LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Hoe is het toch mogelijk dat we ons als makke schapen al een jaar laten gijzelen.
Eerst de zorg kapot bezuinigd en dan komt er een pandemie en moet alles op slot om diezelfde zorg te ontlasten.
En nu bijna een jaar later, zijn er miljarden in een vliegtuig maatschappij gepompt, maar een fantsoenlijk Corona ziekenhuis met voldoende IC bedden en personeel is nergens te vinden.
En zeg nou niet personeel hebben we niet, we hebben een jaar de tijd gehad om deze om te scholen.
En ondertussen blijven we als makke schapen onze winkels dicht houden en gaan we naar de vervelend.
Supermarkten mogen open, hier is het zelfs druk.
En maar bang zijn voor een mogelijke 3e golf.
Ik zeg open met strenge voorwaarden
Eerst de zorg kapot bezuinigd en dan komt er een pandemie en moet alles op slot om diezelfde zorg te ontlasten.
En nu bijna een jaar later, zijn er miljarden in een vliegtuig maatschappij gepompt, maar een fantsoenlijk Corona ziekenhuis met voldoende IC bedden en personeel is nergens te vinden.
En zeg nou niet personeel hebben we niet, we hebben een jaar de tijd gehad om deze om te scholen.
En ondertussen blijven we als makke schapen onze winkels dicht houden en gaan we naar de vervelend.
Supermarkten mogen open, hier is het zelfs druk.
En maar bang zijn voor een mogelijke 3e golf.
Ik zeg open met strenge voorwaarden
Laatst gewijzigd door sake1987 op 20 feb 2021 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Die spoedwet maakt mij vooral duidelijk dat eerder de wettelijke basis voor die avondklok ontbrak
De volkskrant heeft het over "operatie red de avondklok"
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be0bd333/
De volkskrant heeft het over "operatie red de avondklok"
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be0bd333/
En als over een week besloten wordt dat de avondklok wettelijk gezien mag, kunnen ze na zoveel moeite, tijd en geld er in gestoken te hebben, denk ik moeilijk zeggen: we gaan hem opheffen per 1 maart.
Alleen al om geen gezichtsverlies te lijden wordt hij aangehouden, ook al heeft hij tot weinig effect geleid.
Alleen al om geen gezichtsverlies te lijden wordt hij aangehouden, ook al heeft hij tot weinig effect geleid.
Eh nee.scharrelschipper schreef: ↑19 feb 2021 21:38Kortom;we worden belazerd waar we bij staan.
In mijn geboorteland is corruptie enz. dagelijkse praktijk. Maar had dit hier in Nederland niet verwacht.
Hoe kun je nu als burger nog vertrouwen hebben in zo'n regering?
[/quote]
Volgens mij heeft u echt geen idee wat onder de noemer corruptie wordt verstaan.
Er betreft hier nl. helemaal geen corruptie o.i.d., maar er is stomweg een maatregel ingevoerd welke niet voldoende rechtmatig was onderbouwd.
En ga a.u.b. niet aan de haal met de club van Dhr. Engel, want die komt uit het nest van de grootste huisjesmelker/campinghouder van Nederland. Vanwege de conflicten en rechtszaken welke dit voor de familie heeft opgeleverd is Dhr. Engel wars van alles wat met de Overheid te maken heeft, het maakt daarbij niet uit welke Overheid het betreft of het nu Gemeente, Provincie of de Rijksoverheid is, hij zal alles aanpakken om een zaak te hebben.
Daarmee geeft ik niet aan dat hij er altijd naast zit, want er gaat bij de Overheden helaas teveel fout !
reggie2
vindt dit leuk
Omkoping.
Je kunt je ook afvragen, wat de overtreffende trap van corruptie is:
Zorgen dat je een vinger in de pap hebt bij het aanstellen van de bewindslieden. Dan hoef je ze namelijk niet meer om te kopen!
En of dat het geval is?
De draaideur tussen multinationals en pluche in de kamer draait op volle toeren. Wekelijks zijn lobbyisten van de grote bedrijven op de koffie. Waar komt het geld voor verkiezingscampagnes vandaan?
-
Eh ja.Moneyman schreef: ↑20 feb 2021 10:08Eh nee.
Ik schreef dat niet omdat ik tegen maatregelen ben,maar omdat er geklungeld werd en omdat er nu allerlei trucjes uitgehaald worden om de zaak te redden.
Op zijn zachts gezegd verdient dat de schoonheids prijs niet.
Dat zal het niet verdienen nee, maar ze doen het echt niet vanwege de verkiezingen of om gezichtsverlies te voorkomen.scharrelschipper schreef: ↑20 feb 2021 11:09
Ik schreef dat niet omdat ik tegen maatregelen ben,maar omdat er geklungeld werd en omdat er nu allerlei trucjes uitgehaald worden om de zaak te redden.
Voor de rest vind ik sommige reacties zeer overtrokken, gooi maar los en dan?? zoveel besmettingen?
Het zou je familie maar zijn, en om in een jaar tijd genoeg verpleegkundigen op te leiden.... denk dat de persoon in kwestie niet weet wat het inhoud om verpleegkundige te zijn.
Als je ziet hoeveel er op de zorg bezuinigd is door de kabinetten Rutte in de afgelopen jaren, dan hadden ze toch wel e.e.a. kunnen verwachten. Zeker omdat het aantal ouderen in die jaren ook is toegenomen.reggie2 schreef: ↑20 feb 2021 11:32
Dat zal het niet verdienen nee, maar ze doen het echt niet vanwege de verkiezingen of om gezichtsverlies te voorkomen.
Voor de rest vind ik sommige reacties zeer overtrokken, gooi maar los en dan?? zoveel besmettingen?
Het zou je familie maar zijn, en om in een jaar tijd genoeg verpleegkundigen op te leiden.... denk dat de persoon in kwestie niet weet wat het inhoud om verpleegkundige te zijn.
Als er niet was bezuinigd, dan had uw en mijn maandelijkse premiebijdrage er heel anders uitgezien dan heden ten dage het geval is.
Denk het wel, want de persoon in kwestie werkt in de zorg, het hoeven echt niet allemaal verpleegkundige te zijn.reggie2 schreef: ↑20 feb 2021 11:32Dat zal het niet verdienen nee, maar ze doen het echt niet vanwege de verkiezingen of om gezichtsverlies te voorkomen.scharrelschipper schreef: ↑20 feb 2021 11:09
In een jaar kan je iemand die interesse heeft echt wel zo ver krijgen dat hij aan een bed kan werken.
De verpleegkundigen hebben dan alle tijd om de verpleeg technische handelingen te verrichten.
En nee ik wens ook geen familieleden te verliezen aan Corona.
Maar heb nu 2 zelfmoord gevallen nabij meegemaakt van 2 jonge studenten.
En ja het middel is momenteel erger dan de kwaal.
En zo onnodig.
Dat klopt , maar om dan te zeggen dat je binnen een jaar mensen kan opleiden......komt wel meer bij kijken.
Ik leid al jaren mensen op die willen omscholen tot helpende +, deze opleiding duurt een jaar.
Als je bijvoorbeeld mensen hebt die een horeca opleiding hebben, dit zijn mensen die er al aan gewend zijn met mensen te werken en ze te bedienen. Ook heeft de horeca in zijn opleiding een zwaar hygiëne programma.
Als deze mensen gemotiveerd zijn, hebben ze zo de opleiding en kunnen ze aan een bed staan. De verpleegkundigen hoeven dit werk dan niet te doen en kunnen zich toeleggen op de verpleegtechnische handelingen.
Waar een wil is is een weg.
Effe een lockdown update. Het mooie weer houd niemand binnen, file vanaf Zoetermeer tot aan Scheveningen hoor ik net.
Verder laat ik de trein voor mijn essentiële reis maar schieten. In de dubbeldekker zitten ze zelf op de trappen zo vol !
Verder laat ik de trein voor mijn essentiële reis maar schieten. In de dubbeldekker zitten ze zelf op de trappen zo vol !
Als mensen die zelf een auto hebben, nou eens niet het openbaar vervoer zouden pakken... misschien scheelt dat alweer.
Dat hoeft ook helemaal niet, je zou wel gek zijn als je binnen blijft met dit prachtige weer. Zolang je maar afstand houdt buiten. Ik ben ook weggeweest met mijn gezin en hond wezen wandelen , inderdaad op de weg was het druk. Maar buiten hou je gewoon afstand.