LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] M eieren verkocht als L eieren
M eieren verkocht als L eieren
Koop ik net eieren bij een kleine supermarkt voor 1,50 per doos van 10 eieren. Ik had thuis nog 2 M eieren over die ik in een supermarkt had gekocht. Tot mijn verbazing zijn de L eieren die ik net had gekocht even groot als de M eieren van de supermarkt. Sommige lijken zelfs kleiner. De M eieren zijn scharrel eieren (code 2) en de L eieren zijn van kooier(code 3). Beide uit Nederland. Klopt er iets niet of is dit mogelijk?
-
Re: M eieren verkocht als L eieren
Geen idee hoe het wettelijk zit, maar ik koop mijn eieren tegenwoordig bij een plaatselijke kaasboer. Ze zijn groter en goedkoper dan die vinkeneitjes in de supermarkt. Plus dat ze een stevigere schaal hebben. Maar voor 1,50 red ik dat ook niet.
In België vind ik de volgende maatgeving:
https://www.test-aankoop.be/gezond/voed ... n%2073%20g.
Een Nederlandstalige site vermeldt dit:
https://claessenslouwers.nl/hoeveel-weegt-een-ei/
En veel meer is er niet over te vinden.
In België vind ik de volgende maatgeving:
https://www.test-aankoop.be/gezond/voed ... n%2073%20g.
Een Nederlandstalige site vermeldt dit:
https://claessenslouwers.nl/hoeveel-weegt-een-ei/
En veel meer is er niet over te vinden.
oftewel het gaat niet om de maat ( grootte ) maar het gewicht van het ei.
Aangezien TS dat niet vermeldt ( en wellicht ook niet weet ) is er zo niets zinvols over te zeggen.
Aangezien TS dat niet vermeldt ( en wellicht ook niet weet ) is er zo niets zinvols over te zeggen.
Klasse-aanduiding M en L slaan op het gewicht : M= 53 - 63 gram, L= 63 - 73 gram. Lijkt me makkelijk te controleren.
TS (en ik ook) dacht dat het om de afmeting gaat.
Dankzij jouw post is weer een probleem uit de wereld geholpen.
grun
vindt dit leuk
-
Mag ik even vaststellen dat we het wel heel goed hebben in Nederland, als dit je problemen zijn. En dan ook nog de moeite nemen om hier te registreren en een post te maken. Waar je vermoedelijk nooit meer op reageert.
kuklos
vindt dit leuk
-
Dat wist ik niet, weer wat geleerd. En direct even gecontroleerd, en het klopt inderdaad. Ik heb een doos M en L staan waarbij de kleinste L eieren kleiner zijn dan de grootste M eieren maar wel zwaarder zijn. De M eieren variëren van 55....60 gram en de L eieren van 63...72.
De code slaat op het leven dat de kippen hebben. Lager is beter.
-
Nee andersom, lager is beter volgens alfa.
Met prei klopt dat wel, maar eieren?
Met prei klopt dat wel, maar eieren?
-
Beter leven label op prei?
Dorfje
vindt dit leuk
-
Was een reactie op Revoked. Een kleine prei heeft verhoudingsgewijs meer smaak dan een grote.
-
Jammer, wilde wel eens weten hoe een beter leven voor een preiplant er uit zou zien
Jullie zijn alle twee af.
0 = Biologische eieren
1 = Vrije-uitloopeieren of graseieren
2 = Scharreleieren
3 = Kooi-eieren
-
Dat is een kwestie van de juiste grond, juiste voeding enzovoorts. Als je er goed mee om gaat zie je ze helemaal genieten.juliomariner schreef: ↑27 feb 2021 19:36Jammer, wilde wel eens weten hoe een beter leven voor een preiplant er uit zou zien
En veel tegen praten. Daar fleuren ze van op.witte angora schreef: ↑27 feb 2021 20:15Dat is een kwestie van de juiste grond, juiste voeding enzovoorts. Als je er goed mee om gaat zie je ze helemaal genieten.juliomariner schreef: ↑27 feb 2021 19:36Jammer, wilde wel eens weten hoe een beter leven voor een preiplant er uit zou zien
-
Nou zeg, het zijn geen bloemen. Nog even en je beweert dat je ze op je schoot moet leggen.Nijogeth schreef: ↑27 feb 2021 20:31En veel tegen praten. Daar fleuren ze van op.witte angora schreef: ↑27 feb 2021 20:15Dat is een kwestie van de juiste grond, juiste voeding enzovoorts. Als je er goed mee om gaat zie je ze helemaal genieten.juliomariner schreef: ↑27 feb 2021 19:36Jammer, wilde wel eens weten hoe een beter leven voor een preiplant er uit zou zien
Een prei geeft anders wel een hele mooie bloem als je ze laat doorschieten !witte angora schreef: ↑27 feb 2021 20:35Nou zeg, het zijn geen bloemen. Nog even en je beweert dat je ze op je schoot moet leggen.Nijogeth schreef: ↑27 feb 2021 20:31En veel tegen praten. Daar fleuren ze van op.witte angora schreef: ↑27 feb 2021 20:15Dat is een kwestie van de juiste grond, juiste voeding enzovoorts. Als je er goed mee om gaat zie je ze helemaal genieten.
Heb je ook gelijk weer zaden voor een volgend keer.
Kan het weer wat vriendelijker, net 2 dagen lid, één bericht, en dan al zo'n opmerking te pakken.Arizonakid schreef: ↑27 feb 2021 17:58Mag ik even vaststellen dat we het wel heel goed hebben in Nederland, als dit je problemen zijn. En dan ook nog de moeite nemen om hier te registreren en een post te maken. Waar je vermoedelijk nooit meer op reageert.
Ik zou ook erg gauw weer afhaken.....
Verder, interessant topic !
Laatst gewijzigd door scontra op 27 feb 2021 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.