LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Moneyman

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
24 feb 2021 09:51
Maar als je als vooraanstaand econoom en ik mag toch wel zeggen BN-ers als Barbara Baarsma en Coen Teulings met je volle verstand een plan presenteert zoals herstel.nl. Daarmee de publiciteit zoekt en krijgt. En dan ineens afhaken? Dan zit daar meer achter dan een TV uitzending van Lubach denk ik toch.
Natuurlijk zit daar meer achter. De gefundeerde kritieken vanuit andere bekende en vooraanstaande personen, wellicht?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
24 feb 2021 09:51
Erthanax schreef:
23 feb 2021 21:45
Zondag met Lubach: Kijkdichtheid 10,9%, gem.aantal kijkers 1.749.000. Derde plaats in meest bekeken programma's afgelopen zondag.

Als een plan waar je naam onder staat gefileerd wordt in een programma waar mogelijk een groot deel van je bekenden naar kijkt, dan heeft dat volgens mij meer invloed dan een "telefoontje uit kringen rond het kabinet" waarvan in het geheel niet vaststaat dat het ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
Lubach is geweldig. Maar als je als vooraanstaand econoom en ik mag toch wel zeggen BN-ers als Barbara Baarsma en Coen Teulings met je volle verstand een plan presenteert zoals herstel.nl. Daarmee de publiciteit zoekt en krijgt. En dan ineens afhaken?
Dan zit daar meer achter dan een TV uitzending van Lubach denk ik toch.

En het plan is zoveel meer en vooral anders dan de oneliner 'bejaarden opsluiten in een reservaat' van Marcel Levy. Mij spreekt het wel aan in ieder geval.
Aangezien jij de dingen die viruswaarheid zei, ook niet zo gek vond, schat ik jouw inschatting over dit verhaal ook niet zo hoog in.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Nijogeth schreef:
23 feb 2021 22:27
Kiest men ervoor dit niet te accepteren, dan vervalt alsnog de avondklok.
Totaal oninteressant voor pakweg 95 procent van de Nederlanders, die avondklok. Die zitten rond die tijd toch al lekker binnen. Heb nog niemand gesproken welke er nu echt wakker van ligt, had best nog wat uurtjes uitgebreid mogen worden. Mijn kids vinden het "jammer", kunnen nu niet zuipen in de grote stad, maar meer ook niet.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

J. Deltoer schreef:
24 feb 2021 10:16
Jose2501 schreef:
24 feb 2021 09:57
Het is toch verschrikkelijk om dit soort berichten te lezen? In een land als Nederland?
Bron: https://www.nu.nl/binnenland/6118235/ro ... emers.html
Ja nog meer handjesophouders. En wie moet die handjes vullen? U en ik. Maar mijn portemonnee begint ook leeg te geraken door het immer groeiende aantal uitvreters in dit land. Dus u dan maar...
U is de belastingbetaler in deze, jij en ik dus.
De termen "handjesophouders" en "uitvreters" ademt een minderwaardigheidsgevoel. Terwijl het hier ook gaat om studenten, die onze aow straks moeten opbrengen. En er is geen sprake van onwil: Het serveerstertje heeft het restaurant niet op slot gedaan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
24 feb 2021 11:38
Het serveerstertje heeft het restaurant niet op slot gedaan.
Dat klopt; dat is besloten door degenen die de lege handjes nu moeten vullen. Op kosten van degenen die geen koffie meer kunnen halen, dat dan weer wel.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

De NOS heeft ook dit bericht: Predikant in actie tegen vaccins, miljoenen mensen krijgen blad in de bus. Er staan een paar bijzondere citaten in. De kosten, 600.000 euro, zijn bijeengebracht door sponsors, meldt de NOS; draagkrachtige dwaallichten, volgens mij.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dat blad is de grootste onzin, Je/zus komt ze wel redden? Ga toch fietsen met die idioterie.

Moneyman

Erthanax schreef:
24 feb 2021 13:28
De NOS heeft ook dit bericht: Predikant in actie tegen vaccins, miljoenen mensen krijgen blad in de bus. Er staan een paar bijzondere citaten in. De kosten, 600.000 euro, zijn bijeengebracht door sponsors, meldt de NOS; draagkrachtige dwaallichten, volgens mij.
Je moet maar durven... :o

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
Ik wacht nog op de echte eyeopener: wie zijn de sponsors, die 600.000 voor dit nep-nieuws aftikten?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Erthanax schreef:
Er zijn plenty religieuze fanatici op Urk die kluizen vol zwart geld hebben, en met liefde even wat geld naar zo'n figuur overmaken. Idem binnen de biblebelt, daar zijn ook plenty donateurs volgens mij. Of het geld wordt via wat extra schakels weggehaald bij ter goeder trouw gedane kerkelijke donaties, of ze ontvangen een douceurtje van de postcodeloterij, die geeft ook vrij makkelijk donaties weg volgens mij.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Die heb ik gisteren in de brievenbus gekregen , de voorpagina was niks ,dan lees ik al niet verder . Zal haar eens doorbladeren ,misschien kan ik er nog wat nuttigs meedoen. :wink:

Moneyman

sjohie schreef:
24 feb 2021 13:51
... kluizen vol zwart geld... <--> ... even wat geld overmaken...
hm, wat klopt hier niet... :D

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

16again schreef:
24 feb 2021 11:38
J. Deltoer schreef:
24 feb 2021 10:16
Jose2501 schreef:
24 feb 2021 09:57
Het is toch verschrikkelijk om dit soort berichten te lezen? In een land als Nederland?
Bron: https://www.nu.nl/binnenland/6118235/ro ... emers.html
Ja nog meer handjesophouders. En wie moet die handjes vullen? U en ik. Maar mijn portemonnee begint ook leeg te geraken door het immer groeiende aantal uitvreters in dit land. Dus u dan maar...
U is de belastingbetaler in deze, jij en ik dus.
De termen "handjesophouders" en "uitvreters" ademt een minderwaardigheidsgevoel. Terwijl het hier ook gaat om studenten, die onze aow straks moeten opbrengen. En er is geen sprake van onwil: Het serveerstertje heeft het restaurant niet op slot gedaan.
Doe a.u.b. niet zo neerbuigend over een serveerster ! :oops: :wink:

witte angora

Nou... als iemand eenmaal op de IC ligt heeft vaccineren natuurlijk geen nut meer.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
24 feb 2021 17:46
Waarom wordt hier toch niet meer aandacht aan besteed? Met vaccineren van de mensen die de IC's vullen haal je direct de druk op de ziekenhuizen weg. Dat was toch het doel? Bron: https://www.ad.nl/binnenland/effect-vac ... ~a261dc4d/

Waar maak jij uit op dat er geen aandacht voor is?? Het staat niet voor niks in de krant.

Moet er wel genoeg vaccins zijn.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jose

Volgens mij zijn die IC’s al gevestigd in de ziekenhuizen. Dus de mensen die daar liggen alsnog vaccineren, is compleet zinloos.

witte angora

Ah, bedoel je het zo. Nou, dan heb ik goed nieuws voor je: dat gebeurt dus al.

Juist daarom is jouw statement, dat blijkbaar ook nog eens verkeerd geformuleerd is (goh...) nogal verwarrend.

witte angora

Ja hèhè, we lopen in Nederland gigantisch achter met prikken. Maar dat wist je natuurlijk nog niet.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als De Jonge daadwerkelijk in de lente 2,5 miljoen vaccinaties per week wil doen, dan zijn we in een goede 5 weken klaar en kan alles 1 mei volledig open zonder restricties. Maarja, dat zal wel weer gaan tegenvallen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
24 feb 2021 20:24
witte angora schreef:
24 feb 2021 19:59
Ah, bedoel je het zo. Nou, dan heb ik goed nieuws voor je: dat gebeurt dus al.
Zo te lezen niet voldoende.
Laten we gewoon alle vaccinaties die er nog niet zijn, alvast prikken.

Gesloten