen en dan blijkt men vast dat bepaalde zaken die toch beboet worden onder noodzakelijk te vallen.
Verder snap ik de drang naar dat gedraai om de regeltjes te kunnen negeren ook niet zo, ik zou ook graag weer normaal op stap kunnen of naar een feestje, maar zolang anderen consequent de regels blijven negeren zal dat langer en langer duren op deze manier.
reggie2
vindt dit leuk
Dat mag je eens uitleggen, want dat is grote onzin. De regering bewijst keer op keer dat men bij dalende cijfers steeds later versoepeld of zelfs verzwaard.
Waarom moet dat nog uitgelegd worden aan jou?? Jij tart al tijden het lot dus zou het zelfs een goed zijn dat je een fikse prent krijgt.
Echt niet normaal dat jij zelf niet ziet hoe dom jij bezig bent, en achteraf maar klagen dat er zo weinig is.
Door dit domme gedrag houdt de regering steeds dat de regels nog niet losgelaten worden , maar ach......nijogeth was eten bij zijn ouders.
Niks op de man spelen , het is gewoon een feit.
-
Lowieze
“Ja, Ik jaag graag de boel op stang.....”reggie2 schreef: ↑19 feb 2021 12:01
Waarom moet dat nog uitgelegd worden aan jou?? Jij tart al tijden het lot dus zou het zelfs een goed zijn dat je een fikse prent krijgt.
Echt niet normaal dat jij zelf niet ziet hoe dom jij bezig bent, en achteraf maar klagen dat er zo weinig is.
Door dit domme gedrag houdt de regering steeds dat de regels nog niet losgelaten worden , maar ach......nijogeth was eten bij zijn ouders.
Hap toch niet elke keer weer reggie2
reggie2
vindt dit leuk
Cijfers zijn inderdaad dalende, maar nog niet op een niveau dat ik echte versoepeling zou verwachten. laat staan versoepelingen om leuke dingen te doen. En om op dat niveau te komen zullen mijn inziens de regels toch echt een stuk beter nageleefd moeten worden.
Zelfs met deze strenge maatregelen zien we nog steeds duizenden besmettingen per dag.
Die maatregelen gelden toch vooral voor anderen:
https://nos.nl/artikel/2369319-verbazin ... hialf.html
-
Lowieze
@Cro “En om op dat niveau te komen zullen mijn inziens de regels toch echt een stuk beter nageleefd moeten worden.
Zelfs met deze strenge maatregelen zien we nog steeds duizenden besmettingen per dag.”
Maar welk regels worden dan niet goed nageleefd als u zelf zegt dat strenge maatregelen eigenlijk weinig nut hebben?
Zelfs met deze strenge maatregelen zien we nog steeds duizenden besmettingen per dag.”
Maar welk regels worden dan niet goed nageleefd als u zelf zegt dat strenge maatregelen eigenlijk weinig nut hebben?
reggie2
vindt dit leuk
-
PeterPeters1966
We hebben dan ook geen strenge maatregelen in Nederland. In Ierland mag je maar 5 km van huis, in het VK mag je helemaal niet naar buiten (m.u.v. een paar specifieke situaties). Wij mogen gewoon het hele land door en nog op visite bij anderen.Lowieze schreef: ↑19 feb 2021 12:31@Cro “En om op dat niveau te komen zullen mijn inziens de regels toch echt een stuk beter nageleefd moeten worden.
reggie2
vindt dit leuk
Ik zeg niet dat strenge maatregelen geen nut hebben, ik denk juist dat ze wel nut hebben, maar alleen wanneer mensen ze ook naleven en op of over de randjes gaan fietsen, wat nog altijd in grote getale lijkt te gebeuren, neem bijvoorbeeld vorig weekend waar 'gewoon' carnaval gevierd werd op bepaalde locaties.Lowieze schreef: ↑19 feb 2021 12:31@Cro “En om op dat niveau te komen zullen mijn inziens de regels toch echt een stuk beter nageleefd moeten worden.
-
scharrelschipper
Die vele besmettingen waren ooit de bedoeling.Cro schreef: ↑19 feb 2021 12:18Cijfers zijn inderdaad dalende, maar nog niet op een niveau dat ik echte versoepeling zou verwachten. laat staan versoepelingen om leuke dingen te doen. En om op dat niveau te komen zullen mijn inziens de regels toch echt een stuk beter nageleefd moeten worden.
Zelfs met deze strenge maatregelen zien we nog steeds duizenden besmettingen per dag.
En zeg niet "voortschrijdend inzicht" want zoveel inzicht is er nu weer niet
16again
vindt dit leuk
Hier valt het wat dat betreft gelukkig mee ja, maar Nederlanders zijn op dat gebied echt zeurpieten.PeterPeters1966 schreef: ↑19 feb 2021 12:36
We hebben dan ook geen strenge maatregelen in Nederland. In Ierland mag je maar 5 km van huis, in het VK mag je helemaal niet naar buiten (m.u.v. een paar specifieke situaties). Wij mogen gewoon het hele land door en nog op visite bij anderen.
Hou je allemaal gewoon aan de regels des te eerder zijn wij er allemaal van af, niet alleen Nijogeth heeft er last van, ook anderen.
Dat zielige gedoe hangt mij zo de strot uit.
Doe normaal, hebben wij allemaal profijt van.
Dat is ook mijn advies. Doe normaal.
Snapt iemand het nu nog? Was het afschaffen van de avondklok niet uitgesteld tot het hoger beroep? Dat was dus tot vandaag, want dat hoger beroep is vandaag. Maar de uitslag komt pas volgende week vrijdag. Dus tot die tijd geldt er geen avondklok? Of hoe moet ik dat nu zien? Die communicatie is wel erg gebrekkig.
-
Lowieze
“Het gerechtshof neemt een week de tijd om na te denken of de avondklok juridisch door de beugel kan. Het hof wil geen overhaaste beslissing nemen over de ingewikkelde kwestie. Tot die tijd blijft de avondklok zoals die nu is van kracht, besloot het gerechtshof. “
Bron AD.nl
Bron AD.nl
Op teletekst stond dat dus niet.
Het is heel simpel: het hoger beroep loopt nog - en de avondklok dus ook.
Dat is ook direct gecommuniceerd.
Erthanax
vindt dit leuk