Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Het is vandaag nationale complimentendag , geef je partner, je kind, je collega of buur eens een welgemeend compliment!
Bob Schurkjens
en Erthanax
vinden dit leuk
Wat een prachtige collectie emoji's, Breien!
@breien
Van hetzelfde.
Van hetzelfde.
Als gerechtsdeurwaarder lees ik nogal veel jurisprudentie. Deels omdat het nuttig is, deels omdat ik het gewoon interessant vind. Vaak saai, soms boeiend. EN heel soms kom ik uitspraken tegen die toch echt even een glimlach op m'n gezicht krijgen.
Dit is er zo één. De feiten:
- een bovenwoning, met in de woonkamer:
- een Intex zwembad;
- met houten ombouw, verlichting en zuiveringsinstallatie;
- met 1750 liter water (en gelijk gewicht!);
- met een omvang van 160 cm x 220 x 50 cm;
- met een vloerbelasting van 500 kg/m2 (ipv de maximale 175 kg/m2);
- en een gigantisch risico op waterschade voor de onderburen;
omdat de bewoner dat zwembad in zijn woonkamer gebruikt als... vijver voor koikarpers en waterschildpadden...
Je verzint het niet
Dat de voorzieningenrechter in kort geding verwijdering toewijst, en dat vonnis ondanks een aangekondigde bodemprocedure uitvoerbaar bij voorraad verklaart, is niet meer dan logisch.
Dit is er zo één. De feiten:
- een bovenwoning, met in de woonkamer:
- een Intex zwembad;
- met houten ombouw, verlichting en zuiveringsinstallatie;
- met 1750 liter water (en gelijk gewicht!);
- met een omvang van 160 cm x 220 x 50 cm;
- met een vloerbelasting van 500 kg/m2 (ipv de maximale 175 kg/m2);
- en een gigantisch risico op waterschade voor de onderburen;
omdat de bewoner dat zwembad in zijn woonkamer gebruikt als... vijver voor koikarpers en waterschildpadden...
Je verzint het niet
Dat de voorzieningenrechter in kort geding verwijdering toewijst, en dat vonnis ondanks een aangekondigde bodemprocedure uitvoerbaar bij voorraad verklaart, is niet meer dan logisch.
Erthanax
, moederslink
en D34M0N
vinden dit leuk
Zielig voor de karpers en schildpadden.
Haha ja - en voor de gerechtsdeurwaarder die de ontruiming moet doen een flinke uitdaging! Huisdieren raak ik nooit zo makkelijk kwijt.
Recent hield ik aan de ontruiming van een kraakpand nog 13 koikarpers over. Die zwemmen nu rond in de vijver van het plaatselijke bejaardentehuis. Vond ik dan wel weer een mooie oplossing
Recent hield ik aan de ontruiming van een kraakpand nog 13 koikarpers over. Die zwemmen nu rond in de vijver van het plaatselijke bejaardentehuis. Vond ik dan wel weer een mooie oplossing
Erthanax
en moederslink
vinden dit leuk
Kun je met zo'n koikarpers niet gewoon naar een verkoper van die beestjes stappen?
-
-
En daar gaat de rechter niet eens op in terwijl het dé oplossing had kunnen zijnBij wijze van compromis biedt hij Domijn aan in de constructie van het zwembad vijverfolie te laten plaatsen ten einde de kans op een lekkage tot een minimum te beperken.
Jammer hoor. Gerry, als je dit leest: ik wens je het allerbeste
-
Toch apart, juist in Coronatijd waren de honden en de katten niet aan te slepen. Er werden de meest absurde prijzen gevraagd voor gewone huiskatten die nog niet eens geboren waren.
Maar andere huisdieren kunnen inderdaad wat lastiger zijn. En hoe je vissen zo gauw kwijt moet raken? Sja...
Maar andere huisdieren kunnen inderdaad wat lastiger zijn. En hoe je vissen zo gauw kwijt moet raken? Sja...
Ja, maar die zitten ook niet te wachten op vissen die ze niet kennen, ook niet qua gezondheid, en die zo ook nog eens op stel en sprong moeten komen halen. Het heeft vaak heel wat voeten in de aarde om dieren kwijt te raken.
-
Bel ze eens op, zou ik zeggen.
En als ze alleen van 6 hebben, dan kun je er misschien 2 aan je buren geven of zo?
En als ze alleen van 6 hebben, dan kun je er misschien 2 aan je buren geven of zo?
Vooral die bossen en struiken doen het hem.
-
-
Vindt scharrelende kippetjes een aangenaam en rustgevend schouwspel. Maar in het Utrechtse Zuilen hebben velen er nu wel genoeg van. De hanen kraaien buurtbewoners wakker en er is een heuse petitie gestart.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/214065 ... uizen.html
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/214065 ... uizen.html
Voor de liefhebbers van taalvouten: daar is'tie weer!
https://www.taalvoutjes.nl/grappigste-taalvout-2020
scharrelschipper
en Meiklokje
vinden dit leuk
-
LEUK !!Moneyman schreef: ↑02 mar 2021 09:04Voor de liefhebbers van taalvouten: daar is'tie weer!
Moneyman
vindt dit leuk
tussen mijn ontruiming en het kunnen aanbieden aan een taxidermist zit nog één noodzakelijke stap, die echter niet onder mijn ambtsuitoefening valt
Erthanax
, scharrelschipper
en D34M0N
vinden dit leuk
Als de pan (veel graten) en de taxidermist niks zijn, is er nog een andere oplossing
Moneyman
vindt dit leuk